Vyhledávání

Druhá generace i30 kombi s benzínovým motorem 1,6 GDI

Druhá generace i30 kombi s benzínovým motorem 1,6 GDI

Test kombíku druhé generace Hyundae i30 s benzínovým přímovstřikovým motorem 1,6 GDI. Jedná se o vůz Korejské automobilky Hyundai, vyráběný u nás na Moravě v Nošovicích. Proti první generaci vůz dospěl, nabízí nyní větší prostor pro zavazadla.

MOTOR Benzínová nepřeplňovaná šestnáctiventilová jednotka s přímým vstřikováním a proměnným časováním ventilů dává 99 kW. Ve středních otáčkách mezi 2 - 4.000 otáček nabízí motor poměrně slušnou dynamiku a pružnost. Nejvyšší výkon je až v 6.300 otáčkách a točivý moment 164 Nm také dost vysoko až ve 4.850 otáčkách. Motor je tichý a dobře odhlučněný, takže do 5.000 otáček o něm skoro ani nevíte. Optimální je jezdit někde mezi 2.000 - 3.000 otáček.

Spotřeba je závislá na stylu jízdy. Na dálnici s rychlostí kolem 130 km/h se spotřeba pohybuje kolem 6- 7 litrů na 100km. Při běžném rozumném ježdění se dá dosáhnout spotřeby kolem 6 - 7 litrů, když na to šlápnete budete jezdit někde kolem  8- mi litrů. Popojíždění po městě znamená spotřebu kolem 7 - 8 litrů. Při úsporné jízdě se dostanete na 5,5-6 litru, za méně se mi to bohužel nepodařilo. Za celý test 642 km jsem dosáhl průměrné spotřeby 6,8 l/100km (což je jen o víc 0,6 litru víc než uvádí výrobce -6,2). Maximálka 192 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 10,2 s mě se to podařilo na tachometrových 100 za 9,6 s stačili mi k tomu jen první dva rychlostní stupně.

PODVOZEK Je velmi příjemný na letních pneu 195 - 65 R15 Hankook Kinergy Eco na originálních paprskových Alu kolech dobře drží stopu a poskytuje komfortní svezení. i30 se lehce naklání, ale přesto umožňuje rychlé průjezdy zatáčkami. Všechny nové i30 mají v základní výbavě stabilizační systém  ESP. Podvozek velmi dobře tlumí nerovnosti i na rozbité silnici i díky 15-tkám kolům. Je nastaven jako rozumný kompromis mezi komfortním a sportovním nastavením, spíš více k tomu komfortu - optimální rodinný vůz s dobrými jízdními vlastnostmi.

ŘÍZENÍ je možné nastavit optimální odpor (comfort, normal, sport) většinou jsem jezdil v nejtužší poloze sport (tlačítka jsou na volantu) vůz se příjemně řídí. Řízení má variabilní účinek snižující se s rychlostí.

ŘAZENÍ 6-ti stupňové manuální převodovky je přesné s optimálními drahami. Proti předchozí gneraci se řazení a převodovka značně zlepšila. Kožená hlavice řadící páky s pojistkou pro zařazení  zpátečky se dobře drží. Motor točí na 6-tku při 90-ti 2.250 ve 100 - 2.500, při 120 - 3.050 a  při dálničním limitu 130 je to rozumných 3.300 otáček ve 150 km/h motor točí 3.800 otáček.

INTERIÉR Palubní deska je celá z měkčeného plastu. Interiér je kvalitně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled. Palubní deska má klasický tvar s kapličkou s otáčkoměrem a rychloměrem ve dvou zapuštěných tubusech. V levém je otáčkoměr vpravo rychloměr, mají bílé podsvícení. Otáčkoměr je bohužel cejchovaný po 500 otáčkách. Displej palubního počítače je mezi chromovaným tubusy. Zobrazuje tyto funkce - průměrná rychlost, spotřeba průměrná, graficky okamžitá, doba jízdy a 2 měřiče vzdálenosti. Palubní počítač se konečně ovládá z dobře dostupného místa - z volantu, má však pouze jednu paměť. Pod údaji palubního počítač se na displeji graficky zobrazuje vlevo teplota chladící kapaliny, vpravo je palivoměr. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Řidič od spolujezdce je oddělen středovým tunelem s posuvnou loketní opěrkou pod kterou je úložný prostor. Na středovém tunelu před řadící pákou je dost odkládacích prostorů pro nápoje a třeba mobilní telefon. Nová i30 má elegantní diodová denní světla.

Originál radio s CD/MP3 s USB/AUX připojením s 6-ti reproduktory s dobrým zvukem má ovládání vlevo na volantu a velký displej s modrým podsvícením. Volant s koženým potahem a ovládáním radia, tempomatu a palubního počítače je seřiditelný ve 2 osách. Testovaný vůz má manuální klimatizaci, je pod displejem radia, kruhový ovladač teploty a ovládací tlačítka. Přední sedačky s kvalitním čalouněním jsou pohodlné, s elektrickým vyhříváním, řidičovo je výškově nastavitelné. Vzadu je velký prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 75 cm (sedák 50 + 25 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou vzadu je dost místa - 101 cm. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním všech 4 -oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde tři čtvrtě litrová láhev.

Velikost zavazadlového prostoru je 528 litrů což u kombíků nižší střední třídy patří mezi lepší průměr. Proti předchozí generaci kufr výrazně narostl ze 415 na 528 litrů. Po sklopení zadních sedaček vznikne zcela rovná plocha. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1642 litrů (1. generace 1395). Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 103,5 cm, výška 46 cm, délka v rovině podlahy 98 cm po sklopení 166 až 180 cm. Tvar kufru je poměrně pravidelný bez výrazných výstupků. Pod dvojitou podlahou kufru, kde jsou schránky na drobnosti (hloubka 8 cm) je dojezdová rezerva o rozměru 125-80 D15. Přístup do kufru velkým vstupním otvorem je dobrý - nákladová hrana je pouze 61 cm nad zemí a 1 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru -zámek cca 183 cm nad zemí, v plastu na spodní straně víka jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz je v základu vybaven 6-ti airbagy. ABS a ESP je součástí základní výbavy všech modelů. Kotoučové brzdy jsou na všech kolech, vůz dobře brzdí. Při překročení rychlosti 20 km/h se vůz automaticky zamkne.

DESIGN Nová i30 má mnohem dospělejší design než jeho předchůdce. Základní verze má jinou masku  (než vozy s pakety Style a Premium, ty mají 2 chromované lamely masky a černý plast uprostřed masky pod RZ) s černou mřížkou. Přední světla jsou hodně protažena do boku. V rozích nárazníku jsou trojúhelníkové přední mlhovky lemované denními led světly Zadní část s velkými s velkými dělenými světly vytaženými až do boku, vypadá diametrálně od předchůdce, který měl světla orientované naopak na výšku. V zadním nárazníku jsou 2 mlhovky. Z hlediska praktičnosti mi chybí ochranné lišty dveří a nárazníků. Nyní působí i30 jako kterékoliv jiné Evropské auto bez kompromisů a myslím, že se bude líbit.

CENA Model Tricolor je za cenu 370.990 Kč 7/2012 v této výbavě najdeme : ESP, 6x airbag, palubní počítač, př. mlhovky, denní led světla, centrál s dálkou s alarmem - sklopný klíček, 4x el. okna a zrcátka, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu, 6 repro + USB, alarm, manuální klima, denní led světla. Verze s motorem 1,6 CVVT má jen o 11 kW nižší výkon a je levnější o 15.000 Kč.

Příplatková výbava: paket Komfort: tempomat s omezovačem rychlosti, kožený volant a hlavice řad. páky za 5.000, paket Parking: přední a zadní parkovací čidla, vyhřívané př. sedačky, parkovací kamera se zobrazením v samostmívacím vnitřním zrcátku, automatické světlomety za 15.000, 15“ alu kola  za 5.000 Kč. Celková cena příplatkové výbavy je 25.000 Kč. Celková cena je 395.990 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - dobré jízdní vlastnosti a brzdy

                  - poměrně úsporný a tichý motor

                  - přesné řízení s variabilním posilovačem

                  - ovládání pal. počítače, tempomatu a radia na volantu

                  - použité materiály a provedení interiéru

                  - pohodlné přední vyhřívané sedačky

                  - prostor vzadu - nohy, hlava

                  - bohatá základní výbava

                  - čidla parkování + zadní kamera v zrcátku

                  - vnější i vnitřní design

                  - přesné řazení 6-ti stupňové převodovky

MÍNUSY: - mohutný A-sloupek omezuje výhled vpřed

                  - pouze 1 paměť palubního počítače, nepropojené funkce

                  - dojezd pod 50 km zcela zmizí

                  - chybějící lišty dveří a nárazníků

                  - otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1591 cm3 řadový zážehový 4 válec, přímé vstřikování                                                                                     

Výkon 99 kW (135 k) /6.300 ot./min., točivý moment 164 Nm 4.850 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.485 - 1.780 - 1.500 mm, rozvor 2.650 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.213 - 1.366 kg , užitečná 454 - 607 kg, celková 1.820 kg                                 

Nádrž  na 53 l paliva. Zavazadlový prostor 528/ 1642 l.                                                                                                                           

Pneu 195 - 65 R15 Hankook Kinergy Eco - letní
Zrychlení z 0 -100 km/h za 10,2 s, max. rychlost
192 km/h
Spotřeba paliva 5,1 mimo - 8,1 město - 6,2 l/100km  kombinace
Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 642 km - 6,8 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 9,6 s.

 

Resume: moderní kombi nižší střední třídy s dobrým podvozkem je plnohodnotnou konkurencí německým vozům typu Focus, Golf i naší Octavii. Proti předchozí generaci nabízí větší vnitřní prostor, dobře odhlučněný interiér a výrazně přesnější řazení.

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu