Vyhledávání

Honda Civic Sport po faceliftu s motorem 1,8 VTEC

Honda Civic Sport po faceliftu s motorem 1,8 VTEC

Test Hondy Civic s benzinovým motorem 1,8 VTEC, která prošla drobným faceliftem. Během týdne jsem s Civicem Sport najezdil 716 km.

MOTOR Benzínová nepřeplňovaná osmnáctistovka je poměrně pružná. Zrychluje zhruba od 2.500 otáček díky variabilnímu časování ventilů. Na nižší rychlostní stupně - dvojku a trojku rychle a ochotně zrychluje, zejména ve středním pásmu otáček od 2.500 až do maximálních 7.000 otáček, nejlépe se, ale cítí nad 3.000 otáček. Nejvyšší výkon 104 kW (141 koní) je k dispozici až v 6.500 otáčkách. Nejvyšší točivý moment 174 Nm je posazen také dost vysoko až ve 4.300 otáčkách.

Při běžném ježdění bude spotřeba mezi 6-7-mi litry. Úsporným stylem kolem 90-100 km/h se dostanete na hodnoty kolem 6-ti litrů. Při jízdě na dálničním limitu (130) vám na každých 100 km z nádrže ubude 6,5-7 litrů benzínu. Popojíždění v městském provozu znamená 7 - 8 litrů na každých 100 km. Ve městě využívá vůz systém start-stop, motor se vypíná až při úplném zastavení, bohužel i při studeném nezahřátém motoru (což motoru určitě neprospívá) po zmáčknutí spojky motor opět naskočí. Během celého testu 716 km jsem dosáhl spotřeby 6,6 l/100km (což je pouze o půl litru víc než uvádí výrobce 6,1) dle palubního počítače. Maximálku 215 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h za 9,4 s mě se podařilo dostat za 9,5 s na tachometrových 100 km/h, Civicu na to stačí jen první dva rychlostní stupně.

PODVOZEK Civic sedí v zatáčkách velmi dobře na suchých silnicích na letních pneu Bridgestone Turanza ER300 o rozměru 225 - 45 R17 na černých originálních 10-ti paprskových Alu kolech.. Vůz se naklání jen minimálně a umožňuje velmi rychlé průjezdy zatáčkami, cítil jsem se velmi jistě a jízdu se Civicem jsem si skvěle užíval, verzi Sport tento název opravdu sedí. I přes větší nízkoprofilové kola nabízí slušný jízdní komfort. Bohužel vůz nemá rezervní kolo, ale jen sadu na dojetí, při případném defektu Vás čekají nepříjemnosti.

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, s menším kulatým volantem se silnějším kůží potaženým věncem se příjemně řídí, má velmi dobrou odezvu a je přímé. Řízení má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné a má dobrou zpětnou vazbu. Jízda se Civicem je velmi zábavná až sportovní.

ŘAZENÍ 6 - ti stupňové převodovky je přesné. Šestka by mohla být delší, motor se při dálničních rychlostech vytáčí zbytečně vysoko. Motor točí na 6 - tku při 90 - ti 2.300 ve 100 - 2.550, při 120 cca  3.050 a  při dálničním limitu 130 je to 3.350 otáček ve 150 km/h už motor točí 3.850 otáček. Řadící páka s koženou hlavicí je umístěna výš než obvykle, blízko palubní desky, její ovládání je příjemné.

INTERIÉR Hlavní část palubní desky je z měkčeného plastu. Interiér je kvalitně zpracovaný. Před řidičem jsou kruhové ukazatele - otáčkoměr uprostřed (šipky zobrazují, zda je potřeba řadit nahoru nebo dolu), po stranách otáčkoměru jsou dva kruhové přístroje vlevo teploměr chladící kapaliny a vpravo zbytečně velký ukazatel stavu paliva. Palubní počítač se ovládá tlačítky vlevo na volantu, přepínání hodnot (průměrná spotřeba, dojezd, průměrná rychlost, doba jízdy). Má 2 paměti, mezi nimi se přepíná klasickým kolíčkem vedle palivoměru. Nad otáčkoměrem je displej, který digitálně znázorňuje rychlost vozu. Po stranách tohoto displeje jsou barevné pruhy, které zobrazují ekonomickou jízdu (zelené) nebo naopak jízdu ve vysokých otáčkách (tmavě modré). Nahoře uprostřed palubní desky je displej palubního počítače a audia, u kterého je možné měnit barvu podsvícení, při prudkém sluníčku je špatně čitelný. Vůz má nově denní LED diodové světla přímo v hlavních světlometech, lemují je na okraji. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Výborně hrající originál radio s CD/MP3 a ovládáním na volantu s 6 - ti repro a připojením přes USB nebo AUX, s velkým 7“ dotykovým displejem i s příplatkovou navigací. Klávesnice navigace není podle abecedy, ale jako počítačová klávesnice. Ovládání hlasitosti je bohužel jen tlačítky (běžný model bez displeje otočným knoflíkem) ovládání audia a ladění radia není tak úplně intuitivní. Menší volant se silným věncem a koženým potahem s ovládáním radia, palubního počítače a tempomatu je seřiditelný ve 2 osách. Automatická klimatizace s nastavováním teploty po celých stupních má ovládání tlačítky má svůj vlastní displej. Z vozu není vůbec vidět přední kapota (je v rovině s předním sklem) přední A-sloupky omezují výhled šikmo vpřed, přední okno je nízké a není dobře vidět nahoru například na semafory, mohutné zadní sloupky omezují výhled šikmo vzad. Testovaný vůz ve verzi Sport je vybaven sportovními kovovými pedály. Civic má v příplatkové výbavě : systém rozpoznávání dopravních značek (zákazových - předjíždění, omezená rychlost), detekci vozů v mrtvém úhlu, varování opuštění jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, varování před čelní srážkou, asistent pro vyjíždění z parkovacího místa a parkovací kameru. Rozpoznávání zákazových značek funguje velmi dobře i za tmy.

Přední anatomické sedačky jsou optimálně tuhé, sedadlo řidiče je výškově nastavitelné. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 74 cm, sedák 49 + 25 cm prostor pro kolena (to je o 4 cm méně než u předchozí generace Civicu, který měl o 25 mm větší rozvor) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) nad hlavou tolik místa není - pouze 87 cm (dotýkal jsem se hlavou stropu). Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4 oken, hlavní ovladač je ve dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde i 1,5 litrová láhev (čalounění dveří plynule navazuje na palubní desku).

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 407 litrů což je slušná hodnota u vozů nižší střední třídy, pod podlahou je 20 cm hluboký úložný prostor (88 x 48 cm) o objemu 70 l (verze bez rezervního kola). Při sklopení zadních sedaček (včetně sklopení sedáků, které se sníží) vznikne zcela rovná plocha. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1378 litrů. Zadní sedáky je možné oklopit nahoru a před zadními sedadly vznikne velký prostor pro zavazadla. Změřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 104 cm, výška 55 cm, délka v rovině podlahy 80 cm. Tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je poměrně vysoko 70 cm nad zemí a 23 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 186 cm nad zemí, což je slušná hodnota, v plastu na spodní straně víka kufru jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP (VSA) je v základní výbavě. Civic má přední aktivní opěrky hlav. Testovaný vůz má příplatkové systémy podpory řízení (ADAS):  systém rozpoznávání dopravních značek (zákazových - předjíždění, omezená rychlost), detekci vozů v mrtvém úhlu, varování opuštění jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, varování před čelní srážkou, asistent pro vyjíždění z parkovacího místa. Kotoučové brzdy na všech 4 kolech mají velmi dobrou účinnost.

DESIGN nového Civicu je evolucí předchozí generace, prodává se v 5-ti dveřovém provedení i ve verzi kombi s velkým kufrem. Má dynamicky řešený přední nárazník s výrazným spojlerem, v rozích kulaté mlhovky, hlavní světlomety mají trochu jiný tvar a po okrajích je lemují LED denní světla. Pod přední maskou s výraznou mřížkou s velkým znakem Honda je lesklý černý plast, který plynule navazuje na hlavní světlomety a otvor pro chlazení. Boční linie oken plynule stoupá, vůz s mohutnými zadními C-sloupky působí jako kupé, tomu napomáhají i kliky skryté v plastu za bočním oknem. Zadní světla výrazně vystupují z obrysu vozu, přes páté dveře je spojler a pás brzdového světla, který už není v celé šířce vozu. Zadní sklo je dělené přesto má zadní stěrač. V dolní části zadního nárazníku jsou odrazky a zadní mlhovky a výrazný černý lesklý difuzor. Plastové lemy kol jsou v černé barvě. Vozu bohužel chybí jakékoliv ochranné lišty na náraznících, na dveřích jsou nyní lakované lišty, ale na úplně spodní hraně dveří. V tmavě modré metalíze vypadal vůz velmi pěkně a sportovně. 

CENA Vůz ve výbavě Sport je nabízen za 527.900 Kč, nyní je akční cena a bonus 50.000, takže cena do konce roku 2015 je 477.900 Kč v této výbavě najdeme: ESP, 6x airbag, palubní počítač, př. mlhovky, denní LED světla, centrál s dálkou, alarm, tempomat, 4x el. okna, el. ovl. zrcátka, zadní parkovací kamera, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu, 6 repro, multimediální 7“ dotykový  displej - Honda connect, automatická klima, 17“ Alu kola s pneu 225 - 45 R17, sportovní kovové pedály, kožený volant. Zvláštní výbava, Bezpečnostní paket ADAS : systém rozpoznávání dopravních značek, detekce vozů v mrtvém úhlu, varování opuštění jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, varování před čelní srážkou, zatmívací vnitřní zrcátko, stěrače s dešťovým senzorem za 19.000 Kč, navigační systém za 16.000, metalíza 12.900 Kč. Doplňky celkem za 47.900 Kč, celková cena je 525.800 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - dobré jízdní vlastnosti a brzdy

                  - asistenční systémy

                  - pohodlné přední sedačky

                  - zadní parkovací kamera s asistentem vyjíždění   

                  - přesné řízení s variabilním posilovačem

                  - atraktivní vzhled

                  - přesné řazení 6-ti stupňové převodovky

                  - zadní sedačky se dají sklopit nahoru nebo do roviny  

                  - slušně hrající audio s USB slotem v loketní opěrce

MÍNUSY: - výkon až ve vyšších otáčkách

                  - při ostřikování č. skla trvá dlouho než se pustí stěrače    

                  - špatně čitelné displeje na sluníčku

                  - omezený prostor pro hlavu vzadu a výhled do stran

                  - chybí rezervní kolo

                  - systém start - stop vypíná motor ještě, když není zahřátý

                  - výhled dozadu a šikmo vzad přes mohutné C - sloupky 

                  - větší spáry kolem víka kufru               

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1799 cm3 řadový zážehový 4 válec                                                                                     

Výkon 104 kW (141 k) /6.500 ot./min., točivý moment 174 Nm 4.300 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.370 - 1.770 - 1.465 mm, rozvor 2.595 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.267-1.337 kg , užitečná 413-483 kg, celková 1.750 kg

Nádrž  na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 407/1378 litrů                      

Pneu 225 - 45 R17 Bridgestone Turanza ER300 - letní
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,4 s, max. rychlost 215 km/h
Spotřeba paliva 5,2 mimo 7,6 město 6,1 l/100km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 716 km - 6,6 l/100km, zrychlení z 0 na tachometrových 100 za 9,6 s.

Resume: zajímavá alternativa k evropským vozům nižší střední třídy se sportovně naladěným podvozkem, motorem a poměrně prostorným interiérem. S netradičním exteriérem i interiérem.

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5 6

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu