Vyhledávání

Vývoj závodního auta je jako výchova dítěte. Tvrdí mistr světa v rallye

Vývoj závodního auta je jako výchova dítěte. Tvrdí  mistr světa v rallye

Tři otázky pro Sébastiena Loeba
Vývoj závodního auta je jako výchova dítěte

Před Rally Španělsko, jste řekl, že byste kvůli vítězství nechtěl zbytečně riskovat. Ale vy jste vyhrál. Co máte přichystáno pro Velkou Británii?

Je to vždycky větší zábava, když se plány přesně nedodržují, ne? Uvidíme až podle podmínek. Pokud se pojede na ledě a na pneumatikách pro šotolinu jako v roce 2008, nemyslím, že bych zkoušel bojovat o každou desetinku.

Na šotolině ale budete mít určitě více soupeřů...

To je pravda. Ve Španělsku to byl Dani Sordo jako jediný, kdo mě mohl předjet, ale prohrál už první den. Sébastien Ogier také o to usiloval a vypadl. Ve Velké Británii to bude jiné. Ogier, Solberg, Latvala a Hirvonen, ti všichni mohou vyhrát. O to víc, že tři z nich bojují o druhé místo v mistrovství světa.

Bude to vaše poslední rally s vozem C4 WRC. I když nepatříte k nostalgickým náturám, jak vidíte vývoj posledních čtyř sezon?

Každé závodní auto, které vyvíjíte, je jako dítě, které nevidíte dospívat! Vývoj C4 WRC šel po malých krocích na fungujících základech. Nic nebylo zásadně měněno - kromě povrchové úpravy! Ale kdybyste mě nyní posadili do auta z roku 2007, hned bych se začal ptát sám sebe, jestli tam nebyl nějaký problém. Pokud bylo něco, co bylo zásadní v mém pohledu, pak změna pneumatik Pirelli v roce 2008. Jejich struktura byla hodně odlišná od toho, co jsme znali před tím a co nás donutilo zabývat se velmi důkladně přizpůsobením zavěšení pro šotolinu. 



Citroën Junior Team bojuje o bronz

Citroën Junior Team vstupuje do Rally Velká Británie s posádkami Dani Sordo / Diego Vallejo a Kimi Räikkönen / Kaj Lindström s cílem zajistit si třetí příčku v Poháru konstruktérů.


Dani Sordo, aktuálně pátý v pořadí mistrovství světa pilotů, s pěti stupni vítězů z posledních sedmi podniků, chce sezonu zakončit dobrým výsledkem: "Je to sice těžká rally, ale já jsem tu v minulosti zajížděl dobré časy. Letos bych chtěl vyhrát!"
Španěl byl v posledních dvou ročnících na stupních vítězů. "Počasí bude hrát velkou roli. Pokud bude povrch suchý, mělo by se jezdit velmi rychle. Nicméně, v případě deště, změní se povrch na bláto a bude to hodně kluzké, nejvíc ze všech rally. Tempo bude od startu vysoké, protože vyhrát chtějí všichni."

S 21 body je Kimi Räikkönen desátý z jeho letošních deseti odjetých soutěží. Ve Walesu ho čeká povrch, na kterém už bodoval v Jordánsku, Turecku a Portugalsku.
"Víme, že tento rok je pro nás učením," řekl Kimi. "Měl jsem vzestupy i pády jako každý jiný pilot, který začíná v nové disciplíně, a v rally zvlášť. Myslím, že ve Walesu to nebude příliš jiné než kdykoli jindy v historii," pokračuje bývalý mistr světa formule jedna.

Tři otázky pro Dani Sorda
C4 WRC? Bylo mi ctí!

Rally Velké Británie je neobvyklá rally s neopakovatelnými podmínkami. Je to vaše oblíbená rally?

Miluji ji. Silnice jsou často velmi rychlé, a to samozřejmě vyhovuje mému jezdeckému stylu. Rychlostní zkoušky jsou těžké, ale poskytují spoustu vzrušení pro pilota a spolujezdce. Nicméně právě v tomto ročním období mohou povětrnostní podmínky zcela změnit charakter soutěže. Vzpomínám, jak jsme před několika lety startovali v mlze a dešti, že to vypadalo jako v noci. Připadal jsem si jako v tunelu. Jen bílá zeď vpředu i vzadu. Nic jsme neviděli, ale měli jsme plnou důvěru v naše poznámky. Jsou pro nás svaté.

Jaký je váš cíl pro finále sezony?

Pojedu naplno od začátku. Chci hrát o vítězství. Rally Velké Británie je posledním závodem sezony a vyhrát budou chtít všichni. Chci odvést dobrou práci, věřím, že na to mám a věřím i v pomoc Citroën Junior Teamu.

Je to vaše poslední vystoupení s Citroënem C4 WRC. Co vám zůstane v paměti ze čtyř roků s tímto autem?

To, že psalo historii rally. Citroen Xsara WRC dosáhl velmi vysoké úrovně, ale C4 WRC nastavil laťku ještě výš. Citroën odvedl skvělou práci a výsledky jsou toho důkazem. Jsem velmi hrdý, že jsem se mohl podílet i na jeho vývoji v průběhu všech těch let. C4 WRC vyhrával na všech površích, žádná rally mu neunikla. Budu mít jen ty nejlepší vzpomínky. Tento vůz je vynikající ve všech směrech. Ve všem, od podvozku až po motor, dosáhl mimořádné úrovně a neustále se krůček po krůčku zlepšoval. Bylo mi potěšením jej řídit poslední čtyři sezony a bude tomu tak i v Británii. "


Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.

 

Fotogalerie

Rallye Deutschland 2010 objektivem Honzy Piechaczka

foceno bez akreditace a bez fotovesty ......

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu