Waldviertel Rallye 2011 kraloval hrabě Harrach. České posádky ji ignorovaly
Waldviertel Rallye 2011 je minulostí. Přálo ji počasí a neprovázely ji žádné komplikace ani vážnější havárie, takže vše probíhalo zcela hladce. Akce, jezdící se v okolí Hornu a tedy na dohled i pro naše fandy, se vydařila.
Jak je ostatně možné vidět i na množství fotografií od několika autorů, které již můžete prohlížet v naší fotogalerii. Viz ZDE. Průběžně pak přibývají další a další.
Soutěži poměrně jednoznačně kraloval hrabě Beppo Harrach, který to na šotolině umí, i když erzety byly vytyčeny nejen na šotolině. Pořadatelé hodně a tradičně využívali také pěkný rallyecrossový areál Nordring, kde se jelo celkem pětkrát v obou směrem a navíc pak ještě závěrečná paralelní superspeciálka. Na tu byl areál doslova narván diváky, kterých přijelo na rozdíl od pátku obrovské množství.
Soutěž "sedla" také světově ostřílenému Manfredu Stohlovi, kterému nakonec patřilo celkové stříbro. Naopak možná poněkud z obvyklé a dřívejší formy byl mnohonásobný rakouský šampion Raimund Baumschlager s jedinou škodovkou ve startovním poli. Od začátku mu patřil bronz a na této pozici nakonec taky skončil.
Pořadatelé sice nabídli zahraničním a tedy také českým posádkam vyložene zajímavé podmínky, jako je např. odpuštění startovného, nicméně až na dvě vyjímky nikoho z našinců nepřilákali. Přijel sice Milan Liška, ale od samého začátku jeho lancer EVO X nejel na plný výkon a tak se Liška v sobotu ráno z výsledkových listin vytratil. Čaloun s Fordem Escortem sice dojel dále, ale ani on cíl neviděl.
Díváky a už vůbec ne pořadatele jistě vůbec nepotěšil Martin Prokop, který měl být jednou z hvězd soutěže, ale jehož tým těsně před startem oznámil, že nepřijede.... Hmmm. Nepřijeli ani někteří italští jezdci, ale jinak se ve startovním poli jistě bylo na co dívat a i na jěho chvostu byli jezdci, kteří jeli velmi atraktivně a efektně.
Za zástupce českých barev bychom ale s přimhouřením oka mohli považovat alespoň Michaela Koglera, který jel s vozem Renault Clio R3 české stáje Schlager rallyesport a který dojel těsně za nejrychlejší desítkou absolutního pořadí.
Oficiální stránky : http://www.waldviertel-rallye.at
Reportáž ze soutěže tradičně připravujeme také do televizního Motormixu, který bude pravděpodobně jediným televizním magazínem a pořadem u nás, který se bude soutěži věnovat.
Pavel Jelínek
Výsledky
Endstand der Waldviertel-Rallye 2011 nach 14 Sonderprüfungen:
1. Beppo Harrach/A. Schindelbacher A/A Mitsubishi Evo IX R4 1:48:25,8 Std
2. Manfred Stohl/Ilka Minor A/A Mitsubishi Evo IX +38,4 Sek
3. Raimund Baumschlager/Th. Zeltner A/A Skoda Fabia S2000 +1:01,0 Min
4. Hermann Gassner/K. Thannhäuser D/D Mitsubishi Evo X +4:18,6 Min
5. Attila Rongits/Laszlo Hannus H/H Mitsubishi Evo IX +4:24,9 Min
6. Philipp Lietz/Thomas Steinber A/A Mitsubishi Evo VII +4:54,6 Min
7. Mario Saibel/Ursula Mayerhofer A/A Mitsubishi Evo X +5:04,8 Min
8. Joszef Trencsenyi/Gabor Verba H/H Mitsubishi Evo IX +5:37,3 Min
9. Christian Mrlik/L. Welsersheimb A/A Subaru Impreza +6:01,1 Min
10. Mario Klepatsch/C. Birklbauer A/A Mitsubishi Evo V +8:59,9 Min
12. Hannes Danzinger/P.M. Schirnhofer A/A Ford Fiesta R2 +10:44,5 Min
17. Kris Rosenberger/Tina Monego A/A Porsche 911 +14:25,0 Min
19. Karl Wagner/Gerda Zauner A/A Porsche 911 +15:00,7 Min
20. Damian Izdebski/Dominik Jahn A/A Suzuki Swift +21:55,1 Min
12. Hermann Neubauer/Bernhard Ettel A/A Suzuki Swift +5:57,0 Min
33. Kurt Göttlicher/Silvia Dolezal A/A Ford Sierra Cosworth +23:53,5 Min
Sonderprüfungsbestzeiten: Beppo Harrach 9, Raimund Baumschlager 4, Manfred Stohl 1
Die bekanntesten Ausfälle: Klemens Haingartner (Unfall/SP 2), David Botka (Unfall/SP 2), Gerwald Grössing (Getriebedefekt/SP 4), Josef Pointinger (Technischer Defekt/SP 6 und SP 10) , Milan Liska (Technischer Defekt/SP 7), Fritz Waldherr (Technischer Defekt/SP 11), Hermann Neubauer (Technischer Defekt/SP 13), Isztvan Elek (Technischer Defekt/SP 13).
Endstände in der Österreichischen Rallye-Staatsmeisterschaft:
Division I: 1. Beppo Harrach 120, 2. Raimund Baumschlager 110, 3. Mario Saibel 82, 4. Manfred Stohl 68.
2-WD-Wertung: 1. Hannes Danzinger 110, 2. Hermann Neubauer 100, 3. Michael Böhm 86, 4. Michael Kogler 83, 5. Daniel Wollinger 66, 6. Andreas Aigner 60.
Division III: 1. Damian Izdebski 76, 2. Klemens Haingartner 62.
Diesel-Klasse: 1. Michael Kogler 118, 2. Christian Mrlik 56.
Division V: 1. Philipp Lietz 96, 2. Eugen Friedl 78, 3. Mario Klepatsch 60, 4. Walter Kovar 46.