Vyhledávání

Test Fabie Combi Scout s motorem 1,6 TDI

Test Fabie Combi Scout s motorem 1,6 TDI

Test Fabie Combi Scout s motorem 1,6 TDI

Testovaná Fabia Combi ve výbavě Scout. Scout je designově upravená oplastovaná Fabia Combi, na pohled velmi atraktivní vůz.

MOTOR Čtyřválcový naftový motor - 1,6 TDI plní nejpřísnější exhalační normu Euro 5. V testované nejsilnější verzi má 77 kW dosahovaných až ve 4.400 ot., ale hlavně 250 Nm točivého momentu dosahovaných ve velkém rozsahu 1.500 - 2.500 ot. Motor je pružný ve středních otáčkách - nad 2.000 otáček pod 1.500 otáček moc nespolupracuje. Spotřeba se během celého testu - 949 km ve smíšeném provozu ustálila na hodnotě 5,1 l/100km což je o necelý litr víc než deklaruje výrobce. Při jízdě po běžné silnici (přes vesnice, zatáčky a kopce) svižným, ale úsporným stylem se při obsazení 2-osobami spotřeba pohybovala kolem 4,5 - 5,5 litru. Při ustálené jízdě se snahou o nejnižší spotřebu se s tempomatem kolem 90 km/h se dalo jet i kolem 4 litrů. Ve městě při krátkých pojížďkách motor Fabie TDI spotřeboval 6 - 8 litrů nafty.  Udávanou maximálku 190 km/h jsem o pár tachometrových kilometrů překonal, papírové zrychlení z 0 - 100 km/h za 11,0 s, se mi podařilo překonat 10,7 s (ale bylo to na tachometrových 100 km/h). Motor je velmi kultivovaný, tichý a v této verzi poskytuje Fabii velmi slušnou dynamiku jízdy, kterou jsem využíval. Bohužel poměr cena/ výkon není u dieselových verzí škodovek vůbec dobrý, protože za srovnatelně výkonnou verzi s novým velmi dobrým motorem TSI dáte o 81.000 Kč méně. Při běžném ježdění se bude spotřeba pohybovat kolem 5-ti litrů zhruba o litr méně než u srovnatelné verze s morem 1,2 TSI.

PODVOZEK Jízdní vlastnosti mě příjemně překvapily vzhledem k velikosti vozu (malé 4 metrové vozy). Podvozek je trochu tvrdší, ale poměrně dobře filtruje nerovnosti vozovky (nízkoprofilové 16-ti palcové pneu snižují jízdní komfort). S letními nízkoprofilovými pneu Continetal Contipremium Contact2  205 - 45 R16 na elegantních originálních Alu kolech se Scout  lehce naklání, ale i přesto velmi dobře drží stopu, umožňuje tak jet vozem sportovním stylem.  Brzdy fungují výborně i vzadu jsou kotouče. Jízdní vlastnosti patří na špičku třídy.

ŘÍZENÍ Je velmi příjemné s variabilním účinkem elektrického posilovače, klade optimální odpor.

ŘAZENÍ Je přesné s optimálními drahami, rychlosti zapadají zlehka. Ergonomická kožená hlavice řadící páky se dobře drží. Vůz má bohužel jen 5-ti stupňovou převodovkou, šestka by mu i přes delší pětku slušela - motor točí na 5-tku při 90 km/h 1.600, při 100 cca 1.800, při 120 - 2.150 a  při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje 2.300 ve 150 pouze 2.700 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska je z několika dílů, ale jen malá část je z měkčených plastů, ale přesto vypadá dobře. Interiér jel kvalitně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled. Palubní deska má klasický tvar s kapličkou s otáčkoměrem a rychloměrem, palivoměrem a teploměrem chladící kapaliny ty jsou v dolní části kulatého otáčkoměru a tachometru s chromovým orámováním a bílým podsvícením. Displej palubního počítače -maxi dot je mezi těmito přístroji. Mimo standartních funkcí - průměrná rychlost, spotřeba průměrná + okamžitá, doba jízdy, dojezd, i okamžitou rychlost zobrazuje navíc teplotu oleje motoru a stále i vnější teplotu. Světla mají funkci denního svícení. Blikače mají příjemnou dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál navigace Amundsen (je umístěna dost nízko mimo přímé zorné pole řidiče) s CD/MP3 s 8-mi reproduktory a dobrým zvukem. Ovládání radia a jeho ladění je zbytečně složité, navigace reaguje pomaleji načítá se z vloženého CD - takže se nemohou přehrávat hudební CD, pouze po vložení SD karty s mapovými podklady (místo CD). Ovládání hlasitosti na volantu je hodně citlivé a někdy se mi podařilo při otáčení volantu nepříjemně zesílit zvuk. 3-ramenný ergonomicky tvarovaný elegantní volant s koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách. Vpravo u spolujezdce pod palubní deskou je malá polička s konektorem MDI Škoda, ke kterému se musí bohužel přikoupit konektor pro USB, Ipod, atd. Automatická klimatizace má nastavování teploty po půl stupních, její 2 otočné ovladače mají trochu prodlevu. Vůz má elektrické ovládání všech 4-oken a hlavní ovladač s pojistkou otvírání zadních oken je na dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde i 1,5 litrová láhev, je tam i praktická gumička na uchycení mapy, ale plastové černé kličky na otvírání dveří působí dost lacině a navíc jsou posunuté dost dozadu.

Z vozu je vzhledem k trochu vyššímu posezu velmi dobrý výhled všemi směry (mimo vzhůru dopředu - semafory - nízké čelní sklo). Přední sedačky jsou pohodlné a obě výškově nastavitelné. Bohužel i po faceliftu zůstal Fabii její největší handicap její malá šířka což se projevuje i uvnitř. Vzadu je velký prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 75 cm a 29 cm mezera mezi sedadly při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) i nad hlavou je dost místa 97 cm  (jedna z výhod vysoké karosérie). Prostor vzadu je spíš pro 2 osoby, vzhledem k úzké karoserii, zadní sedák je o 4 cm užší než v nové C3. Roh palubní desky nepříjemně omezuje v pohybu pravé koleno řidiče a nechci si ani představit co by se stalo s kolenem po nehodě. Dole na středovém tunelu je místo vhodné pro odložení telefonu.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 505 (480 litrů ve verzi s rezervou), což patří mezi lepší průměr. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po sklopení zadních sedaček nevznikne zcela rovná plocha a objem se zvětší až na 1485 (1460 litrů.) V kufru jsou na bocích praktické háčky na zavěšení tašek. Naměřil jsem rozměry - minimální šířka 95 cm, výška pod odnímatelným krytem je 60 cm, délka v rovině podlahy 95 cm, tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je cca 66 cm nad zemí a 15 cm nad podlahou kufru. Pod podlahou kufru je příplatková rezerva 195-55 R15. Po otevření kufru se nachází spodní hrana víka kufru -  zámek cca 193 cm nad zemí, což je dobrá hodnota a ani dlouháni se nemusí bát, že se praští do hlavy o zámek kufru.

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 6-ti airbagy. Příplatkový stabilizační systém ESP s ASR. Díky ESP měl vůz i vzadu kotoučové brzdy. Vůz byl vybaven příplatkovými projektorovými světlomety, které se natáčejí do zatáčky, navíc při zapnutém blinkru ještě přisvěcují přední mlhovky.

DESIGN Celkově na mě vnější design této oplastované verze Scout působí velmi sympaticky a elegantně. Vůz je fotogenický navíc v barvě - béžová safari metalíza, což můžete posoudit sami z přiložených fotografií. Zejména stříbrná imitace hliníkového plechu vpředu i vzadu. Ochranné plastové panely na dveřích, náraznících jsou velmi praktické. Vůz je bohužel stále úzký a vysoký a to nejvíc kazí vzhled, zejména při pohledu ze zadu a zepředu působí auto nevyváženě.

CENA Combi Scout TDI 77 kW se nabízí za nemalou cenu 444.900 Kč (9/2011) je to tak nejdražší nabízené kombi mimo sportovní verze RS s automatem DSG. V této výbavě najdeme: ABS, variabilní elektrický posilovač řízení, 4x airbag, př. mlhovky, centrál s dálkou - sklopný klíček, Maxi dot, 4 repro, 4x. el. okna, el. ovládaná zrcátka, palubní počítač, tempomat, mechanická klimatizace, zadní dělené sedadlo, výškově stavitelná sedačka řidiče a spolujezdce, nastavitelný volant, Sunset zatmavená skla vzadu, loketní opěrka vpředu, střešní nosič- hagusy, 16“ Alu kola s pneu 205-45 R16, metalíza.

Příplatková výbava : deaktivace airbagu spolujezdce 1.600, navigační systém Amundsen 13.700, další 4 repro vzadu 2.100, projektorové světlomety s natáčením a mlhové s funkcí Conner 8.700, příprava pro telefon GSM + bluetooth 9.500, malý kožený paket ovládání radia na volantu 9.800, MDI (mobiIe device interface) 2.600, automatická klimatizace climatronic 12.200, zadní čidla parkování 9.200, rezervní kolo 1.100, vyhřívání předních sedaček 5.100, vyhřívané trysky ostřikovače č. skla 700, výsuvné ostřikovače světel 3.100, hlavové airbagy 7.200, ESP Plus včetně ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, asistentu rozjezdu do kopce a kontroly tlaku v pneumatikách za 16.800, ovládané střešní okno 11.700, ostřikovače světlometů 3.100, paket pro špatné cesty 4.000, prodloužený servisní interval 2.100 Kč. Bohatá příplatková výbava celkem za 118.100 Kč, celková cena je tak nemalých 563.000 Kč. Verze TDI je proti srovnatelně výkonné verzi TSI 77 kW o celých 81.000 Kč dražší.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - pružný, úsporný a kultivovaný motor TDI 

                  - pohodlné přední sedačky, celková kvalita provedení interiéru

                  - přesné řazení, dobré zpřevodování

                  - pravidelný tvar poměrně velkého zavazadlového prostoru

                  - atraktivní vnější design verze Scout

                  - natáčecí světlomety

                  - bohatá základní a bezpečnostní výbava vozu

                  - výborné jízdní vlastnosti

                  - prostor pro nohy a hlavu vzadu

                  - dobře tvarovaný volant       

                  - velký výběr příplatkové výbavy

                  - možnost ovládat navigaci tlačítky nebo přes dotykový displej

                   

MÍNUSY: - roh palubní desky tlačí na pravé koleno řidiče               

            - úzká karoserie a tím i interiér

                  - zbytečně velká nízkoprofilová kola

                  - pouze oplastovaná karoserie bez vyšší světlé výšky a pohonu 4x4

                  - málo pružný motor v nižších otáčkách - pod 1.600

                  - při zapnuté navigaci se nezobrazují funkce palubního počítače

                  - vysoká cena v porovnání se srovnatelným benzínovým motorem TSI 77 kW rozdíl 81.000 Kč

                  - nízko umístěná navigace - mimo zorné pole

                  - citlivé ovládání hlasitosti radia na volantu

                  - nízké čelní sklo - špatný výhled vzhůru na semafory

                  - vysoká cena  

                  - různé plasty na palubní desce - většinou tvrdé

 

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1560 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec                                                               

Výkon 77 kW (105 k) /4.400 ot./min., točivý moment  250 Nm při 1.500 - 2.500 ot./min.
5-ti stupňová manuální
převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 
4.247 - 1.642 - 1.498 mm, rozvor 2.451 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.164 kg , užitečná 530 kg, celková  1.694 kg                     

Nádrž na 45 l paliva. Zavazadlový prostor 480/1460 litrů (505/1485 litrů ve verzi bez rezervy)                           

Pneu 205 - 45 R16 Dunlop Sport Maxx (letní).
Zrychlení 0 -100 km/h za 11,0 s, max. rychlost 190 km/h
Spotřeba paliva 3,6 mimo - 5,1 město - 4,2 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba za 949 km - 5,1 l/100km, zrychlení 0-100 km/h (tachometrových) za 10,7 s 

 

Resume: jeden z nejlepších malých kombi s dobrým podvozkem a motorem a přiměřeně prostorným interiérem. Bohužel v této verzi s motorem TDI za velmi vysokou cenu, volil bych raději benzínový 1,2 TSI. I po faceliftu stále s designově nevyváženou úzkou a vysokou karoserií.

 

Karel Kolečko

 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu