Vyhledávání

Peugeot Bipper Furgon- malá dodávka

Peugeot Bipper Furgon- malá dodávka

Bipper byl představen už koncem roku 2007, stal se evropským užitkovým autem roku 2009 spolu s bratrskými modely Citroen Nemo a Fiat Fiorino. Testoval jsem skříňovou dvoumístnou verzi Furgon s benzínovou 1,4-kou.

MOTOR K dispozici jsem měl verzi s benzínovým osmiventilovým motorem 1,4. Motor má výkon  54 kW  dosahovaných v 5.200 otáčkách a 118 Nm ve 2.600 ot. točivého momentu. Motor nehýří výkonem, s plně naloženým vozem bude mít dost práce. 

Spotřeba na běžné silnici se pohybuje kolem 7-mi litrů. Úsporně kolem 90 km/h je možné jet kolem 6-ti litrů benzínu. Po městě jsem jezdil kolem 8-mi litrů. Na dálnici bude spotřeba ještě vyšší, protože ve 130-ti točí motor téměř 4.000 otáček. Spotřeba se během celého testu 609 km ustálila na hodnotě 6,9 l/100km. Při plném zatížení bude spotřeba určitě vyšší, jezdil jsem většinou ve 2 osobách bez zatížení nákladového prostoru. Spotřeba bude ovlivněna zatížením vozu, rychlostí a potřebou zrychlovat. Udávanou maximálku 157 km/h jsem nezkoušel a zrychlení z 0-100 km/h za 15 s, vlastní měření na tachometrových 100 km/h se mi to povedlo v podobném čase. Na nižší rychlostní stupně 2 a 3 je vůz při zatížení 1-2 osobami poměrně živý, vůz zrychluje od 2.500 otáček, výrazněji od 3.000. Ve vyšších otáčkách je motor už dost hlučný.

PODVOZEK je příjemný, dobře naladěný, poměrně dobře drží stopu na letních pneu Michelin Energy Saver 185-65 R165 na plechových discích. Jízdní vlastnosti jsou na dobré úrovni, téměř jako u běžného osobního vozu. Bipper dobře brzdí. Při vyšších rychlostech, nad 130 km/h je už vůz neklidný a nenabízí zrovna moc jistou jízdu. 

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, není nijak přeposilované.

ŘAZENÍ Má delší dráhy, ale je poměrně přesné. Určitě bych uvítal 6-tku při dálničních rychlostech motor zbytečně moc točí, ve 130 téměř 4.000 otáček. Motor točí na 5-tku při  90 2.700, při 100 3.000, při 120 kolem 3.600 a při dálničním limitu 130 je to cca  3.950 otáček, vyšší rychlost jsem nezkoušel.

INTERIÉR Přístrojová deska a celý interiér je výhradně z tvrdých plastů, ale velmi slušně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled (má šedočernou barvu). Palubní deska má klasický tvar s kapličkou před řidičem. Palubní přístroje: vpravo je otáčkoměr, který je bohužel cejchován jen po 500 otáčkách, takže nedává moc přesné údaje, vlevo je tachometr, který má cejchování, také bohužel jen po desítkách. Nahoře mezi hlavními přístroji je vlevo ukazatel stavu paliva, vpravo teploměr chladící kapaliny. Dole mezi přístroji je displej palubního počítače. Má dvě paměti (zobrazuje průměrnou spotřebu, vnější teplotu, ujetou vzdálenost, dobu jízdy a průměrnou rychlost) navíc se každá hodnota musí nulovat zvlášť.Originál vestavné radio s CD/MP3 dobře zapadá do středové konzole palubní desky. Volant není vůbec seřiditelný. Manuální klimatizace má klasické otočné ovladače, vnitřní cirkulace se ovládá archaickým posuvným táhlem.

Překvapivě ani sedačka řidiče není výškově stavitelná (ani volant). Sedačka spolujezdce v testovaném vozu má sklopné opěradlo pro prodloužení nákladové plochy, díky tomu není sedačka vůbec nastavitelná ani sklon opěradla. Přední okna jsou elektricky ovládané, tlačítka jsou umístěné v loketní opěrce ve dveřích. Testovaný vůz má pouze zadní křídlové dveře, boční testovaný vůz neměl.

 

Výrobce udává velikost nákladového prostoru 2,5 m3.  Naměřil jsem rozměry šířka mezi podběhy 104 cm, výška 117 cm a délka v rovině podlahy 149 cm  při sklopení sedačky spolujezdce až 240 cm k palubní desce (z těchto hodnot mi vychází, ale menší objem než uvádí výrobcel). Vně pod podlahou kufru je plnohodnotná rezerva, která je přístupná zespodu vozu, takže se při manipulaci s rezervou určitě zašpiníte. Přístup do nákladoého prostoru je výborný - nízká nákladová hrana 57 cm nad zemí, vstupní otvor je široký 107 a vysoký 106 cm.  

BEZPEČNOST Vůz má pouze čelní airbag řidiče. Vůz nemá stabilizační systém ESP, pouze systém ABS. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h a je velmi výrazná.

DESIGN Celkově na mě vnější design působí velmi sympaticky a hravě s ohledem na kategorii vozu (užitkový vůz). Přední část s velkým plastovým nárazníkem a na něj navazujícími hlavní světlomety vypadá zajímavě. Zadní část je zcela kolmá, jak je u dodávkových vozů obvyklé, svisle orientovaná světla jsou zhruba do poloviny výšky vozu a zasahují do boku vozu. Lemy blatníků jsou pěkně klenuté.

CENA Bipper Furgon je nabízen za cenu 272.500 Kč 11/2013 v této výbavě najdeme: ABS, airbag řidiče, a zrcátka, palubní počítač, posilovač řízení, příprava pro radio anténa a 4 reproduktory. Příplatková výbava : Pack plus - el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka, centrál s dálkou - sklopný klíček, př. el. okna za 10.000, Akční paket - radio s CD a MP3, klimatizace za 15.000, Dělená přepážka a sedadlo Multiflex (sklopné) az 1.900 Kč. Doplňky celkem za 26.900 Kč, celková cena vozu je 299.400 Kč bez DPH. 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - tichý slušně odhlučněný interiér 

                  - design vozu

                  - dobrý podvozek

                  - výkonná ventilace

                  - odpovídající odpor řízení

MÍNUSY: - absence 6-tého rychlostního stupně, krátká 5-tka  

                  - sedačka spolujezdce není vůbec nastavitelná a není pohodlná na sezení

                  - skromná bezpečnostní výbava - pouze 1 airbag a ABS

                  - není výškově nastavitelný volant ani sedačka řidiče  

                  - méně úložných prostorů, chybí uzavřená schránka

                  - slabší motor při vyšší zátěži a v kopcích

                  - vyšší spotřeba                 

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1360 cm3 řadový zážehový 4 válec                                                                        

Výkon 54 kW (73 k) /5.200 ot./min., točivý moment 118 Nm 2.600 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 
3.864 - 1.816 - 1.721
mm, rozvor 2.513 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.116 kg , užitečná 564 kg, celková 1.680 kg                                 

Nádrž na 45 l paliva. Nákladový prostor 2500 l (údaj výrobce)                                                                     

Pneu 185 - 65 R15 Michelin Energy Saver
Zrychlení 0 -100 km/h za 15,0 s, max. rychlost 157 km/h
Spotřeba paliva 5,4 mimo - 8,0 město - 6,4 l/100km  kombinace

 

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 609 km 6,9 l/100km  zrychlení na tachometrových 100 km/h za cca 15 s.

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu