Vyhledávání

Zlaté a zároveň i stříbrné představení Citroënu v Německé rallye 2008

Zlaté a zároveň i  stříbrné představení Citroënu v Německé rallye 2008

7. Rallye Deutschland (13. - 17. 8. 2008)
Zlaté představení Citroënu v Německu


Senzačním výsledkem pro Citroën skončila letošní Rallye Německo, když Sébastien Loeb a Daniel Elena dojeli první a druhá posádka Citroën Total Sport Dani Sordo a Marc Martí skončila stříbrná. Navíc se Citroën a Loeb opět vrátili do čela průběžného pořadí v obou šampionátech a prodloužili svou neporazitelnost na německé půdě. Ta čítá už osm prvenství včetně úvodního, které v roce 2001 ještě mimo kalendář mistrovství světa zaznamenala posádka Philippe Bugalski - Jena-Paul Chiaroni. Současně je to sedmé vítězství Citroënu v letošním ročníku a 49. celkově, čímž se Citroën zařadil na 3. pozici v historické tabulce nejlepších výrobců WRC.


Poslední etapa rallye měřila pouhých 84,97 km, jela se jen ve dvou smyčkách pro dvě rychlostní zkoušky a na závěrečné superspeciálce ulicemi hostitelského města Trieru. Tandem Citroënu za první dva dny soutěže neztratil ani jednu rychlostní zkoušku a všechny vyhrál (Loeb 13, Sordo 1) a měli tak dost prostoru pro to, aby si ohlídali náskok až do cíle. Letošní ročník německé soutěže se dost vymykal obvyklým zvyklostem. Rallye Německo je známá vrtkavostí počasí, které dokáže promlouvat do pořadí. Letos se nic takového nestalo a soutěž skončila tak, jak začínala - za slunečního svitu. Obě posádky Citroënu tak ani jednou "neuklouzly" a dovedly své C4 WRC bezpečně až do cíle.

Quesnel: Excelentní víkend
"Před dvěma týdny ve Finsku jsme byli v roli outsiderů, ale dokázali jsme vystoupat až na vrchol," říká Olivier Quesnel, sportovní ředitel Citroën Total Sport. "A naopak každý musel vidět, pod jakým tlakem jsme byli v Německu jako největší favorité. Jsem hrdý na to, že každý z našeho týmu Citroën Sport přispěl svým velkým dílem k našemu prvnímu a druhému místu, se kterým nyní vstupujeme do finálové fáze mistrovství světa. Tenhle výsledek je pro nás velikým povzbuzením pro další bitvy, které povedeme na čele mistrovství. Sébastien a Daniel zajeli bezchybně, Dani a Marc předvedli solidní výkon, který je vynesl na druhé místo, a přinesli potřebné body. Naše vozy a posádky zaznamenaly v Německu díky výjimečným výkonům skvělý rekord a opětovný návrat na čelo Poháru konstruktérů. Sébastien postoupil také do čela pořadí pilotů, takže to byl excelentní víkend na všech frontách. Neznamená to ale, že bychom si mohli dovolit lelkovat a nečinně sedět. Naopak všichni musíme zpátky do práce, protože nás čeká několik velice rušných měsíců..."

Loeb: Skvělý pocit!
Stejný pocit z dobře vykonané práce ovládl i kokpit C4 WRC obhájce titulu mistra světa, který zaznamenal v Trieru už sedmé vítězství a celkově 43. v kariéře, což znamená nové dva rekordy. "Po porážce našeho hlavního soupeře na jeho domácí půdě jsme neměli nejmenší chuť nechat si vzít vítězství v Německu," usmíval se v cíli Sébastien Loeb. "Naše C4 WRC si vedlo dokonale od startu až do cíle a vždy jsme správně vystřídali měkké pneumatiky Pirelli za tvrdé přesně podle podmínek. Mám skvělý pocit z toho, že naše auto uspělo na všech typech zdejších povrchů a my jsme mohli jet, co to dá a upevnit si svou pozici. Je to fantastický pocit vyhrát znovu v Trieru, kam jezdí francouzští diváci ve velmi hojném počtu. Potěšil mě samozřejmě i návrat do čela mistrovství světa, takže jsem nadšený z tohoto víkendu."

Sordo: Pilotovat je radost
"Jsem rád, že jsem dojel druhý," řekl Dani Sordo. "Německá rallye sice není svým asfaltem mým favoritem, neboť jeho složení mi nedovoluje dostat se do optimálního rytmu. Proto je nádherné, že se mi podařilo uspět nyní. Nebyli jsme si zcela jistí nastavením auta, ale technický tým Citroënu připravil vůz na sobotu velice dobře. Od té chvíle jsme mohli zrychlovat a mít opravdu radost z pilotování na druhém místě. Náš výsledek také zvedl celkové body v Poháru konstruktérů, což je fantastický výsledek."

Rallye v číslech

Nejlepší časy:
1. Etapa: RZ 1, 2, 3, 4, 5, 6: Sébastien Loeb (Citroën C4).
2. Etapa: RZ 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13: S. Loeb – RZ 14: Dani Sordo (Citroën C4).
3. Etapa: RZ 15, 16, 17 a 18: François Duval – RZ 19: S. Loeb, Petter Solberg (Subaru Impreza) a Andréas Mikkelsen (Ford Focus).


Nejlepší časy celkem:
S. Loeb, 14 (1ex) – F. Duval, 4 – D. Sordo, 1 – A. Mikkelsen a P. Solberg, 1 (1ex).

Vedení v soutěži:
RZ 1 - 19: Loeb.

Konečné pořadí 7. Rallye Německo (10/15):

1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3:26:19,7 hod.
2. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 47,7 s
3. F. Duval/P. Pivato (Ford Focus) + 1:20 min.
4. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 1:30,1
5. P. Solberg/P. Mills (Subatu Impreza) + 2:35,3
6. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 4:45,9
7. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 5:36,2
8. U. Aava/K. Sikk (Citroën C4) + 5:37,8
9. JM Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 6:17,2
10. T. Gardemeister/T. Tuominen (Suzuki X4) + 7:16,8

Mistrovství světa FIA WRC – Pohár konstruktérů (10/15):
1. Citroën-Total, 123 – 2. Ford, 115 – 3. Subaru, 69 – 4. Stobart, 51 – 5. Munchi's, 19 – 6. Suzuki, 13.

Mistrovství světa FIA – Pořadí pilotů (10/15):
1. S. Loeb, 76 – 2. M. Hirvonen, 72 – 3. D. Sordo, 43 – 4. C. Atkinson, 40 – 5. JM Latvala, 34 – 6. P. Solberg, 27 – 7. H. Solberg, 22 – 8. G. Galli, 17 – 9. M. Wilson, 12 – 10. F. Duval, 11 – 11. F. Villagra, 8 – 12. U. Aava, 7 – 13. C. Rautenbach, 6 – 14. A. Mikkelsen, 4 – 15. T. Gardemeister, 3 – 16. JM. Cuoq, 2 – 17. M. Rantanen, 2 – 18. A. Aigner, 1 – 19. PG. Andersson, 1 – 20. J. Hänninen, 1 – 21. S. Ogier, 1.


Martina Bedrnová
PR manager

 

Fotogalerie

WRC 2008: Jordánská rallye objektivem Martina Viďourka

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu