Vyhledávání

Ford Transit a jeho velká skříňová verze

Ford Transit a jeho velká skříňová verze

Oblíbený dodávkový vůz Ford Transit Van 350 Econetic v dvoumístném uspořádání se středně vysokou skříní v druhé nejdelší variantě s nákladovým prostorem téměř 9 m3. Testovaný vůz s úsporným motorem 2,2 TDCI a předním pohonem, k dispozici je i verze se zadním náhonem a jedna čtyřkolka.

MOTOR K dispozici jsem měl vůz naftovým motorem - 2,2 TDCI v prostřední verzi s výkonem 92 kW dosahovaných již ve 3.500 ot., ale hlavně 330 Nm již ve 1.350 ot. točivého momentu. Přestože vůz váží téměř 2 tuny naftový motor mu uděluje velmi slušnou dynamiku. Spotřeba na dálnici při 110 - 120 km/h kolem 7 l nafty na 100km. Při jízdě po běžné silnici (přes vesnice, zatáčky a kopce) obsazení 2-osobami spotřeba pohybovala kolem 7 litrů. Při ustálené úsporné jízdě kolem 90 km/h je možné jet kolem 5-ti litrů. Po městě budete jezdit kolem 7- 8-mi litrů. Vůz má systém Start - stop, kdy se při zastavení motor vypne (při zařazeném neutrálu až při zastavení) po zmáčknutí spojky motor během okamžiku naskočí a než stačíte zařadit jedničku motor už běží a můžete se rozjet. Systém Start - stop funguje pouze v módu Eco, který omezuje maximální rychlost na 110 km/h, ale jinak je dynamika motoru naprosto stejná jako mimo mód Eco. Spotřeba se během celého testu 673 km se ustálila na hodnotě 7,0 l/100km (údaj palubního počítače) to je o 1 deci méně než uvádí výrobce. Celý test proběhl bez zatížení větším (těžším) nákladem, jezdilo se ve 2 osobách.

Udávanou maximálku 157 km/h jsem nezkoušel (150 jel Transit bez problémů) a zrychlení z 0 - 100 km/h jsem změřil z 14,3 s na tachometrových 100 km/h (výrobce ho neudává), když jsem byl ve voze sám bez nákladu. Motor je tichý a dobře odhlučněný ve voze se cítíte téměř jako v běžném osobáku. Na nižší rychlostní stupně 2 a 3 je vůz při zatížení 1 - 2 osobami velmi živý.

PODVOZEK Přesto, že jedná o užitkový vůz má Transit příjemně naladěný podvozek. V zatáčkách poměrně slušně sedí, jen je potřeba dát si pozor na větší délku vozu a rozvor. Transit jezdí na pneu Continental Vanco Eco o rozměru 215 - 75 R16 na plechových ráfcích. Brzdy i přes vyšší váhu vozu fungují dobře. V základní výbavě je stabilizační systém ESP.

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, volant se dobře drží, řídí se téměř jak osobní vůz jen je potřeba si dát pozor vzhledem k rozvoru na zadní kola v ostrých zatáčkách (několikrát jsem z počátku než jsem si zvykl, najel na obrubník).

ŘAZENÍ 6-ti stupňové převodovky je poměrně přesné, ale má delší dráhy. 6-tka je dostatečně dlouhá a při dálničních rychlostech má motor velmi nízké otáčky. Motor točí na 6-tku při  90 1.300, při 100 1.500, při 120 - 1.800 a  při dálničním limitu 130 je to rozumných 1.900 otáček, ve 150-ti jen 2.200 (tolik točí některé vozy při rychlostech kolem 100 km/h).

INTERIÉR Přístrojová deska a celý interiér je výhradně z tvrdých plastů, ale velmi slušně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled. Před řidičem je klasická kaplička s hlavními přístroji. Je přehledná, vlevo je otáčkoměr, vpravo je tachometr. Nahoře mezi přístroji je ukazatel stavu paliva a teploměr chladící kapaliny, pod nimi je displej, který zobrazuje mimo jiné i údaje palubního počítače. Palubní počítač má jednu paměť, mi chyběla doba jízdy (zobrazuje průměrnou spotřebu a rychlost, dojezd a vnější teplotu). Světla mají funkci denního svícení. Blikače měli funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Na středové konzole je vestavné radio Sony s CD/MP3, má ovládání páčkou pod volantem. V horní schránce před spolujezdcem je USB konektor. Volant je pevný není nijak nastavitelný. Nad zpětným zrcátkem je LCD displej, který zobrazuje prostor za vozem. Testovaný vůz neměl klimatizaci, ta je pouze za příplatek.

Přední sedačky jsou pohodlné, není možné je výškově nastavit, pouze sklopit přední nebo zadní část sedáku řidiče. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním předních oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, kde se do jedné z kapes vejde i velká láhev. Na pravé straně jsou posuvné dveře, které umožňují přístup do nákladového prostoru. Testovaný vůz je vybaven pouze 2 samostatnými sedačkami.

Výrobce udává velikost nákladového prostoru 8,97 m3. Naměřil jsem rozměry šířka 175,5 cm (mezi podběhy 139 cm), výška 172 cm a délka v rovině podlahy 329 cm. Přístup do nákladového prostoru ze zadu je výborný přes křídlové dveře - nízká nákladová hrana 57 cm. Případně velkými prosklenými bočními dveřmi na pravé straně.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven pouze airbagem řidiče (lze přiobjednat pouze airbag spolujezdce 120 l za 6.500 Kč). Stabilizační systém ESP s protiskluzem je v sérii. Brzdy fungují přiměřeně k velikosti a hmotnosti vozu.

CENA Transit Van 350 ECOnetic Combi je nabízen za cenu 670.400 Kč (6/2012). V této výbavě najdeme:  ESP s ASR, 2x airbag, , tempomat, radio Ford 6000 s CD s 2 repro s ovl. na volantu, centrál s dálkou, př. el. okna, boční posuvné dveře, el. vyhřívané přední okno, palubní počítač.

Příplatková výbava: couvací kamera 15.760, zadní čidlo parkování + plastový stupínek 7.000, radio Sony s CD/MP3 s USB připojením 12.000, samostatná sedačka spolujezdce 2.200, nezávislé topení 25.000, pevné okno na pravé straně 3.500, sada viditelnost plus - př. Mlhovky, dešťový senzor, el. ovládané a vyhřívané zrcátka 6.000, zadní stěrač s ostřikovačem za 5.000, boční upínací lišty 4.000, obložení stěn nákladového prostoru MDF 1.300, červená metalíza za 16.000 Kč. Doplňky za 97.760 Kč, celková cena je tak 768.400 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - úsporný motor TDCI 

                  - dobré jízdní vlastnosti s ohledem na třídu a velikost vozu                 

                  - pohodlný posez za volantem

                  - přístup do nákladového prostoru

                  - ergonomie interiéru

                  - nízký vnitřní hluk

                  - dlouhá 6-tka

                  - zadní čidla parkování + kamera

                  - 3 blik blikačů + denní světla

                  - ESP ve standartu   

MÍNUSY: - volant není nastavitelný

                  - delší dráhy řazení  

                  - vyšší cena

                  - chybí klimatizace   

              

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 2198 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec, plní Euro 5                                                                       

Výkon 92 kW (125 k)/3. 500 ot./min., točivý moment 330 Nm při 1.350 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 
5.680 - 1.974 - 2.330
mm, rozvor 3.750 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1849 -1955 kg, užitečná 1545 -1651 kg, celková 3.500 kg                                 

Nádrž na 80 l paliva. Nákladový prostor 8,97 m3 (VDA)                                                                       

Pneu 215 - 75 R16 Continental Vanco Eco (letní)
Max. rychlost 157 km/h
Spotřeba paliva 6,7 mimo - 7,9 město - 7,1 l/100 km kombinace

 

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 693 km 7,0 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 km/h  za 14,3 s.

 

Karel Kolečko 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu