Vyhledávání

Postarší elegán Peugeot 407 2,0 HDI automat stále ve slušné formě

Postarší elegán Peugeot 407 2,0 HDI automat stále ve slušné formě

Moc jsem od tohoto vozu nečekal, protože je bez větších změn ve výrobě již od roku 2004, byl představen v březnu 2004 v Ženevě. V roce 2008 proběhl drobný facelift, který nijak zásadně nezměnil vzhled vozu. Tři čtvrtiny z dosud vyrobených vozů (je jich celkem kolem milionu, mimo sedanu i v karoserii combi SW a coupé) byly poháněny vznětovými motory HDI. I já jsem měl možnost vyzkoušet vůz se vznětovým motorem 2,0 HDI pro mě netradičně s 6-ti stupňovou automatickou převodovkou .

MOTOR Byl dostatečně výkonný jeho 120 kW, ale hlavně 340 Nm ve 2.000 ot. točivého momentu s 1.578 kg těžkým vozem slušně hýbalo. Vůz nabízel i s automatickou převodovkou nečekanou dynamiku, kterou jsem rád a často využíval. Turbo začalo silně zabírat od 2.000 otáček.

Spotřeba se pohybovala od 5-6 litrů při úsporné jízdě ke zhruba 7-8-mi litrům při ostré sportovní jízdě. Jízda po městě podle situace v ulicích znamená spotřebu kolem 6,5-8,5 litru. Běžně se dá jezdit mimo město kolem 6-7 litrů což, je na tak velké a těžké auto solidní hodnota. Celková spotřeba se během 731 km dlouhého testu ustálila na hodnotě 7,3 l/100km a to jen proto, že jsem vůz nešetřil a využíval dynamiku motoru, jinak si myslím, že by nebyl problém jezdit v průměru kolem udávané kombinované spotřeby 6,8 litru. Udávanou maximálku 210 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h za 9,6 s je naprosto reálné. Přední kapotu bohužel nedrží plynové vzpěry, jak bych u vozu této velikosti a třídy očekával, ale klasická podpěra- tyčka jako například u Škody Favorit.

PODVOZEK Podvozek byl skvěle naladěn, byl velmi komfortní, dobře tlumil nerovnosti a přesto v zatáčkách skvěle seděl. S velkými kvalitními letními pneu Pirelli P7 215-55 R17 na originálních Alu kolech se vůz minimálně nakláněl a umožňoval velmi rychlé průjezdy zatáčkami. Jízdu jsem si opravdu užíval i přesto, že vůz byl vybaven automatickou převodovkou. Podvozek byl nastaven jako rozumný kompromis mezi komfortním a sportovním nastavením (podobně jako u německých prémiových značek). Přes vyšší váhu vozu brzdy fungovaly výborně a nevadly.

ŘÍZENÍ Kladlo optimální odpor nebylo nijak přeposilované, mělo elektrický posilovač s variabilním účinkem podle rychlosti. Vůz se velmi příjemně řídil. Řízení je přesné a má dobrou zpětnou vazbu.

ŘAZENÍ Automatická 6-ti stupňová převodovka fungovala velmi dobře bez jakýchkoliv rázů a cukání řadila velmi plynule v automatickém režimu. Bylo možné řadit sekvenčně, s menším zpožděním, řadí se pouze řadící pákou směrem vpřed a vzad, ale bohužel nelogicky se podřazovalo dozadu a vyšší stupně se řadili vpřed. Nikdy jsem nebyl příznivcem automatů, ale po týdnu s Peugeotem jsem změnil názor a automatu bych se tolik nebránil, ve městě jsem vždy přepínal do automatického modu, mimo město na klikatých silničkách jsem si řadil sám manuálně a hezky jsem si to užíval. Bohužel konzola řazení nebyla podsvícená, tak jsem večer po tmě nevěděl co řadím, což není vůbec dobré. Motor točil na 6-tku při 90 1.700, při 100 cca 1.850, při dálničním limitu 130 je to 2.400 otáček, ještě při 160-ti motor točí pouze 3.000 otáček. Při dálničních rychlostech byl vůz velmi tichý.

INTERIÉR Přístrojová deska z měkčených plastů i přes své stáří (ve výrobě od 2004) vypadá slušně a má dobré zpracování. V pravé části palubní desky je kovový pásek a jeho imitace je i na volantu. Přístroje byly bílé s chromovými obroučkami, jejich podsvícení bylo oranžové. Vlevo velký otáčkoměr, vpravo tachometr a uprostřed nad nimi byl ukazatel stavu paliva. Zcela vlevo byl ukazatel teploty vody a naopak zcela vpravo ukazatel teploty oleje. Uprostřed byl displej, který ukazoval zejména zařazený rychlostní stupeň případně mód převodovky. Otáčkoměr byl cejchován po 100 otáčkách tak, že byl velmi přesný.

U palubního počítače se 2-mi pamětmi, mi chyběla doba jízdy, zobrazoval se na displeji navigace. Blikače neměli dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici (na tom je vidět stáří vozu). Dobře hrající radio s CD/MP3 a ovládáním pod volantem s 6-ti repro. Testovaný vůz byl vybaven navigací s velkým displejem, která bohužel neuměla česky. Zajímavé bylo zobrazení Peugeot servisů na displeji navigace. Volant s koženým potahem byl seřiditelný ve 2 osách. Střední konzola palubní desky byla velmi chaotická a nepřehledná s mnoha tlačítky (radia, navigace, topení a klimatizace). To mi vadilo asi nejvíc. Automatická 2-zónová klimatizace se musí nastavovat pro každou stranu zvlášť-chybí funkce mono. Přední sedačky s polokoženým čalouněním jsou pohodlné mají dobré tvarování a boční vedení, byly vyhřívané a elektricky nastavitelné, ale bez paměti. Měl jsem trochu problém s optimálním nastavením - hlavně výšky sedáku, nohy byly těsně pod volantem, sedačka nešla nastavit níž. Vzadu je spíš podprůměrný prostor pro 2 osoby, jak v oblasti kolen tak hlavy.

Chybí místo pro 1,5 litrovou ve dveřích. Nelíbilo se mi, že nebylo kam uložit mobilní telefon. Mezi předními sedačkami je loketní opěrka. Z vozu byl velmi špatný výhled šikmo vlevo i vpravo vpřed přes mohutné přední A-sloupky, což je dost nebezpečné a v některých situacích se za ním schovalo auto. Zavazadlový prostor má podprůměrný objem 407 litrů (sice hezky ladí s typovým označením), ale na vůz střední třídy je to velmi špatná hodnota. Přístup do kufru je na 4-dveřový sedan poměrně slušný- nebylo problém tam naložit při sklopených sedačkách horské kolo-bez předního kola. Bohužel při sklápění zadních sedaček musíte demontovat a někam uložit všechny 3 zadní hlavové opěrky. Navíc zadní opěradlo se dalo zamknout pouze klíčem od zapalování. Pod dnem zavazadlového prostoru se nachází plnohodnotné ocelové rezervní kolo se základním nářadím. Na vnitřní čalouněné straně víka kufru bylo jedno madlo na zavření, ale obvykle bylo nutné si pomoct při zavření i dotykem zvenku. Kufr se vtipně otvíral tlačítkem v 0 v nápisu 407.

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 7 airbagy včetně kolenního u řidiče. Sériové ESP, které je možné do 50 km/h vypnout. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h. Při rychlosti nad 20 km/h se vůz automaticky zamkne. Model s výbavou Premium Pack byl vybaven xenonovými světlomety.

DESIGN Celkově je design vozu velmi zvláštní, dlouhá protažená příď. Byl to první vůz Peugeot s velkou rozevřenou tlamou, v podstatě tedy chybí ochranná funkce předního nárazníku směrem vpřed, po stranách jsou ochranné lišty a pod nimi mlhovky, světla jsou hodně protažená do boku vozu. Velmi nepraktický je dlouhý přední převis s nízko umístěnou RZ v ohrožení při parkování u obrubníku nebo při výjezdu přes větší hranu nebo například z garáže s prudším výjezdem. Zadní část je naopak velmi krátká, tak vůz nepůsobí moc vyváženě. Zadní světla při faceliftu doznala jemné změny jejich krytu, podle mě původní vypadala lépe. Vzadu je nově dole náznak difuzoru na něm je umístěna RZ. Lišty nárazníků mají decentní chromování. Vůz byl vybaven zadními parkovacími čidly, které nijak nenarušovaly design vozu. Čidla zobrazují překážky na displeji navigace ve střední části palubní desky.

CENA Vůz v nejvyšší výbavě Premium Pack nabízen za katalogovou cenu 784.900 Kč, nyní akční sleva na skladové vozy 20%. V této výbavě najdeme: ESP, 6x airbag, aktivní opěrky hlav vpředu, tempomat, palubní počítač, př. mlhovky, centrál s dálkou- sklopný klíček, el. okna a zrcátka, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu 6 repro, 2-zónová automatická klima, polokožené sedačky s el. ovládáním, dešťový senzor stěračů, přední a zadní parkovací asistent, xenonové světlomety, 17“ Alu kola s pneu 215-55 R17. Příplatková výbava : vyhřívané sedačky za 4.800, navigace RCT5 za 55.100 Kč. Celková cena je tak v akci rozumných 675.840 Kč (před slevou 844.800 Kč).


CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:
PLUSY : - výborné jízdní vlastnosti a komfort
- přesné řízení s variabilním posilovačem
- pružný, úsporný a tichý motor HDI
- komfortní a dobře odhlučněný interiér
- nezaměnitelný design vozu
- bohatá základní výbava
- kvalitně hrající radio bez viditelné antény - ve skle
- dobře fungující automatická převodovka
- plnohodnotná rezerva

MÍNUSY: - mohutné A - sloupky špatný výhled šikmo vpřed, hlavně vlevo
- malý zavazadlový prostor na danou třídu
- málo prostoru na zadních sedačkách
- nutnost vyjmout zadní hlavové opěrky při sklápění sedadel
- dlouhý přední převis a nízko umístěná RZ- možnost její ztráty
- chybějící doba jízdy na palubním počítači
- chybí funkce 3-bliknutí u blinkrů
- klimatizace bez funkce mono
- chybí odkládací prostor pro telefon a 1,5 litrovou láhev
- množství tlačítek na středové konzole
- podpěra držící přední kapotu, chybí plynové vzpěry
- navigace neumí česky


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1997 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec Výkon 120 kW (163 k) /3.750 ot./min., točivý moment 340 Nm 2.000 ot./min.
6-ti stupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 4.691 - 1.811  1.447 mm, rozvor 2.725 mm
Vlastní -pohotovostní hmotnost 1.578 kg , užitečná 562 kg, celková 2.140 kg Nádrž na 66 l paliva.

Zavazadlový prostor 407 l. Pneu 215- 55 R17 Pirelli P7 - letní.
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,6 s, max. rychlost 210 km/h
Spotřeba paliva 5,7 mimo - 9,0 město - 6,8 l/100km kombinace
Změřeno během testu: mimo město: 6,0 - 7,0 město: 6,5- 8,5 l/100km, celková spotřeba během testu 731km 7,3 l/100km.

RESUME : Rodinný sedan střední třídny na sklonku svého života. Nabídne vynikající podvozek i živý a úsporný motor. Bohužel má menší zavazadlový prostor i omezené místo pro cestující na zadních sedačkách.

Karel Kolečko

27.4 - 3.5.2010

 

Fotogalerie

Test Peugeot 407 2,0 HDI automat , foto K. Kolečko

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu