Vyhledávání

Honda Civic Sport nové generace s úsporným naftovým motorem 2,2 i-DTEC

Honda Civic Sport nové generace s úsporným naftovým motorem 2,2  i-DTEC

Test Hondy Civic s velkým silným, ale úsporným motorem 2,2 litru. Zajímavý vůz s netradičním designem a sportovními geny v nabité nižší střední třídě. Za týden jsem se Civicem ve verzi Sport najezdil 840 km.

MOTOR Je dostatečně silný na běžné ježdění. Z objemu 2,2 litru dává 110 kW a 350 Nm ot. točivého momentu, které jsou nyní k dispozici v rozsahu od 2.000 až do 2.750 otáček. Motor není nutné vytáčet, optimální je se pohybovat v pásmu kolem 2.000 otáček, to odpovídá na šestku rychlosti lehce přes 120 km/h. Spotřeba se pohybuje od 4 litru při klidné úsporné jízdě až ke zhruba 7 litrům ve městě. Jízda po městě znamená spotřebu kolem 6-7,5 litrů. Běžně se dá jezdit mimo město kolem 5-ti litrů. Na dálnici na povoleném rychlostním limitu cca 5 litrů. Při snahu o úspornou jízdu se dostanete pod 5 litrů (4-4,5). Celková spotřeba se během testu 840 km ustálila na hodnotě 5,6 l/100km což je o víc než o 1,2 litru víc než udává výrobce (4,2-5,4 v kombinaci). Spotřeba je nízká, ale dosáhnout hodnot výrobce není možné.

Motor je velmi kultivovaný a tichý, v interiéru nebylo téměř možné poznat, že je pod kapotou dieselový motor. Ani ve vysokých rychlostech (ve 150) ve voze nebyl hluk od motoru. Na nižší rychlostní stupně motor mezi 2.000 - 4.000 otáčkami vůz velmi ochotně a rychle zrychluje. Udávanou maximálku 215 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h za 8,3-8,8 s jsem zvládl v trochu horším čase za  9,1 s na tachometrových 100.

PODVOZEK Je sportovně tvrdší, spíš jako u německé konkurence. Civic sedí v zatáčkách velmi dobře na suchých silnicích na letních pneu Michelin Primacy HP o rozměru 225 - 45 R17 na elegantních originálních Alu kolech. Díky nim se do vozu přenáší rázy z nerovností (děr, příčných nerovností) vozovky, osobně bych volil maximálně 16-ti palcová kola. Vůz se minimálně naklání a umožňuje velmi rychlé průjezdy zatáčkami. Jízdu se Civicem jsem si skvěle užíval. Bohužel vůz nemá rezervní kolo, pouze sadu na dojetí, což není štastné řešení.

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor vůz se příjemně řídí, má velmi dobrou odezvu. Řízení má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné a má dobrou zpětnou vazbu. Vůz se velmi dobře řídí je velmi zábavný a sportovní.

ŘAZENÍ 6 - ti stupňové převodovky s delšími drahami je přesné. 6-tka je dostatečně dlouhá. Motor točí na 6 - tku při 90 - ti 1.450 ve 100 - 1.600, při 120 - 1.950 a  při dálničním limitu 130 je to pouze 2.100 otáček ve 150 km/h motor točí jen 2.400 otáček. Řadící páka s koženou hlavicí je umístěna výš než obvykle, blízko palubní desky, její ovládání je příjemné.

INTERIÉR Hlavní část palubní desky je z měkčeného plastu. Interiér je kvalitně zpracovaný. Palubní deska nemá klasický tvar, ale naopak futuristický tvar se dvěma oddělenými displeji. Před řidičem jsou kruhové ukazatele - otáčkoměr uprostřed (šipky zobrazují, zda je potřeba řadit nahoru nebo dolu), po stranách otáčkoměru jsou dva kruhové přístroje vlevo teploměr chladící kapaliny a vpravo ukazatel stavu paliva. Palubní počítač se ovládá tlačítky vlevo na volantu, přepínání hodnot (průměrná spotřeba, dojezd, průměrná rychlost, doba jízdy) je velmi složité přes menu a je to možné pouze u stojícího vozu. Má 2 paměti, mezi nimi se přepíná klasickým kolíčkem vedle palivoměru. Nad otáčkoměrem je další oddělený displej, který digitálně znázorňuje rychlost vozu. Po stranách tohoto displeje jsou barevné pruhy, které zobrazují ekonomickou jízdu nebo naopak jízdu ve vysokých otáčkách a indikátor řazení s šipkou nahoru a dolu. Světla mají konečně funkci denního svícení - v nárazníku umístěné led diodové světla. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Výborně hrající originál radio s CD/MP3 a ovládáním na volantu s 6 - ti repro a připojením přes USB nebo AUX, jeho displej je nahoře uprostřed palubní desky. Volant s koženým potahem a ovládáním radia, palubního počítače a tempomatu je seřiditelný ve 2 osách. Automatická klimatizace s nastavováním teploty po celých stupních má ovládání tlačítky má svůj vlastní displej. Z vozu není vůbec vidět přední kapota (je v rovině s předním sklem) přední A-sloupky omezují výhled šikmo vpřed, mohutné zadní sloupky omezují výhled šikmo vzad. Vůz je vybaven sportovními kovovými pedály.

Přední sedačky nepatří mezi ty nejpohodlnější, jsou ale optimálně tuhé, sedadlo řidiče bylo výškově nastavitelné. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 73 cm, sedák 48 + 25 cm prostor pro kolena (to je o 5 cm méně než u předchozí generace Civicu, který měl o 25 mm větší rozvor) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) nad hlavou tolik místa není - pouze 89 cm. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4 oken, hlavní ovladač byl na dveřích řidiče, kde se do kapsy vešla i 1,5 litrová láhev (výplň dveří plynule navazuje na palubní desku).

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 407 litrů což je slušná hodnota u vozů nižší střední třídy, pod podlahou je 17 cm hluboký úložný prostor o objemu 70 l (verze bez rezervního kola). Při sklopení zadních sedaček (včetně sklopení sedáků, které se sníží) vznikne zcela rovná plocha. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1378 litrů. Zadní sedáky je možné oklopit nahoru a za zadními sedadly vznikne velký prostor pro zavazadla. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 105 cm, výška 54 cm, délka v rovině podlahy 80 cm. Tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je poměrně vysoko 70 cm nad zemí a 23 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 188 cm nad zemí, což je slušná hodnota, v plastu na spodní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven v základu 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP (VSA) je v základní výbavě. Civic má přední aktivní opěrky hlav. Kotoučové brzdy na všech 4 kolech mají velmi dobrou účinnost.

DESIGN nového Civicu je evolucí předchozí generace, prodává se zatím pouze v 5-ti dveřovém provedení má dynamicky řešený přední nárazník s výrazným spojlerem, v rozích jsou kulaté mlhovky, nad nimi jsou pásky diodových denních světel. Pod přední maskou s velkým znakem Honda je šedý zakulacený plast, který plynule navazuje na hlavní světlomety. Boční linie oken plynule stoupá, vůz s mohutnými zadními C-sloupky působí jako kupé tomu pomáhají i kliky skryté v plastu za bočním oknem. Zadní světla výrazně vyčnívají z obrysu vozu a zasahují do boku vozu, přes páté dveře je světelný pás brzdového světla přes celou šířku vozu. Zadní sklo je dělené přesto má na rozdíl od předchůdce zadní stěrač. V dolní části zadního nárazníku jsou odrazky a zadní mlhovky. Plastové lemy kol jsou v černé barvě. Vozu bohužel chybí jakékoliv ochranné lišty ať na náraznících, tak i na dveřích což není praktické. 

 

CENA Vůz ve výbavě Sport je nabízen za 549.000 Kč 8/2012 v této výbavě najdeme: ESP, 6x airbag, palubní počítač, př. mlhovky, denní led světla, centrál s dálkou, alarm, tempomat, stěrače s dešťovým senzorem, 4x el. okna, el. zrcátka se sklápěním, zadní parkovací kamera, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu, 6 repro, automatická klima, 17“ Alu kola s pneu 225 - 45 R17, sportovní kovové pedály, kožený volant. Za příplatek je možné přiobjednat pouze navigaci, jinak je výbava pevně daná dle modelu.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - výborné sportovní jízdní vlastnosti a brzdy

                  - úsporný a výkonný motor

                  - dobře tvarovaný multifunkční volant    

                  - přesné řízení s variabilním posilovačem

                  - bohatá výbava

                  - přesné řazení 6-ti stupňové převodovky ( s delšími drahami )

                  - dlouhá šestka (snižuje spotřebu a hluk při dálničních rychlostech)  

                  - zadní sedačky se dají sklopit nahoru nebo do roviny  

                  - USB slot v loketní opěrce

                  - výborné brzdy

MÍNUSY: - tvrdší podvozek, tlumení nerovností (rázy od 17-ti palcových kol)

                  - nastavování a ovládání palubního počítače    

                  - špatně čitelné displeje na sluníčku

                  - nepříliš pohodlné přední sedačky

                  - středový tunel tlačí na pravou nohu řidiče  

                  - omezený prostor pro hlavu vzadu a výhled do stran

                  - chybí rezervní kolo

                  - systém start - stop vypíná motor i když není zahřátý

                  - výhled dozadu a šikmo vzad přes mohutné C - sloupky

                  - chybějící ochranné lišty - nárazníky, dveře

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 2199 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec, plní Euro 5.                                                                                      

Výkon 110 kW (150 k) /4.000 ot./min., točivý moment 350 Nm 2.000 - 2.750 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.300 - 1.770 - 1.470 mm, rozvor 2.595 mm
Vlastní-pohotovostní hmotnost 1.363 kg , užitečná 547 kg, celková 1.910 kg                                 

Nádrž  na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 407/1378 litrů                                                                                                                          

Pneu 225 - 45 R17 Michelin Primacy HP - letní
Zrychlení 0 -100 km/h za 8,3-8,8 s, max. rychlost 217 km/h
Spotřeba paliva 3,7- 3,9 mimo 5,1 - 5,2 město 4,2 - 4,4 l/100km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 840 km - 5,6 l/100km, zrychlení z 0 na tachometrových 100 za 9,1 s.

Resume: zajímavá alternativa k evropským vozů třídy Golf s dobrým podvozkem a motorem a  přiměřeně prostorným interiérem. S odlišným exteriérem i interiérem.

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu