Vyhledávání

Honda Insight hybrid s benzínovým motorem a elektrickým pomocníkem

Honda Insight hybrid s benzínovým motorem a elektrickým pomocníkem

Honda Insight hybrid s benzínovým motorem a elektrickým pomocníkem

Test Hondy Insight s benzinovým motorem 1,3-kou a elektromotorem o výkonu 10kW, který pomáhá zážehovému agregátu zejména při zrychlování a jízdě do kopce. Jedná se o mild (lehký) hybrid, takže elektromotor jen pomáhá benzínovému motoru, jen vyjímečně se stane, že vůz jede pouze na elektřinu. Zajímavý vůz, který uvidíte na našich silnicích jen vyjímečně. Za týden jsem s tímto hybridem najezdil 690 km.

MOTOR o objemu 1,3 litru byl slabý a jeho papírových 65 kW v 5.800 otáčkách nemělo moc síly a s 1200 kg těžkým vozem mělo zejména v kopcích a při předjíždění dost práce. Scházel mu hlavně točivý moment - pouze 121 Nm dosahovaný až v 4.500 otáčkách. Motor byl od 3.500 otáček velmi hlučný a jeho zvuk nad 4.000 otáček byl nepříjemný. Jelikož se jedná o hybridní vůz Honda uvádí IMA (integrovaný motor asistent) to znamená, že elektromotor pouze asistuje a pomáhá benzínovému motoru. Elektromotor má výkon 10 kW a točivý moment 92 Nm. Motor se připojuje zejména při rozjezdu a obecně při zrychlování. Jakmile sundáte nohu z plynu začne elektromotor fungovat jako generátor a dobíjí 100 V baterie uložené pod podlahou kufru. Spotřeba se po celou dobu testu pohybovala mezi 5 - 6 litry. Jen vyjímečně jsem se dostal nad 6 litrů a při troše snahy se dá jet pod 5 litrů pokud v cestě není moc stoupání. I jízda po městě se dá absolovovat pod hranicí 6 litrů. Při dálničním limitu se spotřeba pohybuje kolem 6-ti litrů. Za celý test 690 km jsem dosáhl rozumné spotřeby 5,5 l/100km (což je o necelý litr víc než uvádí výrobce 4,6).

Vůz je určen spíše na klidnější jízdu v nižších otáčkách a rychlostech. Předjíždění bylo dost dobrodružné a vůz bylo hodně slyšet, ale žádné velké zrychlení se nekonalo ani s pomocí elektromotoru. Vůz měl systém start stop, takže při zastavení a noze na brzdovém pedálu se motor vypnul, naskočil okamžitě po sundání nohy z pedálu brzdy. Maximálka je 182 km/h, zrychlení z 0-100 km/h za 12,5 s obojí se mi podařilo dosáhnout, myslím tedy tachometrové hodnoty.

PODVOZEK Byl naladěn příjemně a komfortně, zadní vlečená náprava v zatáčkách občas na nerovnostech trochu ustřelila. Insight se v zatáčkách  lehce naklání na silnici ho drží letní pneu Dunlop SP Sport 2030 o rozměru 185 - 55 R16 na elegantních originálních Alu kolech.

ŘÍZENÍ Kladlo optimální odpor vůz se příjemně řídil. Řízení má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je poměrně přesné.

ŘAZENÍ Insight je vybaven variátorem se 7- mi přednastavenými stupni. Řazení probíhalo velmi dobře bez jakýchkoliv rázů, velmi plynule. V poloze páky sport bylo možné řadit sekvenčně s menším zpožděním, řadí se plastovými pádly pod volantem. To jsem moc nevyužíval akorát pro brzdění motorem před zatáčkou. Většinou jsem jezdil v automatickém režimu, který funguje velmi dobře. Při klidné jízdě bez nároků na větší dynamiku motor řadil brzy a pohyboval se v nižším pásmu otáček kolem 2 maximálně 3.000. Motor točil na 7-ku při 90 kolem 1.900, při 110 cca 2.200, při 120 kolem 2.400 při dálničním limitu 130 je to 2.600 otáček, ve 150-ti motor točil už 3.500 otáček.

INTERIÉR V interiéru jsou použity pouze tvrdé plasty. Palubní deska neměla klasický vzhled, ale naopak 2-mi oddělené displeje. Před řidičem byl hlavní ukazatel -otáčkoměr, uprostřed něj byl displej palubního počítače. Po stranách otáčkoměru vlevo ukazovala ručička zda se elektromotor dobíjí nebo naopak pomáhá při jízdě a vpravo ukazatel stavu paliva. U palubního počítače ovládaného tlačítky vpravo na volantu se 2-mi pamětmi, mi vadilo to, že se po každém vypnutí zapalování vymazala doba jízdy. Nad otáčkoměrem byl displej, který digitálně znázorňoval rychlost vozu, jeho podklad se zabarvoval od zelené při úsporné přes tyrkysovou až po modrou barvu, při jízdě, která nešetří palivo. Chyběla mi funkce denního svícení. Blikače měli funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Slušně hrající originál radio s CD/MP3 a ovládáním na volantu s 6 - ti repro a připojením přes USB nebo AUX  mělo vlastní displej, tuner neměl úplně nejlepší příjem, možná to bylo způsobeno kratší anténou. Volant s koženým potahem a ovládáním radia, palubního počítače a tempomatu byl seřiditelný ve 2 osách. Automatická klimatizace s nastavováním teploty po celých stupních měla trochu chaotické ovládání, její údaje se zobrazovali na malém displeji. Ovladač hlasitosti radia a teploty klimatizace byl velmi podobný a nebylo problém se v nich splést navíc byly blízko od sebe.

Z vozu nebyla vůbec vidět přední kapota, což se bohužel u moderních vozů stává, zadní sloupky omezovali výhled šikmo vzad. Přední sedačky jsou pohodlné a optimálně tuhé, sedadlo řidiče bylo výškově nastavitelné. Vzadu je slušný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 72 cm (sedák 46 + 26 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) nad hlavou už tolik místa díky svažující se střeše nebylo. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním všech 4 oken, hlavní ovladač byl na dveřích řidiče, kde se do kapsy vešla i 1,5 litrová láhev. Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 400 litrů (+ 8 litrů ve schránce pod podlahou) byl, ale bohužel pod roletkou dost mělký. Při sklopení zadních sedaček vznikne zcela rovná plocha. Zadní sedačky jsou sklopné a dělené v poměru 1/3 ku 2/3. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 94 cm, výška pod roletkou pouze 37 cm, délka v rovině podlahy 84 cm. Tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Pod podlahou kufru je baterie 100 V a nouzová sada na zalepení pneu, rezerva bohužel chybí. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je 72 cm nad zemí. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 178 cm nad zemí, což není moc - jednou jsem se praštil do hlavy, v plastu na spodní straně je vpravo 1 prohlubeň určená pro uchopení při zavírání.

DESIGN  Insight se nabízí výhradně v 5-ti dveřovém provedení. Z boku má velmi dynamický a aerodynamický profil se šikmou zádí. Vzadu jsou diodová trojúhelníková světla a brzdové světlo přes celou šířku vozu. Zadní sklo je dělené podobně jako u Civicu. Celý vůz kromě stříbrné masky je v  barvě vozu

.

CENA Vůz byl v nejvyšší možné výbavě Elegance nabízen za 579.000 Kč (8/2010) v této výbavě najdeme ESP, 6x airbag, palubní počítač, xenonové světlomety, př. mlhovky, centrál s dálkou, alarm, tempomat, stěrače s dešťovým senzorem, 4x el. okna, el. zrcátka se sklápěním, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu, 6 repro s konektorem USB, automatická klima, 16“ Alu kola s pneu 185 - 55 R16, kožený volant, metalíza je bez příplatku.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - nízká (stabilní) spotřeba, ekologie                    

                  - bohatá výbava

                  - 7-mi stupňová automatická převodovka s hladkým řazením (variátor)

                  - systém start stop

                  - vnější design

                  - prostor vzadu pro nohy

                  - zadní sedačky se sklápí do roviny  

MÍNUSY: - slabý a od 3.500 otáček hlučný benzinový motor

                  - při každém vypnutí zapalování se vymaže doba jízdy na palubním počítači

                  - veškeré údaje o funkci hybridního systému a palubního počítače se zobrazují pouze na 1 displeji  

                  - v interiéru pouze tvrdé plasty

                  - stejný ovladač klimatizace a autoradia

                  - chybí automatické zapínání světel

                  - na nerovnostech v zatáčkách odskakuje zadní náprava

                  - omezený prostor pro hlavu vzadu

                  - pouze lepící opravná sada na dojetí (chybí rezerva)          

                  - chybějící ochranné lišty - nárazníky, dveře

 

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1339 cm3 řadový zážehový 4 válec                                                                                     

Výkon 65 kW (88 k) /5.800 ot./min. , točivý moment 121 Nm při 4.500 ot./min.         

Elektromotor 10 kW (14 k) /1.500 ot./min., točivý moment 92 Nm 0 - 500 ot./min.
7-ti stupňová automatická převodovka - variátor, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.395 - 1.695 - 1.425 mm, rozvor 2.545 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.201 kg , užitečná 449 kg, celková 1.650 kg                                 

Nádrž  na 40 l paliva. Zavazadlový prostor 408 litrů                                                                                                           

Pneu  185 - 55 R16 Dunlop SP Sport 2030 - letní
Zrychlení 0 -100 km/h za 12,3 s, max. rychlost 182 km/h
Spotřeba paliva 4,5 mimo - 4,7 město - 4,6 l/100km  kombinace


Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 690 km - 5,5 l/100km

 

 

Resume: mild hybrid s dobře využitým prostorem pro posádku, ale se slabým a hlučným benzínovým motorem. Elektromotor má pouze 10 kW, tak nemá moc síly na pomoc benzíňáku. Ale za celkem přijatelnou cenu dostanete hybridní vůz s rozumnou spotřebou kolem 5-ti litrů.

 Karel Kolečko

16 - 23.8.2010

 

 

 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu