Vyhledávání

Honda Civic Combi 1,8 VTEC Executive

Honda Civic Combi 1,8 VTEC Executive

Test Hondy Civic v kombi verzi s benzinovým atmosférickým motorem 1,8 VTEC.  Patří mezi kombíky s největším kufrem v nižší střední třídě. Za týden jsem s Civicem Combi najezdil 628 km.

MOTOR Benzínový atmosférický motor má objem 1799 cm3, je poměrně pružný. Zrychluje už zhruba nad 2.000 otáček díky variabilnímu časování ventilů. Na nižší rychlostní stupně - dvojku a trojku je pružný - rychle a ochotně zrychluje, zejména ve středním pásmu otáček od 2.500 až do maximálních 7.000 otáček, nejlépe se, ale cítí až nad 3.000 otáček. Nejvyšší výkon 104 kW (141 koní) je k dispozici až v 6.500 otáčkách. Nejvyšší točivý moment 174 Nm je posazen také do vyšších otáček - 4.300. Nad 3.000 otáček je také motor už více slyšet.

Spotřeba paliva závisí na stylu jízdy, pohybuje se od 5,5 až na dvojnásobek při jízdě městem.   Na dálnici se při dodržování rychlostního limitu spotřeba pohybuje kolem 7-mi litrů na 100 km. Úsporným stylem maximálně do100 km/h se dostanete na hodnoty mezi 5,5 a 6-ti litry. Při běžné jízdě se pohybujeme někde kolem 6,5-7-mi litrů, když pojedete svižněji bude se spotřeba pohybovat kolem  8 - mi litrů. Popojíždění po městě v zimních měsících znamená 9 - 11 litrů na 100 km. Ve městě vůz využívá systém start-stop, motor se vypíná až po úplném zastavení, bohužel i při studeném nezahřátém motoru (což motoru určitě neprospívá) po zmáčknutí spojky motor opět naskočí. V průběhu testu 628 km jsem dosáhl spotřeby 7,3 l/100km v zimním období (což je o necelý litr víc než uvádí výrobce 6,4). Dosáhl jsem maximálně jen tachometrových 195, výrobce udává 210 km/h, zrychlení z 0-100 km/h za 9,2- 9,6 s (podle výbavy vozu) mě se podařilo dostat na tachometrových 100 km/h za 9,5 s, tuto rychlost dosáhnete na plně vytočenou dvojku (těsně k omezovači).

PODVOZEK Přesto, že se jedná o rodinné kombi, je naladěn spíš sportovně a je trochu tvrdší. Civic velmi dobře sedí v zatáčkách na suchých silnicích na ziních pneu Dunlop Wintersport 4D o rozměru 225 - 45 R17 na elegantních originálních 10-ti paprskových černostříbrných Alu kolech. Díky velkým nízkoprofilovým gumám se do vozu přenáší více rázů z nerovností (děr, příčných nerovností) vozovky, osobně bych na kombi volil 16-ti palcová kola. Civic se v zatáčkách naklání jen minimálně a umožňuje velmi rychlé průjezdy zatáčkami. Zadní náprava má 3 režimy: Comfort - Normal a Dynamic, osobně jsem nepozoroval nijak výrazný rozdíl v těchto režimech. Jízdu s cem Combi Civicem jsem si skvěle užíval. Bohužel vozu chybí rezervní kolo, ale jen sadu na dojetí, při případném defektu Vás čekají nepříjemnosti a odtah vozu (to jsem už jednou zažil).

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, s menším volantem se silnějším věncem potaženým kůží se příjemně řídí, má velmi dobrou odezvu. Řízení má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Řízení je přesné s dobrou zpětnou vazbu. Civic se dobře řídí, jízda s ním je zábavná.

ŘAZENÍ 6 - ti stupňové převodovky je přesné, ale má trochu delší dráhy. Šestka by klidně mohla být delší, motor se při dálničních rychlostech zbytečně vytáčí poměrně vysoko. Motor točí na 6 - tku při 90 - ti 2.300 ve 100 - 2.550, ve 120 cca 3.100 a při dálničním limitu ve 130 je to 3.350 otáček, ve 150 km/h už točí 3.850 otáček. Řadící páka s koženou hlavicí je umístěna výš než je obvyklé, blízko palubní desky, její ovládání je příjemné.

INTERIÉR Palubní desky je z měkčeného plastu, před řidičem je kaplička s přístroji. Celý interiér je kvalitně zpracovaný. Před řidičem jsou hlavní kruhové ukazatele - otáčkoměr uprostřed (šipky zobrazují, nápovědu zda řadit nahoru nebo dolu), po stranách otáčkoměru jsou dva kruhové přístroje vlevo teploměr chladící kapaliny a vpravo ukazatel stavu paliva. Nad kapličkou s kruhovými přístroji je displej, který digitálně znázorňuje rychlost vozu. Po stranách tohoto displeje jsou barevné pruhy, které zobrazují ekonomickou jízdu (zelené) nebo naopak jízdu ve vysokých otáčkách (tmavě modré). Palubní počítač se ovládá tlačítky vlevo na volantu, přepínání hodnot (průměrná spotřeba, dojezd, průměrná rychlost, doba jízdy). Má 2 paměti, mezi nimi se bohužel přepíná klasickým kolíčkem vedle palivoměru. Vůz má denní LED diodové světla v předním nárazníku. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Dobře hrající originál radio s CD/MP3 a ovládáním na volantu s 8 - mi repro a připojením přes USB nebo AUX, jeho displej je nahoře uprostřed palubní desky. Menší volant má silnější věnec s koženým potahem s ovládáním radia, palubního počítače a tempomatu je seřiditelný ve 2 osách. Automatická klimatizace má nastavování teploty po celých stupních, ovládá se tlačítky a má svůj vlastní displej. Přední A-sloupky omezují výhled šikmo vpřed, přední okno je dost nízké a není dobře vidět nahoru například na semafory. Testovaný vůz měl přední a zadní čidla parkování a zadní parkovací kameru.

Přední sedačky jsou optimálně tuhé, sedadlo řidiče je výškově nastavitelné, obě přední sedačky jsou vyhřívané. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 74 cm, sedák 49 + 25 cm prostor pro kolena (to je o 3 cm méně než u předchozí generace Civicu, který měl o 25 mm větší rozvor) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) nad hlavou je místa dost 97 cm (což je o 10 cm více než u 5-ti dveřové verze). Vůz má elektrické ovládání všech 4 oken, hlavní ovladač je ve dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde i 1,5 litrová láhev (čalounění dveří plynule navazuje na palubní desku).

Objem zavazadlového prostoru je 624 litrů což je výborná hodnota u kombi nižší střední třídy, pod podlahou je 29 cm hluboký úložný prostor (86 x 59 cm) ale i díky tomu chybí rezervní kolo. Při sklopení zadních sedaček (včetně sklopení sedáků, které se sníží) vznikne zcela rovná plocha o délce až 189 cm. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1668 litrů. Zadní sedáky je možné oklopit i nahoru a za předními sedadly vznikne velký prostor pro zavazadla, je možné tam dát napříč třeba kolo nebo velkou televizi. Změřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 105 cm, výška 52 cm, délka v rovině podlahy 97 cm, po sklopení délka plochy 170 cm, k sedačce až 186 cm. Kufru má pravidelný tvar, nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je velmi nízko pouze 57 cm nad zemí v rovině s podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 188 cm nad zemí, v plastu na spodní straně víka kufru jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz má v základu 6 airbagů. Stabilizační systém ESP (VSA) je součástí základní výbavy vozu. Aktivní opěrky hlav jsou na předních sedadlech. Kotoučové brzdy na všech 4 kolech mají výbornou účinnost. Ve voze byl balíček bezpečnostní výbavy - paket 1. Protikolizní systém (funguje do 30 km/h by měl zastavit před překážkou - stojícím vozem), varování před srážkou -akustické, varování před opuštěním jízdního pruhu, systém rozpoznávání dopravních značek (zákazových - rychlost, předjíždění) funguje rychle a spolehlivě, detekce vozů v mrtvém úhlu (dioda v zrcátku, při blinkru i se zvukovou signalizací).

DESIGN nového Civicu je evolucí předchozí generace (přední část). Nyní se po delší době do výroby vrací i kombiverze. Má dynamicky řešený přední nárazník s výrazným spojlerem, v rozích kulaté mlhovky, nad nimi jsou vodorovně orientované diodová denní světla. Pod přední maskou s velkým znakem Honda je lesklý černý plast, který plynule navazuje na hlavní světlomety. Boční linie oken plynule stoupá, až k výklopnému víku kufru, kliky zadních dveří jsou skryté v plastu za bočním oknem. Dělená zadní světla výrazně vystupují z obrysu vozu, přes celou šířku pátých dveří je světelný pás brzdového světla. Skla od B-sloupku dozadu jsou výrazně zatmavena. V dolní části zadního nárazníku jsou odrazky - kočičí oči. Blatníky kolem kol mají černé plastové lemy. Vozu chybí bohužel jakékoliv ochranné lišty na náraznících i na dveřích, což dost nepraktické, ale tak je to u nových vozů už běžné.  

CENA Vůz v nejvyšší výbavě Executive se nabízí za nemalých 619.900 Kč, v této výbavě najdeme: ESP, 6x airbag, palubní počítač, př. mlhovky, denní led světla, bixenony, automatické přepínání světel, centrál s dálkou, alarm, tempomat, stěrače s dešťovým senzorem, 4x el. okna, bezklíčkové startování a otvírání, el. zrcátka se sklápěním, přední a zadní parkovací čidla, zadní parkovací kamera, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu, 8 repro, automatická duální klima, 17“ Alu kola s pneu 225 - 45 R17, kožené čalounění,  sportovní kovové pedály, kožený volant, vyhřívané přední sedačky obě s el. nastavitelnou bederní opěrkou, zatmavená zadní boční skla, stříbrné střešní lyžiny. Příplatková výbava : bezpečnostní paket 1 - protikolizní systém, varování před srážkou, varování před opuštěním jízdního pruhu, systém rozpoznávání dopravních značek, detekce vozů v mrtvém úhlu celkem za 22.500, bílá perleť za 12.900 Kč. Příplatková výbava celkem za 35.400 Kč. Celková cena je 647.300 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - dobré jízdní vlastnosti a brzdy

                  - velký dobře tvarovaný kufr

                  - dobře fungující automatické přepínání světel

                  - zadní parkovací kamera, přední a zadní čidla parkování 

                  - slušná spotřeba, neliší se výrazně od údajů výrobce      

                  - přesné řízení s variabilním posilovačem

                  - bohatá výbava, včetně bezpečnostních asistentů

                  - 2 paměti palubního počítače

                  - přesné řazení 6-ti stupňové převodovky ( s delšími drahami )

                  - senzor mrtvého úhlu - při blinkru i zvuková signalizace

                  - zadní sedačky se dají sklopit nahoru nebo do roviny  

                  - dobře hrající audio s USB slotem v loketní opěrce

MÍNUSY: - při couvání se neztlumí radio a nejsou slyšet čidla parkování

                  - při dálničních rychlostech vyšší hluk a otáčky

                  - při ostřikování č. skla trvá dlouho než se spustí stěrače    

                  - špatně čitelné displeje na sluníčku

                  - spáry kolem víka kufru

                  - sklápění zrcátek jen ručně (tlačítkem) při zapnutém zapalování

                  - chybí rezervní kolo

                  - nízké přední sklo, není vidět např. na semafory

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1799 cm3 řadový zážehový 4 válec                                                                                     

Výkon 104 kW (141 k) /6.500 ot./min., točivý moment 174 Nm 4.300 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.535 - 1.770 - 1.465 mm, rozvor 2.595 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.280-1.340 kg , užitečná 450-510 kg, celková 1.790 kg                                 

Nádrž  na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 624/1668 litrů                                                                                                                         

Pneu 225 - 45 R17 Dunlop Wintersport 4D - zimní
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,2 - 9,6 s, max. rychlost 210 km/h
Spotřeba paliva 5,5 mimo 7,8 město 6,4 l/100km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu (v zimním období) 628 km - 7,3 l/100km, zrychlení z 0 na tachometrových 100 za 9,5 s.

Resume: prostorné kombi nižší střední třídy se sportovněji naladěným podvozkem a motorem. Elegantní záď skrývá prostorný, variabilní dobře přístupný zavazadlový prostor.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu