Vyhledávání

Test luxusní verze Vignale Ford Fiesta s motorem 1,0 Turbo

Test luxusní verze Vignale Ford Fiesta s motorem 1,0 Turbo

K testu jsem obdržel novou Fiestu Vignale s litrovým motorem Ecoboost dopovaný turbem v kombinaci se šestistupňovým manuálem. Nová Fiesta se představila na jaře 2017 v Ženevě.

MOTOR K dispozici jsem měl vůz s momentálně nejmenším, ale druhým nejsilnějším motorem (po 200 koňové verzi 1,5 ST). Jedná se o litrový benzinový turbem dopovaný tříválec Ecoboost. Tato verze dává 103 kW v 6.000 ot., točivý moment 215 Nm od 1.750 do 2.500 otáček. Motor začíná zabírat už cca od 1.800 nahoru. Ve středních otáčkách nabízí skvělou pružnost a zrychlení.

?

Spotřeba - při úsporné jízdě budete jezdit kolem 5-ti litrů, naopak při svižné jízdě je spotřeba kolem 7-mi litrů. Na dálnici při dodržování limitu počítejte se spotřebou kolem 7 l/100km. Při jízdě po běžné silnici je spotřeba kolem 6 - 7-mi litrů. Při popojíždění ve městě jezdíte mezi mezi 7 - 9 litry. Spotřeba se během celého testu - 508 km ustálila na 6,8 l/100km (dle palubního počítače) což je víc než o 2 litry než udává výrobce 4,5, což je myslím nereálné. Udávaná maximálka je 202 km/h, to jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h za 9,0 s, já jsem na tachometrových 100 dosáhl také za 9,0 s.

PODVOZEK Jízdní vlastnosti jsou výborné s ohledem na velikost vozu (malé 4 metrové vozy). Podvozek je tvrdší (také díky 18“ kolům), ale slušně filtruje nerovnosti vozovky, v zatáčkách Fiesta velmi dobře sedí. Na zimních nízkprofilových pneu Pirelli Sotozero 03 225-40 R18 na originálních 8-mi paprskových hliníkových kolech Fiesta velmi dobře drží stopu, umožňuje tak svižné průjezdy zatáčkami. ESP je součástí základní výbavy. Brzdy fungují velmi dobře i vzadu jsou samozřejmě kotoučové brzdy. Jízdní vlastnostmi patří Fiesta na špičku své třídy.

ŘÍZENÍ Je velmi příjemné s variabilním účinkem elektrického posilovače. Klade optimální odpor.

ŘAZENÍ 6 - ti stupňové převodovky je velmi přesné s optimálními dráhami. Šestka by mohla být delší, vzhledem k vysokému točivému momentu, motor se při dálničních rychlostech vytáčí zbytečně vysoko. Otáčkoměr je cejchován po dvěstě padesáti otáčkách, tak se z něj celkem dobře odečítají hodnoty. Motor točí na šestku při 90 km/h 2.000, při 100 - 2.250, ve 120 je to cca 2.750, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje 3.000 otáček, ve 150 jsou otáčky 3.450.

INTERIÉR Přístrojová deska je z měkčených plastů, klasicky v černé barvě. Interiér je kvalitně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled. Verze Vignale má luxusní provedení, je potažená kůží. Před řidičem je klasická kaplička ve které jsou klasické kruhové přístroje. Je velmi přehledná, vlevo je otáčkoměr, který je cejchován po 250 otáčkách, vpravo je tachometr, který má asymetrické cejchování do 60-ti po pěti. Dole uprostřed je analogový  ukazatel stavu paliva a teploměr chladící kapaliny. Nahoře mezi přístroji je barevný displej palubního počítače. Palubní počítač má dvě paměti (zobrazuje průměrnou, aktuální spotřebu, ujetou vzdálenost, dobu jízdy, dojezd a průměrnou rychlost). Světla mají LED denní svícení. Blikače jsou vybaveny 3 blikem pro přejíždění z pruhů na dálnici. Příplatkové audio Bang and Olufsen s CD/MP3 se 7-mi reproduktory včetně subwooferu v kufru s výborným zvukem má ovládání i tlačítky přímo na volantu. 3-ramenný elegantní volant se silným věncem a ergonomickým tvarem a koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách. Na volantu jsou ovladače audia a tempomatu, ovládání je ergonomické. Vůz jel vybaven automatickou jednozónovou klimatizací. Ovládanou tlačítky a kruhovými ovladači ventilátoru a teploty- uprostřed je malý displej s teplotou. Z vozu je poměrně dobrý výhled všemi směry, vlevo dopředu omezuje mohutný A sloupek. Vůz je vybaven vyhřívaným čelním sklem, což se bude v zimě určitě hodit.

?

Přední kožené prošívané sedačky jsou pohodlné, řidičova sedačka je výškově nastavitelná s nastavitelnou bederní opěrkou, obě jsou vyhřívané. Mezi sedačkami je kožená loketní opěrka a pod ní je úložný prostor. Chybí střešní madla vpředu i vzadu. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 71 cm (sedák 45 + 23 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou,  hlavu jsem měl těsně u stropu 88 cm (strop snižuje prosklené střešní okno). Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4 oken a hlavní ovladač je na dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde jen malá láhev, stejně tak do zadních dveří. Pod ovladači klimatizace dole na středové konzole je optimální místo pro uložení mobilního telefonu, je tam i slot pro USB do audiosystému, ovládání MP3 přehrávání z USB je velmi jednoduché.

?

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 269 litrů (verze s rezervou nebo subwooferem, jinak 292 l), což je průměrná hodnota. Pod jeho podlahou je subwoofer Bang and Olufsen, za příplatek 1.500 Kč je možné objednat rezervu 175/65 R14. Opěradla zadních sedaček jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3. Po sklopení opěradel nevznikne rovná plocha, ale šikmá se schodem, pokud tam nedáte zvýšenou dvojitou podlahu. Naměřil jsem rozměry - šířka 98 cm, výška pod odnímatelným krytem je 55 cm (39 cm), délka v rovině podlahy 65 cm, tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je poměrně vysoko cca 71 cm nad zemí a 20 cm (nebo 5 cm nad dvojitou) nad podlahou kufru. Po otevření kufru se nachází jeho spodní hrana víka kufru -zámek 183 cm nad zemí. V plastu na vnitřní straně jsou dvě prohlubně určená pro uchopení při zavírání.

 BEZPEČNOST Vůz je vybaven 6-ti airbagy. ESP je součástí základní výbavy vozu. Již v základní výbavě je systém pro udržování v jízdním pruhu, aktivace varovných světel při panickém brzdění. Testovaný model Vignale má navíc aktivní tempomat s radarem, autonomní nouzové brzdění a funkci rozpoznávání dopravních značek. Za příplatek je hlídání mrtvého úhlu, systém BLIS. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h.

DESIGN Je velmi povedený u modelu Vignale je luxusní chromovaná maska alá Aston Martin a Fiesta vypadá atraktivně, ale de facto chybí přední nárazník. Pěkně působí protáhlé velké světlomety, které jsou lemovány denními LED světly. Boční linie, spodní hrana oken je lemovaná chromovanou lištou stoupá směrem k zádi až vrcholu C sloupku. Zadní část má nyní mohutné vodorovně orientované dělené sdružené světlomety a působí velmi zdařile. Zadní horní spojler a naznačený černý difuzor vypadá dobře. Vozu bohužel chybí jakékoliv ochranné lišty ať na náraznících, na dveřích jsou chromované lišty jsou spíš ozdobné než praktické. Nová Fiesta je delší o 7 cm o 1,3 cm širší a o 2 cm nižší. Testovaný vůz byl v elegantní zlaté metalíze.

?

CENA Fiesta v luxusní výbavě Vignale je nabízena za cenu 496.990 Kč (4/2018) nyní za akční cenu 471.990 Kč. V této výbavě najdeme: ESP, variabilní posilovač řízení, 6x airbag, př. mlhovky, automatické přepínání světel, LED denní svícení, centrál s dálkou - bezklíčkové otvírání a startování, 4x el. okna, el. ovládaná a sklopná zpětná zrcátka s přisvětlením prostoru u dveří, automatická klimatizace, 17“ alu kola, palubní počítač, radio s MP3 se 7-mi repro, ovládání radia na volantu, zadní dělené sedadlo, polokožené čalounění, výškově stavitelná sedačka řidiče, sedadlo řidiče a spolujezdce s nastavitelnou bederní opěrkou, ruční brzda, řadící páka a volant potažený kůží nastavitelný ve dvou osách, tempomat, deštový senzor stěračů.

Příplatková výbava : panoramatické střešní okno 19.400, sada City Plus - aktivní  parkovací asistent, zadní parkovací kamera, vnější el. sklopná zrcátka za 12.000, Sada Winter Plus vyhř. přední sklo, vyhřívané přední sedačky a volant za 7.500, sada Assist 2 - hlídání mrtvého úhlu (BLIS), varování před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa za 9.450, sada Assist 4  - rozpoznávání dopr. značek-rychlost, sledování bdělosti řidiče, aktivní  tempomat, pre-collision assist, autonomní nouzové brždění,4,2“ displej palubního počítače za 14.850, sada Audio 10 - integrovaný navigační systém pro Evropu, audio systém Beng and Olufsen s 10 reproduktory včetně subwooferu, 8“ dotykový displej, ovládání audia na volantu, 2 USB vstupy, automatické nouzové volání za 15.500, kožené čalounění prošívaných, vyhřívaných sedadel za 29.000, zatmavená zadní skla Privacy za 3.200, 18“ litá kolaVignanle s 8-mi paprsky za 13.900, metalíza za 15.800 Kč. Doplňky celkem za 140.600 Kč. Celková cena je tak nemalých 612.590 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - výborně sportovně naladěný podvozek a brzdy

                  - atraktivní vnější design

                  - pružný a výkonný motor 

                  - bezklíčkové otvírání a startování

                  - bohatá výbava

                  - pohodlné přední sedačky

                  - odhlučnění motoru, tichý interiér i ve vysoké rychlosti

                  - odkládací prostory 

                  - kožený potah palubní desky

                  - vyhřívané přední sklo

                  - kvalitní audio se subwooferem s 2x USB s  ovládáním na volantu

                  - vzhled palubních přístrojů

MÍNUSY: - nerovná plocha po sklopení zadních sedaček

                - start stop nutno vypínat při každém startu

                - zadávání adresy do navigace, není zvlášť město a ulice

                 - menší zpětná zrcátka

                 - chybí stropní madla vepředu i vzadu

                 - čidla stěračů nefungovala moc spolehlivě

                 - chybějící ochranné lišty - nárazníků

                 - nemá rezervu

                 - přepínání aktivního a normálního tempomatu pouze přes menu

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 999 cm3 řadový zážehový přeplňovaný 3 válec                                                                                    

Výkon 103 kW (140 k) /6.000 ot./min., točivý moment 215 Nm 1.750-2.500 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.040 - 1.735 - 1.476 mm, rozvor 2.493 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.089 kg, užitečná 576 kg, celková 1.665 kg                                 

Nádrž na 42 l paliva. Zavazadlový prostor 269/1070 l (se subwooferem nebo rezervou) jinak 292/1093 l                                                                                                                                  

Pneu Pirelli Sottozero 03 225-40 R18 (zimní)

Zrychlení 0 -100 km/h za 9,0 s, max. rychlost 202 km/h
Spotřeba paliva 3,8 mimo - 5,8 město - 4,5 l/100km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 508 km s průměrnou spotřebou 6,8 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 9,0 s.

Resume: jeden z nejlepších malých vozů s výborným podvozkem, výkonným benzínovým motorem a bohatě vybaveným interiérem.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5 6

Vaše komentáře

Bookmark and Share