Vyhledávání

Nejprodávanější rodinné auto u nás Škoda Octavia s automatem DSG a novým motorem TSI

Nejprodávanější rodinné auto u nás Škoda Octavia s automatem DSG a novým motorem TSI

Nejprodávanější rodinné auto u nás Škoda Octavia s automatem DSG a novým motorem TSI

K testu jsem obdržel nejstarší vyráběnou škodovku - Octavia, která se objevila na trhu již v roce 2004 a na podzim 2008 prošla faceliftem. Testovaný model byl v prostřední výbavě Ambiente s druhým nejslabším benzínovým motorem v nabídce - 1,2 TSI v kombinaci se 7-mi stupňovým automatem DSG.

MOTOR  Byl dostatečně výkonný a pružný na běžné ježdění. Jeho 77 kW a 175 Nm ot. točivého momentu, které jsou k dispozici v obrovském rozsahu otáček již od 1.550 do 4.100 otáček. Motor nebylo nutné vytáčet, optimální bylo se pohybovat v oblasti nižších a středních otáček kolem 2.000 - 2.500. TSI plynule zrychlovalo cca od 2.000 otáček až k maximu ve 5.000 otáčkách. Spotřeba při jízdě po dálnici se pohybuje kolem  6,5 - 7 litrů. Mimo město se dá jezdit při rozumné úsporné jízdě kolem 5,5 - 6,5 litrů. Při sportovnějším ostrém stylu jízdy s manuálním řazením jsem se pohyboval kolem 7,5 - 8,5 litru. Spotřeba ve městě se pohybuje od 7 litrů do 10 litrů při krátkých pojíždkách po městě v zimním provozu (teploty pod nulou). Celková spotřeba se během testu (621 km) ustálila na hodnotě 8,0 l/100km což je o 2 litry víc než uvádí výrobce (5,9) bylo to způsobeno krátkými jízdami po městě nebo svižnými mimo město navíc v zimních mrazech. Motor byl velmi kultivovaný a tichý i ve vyšších dálničních rychlostech. Udávanou maximálku 192 km/h jsem nezkoušel ani zrychlení z 0 na 100 za 10,8 s vzhledem k počasí (sníh, led, mokro). 

PODVOZEK  Byl trochu tvrdší, ale i tak slušně tlumil nerovnosti vozovky a v zatáčkách skvěle seděl. Octavia  druhé generace má nezávislé zavěšení zadních kol a díky tomu proti první generaci výrazně lepší jízdní vlastnosti. S kvalitními zimními pneu Continental ContiWinterContact o rozměru 205 - 55 R16 na originálních Alu kolech se vůz jen minimálně nakláněl a umožňoval velmi rychlé průjezdy zatáčkami. Jízdu jsem si užíval zejména na klikatých silničkách.

ŘÍZENÍ  Klade optimální odpor, má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné a má dobrou zpětnou vazbu..

ŘAZENÍ  Automatická dvouspojková 7-ti stupňová převodovka DSG fungovala dobře bez jakýchkoliv rázů, řadila velmi plynule v automatickém režimu. Bylo možné řadit sekvenčně pákou, směrem vpřed a vzad, ale bohužel nelogicky se podřazovalo dozadu a vyšší stupně se řadily vpřed. Za rozumný příplatek je možné pořídit pádla pod volantem. V manuálním režimu probíhalo řazení rychle a plynule, DSG je dvouspojková převodovka, která má v každém okamžiku zařazené 2 stupně najednou sudý a lichý, takže zařazení probíhá bez jakékoliv ztráty výkonu. Při kickdownu (prudkém sešlápnutí plynu) převodovka přeřadí okamžitě o 3-4 rychlostní stupně dolu ze sedmičky dokonce až na trojku. Při klidné jízdě motor řadil velmi brzy pod 1.500 otáčkami. Většinou jsem jezdil v automatickém režimu, který fungoval výborně. V zimě jsem si podřazoval při jízdě z kopce a před zatáčkou což automat samozřejmě nepozná. K dispozici byl ještě sportovní režim, který řadil ve vyšších otáčkách. Motor točil na 7-tku při 90 - 1.800, 100- 2.000, při 110 cca 2.200, při 120 - 2.450 při dálničním limitu 130 je to pouze 2.650 otáček, ještě při 150-ti motor točí jen 3.100 otáček.

INTERIÉR  Přístrojová deska z měkčených plastů je elegantně tvarovaná a má dobré zpracování. Přístroje měli kovové obroučky. Napravo je tachometr v jeho dolní části je palivoměr.

 

Displej palubního počítače -maxi dot byl mezi těmito přístroji. Překvapivě ukazoval mimo tradičních funkcí: průměrná rychlost, spotřeba - průměrná + okamžitá, doba jízdy, dojezd, i okamžitou rychlost a teplotu oleje motoru a stále i vnější teplotu na displeji se také zobrazují údaje o zařazeném stupni automatické převodovky a to i v automatickém režimu. Vlevo je otáčkoměr v jeho dolní části je ukazatel teploty chladící kapaliny, přístroje jsou bíle podsvíceny, tlačítka zeleně. Levou páčkou pod volantem se jednoduše ovládal tempomat. Čidla automatických stěračů za deště, fungovali bez problémů, nemusel jsem do jejich funkce zasahovat. Vnitřní zrcátko mělo automatické zatmavení. Blikače měli funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Světla měla funkci denního svícení (svítí boční svítilny v mlhovkách). Originál radio Swing (s velkým přehledným tmavým LCD displejem, přímo u tlačítek jsou názvy radiostanic) s CD/MP3 se 4-mi reproduktory a slušným zvukem. 4-ramenný volant s koženým potahem byl seřiditelný ve 2 osách. Přední sedačky jsou pohodlné mají dobré tvarování a boční vedení, obě výškově stavitelné, jsou bohužel dost úzké 47 cm většina ostatních aut má kolem 50 cm. Vzadu je velký prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 76 cm (sedák 48 + 28 cm prostor pro kolena) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou bylo dost místa. Mezi předními sedačkami je nastavitelná loketní opěrka s úložným prostorem. Zavazadlový prostor má objem nadprůměrných 560 litrů (585 l ve verzi bez rezervy). Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3. Po sklopení zadních sedaček vznikne malý schůdek, plocha není zcela rovná, objem kufru se zvětší na 1455 litrů (bez rezervy). Naměřil jsem tyto rozměry zavazadlového prostoru - šířka 100,5 cm, výška pod odnímatelným krytem 57 cm, délka v rovině podlahy 105 cm. Tvar kufru je pravidelný, podběhy do něj nijak nezasahují, po stranách jsou otevřené přihrádky. Pod podlahou kufru je plnohodnotná rezerva a základní nářadí. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana (v kufru 21 cm vysoká hrana mezi podlahou a nákladovou hranou) je 72 cm nad zemí. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 194 cm nad zemí, což je výborná hodnota.

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 6 airbagy: čelní, boční, hlavové. Přední sedačky mají aktivní opěrky hlav. Sériově mají ESP všechny Octavie. Akustická signalizace nezapnutých pásů Vás varuje před jízdou bez pásů. 4 kotoučové brzdy fungovaly výborně.

DESIGN  Celkově na mě vnější design působil velmi  elegantně, zejména přední část s dnes již klasickou chromovanou maskou a novými předními světlomety. Zadní část vozu se šikmou zádí je elegantní a povedená, proti původní verzi se změnila jen optika světel . Na zadním nárazníku jsou červené odrazky. Z vozu proti původní Octavii II zmizeli praktické černé lišty nárazníků což je škoda. Ochranné lišty dveří byly bohužel neprakticky lakované. Světle modrá metalíza Aqua je velmi praktická, protože na ní není moc vidět špína. 

CENA  Testovaný vůz byl v prostřední výbavě Ambiente, je nabízen za katalogovou cenu 507.900 Kč (1/2011). V této výbavě najdeme: ESP + ASR, asistent rozjezdu do kopce, 6 x airbag, palubní počítač, př. mlhovky, centrál s dálkou- sklopný klíček, př el. okna a zrcátka, radio Blues s CD a MP3, 4 repro, poloautomatická klima, výškově stavitelné sedačky, síťový program. Příplatková výbava : paket Plus: rádio SWING s CD a MP3- loketní opěrka Jumbo box s audiozdířkou AUX, tempomat, malý kožený paket, kola z lehké slitiny DEIMOS 15 za 10.000, Light asistent - denní světla, čidla stěračů, automatické stmívání vnitř. zrcátka za 5.100, Maxi dot 5.000, rezervní kolo dojezdové - ocelový disk 1.200, zadní stěrač 2.700, uchycení ISOFIX v předním sedadle 900, metalíza 11.600, vkládané koberce 1.300 Kč. Doplňky celkem za 37.800 Kč. Celková cena vozu je 545.700 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - výborně fungující 7 stupňový automat DSG

                  - výkonný a pružný motor TSI     

                  - dobré jízdní vlastnosti

                  - kvalitní použité materiály a dobré zpracování interiéru

                  - obrovský zavazadlový prostor

                  - ergonomie ovládacích prvků v interiéru

                  - prostor na zadních sedačkách

                  - dobře odhlučněný interiér

                  - přesné řízení s variabilním posilovačem

                  - nízká sazba povinného ručení

MÍNUSY: - chybí ochranné lišty nárazníků a dveří jsou v barvě    

                  - špatný výhled vzad, čidla parkování za příplatek

                  - nelogický směr řazení (v manuálním režimu)

                  - zadní stěrač pouze za příplatek

                  - hlučný ventilátor na 3-4 rychlost

                  - trochu tvrdší podvozek

                  - užší přední sedačky

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1197 cm3 řadový přeplňovaný zážehový 4 válec, plní Euro 5.                                                                                     

Výkon 77 kW (105k) /5.000 ot./min., točivý moment 175 Nm 1.550 - 4.100 ot./min.

7-ti stupňová automatická převodovka DSG, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 
4.569 - 1. 769 - 1.462
mm, rozvor 2.578 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.220 kg, užitečná 675 kg, celková  1.895 kg                                 

Nádrž  na 55 l paliva. Zavazadlový prostor 585/ 1455 l. (560 l s rezervou)

Pneu 205 - 55 R16 Continental ContiWinterContact - zimní (specifikace a cena s 15)
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,8 s, max. rychlost 192 km/h
Spotřeba paliva 5,2 mimo - 7,0 město - 5,9 l/100 km  kombinace

Celková spotřeba během testu 621 km 8,0 l/100 km.

RESUME : Prostorný, pohodlný rodinný vůz s velkým kufrem. Nový pružný motor TSI v kombinaci s výborně fungující převodovkou DSG. Octavia je optimální rodinný vůz s  interiérem s dobrým zpracováním a kvalitními použitými materiály. 

 

9 - 16.12.2010

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu