Vyhledávání

Test Hondy Jazz 1,3

Test Hondy Jazz  1,3

Test Hondy Jazz s manuální převodovkou s jediným nabízeným motorem 1,3-kou, za týden jsem s ní najezdil 585 km.

MOTOR o objemu 1,3 litru (1318 cm3) má rozvod DOHC s proměnným časováním ventilů i-VTEC dává výkon 75 kW až v 6.000 otáčkách, točivý moment 123 Nm dosahovaný až v 5.000 otáčkách (to je ještě o 200 otáček výš než u předchůdce) není nijak vysoký. Vůz zrychluje již od 2.000 otáček, ale výrazněji až od 4.000. Výkon v nižších a středních otáčkách je spíš průměrný, výkon přichází až ve vyšších otáčkách cca od 4.000 (tam už je víc slyšet) do omezovače, který zasáhne cca v 6.500 otáčkách. Jiný motor se u nás bohužel nenabízí. Od 3.000 otáček (což odpovídá rychlosti 110 km/h) je motor poměrně hlučný.

Spotřeba - na dálnici při dodržování limitu počítejte se spotřebou kolem 5,5 - 6 l/100km. Při jízdě po běžné silnici je spotřeba kolem 4 - 5-ti litrů. Při svižné jízdě budete jezdit za stále pěkných 5,5 - 6 litrů. Ve městě jezdíte mezi mezi 5,5 - 7 litry, také díky systému Start - stop, kdy se po zastavení motor vypne, po sundání nohy z brzdy a zmáčknutí pedálu plynu motor během okamžiku naskočí a můžete se bez prodlevy rozjet. Spotřeba se během celého testu - 585 km ustálila na příznivé hodnotě 5,5 l/100km (dle palubního počítače) údajům výrobce jsem se přiblížil 5,1 kombinovaná. Udávaná maximálka je 190 km/h, tu jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h za 11,2-11,4 s, já jsem na tachometrových 100 dosáhl už za 10,2 s.

PODVOZEK Je dobře naladěn, poměrně slušně tlumí nerovnosti, v zatáčkách dobře drží zvolenou stopu na letních úsporných - Michelin Energy Saver o rozměru 185 - 60 R15 na originálních desetipaprskových Alu kolech. Jazz nabízí možnost svižného svezení na zatáčkovitých silnicích, kde dobře sedí, jak je u vozů Honda dobrým zvykem. Vůz má stabilizační systém  ESP (VSC), který je možné vypnout tlačítkem na palubní desce.

ŘÍZENÍ není úplně přesné, je, ale poměrně dost přeposilované.

ŘAZENÍ proti předchůdci přibyl jeden stupeň. Řazení 6- ti stupňové převodovky je poměrně přesné s optimálními dráhami. Zpřevodování převodů by mohlo být delší a 6 - tka mohla snížit otáčky, hlučnost i spotřebu. Motor točí na 6 - tku při 90 - ti 2.400 ve 100 - 2.700, při 120 - 3.200 a  při dálničním limitu 130 je to 3.500 otáček ve 150 km/h už motor točí rovné 4.000 otáček (celkově jsou otáčky o 200 nižší než u předchůdce s 5-ti kvaltem). Otáčkoměr je cejchovaný po 500 otáčkách, takže se z něho těžko odečítají přesné hodnoty.

INTERIÉR Palubní deska je výhradně z tvrdých plastů, při slunečním svitu se Výrazně odráží v čelním skle. Přesto je interiér celkem kvalitně zpracovaný. Palubní deska má klasickou kapličku před řidičem, uprostřed v kruhovém tubusu je velký tachometr, vlevo je otáčkoměr cejchovaný bohužel jen po 500 otáčkách a vpravo je digitální ukazatel stavu paliva, nad ním je displej palubního počítače. Palubní počítač ovládaný tlačítky vpravo na volantu, má 2 paměti. Světla mají funkci automatického přepínání a fungují velmi dobře. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici.

Uprostřed palubní desky je dobře hrající originál radio s CD/MP3 a ovládáním na volantu se 4 - mi repro a připojením přes USB nebo AUX, s velkým 7“ dotykovým displejem, ovládání hlasitosti je bohužel jen tlačítky, ovládání audia a ladění radia není tak úplně intuitivní. Při couvání se audio neztlumí a čidla parkování nejsou skoro slyšet. Volant s ovládáním radia, palubního počítače a tempomatu je seřiditelný ve 2 osách. Manuální klimatizace se ovládá kruhovými ovladači, přepínání vnitřní cirkulace je velkým táhlem. Přední sedačky nejsou příliš pohodlné, sedadlo řidiče je výškově nastavitelné, při nejnižší poloze nepodpírá vůbec stehna.

Vzadu je velmi slušný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 78 cm - sedák 46 + 32 cm prostor pro kolena (o 4 cm více než u předchůdce, což odpovídá prodloužení rozvoru) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) i nad hlavou je dost místa - 91 cm. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4 oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, kde byla kapsa na malou láhev. Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 354 litrů což je nadprůměrná hodnota vzhledem k délce vozu. Při sklopení zadních sedaček (včetně sklopení sedáků, které se sníží) vznikne zcela rovná plocha. Systém sklápění funguje perfektně a jedním pohybem sedák zajede k podlaze. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1143 litrů. Zadní sedáky je možné oklopit i nahoru a za předními sedadly vznikne velký prostor pro zavazadla, je možné tam umístit napříč třeba kolo nebo velkou televizi. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 101 cm, výška 56,5 cm, délka v rovině podlahy 62 cm. Tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak výrazně žádné výstupky a podběhy. Pod podlahou kufru bohužel není rezerva, ale jen sada na dojetí a prostor pro další drobnosti. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je pouze 60 cm nad zemí a 10 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 181 cm nad zemí, což je poměrně nízko, na spodní straně víka je vpravo prohlubeň na zavírání kufru.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP (VSA) je ve standartní výbavě, je možné ho vypnout tlačítkem na palubní desce. Od střední výbavy jsou k dispozici asistenční systémy-  varování při opuštění jízdního pruhu a před čelní srážkou. Systém rozpoznání zákazových značek, funguje velmi dobře jen displej není barevný. Automatické přepínání dálkových světel pracuje výborně. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h. Kotoučové brzdy jsou na všech kolech a vůz velmi dobře brzdí.

DESIGN Jazz proti předchůdci narostl do délky téměř o 10 cm, v rozvoru o 3,5 cm, výška a šířka zůstala stejná. Stále se vyrábí pouze v jediné 5-ti dveřové variantě. Design se proti předchůdci dost zásadně změnil, hlavní světlomety jsou nyní orientovány horizontálně a přední maska je chromovaná, pod RZ, je černá mřížka chladiče, nárazník působí jako spojler, v rozích nárazníku, jsou denní LED světla na výšku. Boční linie mírně stoupá směrem k zádi vozu, vpředu i vzadu je malé trojúhelníkové okénko. Pod klikami dveří vede profil rovnoběžný se spodní hranou bočních oken. Zadní část vozu je hodně členitá, sdružené světla, jsou dělená a zasahují hodně do boků, nad zadním sklem je spojler v barvě vozu. V rozích zadního nárazníku jsou falešné černé mřížky.

CENA Vůz byl v prostřední výbavě Comfort nabízen za 389.900 Kč 5/2016 v této výbavě najdeme ESP, asistent pro rozjezd do kopce, protikolizní systém, varování před čelní srážkou a opuštění jízdního pruhu, systém rozpoznávání značek, 6x airbag, palubní počítač, LED denní světla, centrál s dálkou, 4x el. okna, el. zrcátka - sklopná, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu, 4 repro, informační dotykový displej, manuální klima, tempomat, přední a zadní čidla parkování, stěrače s dešťovým senzorem, systém start stop, 15“ Alu kola, výškově nastavitelný volant a sedačka řidiče.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :   - dobré jízdní vlastnosti a brzdy

                - úsporný motor  

                - přesné řazení

                - bezpečnostní jízdní asistenty

                - bohatá výbava

                - ovládání radia na volantu

                - velký zavazadlový prostor

                - prostor vzadu pro nohy a hlavu

                - zadní sedačky se dají jednoduše sklopit do roviny a odklopit nahoru

MÍNUSY:   - palubní deska z tvrdých plastů se odráží v čelním skle

                 - vysoko položený točivý moment

                 - pouze jediný motor v nabídce

                 - krátce odstupňovaná převodovka   

                 - nepohodlné přední sedačky

                 - chybějící rezervní kolo

                 - při couvání se neztlumí radio

                 - chybějící ochranné lišty - nárazníky, dveře

                 - otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

                 - vyšší cena  

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1318 cm3 řadový zážehový 4 válec                                                                                      

Výkon 75 kW (102 k) /6.000 ot./min., točivý moment 123 Nm 5.000 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  3.995 - 1.694 - 1.525 mm, rozvor 2.530 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.063 kg , užitečná 542 kg, celková 1.605 kg                               

Nádrž na 40 l paliva. Zavazadlový prostor 354/1314 litrů                                                                                                                        

Pneu 185 - 60 R15 Michelin Energy Saver - letní
Zrychlení 0 - 100 km/h za 11,2 - 11,4 s, max. rychlost 190 km/h
Spotřeba paliva 4,3-4,5 mimo - 6,1-6,2 město - 5,0-5,1 l/100km kombinace
Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 585 km - 5,5 l/100km

Resume: vůz 4 metrové délky nabízí prostorný interiér a kufr. Dobré jízdní vlastnosti a úsporný motor. Bohužel v nabídce je pouze jediný benzínový motor se 3-ma stupni výbavy, minimální možnost vlastní individualizace výbavy.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu