Vyhledávání

Test Hondy Accord, sedanu střední třídy s motorem 2,2 D

Test Hondy Accord, sedanu střední třídy s motorem 2,2 D

Test rodinného sedanu Accord ve sportovní verzi Type S, s nejsilnější verzí dieselového motoru - 2,2 i -DTEC se 6-ti stupňovou manuální převodovkou. Faceliftovaná verze byla představena před dvěma lety v Ženevě 2011, po 3 letech od premiéry 2008.

MOTOR přeplňovaný diesel o objemu 2,2 litru se vstřikováním ComonRail. V této silnější verzi dává 132 kW a 380 Nm ot. točivého momentu, které jsou k dispozici v rozsahu od 2.000 nyní až do 2.750 otáček. Motor není nutné vytáčet, optimální je se pohybovat v pásmu kolem 2.000 otáček, to odpovídá na šestku rychlosti lehce přes 100 km/h.  Spotřeba se pohybuje od 4,5 litru při klidné úsporné jízdě až ke zhruba 10 litrům ve městě. Je tedy výrazně úspornější než dříve testovaná verze s automatem (cca o 1,5 - 2 litry více). Jízda po městě v zimním období znamená spotřebu kolem 9 - 10 litrů. Běžně se dá jezdit mimo město kolem 5 - 6-ti litrů. Při snahu o úspornou jízdu se dostanete i pod 5 litrů (4,5 - 5). Celková spotřeba během testu 982 km se ustálila na hodnotě 5,7 l/100km (v zimních podmínkách - v teplotách kolem -2 až -10 C) což je pouze o 0,1 litru víc než udává výrobce (5,6).

Motor je velmi kultivovaný a tichý, v interiéru nepoznáte, že je pod kapotou dieselový motor. Do 180 ve voze nebyl hluk od motoru a při vyšších rychlostech převládá spíš aerodynamický hluk. Na nižší rychlostní stupně motor mezi 2.000 - 4.000 otáčkami vůz velmi ochotně a rychle zrychluje. Udávanou maximálku 220 km/h jsem nezkoušel (vzhledem k počasí, ale 200 jsem dosáhl bez problémů), zrychlení z 0-100 km/h za 8,7 s, mě se to povedlo za neregulérních podmínek cca 9,6 s na tachometrových 100 (na kluzké silnici prokluzovali kola ještě na dvojku). Mohutnou přední kapotu bohužel nedrží plynové vzpěry, jak bych u vozu této třídy a hlavně ceny očekával, ale klasická podpěra. 

PODVOZEK Je trochu tvrdší, netlumí zcela dokonale jako třeba francouzské a německé vozy, ale v zatáčkách skvěle drží a nabízí jistotu. S kvalitními zimními pneu Dunlop Winter Sport 4D o rozměru 235-55 R18 na originálních Alu kolech se vůz minimálně naklání a umožňuje velmi rychlé průjezdy zatáčkami. Výborný sportovně laděný podvozek s víceprvkovou zadní nápravou je určitě jedním z pozitiv Accordu. Světlá výška u vozu zatíženým řidičem je 135 mm.

ŘÍZENÍ Je trochu tužší, klade optimální odpor, má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné hodně přímé s výbornou odezvou.

ŘAZENÍ Manuální 6-ti stupňové převodovky je velmi přesné a má optimální dráhy. Kovová sportovní hlavice řadící páky v zimních podmínkách dost studěla. 6-tka je dlouhá, díky ní motor na dálnici netočí zbytečně vysoké otáčky. Motor točí na 6-tku při 90 kolem 1.650, při 100 cca 1.850, při 120 kolem 2.250 při dálničním limitu 130 je to 2.450 otáček, ještě při 150-ti motor točí pouze 2.800 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska z měkčených plastů je elegantně tvarovaná a má dobré zpracování. Přístroje mají kovové obroučky. Vlevo je otáčkoměr, vpravo je tachometr uprostřed něj se na displeji zobrazují údaje palubního počítače. Vlevo je ještě malý ukazatel teploty chladící kapaliny, vpravo pak palivoměr. Palubního počítač, který se ovládá tlačítky vpravo na volantu má 2 paměti. Po každém vypnutí zapalování se vymaže doba jízdy u palubního počítače. Stále chybí funkce denního svícení. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Výborně hrající radio s CD/MP3 s CD changerem na 6 CD a ovládáním na volantu s 9-ti repro + subwoofer v kufru a připojením přes USB. Volant s koženým potahem a ovládáním radia, palubního počítače a tempomatu je seřiditelný ve 2 osách. Automatická 2-zónová klimatizace má funkci mono, její údaje se zobrazují na displeji společně s radiem.

Přední sedačky s čalouněním kůží na bocích jsou pohodlné, mají dobré tvarování a boční vedení, obě jsou vyhřívané ve 2 stupních a výškově stavitelné s nastavitelnou bederní opěrkou. V interiéru mi chybí místo pro uložení mobilního telefonu. Mezi předními sedačkami je loketní opěrka, uvnitř je USB připojení pro audio zařízení. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 75 cm (sedák 49 + 26 cm prostor pro kolena) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou bylo místa tak akorát 91 cm. Zadní sedačky jsou sklopné a dělené v poměru 1/3 ku 2/3.

Zavazadlový prostor má průměrný objem 467 litrů to znamená, že je o 60 litrů větší než u kombi, který má kufr pod roletkou nižší. Tvar kufru není pravidelný mezi podběhy se výrazně zužuje ze 111 pouze na 75 cm, přístup do kufru je u sedanů (proti kombi a hatchbackům) vždy horší. Nákladová hrana je ve výšce 68 cm a 16 cm nad podlahou kufru. Další rozměry - výška 52 cm (pod reproduktory 50 cm), délka v rovině podlahy 110 cm. Po sklopení zadních sedaček vznikne malý schůdek, plocha je téměř rovná a prodlouží až na 192 cm (výrobce neudává objem kufru po sklopení sedaček). Kufr nemá čalounění stropu, jsou tam tak holé plechy s kabely a ovládacími táhly a vyčnívají reproduktory. Pod dnem zavazadlového prostoru se nachází dojezdové ocelové rezervní kolo 145-80 D17 se základním nářadím.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven 6-ti airbagy včetně hlavových. Přední sedačky mají aktivní opěrky hlav. ESP u Hondy nazývané VSA mají k dispozici všechny Accordy. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje od 20 km/h. Vůz má superzamykání, po zmáčknutí dálkového ovladače otevřou pouze dveře řidiče, všechny dveře se otevřou až druhým stiskem tlačítka na sklopném klíčku. Vůz má bixenonové světlomety, navíc s funkcí automatického přepínání z dálkových na tlumené (protijedoucí i před vámi jedoucí auto, město s osvětlením za těchto situací se dálkové světla přepínají na tlumené). Systém nazývaný HSS funguje dobře a spolehlivě, nemusíte se už starat a pořád přepínat dálková a tlumená světla, aby jste neoslňovali protijedoucí vozy.

DESIGN Vnější design na mě působí i po letech (vůz se představil před 5-ti lety na jaře 2008) elegantně, zejména přední část, zadní části vévodí dělené světlomety téměř mezi nimi je pak nad RZ chromovaná lišta. Po faceliftu z roku 2011 je upraven tvar předního nárazníku - otvory pro sání, chromovaná maska má mohutnější orámování a má místo 3 lamel pouze 2, dále se změnil vnitřní design předních světlometů. Verze Type S má výrazněji tvarovaný přední a zadní nárazník se spojlerem. Na zadním nárazníku jsou kočičí oči a uprostřed je difuzor. Prahové lišty jsou rozšířeny. Na voze jsou decentní chromové lišty podél oken, kliky dveří jsou chromované a také kompletní přední maska. Vůz má předními i zadní parkovací čidla, které nijak výrazně nenarušují design vozu.

CENA Vůz ve sportovní vezi Type S je nabízen za katalogovou cenu 829.000 Kč (3/2013). V této výbavě najdeme:  ESP + ASR, 6 x airbag, aktivní opěrky vpředu, tempomat, palubní počítač, př. mlhovky, centrál s dálkou- sklopný klíček, alarm, el. okna a zrcátka, radio s CD a MP3 s CD changerem na 6 CD ovl. na volantu, 9 repro + subwoofer s USB, bluetooth hands free, 2- zónová automatická klima, vyhřívané polokožené přední sedačky, hliníkové pedály, sportovní nárazníky se spojlery a prahové lišty, dešťový senzor stěračů, přední a zadní parkovací asistent, xenonové světlomety s automatickým přepínáním - systém HSS, 18“ Alu kola s pneu 235-55 R18, metalíza. Ve voze nebyla žádná příplatková výbava (nabízí se pouze adaptivní tempomat za 100.000 a navigace s parkovací kamerou za 40.000 Kč). Celková cena je tedy 829.000 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - dobré jízdní vlastnosti

                  - dobře fungující přepínání automatických bixenonových světel

                  - výkonný a pružný úsporný motor I-DTEC

                  - dobré brzdy

                  - přímé řízení       

                  - přesná 6-ti stupňová převodovka s dlouhými převody

                  - pohodlné přední sedačky s vyhříváním a nastavitelnou bederní opěrkou

                  - bohatá základní výbava

                  - kvalitně hrající radio s USB, subwoofer, CD changerem

                  - jednoduché a intuitivní ovládání radia a tempomatu na volantu

                  - tichý motor a dobře odhlučněný interiér

                  - 2 paměti palubního počítače

MÍNUSY: - vyšší cena

                  - při každém vypnutí zapalování se vymaže doba jízdy na palubním počítači

                  - žádná možnost individualizace výbavy

                  - kovová hlavice řadící páky v zimě studí do ruky  

                  - zúžení zavazadlového prostoru mezi podběhy a malý otvor po sklopení sedaček   

                  - chybí odkládací prostor pro telefon a 1,5 litrovou láhev

                  - nezakrytý strop kufru ( repro, dráty, ovládací táhla)  

                  - chybí funkce denního svícení

                  - chybí ochranné lišty dveří a nárazníků

                  - při ostříknutí předního okna se nesepnou stěrače

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 2199 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec, plní Euro 5.                                                                                     

Výkon 132 kW (180 k) /4.000 ot./min., točivý moment 380 Nm 2.000 -2.750 ot./min.

6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 
4.725 - 1.840 - 1.440
mm, rozvor 2.705 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.570-1.654 kg, užitečná 406-490 kg, celková  2.060 kg                                 

Nádrž  na 65 l paliva. Zavazadlový prostor 467 l.                                                                                                                           

Pneu 235-55 R18 Dunlop Winter Sport 4D - zimní.
Zrychlení 0 -100 km/h za 8,5-8,7 s, max. rychlost 220 km/h
Spotřeba paliva 4,8 mimo - 7,1 město - 5,6 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 982 km 5,7 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 9,6 s (na vlhkém, kluzkém asfaltu).

RESUME : Rodinný sedan s výborným sportovně laděným podvozkem a úsporným motorem a prostorným a pohodlným interiérem. S manuální převodovkou a silnější verzí z nabízených dieselových motorů je to výborná kombinace. Největším mínusem je tedy asi jen vyšší cena.

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu