Vyhledávání

Test finalisty Evropského auta roku 2010 : C3 Picasso s motorem 1,6 HDI s výbavou Exlusive

Test finalisty Evropského auta roku 2010 : C3 Picasso s motorem 1,6 HDI s výbavou Exlusive

Test finalisty Evropského auta roku 2010 - Citroen C3 Picasso s motorem 1,6 HDI s výbavou Exlusive

K testu jsem obdržel vůz ve výbavě Exlusive, která se na náš trh běžně nedováží (ale objevuje se na billboardech a v katalogu) proto je Citroen k nám dovezl, od běžných verzí se liší 17-ti palcovými koly, chromovými lištami, karbonovým dekorem na B a C sloupku. Jednalo se o vůz v téměř plné výbavě, chyběla pouze prosklená střecha, hagusy, navigace, ESP a dalších pár drobností.Jedná se o ojedinělý vůz a jen těžko hledá přímé konkurenty. Je to nejmenší velkoprostorový vůz z flotily Piccaso od Citroena. Za týden jsem se s nejmenším Piccasem výborně skamarádil a najezdil přes 900 km. Při délce jen o 8 cm více než krátká Fabia nabízí neskutečně prostorný interiér i zavazadlový prostor. Počátkem listopadu byl vybrán mezi 7 finalistů o Evropské auto roku 2010 z 33 nominovaných (do finále se nedostali např. Toyota Prius, Porsche Panamera, Renault Scenic a Lexus RX 450h). Jedná se o vynikající auto vhodné pro mladé rodiny nebo ženy, díky rozměrům hlavně do města, ale to neznamená, že by se s ním nejezdilo dobře po běžných silnicích a dálnicích.

MOTOR Měl jsem štěstí a měl k dispozici vůz s velmi povedeným dieselovým motorem - 1,6 HDI (používaný v koncernových vozech Peugeot a také ve Fordech). Na náš trh se bohužel dodává jen jeho slabší verze s 66 kW dosahovaných ve 4.000 ot., ale hlavně 215 Nm už v 1.750 ot. točivého momentu na 1.289 kg těžký vůz postačilo. Spotřeba - na dálnici s rychlostí kolem 120 km/h se dalo jet kolem 5,0 l/100km. Při jízdě po běžné silnici (přes vesnice, zatáčky a kopce) svižným, ale úsporným stylem se při obsazení 2-osobami spotřeba pohybovala kolem 5 -5,5 litru. Při ustálené úsporné jízdě na tempomat kolem 80-90 km/h třeba na jižní spojce se dalo jet kolem 4 - 4,5 litru. Při ostré jízdě s vytáčením motoru po městě stoupla spotřeba na 7,0 litru -výš jsem se nedostal, zkrátka podařený naftový motor. Spotřeba se během celého testu - 940 km z toho cca polovina na dálnici (úsporná jízda kolem 120) zbytek silnice a město, ustálila na velmi příznivé hodnotě 5,4 l/100km i když na deklarované údaje výrobce jsem nedosáhl (4,0 mimo a 4,7 kombinovaná). Udávanou maximálku 173 km/h jsem nezkoušel ani zrychlení z 0-100 km/h za 13,4 s. Na nižší rychlostní stupně 2 a 3 byl vůz při zatížení 2 osobami velmi živý, zátah turba se projevil těsně pod hranicí 2.000 otáček. Motor byl velmi kultivovaný a tichý, v interiéru nebylo poznat, že jedeme s naftovým motorem.

PODVOZEK Podvozek byl příjemný, komfortní, ale přesto v zatáčkách dobře seděl. Se zimními pneu Michelin Alpin2 205-45 R17 na originálních Alu kolech se kterými se na našem trhu standartně neprodává. Tyto kola měli až moc nízký profil 45% to ovlivnilo jeho jízdní vlastnosti a vůz díky tomu špatně tlumil hlavně příčné nerovnosti, běžně prodávané verze na 15-ti a 16-ti palcových kolech na tom budou určitě o dost lépe. Piccaso se vzhledem ke své výšce překvapivě málo naklánělo a umožňovalo i poměrně ostré průjezdy zatáčkami. Brzdy fungovaly velmi dobře.

ŘÍZENÍ Bylo francouzsky velmi lehké s variabilním účinkem posilovače. Vůz se snadno ovládal obzvláště v malých rychlostech a ve městě. Myslím, že ženy by s takovým autem určitě rády jezdily.

ŘAZENÍ Bylo na francouzský vůz poměrně přesné s tradičně delšími drahami, šlo zlehka. Digitální otáčkoměr nebyl přesný- ukazoval čárky po 250 otáčkách. Tak jsem z něj odečetl tyto hodnoty - motor točil na 5-tku při 90 km/h 1.750, při 100 cca 2.000, při 120 kolem 2.500 a při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje příznivých 2.750 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska byla z větší části z měkčených plastů. Interiér byl velmi slušně zpracovaný a vypadal dobře i na pohled. Výdechy vzduchu a orámování kulisy řadící páky měli elegantní kovový dekor. Palubní deska měla netradiční tvar s digitální kapličkou uprostřed ,ale byla velmi přehledná, vše bylo pohromadě před vámi, neměl jsem problém si na toto uspořádání rychle zvyknout. Přístroje byly rozděleny na 3 části - zcela vlevo byl digi rychloměr a otáčkoměr, ve střední části se zobrazovali údaje palubního počítače a radia a vpravo byly soustředěny kontrolky. U palubního počítače mi chyběla u Citroenu už tradičně doba jízdy, navíc měl pouze jednu paměť, chyběl denní, byl pouze celkový s možností vynulování. Světla s funkcí denního svícení. Blikače měly příjemnou dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 s 6-ti reproduktory a dobrým zvukem mělo ovládání páčkami pod volantem. Velmi hezký 3-ramenný volant s ergonomickým koženým potahem s prošíváním a kovovým dekorem ve spodní části byl seřiditelný ve 2 osách. Před hlavním displejem byl odkládací prostor s víkem, který jsem využil na uložení CD, bohužel to běžně dovážené verze do ČR nemají. Moderní automatická 2-zónová klimatizace měla funkci mono a nastavování teploty po půl stupních. Měl jsem možnost vyzkoušet automatické stěrače za deště, fungovali velmi dobře a nemusel jsem do jejich funkce nijak zasahovat.

Z vozu byl i vzhledem k vyššímu posezu velmi dobrý výhled všemi směry, bohužel jsem neměl k dispozici vůz s příplatkovou prosklenou střechou. Přední sedačky s velurovými potahy byly velmi pohodlné, sedadlo řidiče bylo výškově nastavitelné. Zámky předních pásů byly dost nízko a špatně se zapínali. Vzadu je i přes malou délku vozu nadprůměrný prostor v oblasti kolen i nad hlavou bylo hodně místa díky vysoké střeše. U sedačky řidiče je malá loketní opěrka. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken a hlavní ovladač byl na dveřích řidiče, kde se do kapsy vešla i 1,5 litrová láhev.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 385 litrů, což je hodnota běžná u nejprostornějších vozů nižší střední třídy delších minimálně o 30 cm. Zadní sedačky byly dělené v poměru 1/3 ku 2/3 a každá část se dala zvlášť plynule posouvat vpřed až o 17 cm a zavazadlový prostor v poloze zcela vpřed by měl mít neuvěřitelných 500 litrů. Po sklopení zadních sedaček vznikne při dvojité podlaze zcela rovná plocha a objem se zvětší až na úctyhodných 1506 litrů. Naměřil jsem rozměry- minimální šířka 102 cm, výška pod odnímatelným krytem je 45 cm nad dvojitou podlahou a od spodní 56 cm, délka v rovině podlahy 71 cm po posunutí sedaček zcela vpřed to je 88 cm. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem- nízká nákladová hrana je cca 66 cm nad zemí. Po jeho otevření se nachází spodní hrana víka kufru -zámek cca 185 cm nad zemí, což je poměrně slušná hodnota, v plastu na spodní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání, ale bohužel po každé jsem musel víku pomoci z vnější strany a zašpinil si ruce.

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP je možné přikoupit jen u vyšší výbavy SX, testovaný vůz ho, ale bohužel neměl. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h a je velmi výrazná, takže není možné jet v klidu bez zapnutých pásů. Od rychlosti nad 10 km/h se vůz automaticky zamkne.

DESIGN Celkově na mě vnější design působil velmi sympaticky a hravě, je to vůz určený pro mladé lidi a pro ženy, těm se bude určitě líbit. Vůz byl fotogenický což můžete posoudit sami z přiložených fotografií. Výrazná žlutozelená metalíza v kombinaci černých lišt s chromovými dekory tomuto vozu moc sluší. Vůz byl vybaven praktickými zadními parkovacími čidly a sklopným vyhřívanými bočními zrcátky, které se vždy při zamčení vozu sklopily.

CENA C3 Piccaso v nejvyšší výbavě SX je nabízen za akční cenu 409.900 Kč (11/2009) (standartní ceníková cena je 444.900 Kč). V této výbavě najdeme: ABS s EBD, variabilní posilovač řízení, 6x airbag, př. mlhovky, centrál s dálkou - sklopný klíček, př. el. okna, palubní počítač, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro, tempomat a omezovač rychlosti, zadní dělené a posuvné sedadlo, výškově stavitelná sedačka řidiče a volant. Příplatková výbava : 16“ Alu kola s pneu Michelin 195-55 R16 za 16.000 Kč, paket automatická klima za 15.000 Kč obsahuje - automatické stěrače, kožený volant s chromovým dekorem, paket City za 18.000 Kč obsahuje - zadní parkovací asistent, el. ovládaná a sklopná zrcátka a el. ovl. zadní okna, náhradní dojezdové kolo za 1.750 Kč (místo sady na opravu pneu), metalíza za 12.000 Kč. Za drahou považuji metalízu a Alu kola. Doplňky celkem za 62.750 Kč, celková cena je tak 472.650 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:
PLUSY
: - pružný, úsporný a kultivovaný motor HDI
- neokoukaný zajímavý design vozu
- pohodlné přední sedačky
- objemný a snadno přístupný zavazadlový prostor s dvojitou podlahou
- velmi prostorný a variabilní interiér při malých vnějších rozměrech
- bohatá výbava vozu
- dobré jízdní vlastnosti
- přehledná a kvalitně zpracovaná palubní deska
- příznivá základní cena vozu
MÍNUSY: - ESP za příplatek pouze u vyšší výbavy SX
- zadní nezapnuté pásy mlátily o boční plasty, musel jsem je mít celou dobu zapnuté
- nízkoprofilová 17-ti palcová kola na konkrétním voze – snižovala komfort jízdy
- chybějící doba jízdy na palubním počítači a pouze jeho jediná paměť
- nevzhledné radio
- nízko umístěné špatně přístupné zámky předních pásů
- víko kufrů nejde zavřít bez vnějšího dotyku a ušpinění
- xenony ani za příplatek
- vysoké příplatky za Alu kola a metalízu


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1560 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec
Výkon 66 kW (90 k) /4.000 ot./min. , točivý moment 215 Nm při 1.750 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 4.078 - 1.766 - 1.621 mm, rozvor 2.540 mm
Vlastní –pohotovostní hmotnost 1.289 kg , užitečná 482 kg, celková 1.771 kg
Nádrž na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 385/ 500/ 1506 litrů.
Pneu 205- 45 R17 Michelin Alpin 2 (zimní). Standardní pneu pro modely ČR: 195- 55 R16.
Zrychlení 0 -100 km/h za 13,4 s, max. rychlost 173 km/h
Spotřeba paliva 4,0 mimo - 6,0 město - 4,7 l/100km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 940 km 5,4 l/100km z toho 1/2 dálnice -úsporně kolem 120 km/h.



16 - 23.11.2009

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Test C3 Piccaso 1,6 HDI , foto Karel Kolečko

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu