Vyhledávání

Honda Civic 1,5 Turbo Prestige s automatem CVT

Honda Civic 1,5 Turbo Prestige s automatem CVT

Test nové již desáté generace Hondy Civic s novým přeplňovaným motorem 1,5 litru a převodovkou CVT.  Nová generace se opět posunula v designu a taky pěkně narostla, na délku o 15 cm.

MOTOR Civic má novou benzínovou přeplňovanou čtyřválcovou patnáctistovku s proměnným časováním ventilů VTEC. Motor zabírá zhruba od 1.900 otáček, nejlépe se cítí od 2.000 otáček výše, tam nabízí dobré zrychlení. Nejvyšší výkon 134 kW (182 koní) přichází až v 6.000 otáčkách (o 500 výš než u verze s manuálem). Nejvyšší točivý moment je 220 Nm,  k je dispozici již od 1.700 až do 5.500 otáček. Točivý moment je o 20 Nn nižší, ale v o 800 otáček větším rozsahu než u verze s manuální převodovou.

Při běžném ježdění, je spotřeba kolem 6-ti litrů. Ostřejší sportovnější svezení, které si užijete znamená spotřebu okolo 8-mi litrů. Úsporným stylem kolem 90-100 km/h je možné jezdit kolem 5-ti litrů. Verze s automatickou převodovkou nemá systém start-stop. Během celého testu 474 km jsem dosáhl spotřeby 7,6 l/100km (což je o litr a půl víc než uvádí výrobce 6,1) dle palubního počítače. Maximálku 200 km/h jsem nezkoušel (o 20 km/h nižší než u verze s manuálem), zrychlení z 0-100 km/h za 8,4 s, mě se podařilo dostat za 7,9 s na tachometrových 100 km/h. Pokud motor nevytáčíte není skoro slyšet.

PODVOZEK Nový Civic sedí v zatáčkách velmi dobře na letních pneu Falken Zeix ZE 919 o rozměru 235 - 40 R10 na černo-stříbrno-oranžových originálních 15-ti paprskových Alu kolech. Vůz se naklání jen minimálně a umožňuje velmi rychlé průjezdy zatáčkami, cítil jsem se velmi jistě a jízdu jsem si skvěle užíval. I nejluxusnější verze Prestige má adaptivní tlumiče, má jen dva režimy dynamický - při zapnutém ve kterém se podvozek přitvrdí. Vůz se hodí na kvalitní silnice, kde se Vám odmění skvělým jízdním zážitkem na rozbitých českých okreskách je to už horší. Podvozek je celkově tvrdší a nezvládá větší nerovnosti zejména ve sportovním režimu. Bohužel vůz nemá rezervní kolo (ani za příplatek), ale jen sadu na dojetí, při případném defektu Vás čekají nepříjemnosti.

ŘÍZENÍ má velmi dobrou odezvu a je přímé. Řízení s variabilním účinkem snižující se s rychlostí. Je přesné a má velmi dobrou zpětnou vazbu. Jízda Civicem je velmi zábavná. Kulatý kožený volant je nastavitelný ve dvou osách.

ŘAZENÍ Automatická bezestupňová převodovka CVT funguje vcelku dobře bez jakýchkoliv rázů, řadí plynule v automatickém režimu. Můžete řadit sekvenčně pádly pod volantem 7 přednastavených rychlostí. Řazení pádly pod volantem je rychlé, plynulé a bez cukání. Převodovka v automatickém režimu při klidné jízdě po rovině řadí velmi brzy a motor se zbytečně nevytáčí, řadí už pod hranicí 1.500 otáček. Otáčky při klidné jízdě nejsou úplně stálé a při jízdě z kopce se snižují. Motor točí při 90 km/h pouze 1.500, při 100 cca 1.650, ve 120 cca 2.300, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje stále příznivých 2.600 otáček, ve 150 jsou otáčky kolem 3.000, to všechno jsou otáčky odpovídající dieselovému motoru. Řadící páka s koženou kulatou hlavicí je umístěna výš než obvykle, blízko palubní desky se dobře drží.

INTERIÉR Hlavní část palubní desky je z měkčeného plastu. Interiér má kvalitní zpracování. Hlavní přístroj je nyní na LCD displeji, velký půlkruhový otáčkoměr uprostřed je digitální ukazatel rychlosti a pod ním jsou údaje palubního počítači nebo to co si zvolíte, po stranách otáčkoměru jsou dva půlkruhové přístroje vlevo teploměr chladící kapaliny a vpravo ukazatel stavu paliva. Přístroje u verze Prestige mají modré podsvícení hlavních přístrojů. Palubní počítač se ovládá tlačítky vlevo na volantu, (průměrná spotřeba, dojezd, průměrná rychlost, doba jízdy). Má 2 paměti A a B, mezi nimi se přepíná klasickým kolíčkem vedle palivoměru. Nad otáčkoměrem je barevná LED linka, která  znázorňuje styl jízdy, zeleně úsporně přes bílou do modra za rychlou jízdu.

Výborně hrající originál radio s MP3 a ovládáním na volantu s 11- ti repro s výkonem 465 W a připojením přes USB nebo AUX, s velkým 7“ dotykovým displejem i s navigací. Je možné měnit barvu podsvícení displeje. Klávesnice navigace není podle abecedy, ale jako počítačová klávesnice (to není moc praktické). Zádávání adresy je zvláštní, zadáte město pak hned číslo popisné a nakonec ulici, když nevíte ulici nenabídne vám jen třeba navigování do centra obce. U testovaného vozu, bohužel navigace nefungovala. Ovládání hlasitosti audia je možné bohužel jen tlačítky, ovládání audia a ladění radia není tak úplně intuitivní. Volant potažený kůží s ovládáním radia, palubního počítače a aktivního tempomatu je seřiditelný ve 2 osách. Automatická duální klimatizace má nastavování teploty po půl stupních kruhovými ovladači, další funkce se ovládají tlačítky. Klimatizace využívá dotykový displej navigace, přes který se ovládá intenzita ventilace a kam se má vzduch směrovat. Vůz se startuje červeným tlačítkem, které je navpravo od volantu. Na středovém tunelu vedle řadící je tlačítko módu Econ a nastavení sportovního režimu podvozku a tlačítko elektrické brzdy. Mohutné přední A-sloupky omezují výhled šikmo vpřed, široké zadní sloupky omezují výhled šikmo vzad a dělené zadní okno výhled dozadu. Verze Prestige má sportovní kovové pedály. Ve výbavě je systém rozpoznávání dopravních značek (zákazových - předjíždění, omezená rychlost), detekce vozů v mrtvém úhlu, varování opuštění jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, varování před čelní srážkou, asistent pro vyjíždění z parkovacího místa a zadní parkovací kamera. Rozpoznávání zákazových značek funguje dobře i večer za tmy.

Přední kožené černě čalouněné sedačky jsou pohodlné, obě mají nastavitelnou bederní opěru (elektricky tlačítkem na boku), výškově stavitelná je pouze řidičova sedačka, přední opěrky je možné plynule naklápět. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 73 cm, sedák 50 + 23 cm prostor pro kolena, při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) nad hlavou tolik místa není - pouze 89 cm (hlavou těsně u stropu). Zadní opěrky jsou jen velmi omezeně nastavitelné. Vůz má elektrické ovládání všech 4 oken, hlavní ovladač je ve dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde i větší láhev (čalounění dveří plynule navazuje na palubní desku). Testovaný vůz měl příplatkovou prosklenou otvírací střechu, při plném otevření je otvor dlouhý jen cca 30-40 cm a otevřená střecha z venku nepůsobí moc dobře a rozhodně ne aerodynamicky.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 420 litrů což je slušná hodnota u vozů nižší střední třídy (tento je, ale nadprůměrně dlouhý stejně jako Octavia první generace), pod podlahou je 20 cm hluboký úložný prostor (88 x 54 cm) o objemu 70 l (nemá rezervní kolo). Při sklopení zadních sedaček (včetně sklopení sedáků, které se sníží) vznikne téměř rovná plocha se schodem v nejužším místě mezi podběhy. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1245 litrů. Zadní sedáky není možné  oklopit nahoru, tak jako u předchozí generace Civicu (nádrž je nyní klasicky pod zadními sedačkami). Změřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 104 cm (zúžení mezi podběhy 86 cm), výška 51 cm, délka v rovině podlahy 90 cm, po sklopení sedáků se prodlouží až na 172 cm k přední sedačce, ložná plocha 158 cm. Nad kufrem je netradiční krycí roletka, která se navíjí do boku, je možné ji přendat na kteroukoliv stranu. Tvar kufru není pravidelný, zasahují do něj podběhy, kde je i zvýšená podlaha. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je poměrně vysoko 69 cm nad zemí a 17 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 179 cm nad zemí, což není moc, v plastu na spodní straně víka kufru jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz má 6 airbagů. Stabilizační systém ESP (VSA) je v základní výbavě a je vypínatelný. Testovaný vůz má systémy podpory řízení (ADAS): systém rozpoznávání dopravních značek (zákazových - předjíždění, omezená rychlost), detekci vozů v mrtvém úhlu, varování opuštění jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, varování před čelní srážkou, asistent pro vyjíždění z parkovacího místa. 4 kotoučové brzdy, přední jsou ventilované mají dobrou účinnost. Vůz má full LED diodové světla, které výborně svítí zejména ty dálkové. Automatické přepínání je velmi praktická funkce a pracuje celkem spolehlivě. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Při nezapnutých pásech jste informováni hlasovým hlášením - česky.

DESIGN modelu Prestige, poznáte podle chromované masky, klik, lišty lemující boční okna. Testovaný vůz má příplatkový Orange pack - oranžové doplňky- zrcátka, kryt prahů, př. spojler, z. difůzor a linka na kolech. Mohutný přední nárazník s oranžovým spojlerem, v rozích jsou mřížky a v nich kulaté mlhovky, protáhlé hlavní LED světlomety. Chromovaná maska má vystrčený nos s velkým znakem Honda, který plynule navazuje na hlavní světlomety a otvor pro chlazení. Boční linie oken mírně stoupá, C-sloupky jsou odlehčeny černým falešným okýnkem, kliky jsou už klasické (chromované), ne jako u předchůdce skryté v plastu za bočním oknem. Na bočních dveřích je prolis, který stoupá od prahu až skoro po horní okraj zadního kola. Zadní světla vystupují z obrysu vozu a navazují na spodní spojler černé barvy, na střeše na 5-tých dveřích je spojler v barvě vozu. Zadní sklo je jako u předchozích Civiců dělené, je přes něj horší výhled dozadu. V rozích zadního nárazníku jsou černé falešné mřížky na vnějších okrajích jsou odrazky. Spodek zadního nárazníku lemuje oranžový spojler. Na bocích jsou plastové lemy prahů v oranžové barvě. Vozu bohužel chybí jakékoliv ochranné lišty na náraznících a dveřích (lišty dveří je možné přiobjednat za vysoký příplatek 10.500 Kč). Proti předchozímu modelu narostl Civic o 15 cm, do délky, bohužel se to neprojevilo uvnitř a výrazněji ani v kufru (který je naopak ještě menší), na délku je nyní stejně dlouhý jako Octavie první generace. V šedo-oranžové kombinaci barev vypadá vůz velmi atraktivně a nápadně a lidé se za ním dost ohlíželi.

CENA Vůz v  nejvyšší výbavě Prestige je nabízen za nemalých 754.900 Kč (6/2017), v této výbavě najdeme: ESP, 6x airbag, palubní počítač, př. mlhovky, full LED světla, centrál s dálkou, alarm, bezklíčkové otvírání a startování, aktivní tempomat, 4x el. okna, el. ovl. sklopná zrcátka, přední a zadní parkovací čidla, zadní parkovací kamera, audio systém s 11-ti repro a 465 W, radio s DAB a  MP3 s ovl. na volantu, navigace se 7“ multimediálním dotykovým  displejem, automatická dvouzónová klima, el. ruční brzda s asistentem rozjezdu do kopce, 17“ Alu kola s pneu 235-45, kožený interiér, vyhřívané zadní sedačky, sportovní kovové pedály, přední a zadní spojler, kožený volant, vyhřívané přední sedačky s nastavitelnou bederní opěrou, řidičova výškově nastavitelná, elektricky otvíratelná panoramatická střecha, bezpečnostní paket ADAS : systém rozpoznávání dopravních značek, detekce vozů v mrtvém úhlu, varování opuštění jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, varování před čelní srážkou, zatmívací vnitřní zrcátko, stěrače s dešťovým senzorem, navigační systém. Zvláštní výbava : orange pack za 25.000, 18“ palcové kola Hexia za 74.999 Kč, šedá perleťová barva (Sonic Grey) za 13.900 Kč. Celková cena za zvláštní výbavu je 113.899 Kč. Celková cena je nemalých 868.799 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - silný motor (182 koní)

                - zrychlení a pružnost motoru již od nízkých otáček

                - dobré jízdní vlastnosti (na dobrém povrchu) a ostré brzdy

                - aktivní tempomat, umí i zastavit a rozjet se

                - rozumná spotřeba, při úsporné jízdě i kolem 5-ti litrů, běžně kolem 6-ti

                - asistenční systémy

                - výborně svítící přední LED světla

                - nemá systém start stop

                - digitální LED přístroje 

                - pohodlné přední sedačky

                - zadní parkovací kamera s asistentem vyjíždění 

                - přesné řízení s variabilním posilovačem

                - bohatá výbava

                - atraktivní vzhled vozu

                - možnost manuálního řazení pádly pod volantem

                - bezklíčkové otvírání a startování

                - kvalitní audio s USB slotem na středovém tunelu

MÍNUSY: - zatím pouze 2 benzínové motory, diesel se ještě nenabízí

                 - u testovaného vozu nefungovala navigace

                 - tvrdý podvozek na horším povrchu

                 - neukazuje zařazený rychlostní stupeň

                 - o 20 km/h nižší maximálka než u verze s manuální převodovkou

                 - při ostřikování č. skla trvá dlouho než se pustí stěrače  

                 - ovládání palubního PC společně s rádiem

                 - vyšší cena

                 - nárůst do délky o 15 cm při podobném vnitřním prostoru

                 - omezený prostor pro hlavu vzadu, nízké zadní opěrky

                 - chybí rezervní kolo

                 - při couvání se neztlumí radio

                 - výhled dozadu a šikmo vzad přes mohutné C - sloupky

                 - menší nádrž (46 l)

                 - střešní okno se otvírá jen cca 30 cm

                 - v dešti se zašpiní zadní parkovací kamera

                 - schod a zúžení v kufru

                 - u testovaného vozu nesmyslně předražená příplatková 18“ Alu kola 75.000 Kč          

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1498 cm3 řadový zážehový přeplňovaný 4 válec                                                                                      

Výkon 134 kW (182 k) /6.000 ot./min., točivý moment 220 Nm 1.700 - 5.500 ot./min.
6-ti stupňová automatická převodovka CVT, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.518 - 1.799 - 1.428 mm, rozvor 2.697 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.362 kg , užitečná 458 kg, celková 1.820 kg                               

Nádrž na 46 l paliva. Zavazadlový prostor 420-478 / 1245 litrů                                                                                                                        

Pneu 235 - 45 R17 Falken Zeix ZE 919  - letní
Zrychlení 0 -100 km/h za 8,2 - 8,5 s, max. rychlost 200 km/h
Spotřeba paliva 5,0 mimo 7,9 město 6,1 l/100km kombinace

Změřeno: celková spotřeba během testu 474 km - 7,6 l/100km, zrychlení z 0 na tachometrových 100 za 7,9 s.

Resume: zajímavá alternativa k evropským hatchbackům : Golfu, Leonu, Focusu, Astře a Meganu a 308-čce, atraktivní sportovně laděný hatchback.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share