Vyhledávání

Test Hondy CRV po faceliftu s novým motorem 1,6 D a devítistupňovým automatem

Test Hondy CRV po faceliftu s novým motorem 1,6 D a devítistupňovým automatem

Test Hondy CR-V 5-té generace, ta byla představená na podzim 2012 na autosalonu v Paříži. Začátkem roku 2015 byla představena faceliftovaná verze. Testovaný vůz měl pod kapotou nový dieselový motor 1,6 litru s výkonem 118 kW v kombinaci s novým 9-ti stupňovým automatem a pohonem všech kol.

 

MOTOR Nová dieselová šestnáctistovka 1,6 I-DTEC o výkonu 118 kW dosahovaných ve  4.000 ot. a 350 Nm točivého momentu ve 2.000 otáčkách. Proti základní šestnáctce motor posílil o 30 kW a 50 Nm a to díky druhému turbu.  Motor výrazněji zabírá už cca od 1.800 otáček, těžko se to odhaduje, není možné manuálně řadit. Motor je dostatečně výkonný a pružný, nejlépe se cítí mezi 2 a 3.000 otáček, kde nabízí výborné zrychlení.

Během týdne jsem s ne zcela zajetým vozem (3.487 km) ujel 730 km s celkovou spotřebou 6,6 litru (údaj palubního počítače) což je o víc než litr víc než uvádí výrobce (5,1 - 5,3). Při úsporné jízdě je možné jet pod 6 litrů nafty (což je výrazně víc než u slabší verze s 88 kW a předním pohonem). Na dálnici je spotřeba kolem  6,5 - 7-mi litrů.

Po městě budete jezdit kolem 8 litrů nafty. Spotřeba je cca o půl až litr nižší než u původního motoru 2,2 D (který nahradila, kvůli emisním limitům). Udávanou maximálku, která je 197 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h dle výrobce za 10,6 s, mě se to povedlo na tachometrových 100 už za 9,8 s. Motor je kultivovaný a tichý.

 

PODVOZEK CR-V dobře sedí v zatáčkách, ale nezvládá moc příčné nerovnosti a rozbité silnice, přenáší pak rázy do interiéru se ozývá hluk od kol. Testovaný vůz byl obut do letních pneu Michelin Lattitude Sport o rozměru 225 - 60 R18 na originálních pětiparskových černostříbrných Alu kolech. Pohon všech kol se připojuje automaticky při prokluzu předních kol. CR-V má nízkou světlou výšku 165 mm (verze s předním pohonem je ještě o 10 mm nižší), to znamená, že je určen hlavně pro silnice (tomu odpovídá sportovnější tvrdší naladění podvozku) můžete s ním vyjet někam po polní cestě nebo po louce na chatu, do většího terénu bych se s CR-V raději nepouštěl. Kotoučové brzdy, jsou na všech kolech a mají dobrou účinnost.

 

ŘÍZENÍ elektrický posilovač, klade optimální odpor, má variabilní účinek podle rychlosti. Vůz se dobře řídí, volant (nastavitelný ve dvou osách) je menší a má silný věnec, který se dobře drží.

 

ŘAZENÍ nové 9-ti stupňové automatické převodovky je možné jedině krátkou pákou (připomínající joystick) a to pouze v režimu sport. Poloha převodovky P-parkování, pouze tlačítkem což je velmi praktické. Převody jsou velmi dlouhé, takže se motor zbytečně nevytáčí, delší než u manuální 6-ti stupňové převodovky. Automat řadí brzy a plynule kolem 1.600 otáček. Devítka se řadí až někde kolem 120-ti, kdy motor točí  1.500 otáček. Otáčkoměr není velký a je cejchován po 500 otáček, tak se z něj těžko odečítají přesné hodnoty. Motor točí na 9-tku ve 120 jen 1.500, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje pouhých 1.700 otáček. V rychlostech kolem 80-100 je zařazena sedmička nebo osmička a otáčky jsou jen kolem 1.500 otáček.

 

INTERIÉR Přístrojová deska je z tvrdých plastů, jen střední pás je z měkčeného plastu. Přesto je interiér kvalitně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled. Palubní deska je tradiční s kapličkou před řidičem. Uprostřed je umístěn velký rychloměr na levé straně je půlkruhový otáčkoměr (cejchování má bohužel po 500 otáčkách), vpravo je teploměr chladící kapaliny a palivoměr. Kulatý displej palubního počítače je uprostřed tachometru. Přístroje mají bílé podsvícení. Palubní počítač ovládaný tlačítky vpravo pod volantem má 2 paměti. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. V loketní opěrce jsou 2 konektory pro USB zařízení k audiosystému. Originál radio s CD/MP3 se 6-ti reproduktory má slušný zvuk a ovládání i na volantu. Hlasitost se ovládá bohužel pouze tlačítky na volantu nebo na navigaci. Testovaný model Executive má vestavnou navigaci Garmin se 7“ dotykovým displejem, který zobrazuje údaje audio, navigace a obraz ze zadní parkovací kamery. Při couvání se neztlumí audio a není pak slyšet čidla parkování.

Další displej pro audio a palubní počítač je nahoře uprostřed palubní desky má 4 barevné možnosti - modrá, červená, hnědá, šedá. 3-ramenný volant s koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách, jsou na něm tlačítka audia, tempomatu a palubního počítače. Automatická 2-zónová klimatizace má vlastní displej, má funkci mono resp. dual, nastavování teploty je po celých stupních. Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu dobrý výhled, pouze šikmo vpřed vadí mohutné A-sloupky.

 

Přední kožené sedačky jsou pohodlné a optimálně tuhé, výškově nastavitelné. Sedačka řidiče má elektrické ovládání se dvěmi pamětmi. Vůz má bezklíčkové otvírání a startování tlačítkem, které je na palubní desce vlevo od ovládání klimatizace. Vzadu je dostatečný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 80 cm (sedák 46 + 34 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou je dost místa 96 cm (strop snižuje prosklené střešní okno, které nelze otvírat). Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech čtyř oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, s kapsou nejen na menší láhev.

 

Zavazadlový prostor má v základním uspořádání krásných 589 litrů. Sklon zadních opěradel není nastavitelný, tak jako u předchozí generace. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1669 litrů. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 97 až 106 cm, výška pod odnímatelným krytem 59 cm, délka v rovině podlahy 93 cm. Sedačky se sklápí páčkou, která je přístupná z kufru, vznikne téměř rovná ložná plocha dlouhá 155 cm, k sedačkám 169 cm. Tvar kufru není zcela pravidelný, zasahují podběhy kol. Pod podlahou kufru je nouzová rezerva (155-90D17) na dojetí a přihrádky na drobnosti. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je pouze 68 cm nad zemí. Po otevření elektricky ovládaného kufru je spodní hrana víka kufru - zámek pouze 180 cm vysoko a hlava je tak v ohrožení. Víko kufru je možné zavřít i bez elektromotoru, ten neklade při ručním zavírání žádný odpor, madlo na zavírání i tlačítko je na pravé straně víka kufru.

 

BEZPEČNOST CR-V má 6 airbagů. Na předních sedadlech jsou aktivní opěrky hlav. Stabilizační systém VSA (ESP) s ASR je ve standartu. 4 kotoučové brzdy s brzdovým asistentem mají výbornou účinnost, při panickém brzdění se automaticky sepnou varovné blikače. Bixenonové světla mají výbornou účinnost, navíc mají dobře fungující funkci automatických světel - přepínání dálkových a tlumených světel. CR-V má denní LED světla, ty po faceliftu lemují hlavní světlomety. Aktivní tempomat funguje bez problémů, vůz má další příplatkové asistenční systémy - detekce vozu v mrtvém úhlu, varování před čelní srážkou, udržování jízdního pruhu.

 

DESIGN přední část vozu je po faceliftu upravena, hlavní světlomety, které nyní lemují  denní LED světla jsou výrazně protažené do boku a navazují na mohutnou masku, kde je nyní více chromu. V dolní části nárazníku jsou obdelníkové mlhovky s chromovaným orámováním. Čelní sklo plynuje navazuje na prosklenou panoramatickou střechu, kterou bohužel nelze otvírat. Bok střechy lemují nízké stříbrné lišty sloužící k uchycení střešního nosiče. Boční okna lemují chromované lišty. Prahy, lemy kol a oba nárazníky jsou lemovány černým plastem. Zadní světla lemují víko kufru, směrem dolu se výrazně rozšiřují do boku. Zadní okno nyní lemuje výrazná chromovaná lišta. Na zadním nárazníku jsou takzvané kočičí oči. Na obou náraznících je dole stříbrný plast imitující kovovou ochranu podvozku. Celkově vůz působí dojmem, že vypadá větší než ve skutečnosti je, vždyť měří jen 460 cm. Faceliftovaná verze, se liší jen v detailech od předchozího provedení, základní tvar zůstal stejný, díky jiným nárazníků je ted o 3,5 cm delší.

 

CENA v nejvyšší výbavě Executive se nabízí za cenu 994.900 Kč (11/2015). V této výbavě najdeme: ESP, asistent pro rozjezd do kopce, alarm, aktivní elektrický posilovač řízení, start-stop systém, 6x airbag, přední aktivní opěrky hlav, automatická 2-zónová klima, panoramatická prosklená střecha, automatické stěrače, tempomat, samozatmívací zrcátko, 18“ Alu kola s pneu 225-60 R18, př. a zadní čidla parkování, zadní parkovací kamera, bixenony s automatickým posvěcování do zatáček a automatickým přepínáním dálkových světel, př. mlhovky, centrál s dálkou, bezklíčkové otvírání a startování, 4x. el. okna, el. ovládaná a sklopná zrcátka, el. otvírání a zavírání víka kufru, palubní počítač, navigační systém Garmin se 7“ dotykovým displejem, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro + subwoofer, 2x USB slot, palubní počítač, kožený interiér, el. nastavitelná sedačka řidiče se dvěmi pamětmi, kožený volant s ovládáním radia a tempomatu nastavitelný ve 2 osách, střešní spojler.

Příplatková výbava: bezpečnostní paket Honda Sensing - varování před čelní srážkou, udržování v jízdním pruhu, detekce vozů v mrtvém úhlu, rozpoznávání dopravních značek, aktivní tempomat, asistent při couvání z parkovacího místa, systém pro zmírnění následků nehody za 50.000 Kč, metalíza 13.900 Kč. Celková cena je 1.058.800 Kč.

 

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY : - prostorný interiér

                 - plynulé řazení 9-ti stupňového automatu, dlouhé úsporné převody 

                 - aktivní tempomat (radar), udržování jízdních pruhů

                 - asistent brzdí před překážkou 

                 - výborně svítící bixenonová světla s automatickým přepínáním

                 - poloha P automatu se zapíná tlačítkem     

                 - po sklopení zadních sedaček páčkou z kufru, zcela rovná plocha

                 - velký zavazadlový prostor

                 - prostor na sezení vzadu

                 - dobré brzdy

                 - bezklíčkové otvírání a startování

                 - parkovací kamera a čidla parkování   

                 - 2x USB připojení pro MP3 zařízení

MÍNUSY:- ani v manuálním řazení nedrží nastavený rychlostní stupeň

                 - ani ve 130-ti není možné zařadit 9 vrací se na 8-mý stupeň

                 - malý otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

                 - při otevření dveří řidiče se otevřou jen ty jedny dveře

                 - střešní okno nelze otvírat 

                 - navigace nezobrazí trasu, adresa je až na druhé stránce

                 - písmena nejsou v abecedním pořadí (navigace)

                 - vyšší cena

                 - víko kufru se otvírá nízko 

                 - tvrdé plasty v interiéru

                 - nižší světlá výška

                 - při couvání se neztlumí audio

                 - přední A-sloupky vadí ve výhledu

                 - nemožnost ovlivnit funkci pohonu 4x4

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1597 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec, plní EURO 6                                                                       

Výkon 118 kW (160 k)/4.000 ot./min., točivý moment 350 N.m  při 2.000 ot./min.
9-ti stupňová automatická převodovka, připojitelný pohon všech kol (přední stále)
Rozměry D x Š x V 
4.605 - 1.820 - 1.685
mm, rozvor 2.630 mm
Vlastní- pohotovostní hmotnost 1.653 kg, užitečná 547 kg, celková 2.200 kg                     

Nádrž na 58 l paliva. Zavazadlový prostor 589/ 1669 litrů

Pneu 225 - 60 R18 Michelin Latitude Sport (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,6 s, max. rychlost
197 km/h

Spotřeba paliva 4,8- 4,9 mimo - 5,6- 6,0 město - 5,1 - 5,3 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 730 km - 6,6  l/100km (nezajetý motor jen 3.487 km), naměřené zrychlení z 0 na tachometrových 100 km/h za 9,8s.

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share