Vyhledávání

Redakční test nejmenšího kombíku od Peugeotu : 207 SW Outdoor 1,6 HDI

Redakční test nejmenšího kombíku od Peugeotu :  207 SW Outdoor 1,6 HDI

Test nejmenšího kombíku od Peugeotu - 207 SW Outdoor 1,6 HDI

 

Testované nejmenší kombi od Peugeota ve verzi Outdoor se tváří jako malé SUV, ale jedná se pouze o kombi s efektně oplastovanou karosérií a hagusy což mu moc sluší. Vůz je vybaven zesíleným krytem motoru a zvýšenou světlou výškou o cca 20mm proti sérii, takže se s ním na 16-ti palcových alu kolech můžete vydat maximálně na polní cestu - ideální tak pro chataře.

 

MOTOR Měl jsem štěstí a měl k dispozici vůz s velmi povedeným dieselovým motorem - 1,6 HDI s filtrem pevných částic (používaný také v koncernových vozech Peugeot a ve Fordech). V silnější verzi s 80 kW dosahovaných ve 4.000 ot., ale hlavně 240 Nm už v 1.750 ot. točivého momentu. Spotřeba se během celého testu - 781km ve smíšeném provozu v zimních podmínkách ustálila na hodnotě 6,0 l/100km což je o litr víc než deklaruje výrobce. Při jízdě po běžné silnici (přes vesnice, zatáčky a kopce) svižným, ale úsporným stylem se při obsazení 2-osobami spotřeba pohybovala kolem 5,5 -6 litrů. Při ustálené jízdě se snahou o nejnižší spotřebu se s tempomatem kolem 80-90km/h se dalo jet kolem 4- 4,5 litru. Udávanou maximálku 188 km/h jsem nezkoušel ani zrychlení z 0-100 km/h za 10,3 s. Turbo zabírá těsně pod hranicí 2.000 otáček. Motor byl velmi kultivovaný a tichý, v nižších otáčkách v interiéru nebylo poznat, že jedeme s naftovým motorem. 

PODVOZEK Jízdní vlastnosti mě velmi překvapily vzhledem k velikosti vozu (malé 4metrové vozy). Podvozek byl příjemný, komfortní, ale přesto v zatáčkách velmi dobře dobře seděl. Se zimními pneu Continental 205-55 R16 Alu kolech se Outdoor s lehce zvýšeným podvozkem trochu nakláněl, ale i tak umožňoval dost ostré průjezdy zatáčkami. Brzdy fungovaly velmi dobře.

ŘÍZENÍ Bylo francouzsky velmi lehké s variabilním účinkem elektrického posilovače. Bylo dost přeposilované a chyběla větší zpětná vazba a citlivost řízení..
ŘAZENÍ Bylo pro francouzský vůz typicky nepřesné s delšími drahami, šlo zlehka. Vůz byl vybaven 5-ti stupňovou převodovkou i když šestka by mu i přes poměrně dlouhou pětku slušela - motor točil na 5-tku při 90 km/h 1.800, při 100 cca 2.000, při 120 - 2.400 a při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje příznivých 2.600 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska celá z tvrdých plastů, ale přesto vypadala velmi dobře a u zánovního vozu (13.000km) z ní nevycházeli žádné pazvuky. Interiér byl velmi slušně zpracovaný a vypadal dobře i na pohled. Palubní deska měla tradiční tvar s kapličkou s otáčkoměrem a rychloměrem, palivoměrem a teploměrem chladící kapaliny v jednom kulatém ukazateli- všechny 3 byly s chromovým orámováním a bílým podkladem. Jen jsem nepochopil černý výřez u otáčkoměru a rychloměru v dolní části přístroje. Displej palubního počítače byl uprostřed palubní desky. U palubního počítače se 2-mi pamětmi mi chyběla tradičně jako u všech vozů PSA doba jízdy. Světla s funkcí denního svícení. Blikače měli příjemnou dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 s 6-ti reproduktory a dobrým zvukem mělo ovládání páčkami pod volantem. 3-ramenný volant s ergonomickým tvarem a koženým potahem byl seřiditelný ve 2 osách. Automatická 2-zónová klimatizace neměla funkci mono, nastavování teploty bylo po půl stupních.

Měl jsem možnost vyzkoušet automatické stěrače za deště, fungovali velmi dobře a nemusel jsem do jejich funkce nijak zasahovat. Z vozu byl i vzhledem k trochu vyššímu posezu velmi dobrý výhled všemi směry. Příplatková prosklená střecha zabírala cca 2/3 střechy se dala celá zakrýt 2-ma elektricky ovládanými kryty. Přední sedačky s polokoženými potahy byly velmi pohodlné (ani po 3 hodinách řízení mě nebolela záda), sedadlo řidiče i spolujezdce bylo výškově nastavitelné. Vzadu je poměrně slušný prostor v oblasti kolen (vzhledem k velikosti a třídě vozu) i nad hlavou bylo dost místa. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken a hlavní ovladač byl na dveřích řidiče, kde se do kapsy vešla i 1,5 litrová láhev. Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 428 litrů, což je větší než u většiny vozů nižší střední třídy delších minimálně o 15cm. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po sklopení zadních sedaček vznikne zcela rovná plocha a objem se zvětší až na úctyhodných 1433 litrů.

Naměřil jsem rozměry- minimální šířka 103cm, výška pod odnímatelným krytem je 50cm, délka v rovině podlahy 85cm, tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem- nízká nákladová hrana je cca 58cm nad zemí. Po jeho otevření se nachází spodní hrana víka kufru -zámek cca 185cm nad zemí, což je poměrně slušná hodnota, v plastu na spodní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 4-mi airbagy. Příplatkový stabilizační systém ESP s ASR. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20km/h a je velmi výrazná, takže není možné jet v klidu bez zapnutých pásů.

DESIGN Celkově na mě vnější design této oplastované Outdoor verze působil velmi sympaticky, hlavně zadní část vozu se s ohledem na to, že se jedná o kombi vůz povedla a je velmi originální, zejména tvar zadních světlometů a sloupků. Netradiční byl tvar střešních nosičů - hagusů. Vůz byl fotogenický což můžete posoudit sami z přiložených fotografií. Vůz byl vybaven sklopným vyhřívanými bočními zrcátky, které se vždy při zamčení vozu sklopily.

CENA Outdoor je nabízen za cenu 484.900 Kč (1/2010). V této výbavě najdeme: ABS s EBD, variabilní posilovač řízení, 4x airbag, 16“ Alu kola s pneu Michelin 205-55 R16, př. mlhovky, centrál s dálkou - sklopný klíček, 4x. el. okna, el. ovládaná a sklopná zrcátka, palubní počítač, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro, zadní dělené sedadlo, střešní lišty – hagusy, výškově stavitelná sedačka řidiče a kožený volant. Příplatková výbava : tempomat a omezovač rychlosti za 9.800 Kč, paket komfort – automatická 2-zónová klima, automatické stěrače, samozatmívací elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko za 18.000 Kč, Pack ESP+ASR za dost vysoký příplatek 19.000 Kč, metalíza za 9.800 Kč. Doplňky celkem za 56.600 Kč, celková cena je tak nemalých 541.500 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:
PLUSY : - pružný, úsporný a kultivovaný motor HDI
- neokoukaný zajímavý design vozu
- pohodlné přední sedačky
- vyšší posez
- pravidelný tvar zavazadlového prostoru- po sklopení sedaček rovná podlaha
- dobrý přístup do zavazadlového prostoru
- bohatá výbava vozu
- dobré jízdní vlastnosti
- přiměřeně prostorný interiér při malých vnějších rozměrech vozu
- výklopné sklo u víka kufru

MÍNUSY: - nepříliš přesné řazení
- necitlivé řízení bez zpětné vazby
- chybějící doba jízdy na palubním počítači
- skládací kryt zavazadlového prostoru
- chybí vnitřní zamykání vozu
- tvrdé plasty na palubní desce
- podivné černé pole v dolní části rychloměru a otáčkoměru
- nevzhledné radio
- xenony ani za příplatek
- vysoká cena


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1560 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec
Výkon 80 kW (109k) /4.000 ot./min. , točivý moment 240 Nm při 1.750 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 4.156 – 1.748 – 1.555 mm, rozvor 2.540 mm
Vlastní –pohotovostní hmotnost 1.379 kg , užitečná 404 kg, celková 1.783 kg
Nádrž na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 428/ 1258 litrů (některé zdroje uvádějí pouze 337 litrů)
Pneu 205- 55 R16 Continental TS 830 (zimní).
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,3 s, max. rychlost 188 km/h


Spotřeba paliva 4,3 mimo – 6,2 město- 5,0 l/100km kombinace
Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 781km - 6,0 l/100km (v zimních podmínkách)



Karel Kolečko

26.1. - 1.2.2010

 

Fotogalerie

Test Peugeotu 207 SW Outdoor, foto K.Kolečko

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu