Vyhledávání

Test Hondy Jazz s motorem 1,3

Test Hondy Jazz  s motorem 1,3

Honda Jazz malé velké auto…

Test Hondy Jazz se silnějším ze dvou nabízených benzinových motorů s 1,3-kou. Jazz je malý (nejmenší Honda prodávaná na našem trhu)velkoprostrový vůz, za týden jsem s ním najezdil 550 km.

MOTOR o objemu 1,3 litru (1339 cm3) má proměnné časování ventilů i-VTEC dává 73 kW až v 6.000 otáčkách, točivý moment 127 Nm dosahovaný až v 4.800 otáčkách není nijak oslnivý. Vůz v nižších a středních otáčkách je motor spíš průměrný, sílu má hlavně ve vyšších otáčkách cca od 4.000 (tam už je víc slyšet) do omezovače, který zasáhne v 6.600 otáčkách. Je to silnější ze dvou nabízených motorů, dále je v nabídce tento motor s elektromotorem o výkonu 10 kW, který známe z Insightu a CRZ. Na volnoběh a v nižších otáčkách nebylo motor téměř slyšet, dával o sobě vědět až ve vyšších otáčkách.

Spotřeba se po celou dobu testu pohybovala mezi 5,5 - 6,5 litry. Jen vyjímečně jsem se dostal pod 5 litrů, při trvalé jízdě kolem 90 km/h po rovině. Jízda po městě znamená úbytek cca 6-ti litrů naturalu 95. Při dálničním limitu se spotřeba pohybuje kolem 6-7 litrů. Při běžné rozumné jízdě se dá jezdit kolem 5 - 6 litrů. Za celý test 550 km jsem dosáhl spotřeby 6,1 l/100km (což je jen o 0,6 litru víc než uvádí výrobce 5,5. Papírová maximálka je 184 km/h, zrychlení z 0-100 km/h za 11,4 s, mě se povedlo zrychlit na dvojku na tachometrových 100 km/h za 10 s.

PODVOZEK Byl spíš tvrdší, takže netlumil větší nerovnosti, tak jako jeho konkurenti. V zatáčkách se naklání, ale přesto slušně drží zvolenou stopu na letních úsporných  pneu s vyšším profilem - Michelin Energy Saver o rozměru 175 - 65 R15 na originálních Alu kolech. Vůz byl vybaven sériově stabilizačním systémem  ESP (VSC), který by jízdu za limitem vyrovnal.

ŘÍZENÍ je poměrně přesné, ale dost přeposilované, převod řízení je poměrně velký.

ŘAZENÍ 5 - ti stupňové převodovky bylo dost přesné a má krátké dráhy. Jen převody mohly být delší, případně dlouhá 6 - tka by snížila otáčky, hlučnost i spotřebu. Motor točil na 5 - tku při 90 - ti 2.600 ve 100 - 3.000, při 120 - 3.500 a  při dálničním limitu 130 je to cca 3.850 otáček ve 150 km/h už motor točil nemalých 4.450 otáček. Otáčkoměr byl cejchovaný po 500 otáčkách, takže se z něho těžko odečítali přesné hodnoty.

INTERIÉR Palubní deska je výhradně z tvrdých plastů. Přesto byl interiér celkem kvalitně zpracovaný. Palubní deska má kapličku před řidičem v něm jsou 2 samostané tubusy. Uprostřed je velký tachometr - ve svém středu má displej palubního počítače. U palubního počítače ovládaného tlačítky vpravo na volantu se 2-mi pamětmi, mi vadilo to, že se po každém vypnutí zapalování vymazala doba jízdy. Po stranách rychloměru vlevo, byl tubus otáčkoměru cejchovaný bohužel jen po 500 otáčkách a vpravo byl tubus se zbytečně velkým ukazatelem stavu paliva. V otáčkoměru byl indikátor řazení s šipkou nahoru a dolu. Chyběla mi funkce denního svícením, světla se musela zapínat ručně a i po vypnutí motoru stále svítila (měla akustickou signalizaci - při otevření dveří). Blikače měli funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Uprostřed palubní desky je dobře hrající originál radio s CD/MP3 a ovládáním na volantu s 4 - mi repro a připojením přes USB nebo AUX. Volant s ovládáním radia, palubního počítače byl seřiditelný ve 2 osách. Přes volant nebylo vidět optimálně na přístroje. Automatická klimatizace s nastavováním teploty po celých stupních má ovládání kruhovými ovladači, které se však používají jako tlačítka, její údaje se zobrazují na kulatém displeji. 

Z vozu není vůbec vidět přední kapota, což se bohužel u některých moderních vozů stává. Přední sedačky mají slušné boční vedení, jsou pohodlné a optimálně tuhé, sedadlo řidiče je výškově nastavitelné. Vzadu je velmi slušný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 74 cm (sedák 44 + 30 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) i nad hlavou je dost místa. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním všech 4 oken, hlavní ovladač byl na dveřích řidiče, kde byla kapsa na láhev.  

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 337 litrů což je velmi dobrá hodnota vzhledem k délce vozu. Při sklopení zadních sedaček (včetně sklopení sedáků, které se sníží) vznikne zcela rovná plocha. Systém sklápění funguje perfektně a jedním pohybem sedák zajede k podlaze. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 883 litrů (po hranu oken). Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 101,5 cm, výška 57 cm, délka v rovině podlahy 67 cm. Tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Pod podlahou kufru je nouzová rezerva na dojetí o rozměru 135 - 90 D15. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je jen 62 cm nad zemí a 13 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 183 cm nad zemí, což je poměrně nízko, na spodní straně víka je vpravo prohlubeň na zavírání kufru.

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP (VSA) je ve standartní výbavě. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h. Kotoučové brzdy na všech kolech, lehký vůz snadno zastaví.

DESIGN Jazz se vyrábí pouze v jediném 5-ti dveřovém provedení, má nyní proti předchůdci atraktivněji a agresivněji řešenou příď s černou mřížkou přední masky, dole v nárazníku, který je celý v barvě jsou oválné mlhovky. Boční linie mírně stoupá směrem k zádi vozu, vpředu i vzadu je malé trojúhelníkové okénko. Zadní část vozu je hodně členitá, sdružené světla zasahují hodně do boků a jsou přímo pod zadním sklem.

CENA Vůz byl v prostřední výbavě Comfort nabízen za 379.000 Kč 4/2011 v této výbavě najdeme ESP, 6x airbag, aktivní opěrky hlavy, palubní počítač, př. mlhovky, centrál s dálkou, 4x el. okna, el. zrcátka, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu, 4 repro, automatická klima, 15“ Alu kola, výškově nastavitelný volant a sedačka řidiče, metalíza.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - dobré jízdní vlastnosti a brzdy

                  - kultivovaný a úsporný motor    

                  - přesné řazení s krátkými dráhami

                  - bohatá výbava

                  - ovládání radia na volantu

                  - velký zavazadlový prostor

                  - prostor vzadu pro nohy a hlavu

                  - zadní sedačky se dají jednoduše sklopit do roviny  

MÍNUSY: - tvrdší podvozek, tlumení nerovností

                  - při každém vypnutí zapalování se vymaže doba jízdy na palubním počítači

                  - přes volant není dobře vidět na přístroje

                  - chybí automatické zapínání světel (denní světla)

                  - chybějící ochranné lišty - nárazníky, dveře

                  - otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

                  - vyšší cena    

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1339 cm3 řadový zážehový 4 válec                                                                                     

Výkon 73 kW (99 k) /6.000 ot./min., točivý moment 127 Nm 4.800 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  3.900 - 1.695 - 1.525 mm, rozvor 2.495 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.048 - 1.104 kg , užitečná 506 - 562 kg (podle výbavy), celková 1.610 kg                                 

Nádrž na 42 l paliva. Zavazadlový prostor 337/883 litrů (po spodní hranu oken)                                                                                                                         

Pneu 175 - 65 R16 Michelin Energy Saver - letní
Zrychlení 0 - 100 km/h za 11,4 s, max. rychlost 184 km/h
Spotřeba paliva 4,8 mimo - 6,6 město - 5,5 l/100km  kombinace
Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 550 km - 6,1 l/100km

 

Resume: vůz o 10cm kratší než Fabie nabízí prostorný interiér a kufr. Solidní jízdní vlastnosti i úsporný motor. Bohužel v nabídce jsou pouze 2 benzínové motory se 4-mi stupni výbavy, minimální možnost vlastní individualizace výbavy. Vysoká cena je příčinou, proč tento vůz nebudeme potkávat tak často.

 

6 - 11.4.2011

Karel Kolečko

 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu