Vyhledávání

Honda Civic 1,0 Turbo Executive Sport Line s automatem CVT

Honda Civic 1,0 Turbo Executive Sport Line s automatem CVT

Test desáté generace Hondy Civic s přeplňovaným litrovým tříválcovým motorem a převodovkou CVT.  Civic byl v Evropě představen v září 2016 na Autosalonu v Paříži, u nás se prodává od března 2017.

MOTOR Civic má nový benzínový přeplňovaný tříválcový litrový motor s proměnným časováním ventilů VTEC. Motor zabírá zhruba od 2.000 otáček, nejlépe se cítí od 2.500 otáček výše, tam nabízí slušné zrychlení. Nejvyššího výkonu 93 kW (126 koní) dosahuje v 5.500 otáčkách. Nejvyšší točivý moment je 180 Nm je k dispozici již od 1.700 až do 4.500 otáček. Točivý moment je o 20 Nn snížený, ale ve větším rozsahu než u verze s manuální převodovou.

Při běžném ježdění, je spotřeba kolem 6,5 litru. Při jízdě po dálnici je spotřeba kolem 7 litrů. V městském provozu je sptořeba mezi 7-8 litry naturalu. Úsporně, rychlostí kolem 90-100 km/h je možné jezdit kolem 5-ti litrů. Naopak při svižné jízdě po okreskách je spotřeba kolem 8-mi litrů. Vůz má systém start-stop, někdy se motor vypne a vzápětí zase naskočí. Během celého testu 506 km jsem dosáhl spotřeby 7,1 l/100km (což je téměř o dva a půl litru víc než uvádí výrobce 4,7) dle palubního počítače. Maximálku 200 km/h jsem jsem nezkoušel (o 3 km/h nižší než u verze s manuálem, ale úplně stejná jako u 1,5 T s CVT), zrychlení z 0-100 km/h za 10,9 s, mě se to podařilo za 11,1 s na tachometrových 100 km/h. Pokud motor nevytáčíte není skoro slyšet, pak se ozývá typický hluk tříválce (od 3.300 otáček).

PODVOZEK Civic sedí v zatáčkách velmi dobře na kvalitních letních pneu Michelin Primacy 3 o rozměru 235-45 R17 na černých originálních 10-ti paprskových Alu kolech. Vůz se naklání jen minimálně a umožňuje velmi rychlé průjezdy zatáčkami, cítil jsem se velmi jistě a jízdu jsem si skvěle užíval. Vůz má sportovní charakter - hodí se na kvalitní silnice, kde se Vám odmění skvělým jízdním zážitkem. Podvozek má tvrdší naladění a nezvládá přejezd větších nerovností. Bohužel vůz nemá rezervní kolo (ani za příplatek), ale jen sadu na dojetí, při případném defektu Vás čekají nepříjemné komplikace.

ŘÍZENÍ má dobrou odezvu a je přímé. Řízení má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné a má výbornou zpětnou vazbu. Jízda se Civicem je velmi zábavná. Kulatý kožený volant se silným věncem je nastavitelný ve dvou osách.

ŘAZENÍ Automatická bezestupňová převodovka CVT řadí plynule bez jakýchkoliv rázů. Můžete řadit sekvenčně pádly pod volantem sedm přednastavených rychlostí. Řazení pádly pod volantem je rychlé, plynulé a probíhá bez cukání. Převodovka v automatickém režimu při klidné jízdě po rovině řadí už velmi brzy a motor se zbytečně nevytáčí, řadí už pod hranicí 1.500 otáček. Otáčky při klidné jízdě nejsou úplně stálé a při jízdě z kopce se snižují. Motor točí při 90 km/h 1.900, při 100 je to 2.150, ve 120 točí 2.400, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje příznivých 2.600 otáček, ve 150 jsou otáčky 3.200. Řadící páka s koženou kulatou hlavicí je umístěna výš než obvykle, je blízko palubní desky a dobře se drží.  

INTERIÉR Hlavní část palubní desky je z měkčeného plastu, interiér je kvalitně zpracovaný. Hlavní přístroj je nyní na LCD displeji, velký půlkruhový otáčkoměr uprostřed je digitální ukazatel rychlosti a pod ním jsou údaje palubního počítači nebo to co si zvolíte, po stranách otáčkoměru jsou dva půlkruhové přístroje vlevo teploměr chladící kapaliny a vpravo ukazatel stavu paliva. Přístroje u verze Sport Line jsou s červeným podsvícením hlavních přístrojů. Palubní počítač se ovládá tlačítky vlevo na volantu, (průměrná spotřeba, dojezd, průměrná rychlost, doba jízdy). Má dvě paměti A a B, mezi nimi se přepíná klasickým (retro) kolíčkem vedle palivoměru. Nad otáčkoměrem je LED linka, která barevně znázorňuje styl jízdy, zeleně při úsporné jízdě přes bílou do modra za rychlou jízdu.

Dobře hrající originál radio s MP3 a ovládáním na volantu s 11 repro s výkonem 465 W a připojením přes USB nebo AUX, s velkým 7“ dotykovým displejem i s navigací. Je možné měnit barvu podsvícení displeje (já měl nastavenu modrou). Klávesnice navigace není podle abecedy, ale jako počítačová klávesnice (to není v autě moc praktické). Zádávání adresy je zvláštní, zadáte město pak hned číslo popisné a nakonec ulici, když neznáte název ulice, neumožní vám třeba jen navigování do centra obce. Volant s koženým potahem a červeným prošitím s ovládáním radia, palubního počítače a aktivního tempomatu je seřiditelný ve 2 osách. Automatická duální klimatizace má nastavování teploty po půl stupních kruhovými ovladači, další funkce se ovládají tlačítky. Klimatizace využívá k ovládání dotykový displej navigace, přes který se ovládá intenzita ventilace a kam se má vzduch směrovat. Startovací tlačítko je vpravo od volantu. Na středovém tunelu vedle řadící páky je tlačítko módu Econ, nastavení tlumičů, start-stop a tlačítko elektrické brzdy. Mohutné přední A-sloupky omezují výhled šikmo vpřed, široké zadní sloupky omezují výhled šikmo vzad a dělené zadní okno výhled dozadu. V testované verzi jsou sportovní kovové pedály. Součástí výbavy každého Civicu jsou asistenční systémy - inteligentní adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek (zákazových - předjíždění, omezená rychlost), detekce vozů v mrtvém úhlu, varování opuštění jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, varování před čelní srážkou, asistent pro vyjíždění z parkovacího místa a zadní parkovací kamera. Rozpoznávání zákazových značek funguje dobře i za tmy.

Přední černě čalouněné sedačky prošívané červenou nití jsou pohodlné, řidičovo má nastavitelnou bederní opěru (elektricky tlačítkem na boku), výškově nastavitelná je pouze řidičova sedačka, přední opěrky je možné plynule naklápět. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 76 cm, sedák 50 + 26 cm prostor pro kolena, při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) nad hlavou tolik místa není - jen 89 cm (hlava těsně u stropu). Zadní opěrky jsou jen velmi omezeně výškově nastavitelné (jen jediná poloha - dost nízká). Vůz má elektrické ovládání všech 4 oken, hlavní ovladač je ve dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde i větší láhev (čalounění dveří plynule navazuje na palubní desku). Testovaný vůz měl příplatkovou prosklenou otvírací střechu, při plném otevření je otvor dlouhý pouze 25 cm a otevřená střecha z venku nepůsobí vzhledově moc dobře.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 420 litrů což je slušná hodnota na vůz nižší střední třídy (Civic je, ale nadprůměrně dlouhý - naprosto stejně jako Octavia první generace), pod podlahou je 20 cm hluboký úložný prostor (88 x 54 cm) o objemu 70 l (nemá rezervní kolo). Při sklopení zadních sedaček (včetně sklopení sedáků, které se sníží) vznikne téměř rovná plocha se schodem v nejužším místě mezi podběhy. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1245 litrů. Zadní sedáky již není možné  oklopit nahoru, tak jak to šlo u předchozí generace Civicu (nádrž je nyní klasicky pod zadními sedačkami). Změřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 104 cm (zúžení mezi podběhy 86 cm), výška 51 cm, délka v rovině podlahy 91 cm, po sklopení sedáků se prodlouží na 158 cm, až na 174 cm k přední sedačce. Nad kufrem je netradiční krycí roletka, která se navíjí z boku, je možné ji přendat na pravou nebo levou stranu. Tvar kufru není pravidelný, zasahují do něj podběhy, kde je i zvýšená podlaha. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je poměrně vysoko 69 cm nad zemí a 17 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek pouze 178 cm nad zemí, v plastovém krytu víka kufru jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz má 6 airbagů. Stabilizační systém ESP (VSA) je v základní výbavě a je vypínatelný. Testovaný vůz má systémy podpory řízení Honda sensing (ADAS): systém rozpoznávání dopravních značek (zákazových - předjíždění, omezená rychlost), inteligentní adaptivní tempomat, detekci vozů v mrtvém úhlu, varování opuštění jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, varování před čelní srážkou, asistent pro vyjíždění z parkovacího místa. 4 kotoučové brzdy, přední jsou ventilované mají dobrou účinnost. Vůz má full LED diodové světla, které výborně svítí zejména ty dálkové. Automatické přepínání je velmi praktická funkce a pracuje celkem spolehlivě. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Při nezapnutých pásech jste informováni hlasovým hlášením - česky.

DESIGN modelu Executive Sport Line, poznáte podle černé přední masky, zadního spojeru a difuzoru. Mohutný přední nárazník, v rozích místo mřížek jen černé hladké záslepky a v nich kulaté mlhovky, protáhlé hlavní LED světlomety. Černá maska má vystrčený nos s velkým znakem Honda, který plynule navazuje na hlavní světlomety a otvor pro chlazení. Boční linie oken mírně stoupá, C-sloupky jsou odlehčeny černým falešným okýnkem, kliky jsou už klasické v barvě karoserie, ne jako u předchůdce skryté v plastu za bočním oknem. Na bočních dveřích je prolis, který stoupá od prahu až skoro po horní okraj zadního kola. Zadní světla vystupují z obrysu vozu, pod nárazníkem je mohutný difuzor v černé lesklé barvě, na 5-tých dveřích je spojler v barvě vozu. V rozích zadního nárazníku jsou černé falešné mřížky a lamely spojleru navazující na difuzor, na vnějších okrajích jsou odrazky. Zadní sklo je jako u předchozích generací Civiců dělené, je přes něj horší výhled dozadu. Vozu bohužel chybí jakékoliv ochranné lišty na náraznících a dveřích. Proti předchozímu modelu narostl Civic o 15 cm, do délky, bohužel se to neprojevilo uvnitř a výrazněji ani v kufru (který je naopak ještě menší), na délku je nyní Civic stejně dlouhý jako Octavie první generace. V tmavě-modré metalíze vypadá vůz atraktivně, sportovně.

CENA Vůz ve výbavě Executive Sport Line je standartně nabízen za 719.900 Kč, nyní akční sleva na 699.900 (11/2020), v této výbavě najdeme: ESP, 6x airbag, palubní počítač, přední LED mlhovky, full LED světla, centrál s dálkou, bezklíčkové otvírání a startování, alarm, aktivní tempomat, 4x el. okna, el. ovl. sklopná zrcátka, přední a zadní parkovací čidla, zadní parkovací kamera, audio systém s 11 repro a 465 W, radio s DAB a  MP3 s ovl. na volantu, navigace se 7“ multimediálním dotykovým  displejem, automatická dvouzónová klima, el. ruční brzda s asistentem rozjezdu do kopce, 17“ Alu kola s pneu 235-45, sportovní kovové pedály, kožený volant, vyhřívané přední sedačky, řidičova s nastavitelnou bederní opěrou a výškově nastavitelná, bezpečnostní paket ADAS : systém rozpoznávání dopravních značek, detekce vozů v mrtvém úhlu, varování opuštění jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, varování před čelní srážkou, zatmívací vnitřní zrcátko, stěrače s dešťovým senzorem, sportovní nárazníky a boční prahové lišty, adaptivní tlumiče, navigační systém, prosklená otvírací střecha. Zvláštní výbava : metalická barva 13.900 Kč. Celková cena je 713.800 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :   - dostatečný výkon motoru

                - dobré jízdní vlastnosti (na dobrém povrchu) a ostré brzdy

                - adaptivní tempomat, umí i zcela zastavit a rozjet se

                - bezklíčkové startování a otvírání   

                - asistenční systémy

                - výborně svítící přední LED světla

                - digitální LED přístroje   

                - pohodlné přední sedačky

                - zadní parkovací kamera s asistentem vyjíždění   

                - přesné řízení s variabilním posilovačem

                - bohatá výbava

                - možnost manuálního řazení pádly pod volantem

                - kvalitní audio 465 W s USB slotem na středovém tunelu

MÍNUSY:  - v nabídce pouze 2 benzínové motory (1,0 T a 1,5T)

                - systém start stop, vypíná studený motor již po 300 m, občas v zápětí naskočí

                - tvrdý podvozek na horším povrchu

                - neukazuje zařazený rychlostní stupeň

                - hluk při otevřeném střešním oknu nad 90-100 km/h

                - při ostřikování č. skla trvá dlouho než se spustí stěrače    

                - malá boční roletka v kufru

                - vyšší cena

                - nárůst do délky o 15 cm při srovnatelném vnitřním prostoru jako u předchůdce

                - omezený prostor pro hlavu vzadu, nízko umístěné zadní opěrky

                - nemá rezervní kolo

                - při couvání se neztlumí radio

                - výhled dozadu a šikmo vzad přes mohutné C - sloupky 

                - menší nádrž - 46 l

                - v dešti se špiní zadní parkovací kamera

                - schod a zúžení v kufru  

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 988 cm3 řadový zážehový přeplňovaný 3 válec                                                                                      

Výkon 93 kW (126 k) /5.500 ot./min., točivý moment 180 Nm 1.700 - 4.500 ot./min.
automatická převodovka CVT, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.518 - 1.799 - 1.434 mm, rozvor 2.697 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.285 kg , užitečná 490 kg, celková 1.775 kg                                 

Nádrž na 46 l paliva. Zavazadlový prostor 420-478 / 1245 litrů                                                                                                                          

Pneu 235 - 45 R17 Michelin Primacy 3 - letní
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,3 - 10,9 s, max. rychlost 200 km/h
Spotřeba paliva 4,3 mimo 5,4 město 4,7 l/100km kombinace

Změřeno: celková spotřeba během testu 506 km - 7,1 l/100km, zrychlení z 0 na tachometrových 100 za 11,1 s.

Resume: zajímavá alternativa k evropským hatchbackům: Golfu, Leonu, Focusu, Astře a Meganu a 308-čce, atraktivní sportovně laděný hatchback. Bohužel v nabídce jsou jen dva benzínové motory.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu