Vyhledávání

Ford pod 300.000 Korun - Fiesta s motorem 1,4

Ford pod 300.000 Korun - Fiesta s motorem 1,4

K testu jsem obdržel Fiestu s prostředním motorem 1,4 a ve střední výbavě Celebration - optimální volba za rozumnou cenu. Fiesta je pro Ford zástupcem ve třídě malých vozů stejně jako Fabie, C3, Corsa, Punto, Clio, 207-čka a také auto roku 2010 VW Polo.

MOTOR K dispozici jsem měl vůz s druhým nejsilnějším dodávaným benzínovým motorem o objemu 1,4 litru. Má výkon 71 kW dosahovaných v 5.750 ot., a 128 Nm točivého momentu až ve 4.200 otáčkách. Při jízdě po běžné silnici (přes vesnice, zatáčky a kopce) svižným stylem se při obsazení 2-osobami spotřeba pohybovala kolem 7 - 8 litrů. Při úsporném stulu se budete pohybovat kolem 6 litrů. Spotřeba se během celého testu - 346 km ustálila na hodnotě 7,6 l/100km, když na výrobce uvádí 5,8 kombinovanou spotřebu což je o 1,8 litru méně.

Udávanou maximálku 175 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0 na tachometrových 100 km/h se mi povedlo za 10,1 s což je výrazně dřív než uvádí výrobce 12,2 s. Na nižší rychlostní stupně:  2 a 3, vůz při zatížení 2 osobami nabízí slušnou dynamiku. Motor je velmi kultivovaný a tichý v nižších a středních otáčkách. Spotřeba se při běžném ježdění mimo město bude pohybovat kolem 7 litrů.

PODVOZEK Jízdní vlastnosti mě velmi příjemně překvapily vzhledem k velikosti vozu (malé 4 metrové vozy). Podvozek je komfortní, dobře filtruje nerovnosti vozovky, v zatáčkách Fiesta velmi dobře seděla. Se zimními nízkoprofilovými pneu Nokian 86HXL 195-50 R15 na plechových discích Fiesta velmi dobře drží stopu, umožňuje tak svižné průjezdy zatáčkami. Ve výbavě chybí ESP, které je poměrně vysoký příplatek 16.000 Kč. Brzdy fungují velmi dobře i když vzadu jsou jen bubnové brzdy. Jízdní vlastnostmi patří Fiesta na špičku třídy.

ŘÍZENÍJe velmi příjemné s variabilním účinkem elektrického posilovače. Kladlo optimální odpor. Jen mě zklamala citlivost na boční vítr při jízdě po dálnici, to bych čekal spíš u vyššího vozu typu MPV nebo SUV.

ŘAZENÍ Je poměrně přesné s optimálními drahami. Ergonomická hlavice řadící páky se dobře držela. Vůz má 5-ti stupňovou převodovkou i když šestka by mu určitě slušela - motor točí na 5-tku při 90 km/h 2.400, při 100 cca 2.700, při 120 - 3.200 a  při dálničním limitu 130 ukazují přístroje už 3.500 ve 150 to je už nemalých 4.100 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska je z měkčených plastů v testovaném voze byla v tmavě šedé  barvě. Interiér je kvalitně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled. Palubní deska má komplikovanější tvar s analogovou kapličkou před řidičem. Je přehledná, vlevo je otáčkoměr, který je bohužel cejchován jen po 500 otáčkách, takže nedává moc přesné údaje. Vpravo je tachometr, který má cejchování, také bohužel jen po desítkách. Dole uprostřed je ukazatel stavu paliva, bohužel teploměr chladící kapaliny chybí. Nahoře mezi přístroji je malý displej palubního počítače. U palubního počítače mi chybí doba jízdy, má pouze jednu paměť (zobrazuje průměrnou, aktuální spotřebu, ujetou vzdálenost, dojezd a průměrnou rychlost) navíc se každá hodnota musí nulovat zvlášť. Světla mají funkci denního svícení. Blikače jsou vybaveny příjemnou dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 s 6-ti reproduktory a dobrým zvukem mělo ovládání i tlačítky přímo na volantu. 3-ramenný elegantní volant se stříbrným plastovým dekorem s ergonomickým tvarem a koženým dvoubarevným potahem byl seřiditelný ve 2 osách. Na volantu jsou vlevo ovladače radia, ovládání je ergonomické a intuitivní. Vůz jel vybaven manuální klimatizací. Ovládanou velkým kruhovým ovladačem s tlačítky zapínání a vnitřní cirkulace uprostřed, po obou stranách jsou otočné ovladače teploty a rychlosti otáček ventilátoru. Z vozu je dobrý výhled všemi směry. Přední stěrače nechají poměrně velkou plochu nesetřenou zejména nahoře a hlavně u spolujezdce. Vůz je vybaven vyhřívaným čelním sklem, což se bude v zimě určitě hodit.

Přední sedačky jsou pohodlné, řidičova sedačka je výškově nastavitelná. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 71 cm při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou bylo dost místa 91 cm. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním předních oken a hlavní ovladač je na dveřích řidiče (bohužel posunut dost dozadu, takže když dáte ruku přirozeně do loketní opěrky máte dlaň mnohem víc vpředu než jsou ovladače oken), kde se do kapsy vejde i 1,5 litrová láhev. Pod ovladači klimatizace dole na středové konzole bylo ideální místo pro uložení mobilního telefonu, byl tam i slot pro USB do audiosystému, ovládání MP3 přehrávání z USB bylo velmi jednoduché.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 281 litrů, což je průměrná hodnota. Pod jeho podlahou byla ukryta dojezdová rezerva 175-65 R14. Opěradla zadních sedaček byly dělené v poměru 1/3 ku 2/3. Po sklopení opěradel nevznikne rovná plocha, je na ní schod. Naměřil jsem rozměry - šířka 100 cm, výška pod odnímatelným krytem je 55 cm, délka v rovině podlahy 70 cm tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je dost vysoko cca 70 cm nad zemí a 20 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru se nachází jeho spodní hrana víka kufru - zámek 181 cm nad zemí, což je průměrná hodnota. V plastu na vnitřní straně je vpravo jedna prohlubeň určená pro uchopení při zavírání.

 

BEZPEČNOST Vůz je vybaven v základu pouze 2-ma airbagy. Za příplatek 14.000 je možné přiobjednat dalších 5 airbagů: boční, záclonové a kolenní pro řidiče. V testované Fiestě nebyl stabilizační systém ESP s protiskluzem TCS, za něj se připlácí nemalých 16.000 Kč. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h.

DESIGN Je velmi povedený přední část s velkou maskou (tento tvar používá také Citroen a nové modely Hyundai) a příplatkovým spojlerem. Pěkně působí protáhlé velké světlomety. Boční linie oken lemovaná černou lištou stoupá směrem k zádi. Zadní část s vysoko umístěnými trojúhelníkovými sdruženými světlomety s logem výrobce nad RZ působí velmi zdařile. Zadní horní spojler a naznačený difuzor vypadá dobře. Myslím, že vůz se bude líbit hlavně ženám a mladým lidem. Ve srovnání s hranatým  předchůdcem, jakoby přeskočila nová Fiesta o jednu generaci. Vozu bohužel chybí jakékoliv ochranné lišty ať na náraznících, tak i na dveřích což není praktické.

CENA Fiesta ve výbavě Celebration je nabízena za akční cenu 269.990 Kč (12/2011) standartně 327.690 Kč. V této výbavě najdeme: ABS, variabilní posilovač řízení, 2x airbag, př. mlhovky, centrál s dálkou - sklopný klíček, př. el. okna, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, manuální klimatizace, 15“ ocelová kola, palubní počítač, radio s CD a MP3 s 6-ti repro, ovládání radia na volantu, zadní dělené sedadlo, výškově stavitelná sedačka řidiče, kožený volant nastavitelný ve dvou osách. Příplatková výbava : sada City -zadní parkovací asistent vnější el. sklopná zrcátka za 5.800, vyhř. přední sklo 6.000, metalíza za 15.500 Kč. Doplňky celkem za 27.300 Kč. Celková cena se tak vejde pod 300 tisíc - 297.2790 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - velmi dobré jízdní vlastnosti a brzdy

               - vnější design

- komfortní podvozek 

- příznivá cena (akční)

- poměrně přesné řazení

- pohodlné přední sedačky

               - odhlučnění motoru, tichý interiér

               - odkládací prostory 

               - dobré zpracování, palubní deska z měkčených plastů

               - vyhřívané přední sklo

- kvalitní audio s intuitivním ovládáním na volantu

- USB připojení a snadné ovládání

MÍNUSY: - citlivost na boční vítr

               - při couvání se neztlumí rádio

               - chybějící doba jízdy na palubním počítači

- palubní počítač zobrazuje pouze 1 hodnotu, vč. celkových kilometrů

               - pouze jedna paměť palubního počítače, nutnou nulovat každou zvlášť

               - cejchování otáčkoměru a rychloměru

               - chybí teploměr chladící kapaliny

               - chybějící ochranné lišty - nárazníky, dveře

               - stěrače stírají malou plochu

               - nerovná plocha po sklopení zadních sedaček (lakovaná z. strana opěradel)

- nevhodně vzadu umístěné ovl. oken

- v základu pouze 2 airbagy

- ESP a metalíza za vysoký příplatek      

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 1388 cm3 řadový zážehový 4 válec                                                                                      

Výkon 71 kW (97 k) /6.000 ot./min., točivý moment 128 Nm 4.200 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  3.950 - 1.722 - 1.481 mm, rozvor 2.489 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 979 kg , užitečná 516 kg, celková 1.495 kg                                  

Nádrž na 42 l paliva. Zavazadlový prostor 281/965 l                       

Pneu Nokian 86HXL 195-50 R15 (zimní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 12,2 s, max. rychlost 175 km/h
Spotřeba paliva 4,7 mimo - 7,6 město - 5,8 l/100km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 346 km s průměrnou spotřebou 7,6 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 10,1 s.

 

Resume: jeden z nejlepších malých vozů s výborným podvozkem a slušným benzínovým motorem. Za cenu pod 300 tisíc dostanete slušně vybavené auto s poměrně silným motorem.

 

Karel Kolečko

 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu