Vyhledávání

Rodinné provedení užitkového Peugeota Partnera Tepee s HDI

Rodinné provedení užitkového Peugeota Partnera Tepee s HDI

Rodinné provedení užitkového Peugeota Partnera Tepee s HDI

Rodinné provedení Partnera s 5-ti samostatnými sedačkami s asi nejžádanější prostřední verzí motoru 1,6HDI.

MOTOR K dispozici jsem měl verzi se s přeplňovaným vznětovým motorem 1,6 HDI (používaný v koncernových vozech Citroen a ve Fordech). Motor prošel úpravami místo 16 ventilů jich má pouze 8 dále má nové piezoelektrické vstřikovače a nyní dává 68 kW  (místo původních 66 kW a je to poměrně zdát, řekl bych, že nárůst je větší než deklarované 2 kW) dosahovaných ve 4.000 ot., ale hlavně 230 Nm už v 1.750 ot. točivého momentu (to je na úrovni předchozí verze 80 kW ta měla 240 Nm a předešlá verze 66 kW pouze 215 Nm).

Spotřeba na běžné silnici (přes vesnice, zatáčky a kopce) pohybovala kolem 6-ti litrů. Po městě jsem jezdil kolem 7-mi litrů. Spotřeba se během celého testu cca 401 km ustálila na hodnotě 6,3 l/100km. Spotřeba - je vzhledem k velikosti vozu příznivá, bude ovlivněna zatížením vozu, rychlostí a potřebou zrychlovat. Udávanou maximálku 173 km/h jsem nezkoušel a zrychlení z 0-100 km/h za 14,3 s, vlastní měření cca 14,8 s na tachometrových 100 km/h, když jsem byl ve voze sám. Na nižší rychlostní stupně 2 a 3 byl vůz při zatížení 1-2 osobami poměrně živý, zátah turba začíná zhruba od 1.700  otáček. Motor byl tichý a v interiéru nebylo téměř poznat, že pod kapotou klape dieselový motor.

PODVOZEK je příjemný, francouzsky měkčí, komfortní, ale v zatáčkách poměrně dobře drží stopu. Na pneu Michelin Primacy HP 205-55 R16 na originálních Alu kolech se Partner vzhledem k výšce vozu poměrně málo naklání a umožňuje i poměrně ostré průjezdy zatáčkami. I přes vyšší váhu vozu brzdy fungovaly velmi dobře, byly vybaveny funkcí varovných blikačů při panickém brzdění. Tepee byl vybaven příplatkovým asistentem rozjezdu do kopce, který vůz při rozjezdu do kopce podrží.

ŘÍZENÍ Šlo velmi lehce. Vzhledem k tomu, že se jedná spíše o užitkový vůz než klasický osobák, bylo poměrně přesné i když trochu přeposilované.

ŘAZENÍ Má dlouhé dráhy a neoplývá zrovna přesností. Uvítal bych 6-tku při dálničních rychlostech motor zbytečně moc točil, samozřejmě jde nahoru i spotřeba. Motor točil na 5-tku při  90 2.000, při 100 cca 2.250, při 120 kolem 2.750 a při dálničním limitu 130 je to těsně pod 3.000 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska a celý interiér je výhradně z tvrdých plastů, ale velmi slušně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled (má šedočernou barvu). Palubní deska měla zajímavý tvar a spoustu odkládacích prostorů. U palubního počítače s jednou pamětí, mi chybí doba jízdy. Světla mají funkci denního svícení. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 má nepříliš moderní design, údaje se zobrazují na displeji nahoře uprostřed palubní desky spolu s údaji palubního počítače. Volant je seřiditelný ve 2 osách. Nahoře nad předním oknem přes celou šíři vozu je odkládací polička. Automatická 2-zónová klimatizace se musí nastavovat pro každou stranu zvlášť-chybí funkce mono. Ovladač nastavení teploty je stejný jako hlasitost u radia, tak jsem několikrát omylem snížil teplotu klimatizace místo hlasitosti autorádia (je o trochu níž a blízko po ruce).

Přední sedačky jsou pohodlné, obě přední sedačky jsou výškově stavitelné. Vzadu je průměrný prostor pro 3 osoby v oblasti kolen, nad hlavou bylo hodně místa díky vysoké střeše. U obou předních sedaček je malá loketní opěrka, která bohužel není výškově stavitelná a je dost vysoko a špatně se pak řadí rychlosti. V zadních dveřích byly příplatkové výsuvné černé děrované roletky proti sluníčku. Přední okna jsou elektricky ovládané, ale tlačítka jsou neprakticky umístěny z obou stran řadící páky, zadní okna jsou pouze výklopné. Zadní boční dveře jsou posuvné, což je praktické zejména ve stísněných prostorech. Testovaný vůz byl vybaven příplatkovými 3-mi zadními samostatnými sedačkami. Vzadu je velký prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 80 cm (sedák 45 + 35 cm prostor pro kolena) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou bylo dost místa. Všechny 3 zadní sedačky jsou vyjímatelné (jsou stejné široké 44 cm) a mají nastavitelný sklon opěradla, ale bohužel se nedají podélně posouvat. Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 675 litrů, což je slušná hodnota u vozů této kategorie při pětimístném uspořádání. Naměřil jsem rozměry šířka 119 cm, výška pod roletkou 58 cm a délka v rovině podlahy 96,5 cm (z těchto hodnot mi vychází, ale menší objem než uvádí výrobce cca kolem 600 l). Pod podlahou kufru je plnohodnotná rezerva, která je přístupná zespodu vozu, takže se při manipulaci s rezervou určitě zašpiníte. Přístup do kufru je výborný- nízká nákladová hrana 58 cm  nad zemí - po otevření výklopného víka se postaví osoba do výšky 190 cm. Pro otevření kufru je nutné mít za vozem potřebné místo na otevření rovného vysokého víka.  

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 4-mi airbagy. Příplatkový stabilizační systém ESP, který měl tlačítko na vypnutí, ale po překonání rychlosti 50 km/h se opět automaticky aktivoval. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h. Při rychlosti nad 10 km/h se vůz automaticky zamkne.

DESIGN Celkově na mě vnější design působil velmi sympaticky s ohledem na kategorii vozu (původ mezi užitkovými vozy). Vpředu najdeme tradiční tlamu tak typickou pro Peugeoty a protažené světlomety. Zadní část je zcela kolmá  useklá, světla jsou orientována na výšku a lehce zasahují do boku vozu. Lemy blatníků jsou pěkně klenuté. Líbí se mi kulaté mlhovky v chromovém kroužku, vnější kliky jsou v barvě vozu. Stejně tak Partneru sluší stříbrné hagusy- střešní nosiče. Boční posuvné dveře jsou velmi praktické ve stísněném prostoru usnadňují nastupování do vozu. Partner oproti předchozí generaci narostl do délky o 24 cm a do šířky o 8,5 cm.

CENA Partner Tepee v prostřední výbavě Premium je nabízen za akční cenu 379.900 Kč 5/2011 (standartně 485.200) v této výbavě najdeme:  ABS s EBD, 2x airbag, př. mlhovky, centrál s dálkou - sklopný klíček, př. el. okna a zrcátka, manuální klimatizace, palubní počítač, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu. Příplatková výbava : 16“ Alu kola s pneu Michelin 205-55 R16 za 12.000, ESP + asistent rozjezdu do kopce za 12.000,  tempomat a omezovač rychlosti  6.400, pack rodina: boční sluneční clony + el. dětská pojistka + přenosná schránka ve stř. konzoli za 5.600, 2- zónová automatická klima + atermické č. sklo za 8.400, 3 nezávislé sedačky sklopné a vyjímatelné, boční airbagy a sklopné stolečky za 11.400, podélné střešní lišty 4.200, metalíza za 11.000 Kč. Doplňky za 71.900 Kč, celková cena je tak 451.800 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - pružný, úsporný a kultivovaný motor HDI 

                  - design vozu

                  - samostatné vyjímatelné sedačky s nastavitelnými opěradly

                  - objemný a snadno přístupný zavazadlový prostor

                  - variabilní interiér

                  - boční posuvné dveře

                  - dobré jízdní vlastnosti s ohledem na třídu vozu

MÍNUSY: - absence 6-tého rychlostního stupně  

                  - chybějící doba jízdy na palubním počítači

                  - nepříliš přesná převodovka s dlouhými drahami  

                  - nevzhledné radio

                  - klimatizace bez funkce mono

                  - boční opěrka je vysoko posazená

 

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1560 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec                                                                       

Výkon 68 kW (92 k) /4.000 ot./min., točivý moment 230 Nm 1.750 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 
4.380 - 1.810 - 1.862
mm, rozvor 2.728 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.526 kg , užitečná 514 kg, celková  2.040 kg                                  

Nádrž  na 60 l paliva. Zavazadlový prostor 675 / 3000 l  (údaj výrobce)                                                                     

Pneu 205 - 55 R16 Michelin Primacy HP.
Zrychlení 0 -100 km/h za 14,3 s, max. rychlost 162 km/h
Spotřeba paliva 4,8 mimo - 6,2 město - 5,3 l/100km  kombinace

 

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 401 km 6,3 l/100km  zrychlení na tachometrových 100km/h  za 14,8 s.

 

3 - 9.5.2011

Karel Kolečko

 

 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu