Vyhledávání

Test faceliftovaného Hyundai i20 se základním motorem

Test  faceliftovaného Hyundai i20 se základním motorem

Faceliftovaná verze i20 se objevila v Ženevě 2012, u nás na trhu je od června 2012. Modernizace přišla po 3,5 letech od premiéry v Paříži 2008. Celkovou délkou atakuje 4 metrovou hranici. Mezi hlavní konkurenty patří zejména domácí Fabie, Fiesta, Polo, Corsa, GrandePunto, Ibiza, Rio, Yaris, Clio, P208 a C3.

MOTOR Benzínový 4-válec o objemu 1248 cm3 se 4-ventily na válec. Motor dosahuje výkonu 62,5 kW až při 6.000 otáčkách a točivý moment 121 Nm až ve 4.000 otáčkách. V nižších otáčkách motor moc nespolupracuje, k dosažení vyšší dynamiky je potřeba motor více vytáčet - nad 3.000 otáček, ve vyšších otáčkách do interiéru proniká hluk od motoru. Na dálnici se spotřeba pohybuje kolem 7-7,5 l/100km. Při běžné jízdě mimo město se dá jezdit s kombinovanou spotřebou mezi 5,5-6 litry. Při snaze o nízkou spotřebu se dá dostat těsně pod 5 litrů. Za celý test 724 km jsem dosáhl při běžné jízdě spotřeby 5,5 l/100km. Pohyboval jsem se cca půl litru nad údaji výrobce (4,9). Papírová maximálka je 168 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 12,7 s, já jsem dosáhl zrychlení na tachometrových 100 za 12,3 s.

PODVOZEK Jízdní vlastnosti mě velmi příjemně překvapily vzhledem k velikosti vozu (4 metrové vozy). Podvozek je příjemný, dobře filtruje nerovnosti vozovky má komfortní podvozek, který z Vás nevytřese duši, ale přesto v zatáčkách i20 velmi dobře sedí. Vůz jezdil na originálních 8-mi paprskových alu kolech s pneu 185-60 R15 Nokian WR 03 (zimní). 4 kotoučové brzdy mají velmi dobrou účinnost a nemají problém lehký vůz zastavit.

ŘÍZENÍ Je lehké díky elektrickému posilovači, klade optimální odpor a je poměrně přesné. Vůz se dobře řídí.

ŘAZENÍ Manuální 5-ti stupňové převodovky je poměrně přesné. Motor točí na 5-tku při  90 km/h - 2.500, při 100 cca 2.800, při 120 kolem 3.450 a při dálničním limitu 130 ukazují přístroje už poměrně dost vysokých 3.750 otáček, ve 150 už to je 4.250 otáček. Verze s motory 1,4 a 1,1 D mají 6-ti stupňové převodovky.

INTERIÉR Palubní deska má klasický tvar s kapličkou před řidičem, je dobře zpracovaná působí dobře i na pohled, ale měkčené plasty zde nenajdeme. V kapličce před řidičem  je vlevo otáčkoměr, vpravo rychloměr. Mezi hlavními přístroji se na displeji graficky zobrazuje vlevo teplota chladící kapaliny, vpravo je palivoměr, pod nimi měřič kilometrů. Uprostřed palubní desky je nahoře modře podsvícený displej palubního počítače - zobrazují stále čas a vnější teplotu, průměrnou + okamžitou spotřebu-graficky a dojezd. Má pouze jednu paměť, ovládá se tlačítkem umístěným vlevo nad radiem. V dolní části displeje se zobrazují údaje radia nebo CD/ MP3 přehrávače. Vůz má nové denní led světla. Blikače mají příjemnou dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici.

Originál radio s CD/MP3 přehrávačem na středovém panelu má jednoduché ovládání. Vlevo na volantu je ovládání audiosystému, vpravo jednoduché ovládání tempomatu. 3-ramenný volant s koženým potahem je seřiditelný ve dvou osách. Překvapilo mě u vozu této velikosti bezklíčkové otvírání a startování. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4 oken, hlavní ovladač a ovládání el. zrcátek je na madle dveří řidiče. Přední pásy jsou výškově stavitelné. Přední sedačky jsou pohodlné, mají dobré boční vedení a jsou tuhé.  

Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 70 cm (sedák 49 + 21 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou bylo dost místa 95 cm. Zavazadlový prostor má objem 295 litrů, po sklopení neděleného opěradla se zvětší na 1060 litrů. Naměřil jsem rozměry - šířku výborných110 cm, výška pod odnímatelným krytem je 49 cm, délka v rovině podlahy je 64 cm, po sklopení sedaček se prodlouží až na 140 cm. Tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je přes vysokou nákladovou hranu cca 70 cm nad zemí a 17 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru se nachází spodní hrana víka kufru -zámek 188 cm nad zemí. V plastu na vnitřní straně jsou dvě prohlubně určená pro uchopení při zavírání. Pod podlahou kufru se nachází dojezdová rezerva (115-70D15) se základním nářadím.

BEZPEČNOST je na velmi vysoké úrovni i základní model má sériově 6 airbagů (včetně okenních pro přední a zadní sedadla) a stabilizační systém ESP. Brzdy fungují velmi dobře i vzadu jsou kotouče.

DESIGN Jedná se o facelift modelu představeného v Paříži 2008. Dotkl se zejména přední části. Vůz nyní působí dospěleji a velmi se přiblížil většímu modelu i30. Přední světla jsou více protaženy a mají zajímavé vnitřní členění. Dole podél trojúhelníkových mlhovek jsou do oblouku denní LED diodová světla, dole v nárazníku je oválný otvor pro vstup vzduchu k chladiči. Zadní koncová světla mají proti předchozí verzi pouze jinou optiku. Boční linie oken mírně stoupá a zadní okna se zužují. Vozu bohužel chybějí jakékoliv ochranné lišty dveří i nárazníků.

CENA Testovaný vůz je ve vyšší výbavě Inclusive nabízen za katalogovou cenu 249.990 Kč (1/2013). V základní výbavě vozu najdeme: ESP s protiskluzovým TCS,  6x airbag, centrální zamykání, př. el. okna a zrcátka, vestavné autorádio s CD a MP3, 4x repro, elektrický posilovač řízení, manuální klimatizace, palubní počítač, dělené sklopné zadní sedačky.

Příplatková výbava: Paket Plus: přední mlhovky, dálkového ovládání centrálu, alarm, kožený volant a hlavice řad. páky, el. ovládané a vyhřívané zpětné zrcátka, USB konektor za 17.000. Paket Style: 15 alu kola s pneu 185-60, zadní parkovací čidla, zadní parkovací kamera s displejem ve zpětném zrcátku, samostmívací vnitřní zrcátko, denní LED světla, automatické světlomety, dešťový senzor, tempomat, ovládání audia na volantu, el. ovládání zadních oken, el. sklopná zrcátka za 40.000. Paket Premium:  bezklíčkové otvírání a startování tlačítkem vyhřívané př. sedačky, automatická klimatizace za 20.000 Kč. Metalíza 13.000 Kč. Cena příplatkové výbavy 90.000 Kč. Celková cena je 339.990 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:


PLUSY : - dobré jízdní vlastnosti, komfortní podvozek
                - poměrně přesné řazení
                - bohatá bezpečnostní výbava 6x airbag, ESP v základu
                - bezklíčkové otvírání a startování
                - pohodlné přední sedačky - tuhé s dobrým bočním vedením
                - dobré brzdy - 4 kotouče

                - tempomat - na volantu 

                - denní LED světla, dobře fungující čidla stěračů  

                - parkovací kamera, zobrazení v zrcátku  

                - USB konektor
MÍNUSY:- středový tunel tlačí na pravou nohu řidiče

                - nízký výkon do stř. otáček, motor zabírá až ve vyšších otáčkách

                - nad 120 km/h vyšší hluk (od motoru i aerodynamický)

                - mělká kapsa předních dveří, vzadu zcela chybí

                - loketní opěrka řidiče vysoko - není nastavitelná
                - u palubního počítače chybí průměr. rychlost, pouze 1paměť

                - zadní okno se v dešti hodně znečišťuje

                - pod 50 km zmizí dojezd (na palubním počítači)

                - pouze dojezdové rezervní kolo               


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1248 cm3 řadový zážehový 4 válec, plní Euro 5

Výkon 62,5 kW (84 k) /6.000 ot./min. , točivý moment 121 Nm 4.000 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 3.995 - 1.710 - 1.490 mm, rozvor 2.525 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 960 kg, užitečná 520 kg, celková 1.480 kg

Nádrž na 45 l paliva. Zavazadlový prostor 295 /1060 l

Pneu 185-60 R15 Nokian WR 03 (zimní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 12,7 s, max. rychlost 168 km/h
Spotřeba paliva 4,2 mimo - 6,1 město - 4,9 l/100 km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během 724 km 5,5 l/100 km, zrychlení na tachometrových 100 za 12,3 s.

 

Resume: Jedná se o příjemný malý vůz s bohatou (zejména bezpečnostní výbavou) a dobrým podvozkem. Základní motor, je potřeba více vytáčet, při rozumné jízdě se vám odmění 5-ti litrovou spotřebou. Po faceliftu působí dospěleji a podobá se větší i30. 

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu