Vyhledávání

Rodinné české kombi s benzínovým motorem 1,6 to je Hyundai i30 CW

Rodinné české kombi s benzínovým motorem 1,6 to je Hyundai i30 CW

Test Hyundae i30 CW kombíku s benzínovým motorem 1,6 což bude asi nejprodávanější verze. Jedná se sice o Korejský vůz, ale vyráběný v Moravských Nošovicích, takže nese značku made in Czech republic. Vůz, který jsem měl k dispozici byl ve zhruba prostřední verzi Comfort, ještě v nefaceliftované verzi, která se liší jen jinou maskou, nárazníky, blikači v zrcátkách, nástavci prahů.

MOTOR Benzínová nepřeplňovaná šestnáctiventilová jednotka přesto, že papírově nabízí 93 kW působila dost líně a mdle. Zejména v nižších otáčkách motor nebyl nijak pružný a moc vůz nezrychloval - typický šestnáctiventilový motor. Nejvyšší výkon byl až v 6.300 otáčkách a točivý moment 157 Nm také dost vysoko až ve 4.300 otáčkách. Ale ani ve vyšších otáčkách nečekejte od motoru žádnou velkou dynamiku. Od 4.000 otáček byl motor v interiéru již dost slyšet. Takže jsem se snažil jezdit někde kolem 3.000 otáček.

Spotřeba je závislá na stylu jízdy. Na dálnici s rychlostí kolem 120 -130 km/h se spotřeba pohybuje kolem 7- 8 litrů na 100km. Při běžném rozumném ježdění se dá dosáhnout spotřeby kolem 6 - 7 litrů, když na to šlápnete budete kolem 8- mi litrů. Popojíždění po městě znamená spotřebu kolem 8 - 9 litrů. Za celý test 546 km jsem dosáhl průměrné spotřeby 7,44 l/100km (což je o víc jak 1,2 litru víc než uvádí výrobce i když jsem jezdil převážně mimo město po běžných silnicích) Maximálka 192 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 11,0 s se mi nepodařilo dosáhnout při dvou pokusech byl průměr lehce pod 12 s.

PODVOZEK Byl velmi příjemný na letních pneu Hankook o klasickém rozměru 195 - 65 R15 na originálních Alu kolech dobře držel stopu a byl komfortní. Vůz se trochu nakláněl a umožňoval svižné průjezdy zatáčkami. Nikdy jsem se na štěstí nedostal na limit vozu, protože testovaný model neměl příplatkový stabilizační systém ESP (15.900 Kč). Podvozek byl nastaven jako rozumný kompromis mezi komfortním a sportovním nastavením, spíš více k tomu komfortu.

ŘÍZENÍ Kladlo optimální odpor (nebylo nijak přeposilované) vůz se příjemně řídil. Řízení má variabilní účinek snižující se s rychlostí.

ŘAZENÍ Nebylo moc přesné. Určitě bych uvítal 6-tku při dálničních rychlostech motor zbytečně moc točil, byl pak i hlučnější a samozřejmě jde nahoru i spotřeba Motor točil na 5-tku při 90-ti 2.700 ve 100 - 3.000, při 120 - 3.600 a při dálničním limitu 130 je to 3.950 otáček ve 150 km/h už motor točil 4.500 otáček. Motor byl od 4.000 otáček dost hlučný, takže optimální dálniční rychlost je tak do 120.

INTERIÉR Horní část palubní desky je z měkčeného plastu. Interiér byl slušně zpracovaný a vypadal dobře i na pohled. Palubní deska měla klasický tvar s kapličkou s otáčkoměrem a rychloměrem a 2- ma menšími budíky -palivoměrem a teploměrem chladící kapaliny všechny byly se stříbrným orámováním a s bílým podsvícením. Displej palubního počítače byl uprostřed mezi otáčkoměrem a rychloměrem. U palubního počítače s jednou pamětí mi chyběla doba jízdy (ujeté kilometry a spotřeba se museli nulovat zvlášť). Řidič od spolujezdce je oddělen středovým tunelem s loketní opěrkou (která byla dost vzadu) pod kterou byl úložný prostor. Světla měla funkci denního svícení. Blikače měli příjemnou dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici, ale kupodivu za příplatek 1.300 Kč. Originál radio s CD/MP3 s 6-ti reproduktory s průměrným zvukem mělo ovládání vlevo na volantu. 3-ramenný volant s koženým (řekl bych spíš s koženkovým) potahem byl seřiditelný ve 2 osách. Automatická mono klimatizace s přehledným displejem s modrým podsvícením měla jednoduché ovládání, nastavování teploty bylo po půl stupních.

Přední sedačky byly velmi pohodlné a optimálně tuhé, sedadlo řidiče bylo výškově nastavitelné. Vzadu je obrovský prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 81 cm (sedák 50 + 31 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) i nad hlavou bylo dost místa. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním všech 4 -oken, hlavní ovladač byl na dveřích řidiče, kde se do kapsy vešla tři čtvrtě litrová láhev.

Velikost zavazadlového prostoru je 415 litrů což není mnoho na kombi nižší střední třídy. Při sklopení zadních sedaček vznikne téměř rovná plocha. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1395 litrů. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 105 cm, výška pouze 44 cm, délka v rovině podlahy 89 cm. Tvar kufru není zcela pravidelný. Pod podlahou kufru je plnohodnotná rezerva. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem- nákladová hrana je pouze 61 cm nad zemí, je v rovině s podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru -zámek cca 180 cm nad zemí, což není moc vysoko, v plastu na spodní straně víka je jedna prohlubeň určená pro uchopení při zavírání.

DESIGN Lidé kteří si tento vůz kupují ho nekupují kvůli designu. Ten není nijak výrazný, ale nijak neurazí. Po faceliftu, který právě prodělal bude vypadat zejména ze předu zase o něco lépe. Zadní část s vysokými světly podél zadního okna až ke střeše vypadá dobře. Z hlediska praktičnosti chybí ochranné lišty dveří.

CENA Vůz byl zhruba v prostřední výbavě Comfort za akční cenu 364.900 Kč 5/2010 v této výbavě najdeme ABS, 6x airbag, palubní počítač, př. mlhovky, centrál s dálkou - sklopný klíček, 4x el. okna a zrcátka, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu, 6 repro +USB, alarm, automatická klima, světlomety s denním svícením, kožený volant. Příplatková výbava: 15“ Alu kola za 4.500 Kč, střešní nosič 2.620, funkce 3 bliku blinkrů 1.300 Kč. Celková akční cena je tak celkem příznivých 373.320 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY : - dobré jízdní vlastnosti a brzdy
- použité materiály v interiéru
- přesné řízení s variabilním posilovačem
- dobrý poměr cena/ užitná hodnota
- nízká nákladová hrana kufru
- pohodlné přední sedačky
- prostor vzadu - nohy, hlava
- plnohodnotná rezerva

MÍNUSY: - nepřesné řazení
- chybějící doba jízdy na palubním počítači, pouze 1 paměť, nepropojené funkce
- krátké převody
- hlučný motor od 4.000 otáček (na pětku 130 km/h)
- vzhledem k velikosti vozu malý objem kufru
- v nižších otáčkách malý výkon motoru
- chybějící boční lišty
- stahování el. oken -nutné držet tlačítko po celou dobu

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1591 cm3 řadový zážehový 4 válec 
Výkon 93 kW (120k) /6.300 ot./min., točivý moment 157 Nm 4.200 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 4.475 - 1.775 - 1.565 mm, rozvor 2.700 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.236 - 1.340 kg , užitečná 480 - 584 kg, celková 1.820 kg 

Nádrž na 53 l paliva.  Zavazadlový prostor 415/1395 litrů                                    

Pneu 195 - 65 R15 Hankook Optimo K 415 - letní
Zrychlení z 0 -100 km/h za 11,0 s, max. rychlost 192 km/h
Spotřeba paliva 5,2 mimo - 8,0 město - 6,2 l/100km kombinace
Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 546 km - 7,44 l/100km

Resume: příjemné rodinné kombi s dobrým podvozkem a slabší převodovkou, jen bych volil spíš dieselový motor. Kufr by mohl být větší na úkor až předimenzovaného prostoru na zadních sedadlech.

Karel Kolečko

21- 28.6.2010

 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu