Vyhledávání

Test Hyundai Genesis s motorem 3,8

Test Hyundai Genesis s motorem 3,8

Genesis je kupé s klasickým uspořádáním - motor vpředu a pohon zadních kol. Za necelý týden jsem s Genesis najezdil 555 km. Testovaný vůz má silnější, ze dvou nabízených motorů - vidlicový šestiválec 3,8 s manuální převodovkou.

MOTOR Benzinový šestiválcový vidlicový motor 3,8 dává výkon 223 kW až v 6.300 otáčkách a 361 Nm ot. točivého momentu, který je k dispozici až ve 4.700 otáčkách. Velký motor zabírá už od 2.000 otáček. Největší zátah motoru je nad 3.000 až do maxima k 7.000 otáčkám. Silný motor není jednoduché zvládnout a rozhodně není vhodný pro začínající nebo nezkušené řidiče. Motor má ze sportovních laděných výfuků krásný zvuk typický pro 6-ti válce již od 2.000 otáček.

Spotřeba se pohybuje od 8-mi litrů při klidné úsporné jízdě kolem 90 km/h. Jízda po městě znamená spotřebu kolem 12-13 litrů. Běžně se dá jezdit mimo město kolem 6 -6,5 litrů. Při svižné jízdě s rozumem se budete pohybovat kolem 10-11 litrů. Při opravdu ostré sportovní jízdy vám bude ubývat každých 100 km 13-16 litrů. Celková spotřeba se během testu ustálila na hodnotě 10,9 l/100km což je pouze o 0,6 litru víc než uvádí výrobce (10,3). Maximálka je 240 km/h, udávané zrychlení 6,4, na tachometrových 100 (na dvojku) jsem se dostal za 6,6 s.

PODVOZEK Podvozek je dost tvrdý na horších silnicích to pocítíte i díky velkým nízkoprofilovým pneu 245 - 40 R19 vzadu a 225-tkách vpředu Bridgestone Potenza RE 050 A na krásných pětiparskových zdvojených Alu kolech. Vůz velmi dobře drží stopu, umožňuje velmi ostré průjezdy zatáčkami, jedná se přece o sportovní kupé. Zadní náprava má samosvorný diferenciál. Silný šestiválec vpředu a zadní náhon je ve vyšších otáčkách těžké zvládnout, stačí ostřejší přidání plynu a záď jde do smyku (při vypnutém ESP) i při zapnutém trochu ustřelí do strany. 4 kotoučové brzdy měli výbornou účinnost a neměli problém lehký vůz zastavit. Velmi jsem si svezení s Genesis užíval, naštěstí jsem s ním jezdil za sucha. Jízda na mokru a v zimních podmínkách bude velmi náročná, pokud budete chtít využít výkon motoru.

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, vůz se velmi příjemně řídí. Je velmi agilní, velmi ochotně a rychle zatáčí. Za koženým volantem, jsem se cítil velmi dobře.

ŘAZENÍ Manuální šestistupňové převodovky není moc přesné a zařazení zpátečky vedle jedničky nešlo moc snadno. Šestka by vzhledem k vysokému výkonu motoru mohla být delší.  Motor točí na 6-tku při 90-ti 2.100 ve 100 - 2.300, při 120 - 2.800 a  při dálničním limitu 130 je to 3.100 otáček ve 150 km/h motor točí 3.500 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska z měkčených plastů má klasický tvar s kapličkou před řidičem. V kapličce se dvěma stříbrnými tubusy v levém je rychloměr a dole v něm malý teploměr chladící kapaliny, vpravo otáčkoměr v něm je dole malý palivoměr, mají bílé podsvícení s červenou ručičkou. Otáčkoměr je cejchovaný po 250 otáčkách. Displej palubního počítače s jednou pamětí je dole mezi tubusy otáčkoměru a rychloměru. Zobrazuje tyto funkce - průměrná rychlost, spotřeba průměrná, graficky okamžitá, doba jízdy a 2 měřiče vzdálenosti. Dojezd pod 50 km zcela zmizí, to je velmi nepříjemné. Nad displejem palubního počítače jsou kontrolky. Vůz má bezklíčkové ovládání, se startuje tlačítkem vpravo od volantu, ovladač stačí mít u sebe nebo někde v autě, na klikách jsou gumová tlačítka těmi vůz zamykáme nebo odmykáme. Blikače nemají dnes zcela běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Vestavné radio Infinity s CD/MP3 má výborný zvuk  a ovládání vlevo na volantu, s 8-mi repro včetně subwooferu a připojení přes USB v loketní opěrce. Radiu chybí naprosto běžná funkce RDS, takže se vám nezobrazují názvy stanic, ale jen frekvence. Volant s koženým potahem a ovládáním radia, tempomatu a palubního počítače je seřiditelný pouze výškově. Automatická klimatizace je pod radiem na středovém panelu a zobrazuje se na spodním řádku displeji audia, ovládací tlačítka jsou kolem hlavního kruhového ovladače.

Přední sportovní sedačky s koženým čalouněním jsou pohodlné, mají vyhřívaní, řidičovo je elektricky podélně nastavitelné, výška, sklon a bederní opěra se nastavují manuálně. Opěradlo se po sklopení nevrátí zpět do polohy (při přístupu k zadním sedadlům). Pásy nejsou výškově stavitelné, navíc jsou dost vzadu a tahají vás pod krkem.  Vzadu je místo spíš pro děti nebo pro osoby do 165 cm v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 66 cm (sedák 44 + 22 cm prostor pro kolena) to ještě není tak hrozné, při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, ale nad hlavou je pouze 83 cm díky sešikmenému zadnímu oknu, což je opravdu málo. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním předních oken, hlavní ovladač oken i zrcátek je ve dveřích řidiče, kapsa jsou dost mělká.

Zavazadlový prostor má 332 litrů, to je na kupé slušná hodnota, jen je špatně přístupný, protože se otvírá pouze plechové víko bez okna, navíc jeho vzpěry do něj výrazně zasahují. Naměřil jsem rozměry - minimální šířka 88 cm, výška 43 cm (pod reproduktorem 34 cm), délka v rovině podlahy 98 cm. Pod dnem kufru se nachází dojezdová rezerva 135-80 R18. Zadní nedělené opěradlo je možné sklopit, jen otvor není moc velký 23,5 x 88 cm v nejširším místě. Nákladová hrana je vysoko cca 76 cm nad zemí a 16 cm nad podlahou kufru. Vpravo je plastové madlo pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven v základu 6-ti airbagy a aktivními opěrkami hlav. Stabilizační systém ESP s protiskluzem TCS je v základní výbavě, je možné ho vypnout, pak je potřeba dávat si velký pozor na silný motor vpředu v kombinaci se zadním náhonem. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h a vůz se také sám zamkne. Genesis má velmi ostré 4 kotoučové brzdy, přední s velkými kotouči s vnitřním chlazením.

DESIGN Přední část vozu není příliš nápaditá, dominují velké do boku protáhlé světla, malá  černá maska s chromovým znakem , v dolní části nárazníku je otvor pro sání vzduchu, po stranách  jsou oválné mlhovky. Zadní část vozu se světly hodně protaženými do boku vypadá atraktivně. Na víku kufru je spojler v barvě vozu, chybí zadní stěrač. Upoutá černý difuzor na zadním nárazníku, po stranách jsou dvě oválné koncovky výfuku. Z boku se jedná o klasické kupé s dlouhou přídí a mírně se svažující zádí. Zcela chybí jakékoliv ochranné lišty nárazníků nebo dveří. Jedná se o atraktivní velké kupé, navíc v testované žluté barvě vypadá velmi dobře.

CENA Vůz je nabízen za cenu 829.990 Kč (9/2012) v této výbavě najdeme: ESP, 6x airbag, tempomat, palubní počítač, př. mlhovky, vyhřívané přední kožené sedačky, bezklíčkové startování a otvírání vozu, alarm, el. okna, radio s CD a MP3 s ovl. na koženém stavitelném volantu, 8 repro vč. subwooferu, automatická klima, 19“ Alu kola, tempomat, zadní parkovací čidla, 5-ti letá záruka, vše je v základu. Celková cena je 829.990 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :   - silný motor    

                   - výborné brzdy

                   - krásný zvuk motoru

                   - bezklíčkové startování a otvírání

                   - kvalitní audio s USB

                   - příznivá cena

MÍNUSY:- tvrdý podvozek zejména na příčných nerovnostech         

                   - nepříliš přesné řazení, tvrdá spojka

                   - sklápění předních sedaček

                   - pouze jedna paměť palubního počítače

                   - při přidání plynu jde zadní část do smyku (lehce i s ESP)

                   - přístup do kufru a vzpěry do něj zasahující

                   - pevně daná výbava vozu

                   - vzadu místo pouze pro děti nebo do 165 cm vzrůstu

                   - chybí 3blik blikačů  

                   - dojezd pod 50 km zmizí

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 3778 cm3 vidlicový zážehový vidlicový 6 válec                                                                                     

Výkon 223 kW (303 k) /6.300 ot./min. , točivý moment 361 Nm 4.700 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon zadních kol, samosvorný diferenciál
Rozměry D x Š x V  4.630 - 1.865 - 1.385 mm, rozvor 2.820 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.538 -1.587 kg, užitečná 343-392 kg, celková 1.930 kg                                 

Nádrž  na 65 l paliva. Zavazadlový prostor 332 l (s dojezdovou rezervou)                                                                                                                                                                                                                                                  

Pneu 245 - 40 R19 vzadu a 225 vpředu Bridgestone Potenza RE 050 A (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 6,4 s, max. rychlost
240 km/h
Spotřeba paliva 7,6 mimo - 15,0 město - 10,3 l/100km  kombinace


Během testu ujeto 555 km s průměrnou spotřebou 10,9 l/100km, naměřené zrychlení z 0 na tachometrových 100 za 6,6 s.

 

 

Karel Kolečko

 

 

 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu