Vyhledávání

Škoda Superb kombi s nejsilnějším naftovým motorem a pohonem všech kol

Škoda Superb kombi s nejsilnějším naftovým motorem a pohonem všech kol

Škoda Superb kombi s nejsilnějším naftovým motorem a pohonem všech kol

K testu jsem obdržel největší vyráběnou škodovku - kombi Superb ve výbavě Elegance s nejsilnějším dieselovým motorem - 2,0 TDI v kombinaci s manuální 6-ti stupňovou převodovkou. 

MOTOR Je dostatečně výkonný a pružný na běžné ježdění. 125 kW, ale hlavně 350 Nm ot. točivého momentu, které jsou k dispozici od 1.750 do 2.500 otáček, poskytovalo v každé situaci značnou výkonovou rezervu. Motor není nutné vytáčet, optimální výkon podává v oblasti nad 2.000 otáček. TDI nově se vstřikováním Comon Rail plynule zrychluje cca od 1.800 otáček až k maximu ve 4.000 otáčkách. Spotřeba se pohybovala od 5-ti litrů při klidné jízdě až ke zhruba 8 litrům při ostřejší jízdě nebo ve městě. Běžně se dá jezdit mimo město kolem 6,5 litrů. Celková spotřeba se během testu 685 km ustálila na hodnotě 7,0 l/100km což je o 0,7 litru více než uvádí výrobce (6,3) bylo to způsobeno dynamickou jízdou, kterou podvozek umožňoval. Motor je velmi kultivovaný a tichý, v interiéru nebylo téměř možné poznat, že vůz pohání dieselový motor. Udávanou maximálku 217 km/h jsem nezkoušel, ale ještě ve 180 byl vůz překvapivě tichý. Mohutnou přední kapotu zvedá plynová vzpěra. 

PODVOZEK Je komfortní, tlumí dokonale nerovnosti vozovky (i přes větší nízkoprofilová kola) a v zatáčkách skvěle sedí. S kvalitními letními pneu Continental ContiSportContact 3 o rozměru 225 - 45 R17 na originálních Alu kolech se vůz jen minimálně naklání a umožňuje velmi rychlé průjezdy zatáčkami. Jízdu jsem si užíval i přes velké rozměry karoserie i na klikatých silničkách. Vůz má stalý pouze přední pohon, zadní se pomocí Haldex spojky rychle připojuje jen při prokluzu předních kol, což se mi na suché silnici asi nepodařilo. Verze 4x4 nemá nijak zvýšenou světlou výšku proti standartním předokolkám.

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné a má dobrou zpětnou vazbu. Vynikající je příplatkový parkovací asistent, který změří podélnou mezeru mezi vozy a i do malého prostoru cca 30 - 40 cm na každé straně auta, sám zaparkuje - točí volantem, řidič pouze přidává plyn a na pokyn přeřadí z jedničky na zpátečku. Opravdu to funguje výborně a pro ty, kteří mají problém s podélným parkováním bude obrovským pomocníkem, myslím, že většina žen by ho v autě uvítala a nejen oni.

ŘAZENÍ Manuální 6-ti stupňová převodovka má přesné řazení s přiměřeně dlouhými drahami, kožená hlavice době padla do ruky. Navíc měla dostatečně dlouhou šestku. Motor točil na 6-tku při 90 - 1.700, při 100 cca 1.900, při 120 - 2.300 při dálničním limitu 130 je to 2.500 otáček, ještě při 150-ti motor točí 2.900 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska z měkčených plastů je elegantně tvarovaná a má dobré zpracování. Přístroje mají kovové obroučky. Napravo je tachometr v jeho dolní části je palivoměr. Displej palubního počítače -maxi dot je mezi těmito přístroji. Překvapivě znázorňuje mimo tradičních funkcí: průměrná rychlost, spotřeba - průměrná + okamžitá, doba jízdy, dojezd, i okamžitou rychlost a teplotu oleje motoru a stále i vnější teplotu na displeji se také zobrazovali údaje o zařazeném stupni automatické převodovky a to i v automatickém modu. Vlevo je otáčkoměr v jeho dolní části je ukazatel teploty chladící kapaliny. Levou páčkou pod volantem se jednoduše ovládal tempomat, který je v základní výbavě. Čidla automatických stěračů za deště, fungovali bez problémů, nemusel jsem do jejich funkce zasahovat. Vnitřní i vnější zrcátka mají automatické zatmavení. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Vůz byl vybaven příplatkovým bezklíčkovým startováním - na místě, kam se obvykle zasunuje klíček, je startovací tlačítko, bohužel občas systém hlásil, klíč nenalezen na první pokus i když klíček jsem měl u sebe ve vozidle. Otvírání dveří bez použití klíčku funguje bezchybně, zavírání - musí se přejet určité místo na klice prstem. Světla s funkcí denního svícení. Originál navigace Colombus a příplatkový Sound systém s radiem a CD/MP3 s dotykovým displejem s poměrně jednoduchým ovládáním a 10-ti reproduktory s výborným zvukem. Navíc měla navigace televizní tuner a DVD, který fungoval jen při stojícím autě za jízdy obraz zmizel, byl slyšet jen zvuk. Tento typ navigace je bohužel stále za velmi vysokou cenu - příplatek 54.440 Kč, proto je častým terčem zlodějů. Ovládání hlasitosti na volantu bylo hodně citlivé a někdy se mi podařilo při otáčení volantu nepříjemně zesílit zvuk. 4-ramenný volant s koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách se dobře drží. Vůz má automatickou 2 zónovou klimatizací Climatronic. Ve výbavě byla příplatková prosklená otvírací panoramatická střecha, která se otvírala až nad zadní sedačky, při jízdě do 100 km/h byl hluk při otevřené střeše snesitelný.

Přední sedačky v kombinaci kůže-alcantara jsou pohodlné mají dobré tvarování a boční vedení, jsou vyhřívané a obě výškově stavitelné, elektricky ovládané, sedačka řidiče i s pamětmi. Vzadu je obrovský prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 91 cm (sedák 49 + 42 cm prostor pro kolena) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou bylo dost místa. I Zadní sedačky jsou vyhřívané. Mezi předními sedačkami je nastavitelná loketní opěrka s úložným prostorem, v zadní části opěrky jsou výdechy klimatizace i její displej a ovladače.

Zavazadlového prostor má objem nadprůměrných 633 litrů. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 uprostřed je sklopná loketní opěrka, jejím otvorem se dají prostrčit lyže, v příslušenství je vak na lyže. Po sklopení zadních sedaček vznikne malý schůdek, pokud se sklopí i sedáky je plocha téměř rovná (ale zkrátí se o vzpřímené sedáky) objem kufru se zvětší na ohromných 1865 litrů. Naměřil jsem tyto rozměry zavazadlového prostoru - šířka 101 cm, výška pod odnímatelným krytem 49 cm (s dvojitou podlahou hlubokou cca 10 cm), délka v rovině podlahy 111 cm. U příplatkové dvojité podlahy jsou hliníkové kolejnice s upínacími posuvnými elementy. Tvar kufru je pravidelný, podběhy do něj nijak nezasahují, po stranách jsou uzavíratelné schránky (v pravé z nich je ukrytý CD changer). Pod podlahou kufru je rezerva 205-55R16 a základní nářadí. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je pouze 63,5 cm nad zemí. Kufr kryje roletka, která se po otevření kufru automaticky stáhne do poloviny po lehkém dotknutí se sroluje celá. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 191 cm nad zemí, což je dobrá hodnota. Víko se otvírá (i pomocí dálkového ovladače a tlačítka na středovém tunelu) i zavírá elektricky.

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 9 airbagy (čelní, boční, hlavové, kolení pro řidiče) včetně příplatkových zadních bočních. Přední sedačky mají aktivní opěrky hlav. Sériové ESP mají k dispozici všechny Superby. Akustická signalizace nezapnutých pásů Vás varuje před jízdou bez pásů. Superb má již v základu bixenonové světlomety, které výborně svítí.

DESIGN Celkově na mě vnější design působí velmi elegantně, zejména přední část s dnes již klasickou chromovanou maskou a předními xenonovými světlomety s elegantní spodní vlnkou a chromovanými ostřikovači. Zadní část vozu se šikmou zádí je elegantní a povedená, patří mezi nejhezčí kombíky na trhu, světlomety nejsou nijak velké, ale do celku dobře zapadají. Na zadním nárazníku jsou červené odrazky - kočičí oči a dole je naznačen difuzor ze kterého vystupuje dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Na voze jsou decentní chromové lišty podél oken a na lištách dveří, střešní nosič je chromovaný. Vůz byl vybaven předními i zadními parkovacími čidly (v barvě vozu), které nijak výrazně nenarušovaly design vozu.

CENA Testovaný Superb ve výbavě Elegance, je nabízen za katalogovou cenu 926.900 Kč (4/2011). V této výbavě najdeme:  ESP + ASR, 6 x airbag +kolenní u řidiče, tempomat, palubní počítač, 4-ramenný multifunční volant s koženým potahem, př. mlhovky s funkcí corner, bixenonové světlomety, centrál s dálkou- sklopný klíček, el. okna a zrcátka, radio Bolero s CD a MP3 s 8 repro, 2-zónová automatická klimatizace, elektricky nastavitelné přední sedačky s nastavitelnou bederní opěrou el. (řidičovo s pamětí), vyhřívání předních i zadních sedaček, samozatmívací vnější i vnitřní zpětná zrcátka, dešťový senzor stěračů, přední a zadní parkovací asistent, elektricky otevíratelné víko zavazadlového prostoru, podélný střešní nosič stříbrný, 16“ Alu kola s pneu 205 - 55 R16, síťový program, vak na lyže, vkládané koberce.

Příplatková výbava : boční airbagy vzadu 7.100, paket pro špatné cesty 6.100, asistent rozjezdu do kopce + kontrola tlaku pneu 2.000, příprava pro tažné zařízení 3.500, navigace Colombus s DVD a TV za 54.440, sound systém 10 reproduktorů 10.000, měnič na 6CD 12.100, příprava pro telefon GSM - premium 8.100, rezervní kolo neplnohodnotné - ocelový disk 1.400, panoramatická posuvná střecha 32.200, KESSY - bezklíčkové startování a otevírání 10.000, sunset - zatmavená skla 5.000, 4-ramenný multifunkční volant s ovládáním radia a telefonu 1.000, dekor mirage- imitace kovu 1.000, interiér emory - kůže + alcantara 50.400, isofix na sedačce spolujezdce 1.000, alu kola Callisto 17“ s pneu 225-45 R17 3.000, nezávislé přídavné topení 23.300, parkovací asistent 14.100, dvojitá podlaha kufru s kolejnicemi a upínacími elementy 4.800, metalíza 15.200 Kč. Doplňky celkem za nemalých 265.740 Kč. Celková cena vozu je 1.192.640 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - obrovský prostor pro nohy na zadních sedačkách

                  - přesné řazení 6-ti stupňové převodovky

                  - výkonný, pružný a úsporný motor TDI     

                  - kvalitní použité materiály a dobré zpracování interiéru

                  - dobré jízdní vlastnosti

                  - pohodlné sedačky s el. ovládáním a vyhříváním

                  - bohatá základní výbava

                  - obrovský zavazadlový prostor

                  - dobře fungující parkovací asistent

                  - přesné řízení s variabilním posilovačem

                  - elektricky otevíratelné víko zavazadlového prostoru

                  - bohatá nabídka motorů + verze 4x4

MÍNUSY: - chybí ochranné lišty nárazníků

                  - mohutný A sloupek vadí ve výhledu šikmo vlevo

                  - MDI za příplatek i v nejvyšší výbavě

                  - vysoké ceny příplatkové výbavy např. navigace   

                  - bezklíčkový systém hlásí občas klíček nenalezen  

 

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1968 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec, plní Euro 5.                                                                                      

Výkon 125 kW (170 k) /4.200 ot./min., točivý moment 350 Nm 1.750 - 2.500 ot./min.

6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol s připojitelným zadním - haldex spojka
Rozměry D x Š x V 
4.838 - 1.817 - 1.510
mm, rozvor 2.761 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.579 kg, užitečná 638 kg, celková 2.217 kg                                 

Nádrž na 60 l paliva. Zavazadlový prostor 633/ 1865 l.                                                                                                                           

Pneu 225 - 45 R17 Continental ContiSportContact 3- letní.
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,1 s, max. rychlost 217 km/h
Spotřeba paliva 5,3 mimo - 8,0 město - 6,3 l/100 km kombinace

Celková spotřeba během testu 685 km 7,0 l/100 km.

 

RESUME : Prostorný, pohodlný rodinný vůz s obřím interiérem. Úsporný a výkonný motor TDI nově se vstřikováním comon rail. Pohon 4x4 využijete hlavně v zimě a na mokru. Superb je vůz s velmi elegantním interiérem s dobrým zpracováním a kvalitními použitými materiály. Jeden z nejlepších rodinných kombíků na trhu navíc možnost pohonu 4x4 a bohatá paleta motorů. 

21 - 28.4.2011

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu