Vyhledávání

Test Hyundai i30 kombi druhé generace s 1,6 dieselem a manuálem

Test Hyundai i30 kombi druhé generace s 1,6 dieselem a manuálem

Test druhé generace Hyundaie i30 CW, kombíku s dieselovým motorem 1,6 s 81 kW a manuální šestistupňovou převodovkou. Jedná se o Korejský vůz, ale vyráběný u nás v Nošovicích. Testovaný model druhé generace je již výběhový a bude se vyrábět do 4/2017, třetí generace, která bude oficiálně představena na Autosalonu v Ženevě v březnu 2017.

MOTOR k dispozici jsem vůz se slabší verzí dieselového motoru- 1,6 CRDI s 81 kW dosahovaných ve 4.000 ot., ale hlavně 280 Nm točivého momentu které jsou k dispozici mezi 1.500 - 2. 500 otáčkami (verze s automatem má ještě o 20 Nm vyšší krouťák než manuál, 100 kW motor má stejný krouťák jako 81 kW, jen ve větším rozsahu otáček). Turbo výrazněji zabírá cca od 1.800 otáček a motor zatahuje a plynule zrychluje až do 4.000 otáček. Optimální je se držet mezi 1.800 - 3.000 otáčkami.

Spotřeba úsporným stylem (do 100 km/h) se dostanete na hodnoty kolem 4- 4,5 litrů. Jízda v městském provozu znamená spotřebu kolem 7-mi litrů. Při jízdě po dálnici max. povolenou rychlostí (130) se spotřeba pohybuje kolem 6-ti litru. Dosáhl jsem spotřeby 4,5 (dle palubního počítače) během celého testu - 1006 km (většinou úsporně defenzivně rychlostí kolem 90- 100 km/h), deklarované údaje výrobce jsou zhruba o litr vyšší (3,6 mimo město) myslím si, že palubní počítač uvádí optimistické hodnoty. Udávanou maximálku 188 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h za 11,5 s, mě se povedlo dosáhnout tachometrových 100 za 10,9 s na trojku. Vůz nabízí slušnou dynamiku a zrychlení. Motor je velmi kultivovaný a tichý (do 140 bylo ve voze ticho).

PODVOZEK Je výborně naladěný, na zimních pneu 205 - 55 R16 Nokian WR3+ na originálních elegantních 5-ti dvoupaprskových šedostříbrných Alu kolech dobře drží stopu a poskytuje komfortní svezení. V zatáčkách dobře sedí a podvozek slušně tlumí nerovnosti vozovky, 16-ti palcová kola jsou pro tento model optimální. Všechny i30 mají v základní výbavě stabilizační systém  ESP. 4 kotoučové brzdy vůz výborně zpomalují.

ŘÍZENÍ je nastavitelné ve třech modech (comfort, normal, sport) většinou jsem jezdil v nejtužší poloze sport (tlačítko jsou na volantu) vůz se příjemně řídí i když zpětná vazba od kol by mohla být lepší. Řízení s elektrickým posilovačem má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Volant má navíc elektrické vyhřívání.

ŘAZENÍ 6-ti stupňové manuální převodovky je poměrně přesné s trochu delšími drahami. Řadící páka se dobře drží. Šestka je poměrně dlouhá, takže motor ani v dálničních rychlostech zbytečně netočí vysoké otáčky. Motor točí na 6-tku při 90 kolem 1.500, při 100 - 1.650, při 120 kolem 2.000 a  při dálničním limitu 130 je to jen 2.200 otáček a ve 150-ti motor točí pouze 2.500 otáček. Otáčkoměr je cejchován po pěti stech otáček, tak se z něj těžko odečítají přesné hodnoty.

INTERIÉR Palubní deska je celá z měkčených plastů. Interiér je kvalitně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled, po faceliftu jsem v interieru nenašel žádné zásadní změny. Palubní deska má klasický tvar s kapličkou před řidičem, s otáčkoměrem a rychloměrem ve dvou zapuštěných tubusech. V levém tubusu je otáčkoměr v pravém rychloměr, přístroje mají bílé podsvícení. Otáčkoměr je bohužel cejchovaný po 500 otáčkách, takže není moc přehledný.Displej palubního počítače je mezi chromovaným tubusy. Zobrazuje tyto funkce - průměrná rychlost, spotřeba průměrná, graficky okamžitá, doba jízdy a 2 měřiče vzdálenosti. Palubní počítač se ovládá tlačítky na volantu, má však pouze jednu paměť a jeho hodnoty nejsou vzájemně propojené. Pod údaji palubního počítač se na displeji graficky zobrazuje vlevo teplota chladící kapaliny, vpravo je palivoměr. Blikače mají funkci nastavitelného troj, pěti nebo sedmi-bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Řidič od spolujezdce je oddělen středovým tunelem s posuvnou loketní opěrkou (opěrka nedrží a ujíždí pod rukou, když se trochu víc zatlačí) pod kterou je úložný prostor. Na středovém tunelu před řadící pákou je dost odkládacích prostorů pro nápoje nebo mobilní telefon.

Originál radio s CD/MP3 s USB připojením se 6-ti reproduktory s dobrým zvukem má ovládání vlevo na volantu a displej s modrým podsvícením nahoře uprostřed palubní desky Slot pro USB je na středovém tunelu pod klimatizací. Volant s koženým potahem a ovládáním radia, tempomatu a palubního počítače je seřiditelný ve 2 osách a má elektrické vyhřívání. Automatická dvouzónová klimatizace je pod navigací a má samostatný modře podsvícený displej, kruhový ovladač a ovládací tlačítka jsou pod displejem, nastavení teploty je po půl stupních.

Přední sedačky s černým látkovým čalouněním jsou pohodlné a vyhřívané, řidičovo s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou. Obě sedačky jsou výškově nastavitelné. Vzadu je velký prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 75 cm (sedák 49 + 26 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou vzadu je dost místa - 101 cm. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4 -oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde tři čtvrtě litrová láhev. Boční zrcátka jsou elektricky ovládaná i sklopná (pouze tlačítkem).

Velikost zavazadlového prostoru je 528 litrů což v kategorii kombíků nižší střední třídy patří mezi lepší průměr. Po sklopení zadních sedaček vznikne zcela rovná plocha. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1642 litrů. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 103,5 cm, výška 45 cm (s dvojitou podlahou), délka v rovině podlahy 94 cm po sklopení je ložná plocha dlouhá 160 cm až k sedačkám je to 175 cm. Tvar kufru je poměrně pravidelný bez výrazných výstupků. Pod dvojitou podlahou kufru, kde jsou schránky na drobnosti (hloubka 8 cm) je dojezdová rezerva o rozměru 125-80 D15. Přístup do kufru velkým vstupním otvorem je dobrý - nákladová hrana je pouze 62 cm nad zemí přímo v úrovni podlahy kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru -zámek cca 185 cm nad zemí, v plastu na spodní straně víka jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST  i30 má v základu kompletní sadu 6-ti airbagů. ESP je součástí základní výbavy všech modelů i30. Přesto, že ve voze byla ještě klasická ruční brzda měl funkci hill holder. Kotoučové brzdy jsou na všech kolech, vůz výborně brzdí. Nad 20 km/h se začne výrazně ozývat akustická signalizace nezapnutých pásů i zadních.

DESIGN i30 po faceliftu má jen drobné retuše, jiný mohutnější tvar přední masky a jinou vnitřní optiku zadních světel, jinak nedošlo k žádným úpravám. Přední světla jsou hodně protažena do boku. V rozích nárazníku jsou trojúhelníkové přední mlhovky lemované denními LED světly. Zadní část s velkými s velkými dělenými světly vytaženými až do boku je designově podařená. V zadním nárazníku jsou 2 mlhovky. Spodní lišty oken jsou chromované. Z hlediska praktičnosti mi chybí ochranné lišty dveří a nárazníků.

CENA Model Weekend je za cenu 494.990 Kč 2/2017 v této výbavě najdeme : ESP, 6x airbag, palubní počítač, př. mlhovky, denní LED světla, centrál s dálkou s alarmem - sklopný klíček, 4x el. okna, el. ovládání a sklápění zrcátek, výškově nastavitelné vyhřívané přední sedačky, kožený vyhřívaný volant a hlavice řad. páky potažená kůží, samostmívací vnitřní zrcátko, tempomat s omezovačem rychlosti, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu, 6 repro + USB, bluetooth handsfree, alarm, automatická dvouzónová klima, zadní parkovací čidla, alu kola 205-55R16, monitorování tlaku v pneumatikách, střešní ližiny, chromované lišty bočních oken, dojezdová rezerva. Příplatková výbava: paket Design: dešťový senzor, zadní LED světla, zatmavená zadní skla, černé čalounění stropu, modré prošívání v interiéru, celkem za 20.000, metalíza za 16.900 Kč. Celková cena příplatkové výbavy je 36.900 Kč. Celková cena vozu je 531.890 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :   - výborný podvozek

                - úsporný a tichý motor

                - ovládání palubního počítače, tempomatu a radia na volantu

                - použité materiály a provedení interiéru

                - pohodlné přední vyhřívané sedačky

                - dlouhé úsporné převody 6-ti stupňové převodovky

                - bohatá základní výbava

                - vnější i vnitřní design

                - po sklopení sedaček vznikne rovná plocha

MÍNUSY:   - mohutný A-sloupek omezuje výhled vpřed

                - výběhový model výroba do 4/17, na jaře 2017 bude představen nástupce

                - start stop je nutné vypnout po každém nastartování

                - pouze 1 paměť palubního počítače, nepropojené funkce

                - v nabídce není mimo bílé žádná nemetalická barva za 16.900 Kč

                - při couvání se neztlumí radio

                - chybějící lišty dveří a nárazníků

                - otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1582 cm3 řadový vznětový přeplňovaný 4 válec, plní Euro 5                                                                                      

Výkon 81 kW (110 k) /4.000 ot./min., točivý moment 280 Nm 1.500 - 2. 500 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.485 - 1.780 - 1.500 mm, rozvor 2.650 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.409 kg , užitečná 511 kg, celková 1.920 kg                                 

Nádrž  na 53 l paliva. Zavazadlový prostor 528/ 1642 l.                                                                                                                           

Pneu 205 - 55 R16 Nokian WR 3+ zimní

Zrychlení z 0 -100 km/h za 11,5 s, max. rychlost 188 km/h
Spotřeba paliva 3,6 mimo - 4,7 město - 4,0 l/100km  kombinace
Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 1006 km - 4,5 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 10,9 s.

Resume: moderní kombi nižší střední třídy s dobrým podvozkem je plnohodnotnou konkurencí evropským vozům typu Focus, Astra, Leon, Megane, P308 i naší Octavii II. Úsporný dieselem 1,6 litru je určitě dobrá volba, nabízí slušnou dynamiku i spotřebu. Jedná se o výběhový model, už byla představena kombi verze nové třetí generace i30.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu