Vyhledávání

Test nejmenšího Suzuki - malé Alto s litrovým motorem.

Test nejmenšího Suzuki - malé Alto s litrovým motorem.

Test nejmenšího Suzuki - malé Alto s litrovým motorem.

V týdnu, kdy letos začalo poprvé sněžit jsem přebíral klíčky od nejmenšího Suzuki na našem trhu Alto - 5-ti dveřového městského vozu s litrovým 3-válcem. Alto je zástupcem miniaut, na trhu má tyto hlavní konkurenty trojici z Kolína - Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo dále Chevrolet Spark, Fiat Panda, Ford Ka, Hyundai i10, Kia Picanto a Renault Twingo.

MOTOR Litrový 3-válec je podařený 4-ventilový motor. Velice ochotně se vytáčel. Vůz v nižších rychlostech na jedničku až trojku- cca do 80-ti velmi dobře zrychloval, tomu napomáhala i nízká hmotnost 855 kg. Bohužel vůz neměl otáčkoměr, ale na první rychlostní stupeň se dalo jet 50 a na dvojku dokonce 100 km/h. Spotřebu jsem nezjistil, protože vůz nemá palubní počítač, podle výrobce by se měla pohybovat kolem 5 -ti litrů. 

Vůz nabízel v nižších rychlostech slušnou dynamiku, ve městě rozhodně nebudete brzdou provozu. Vůz je do 120-130 poměrně dost tichý. Typický zvuk 3-válce (podobný jak u Wartburgu) nás doprovázel ve vyšších otáčkách. Na volnoběh je cítit chod 3-válce a vibruje s celým vozem. Papírová maximálka 155 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 14 s jsou na tak malý vůz s litrovým tříválcem dobré hodnoty.

PODVOZEK Na tak malý spíše městský vůz mě příjemně překvapili jízdní vlastnosti. Skvěle seděl v zatáčkách, poměrně slušně tlumil nerovnosti. Vůz jezdil na vyšších zimních pneu 155-65 R14 Yokohama W-drive, které dobře držely i na mokru a sněhu. Brzdy měly dobrou účinnost a neměly problém lehký vůz zpomalit.

ŘÍZENÍ s posilovačem nebylo přeposilované spíš naopak spíš člověk nepoznal, že mu nějak výrazně pomáhá. Vůz se řídil příjemně.

ŘAZENÍ Manuální 5-ti stupňové převodovky bylo na tak malý vůz překvapivě dobré a poměrně přesné.

INTERIÉR Nacházíme se ve třídě miniaut, takže zde nehledejte žádné měkčené plasty. Palubní deska měla klasický tvar s kapličkou (design a použité šedé plasty vypadají, jak z 90 tých let) - obsahuje pouze rychloměr a pár kontrolek a na displeji stav paliva. Chybí otáčkoměr, ukazatel teploty chladící kapaliny, vnější teploměr a palubní počítač. Plastový volant je stavitelný pouze výškově, navíc v malém rozsahu. Světla nemají funkci denního svícení navíc chyběla kontrolka potkávacích světel. Stěrače se ovládají opačně než je obvyklé, směrem dolů. V předních dveřích je pouze mělká kapsa maximálně na tenkou mapu. Přední okna jsou elektricky ovládaná, vzadu jsou pouze výklopné větračky. Vůz byl vybaven klimatizací ovládanou klasicky 3 otočnými ovladači. Nad ovladači klimatizace je originál radio, levného stříbrného vzhledu s průměrným zvukem se 2-ma reproduktory. Přední pásy nejsou výškově stavitelné a jsou hodně vysoko. Vůz byl vybaven čtveřicí airbagů, čelní a boční. Vnitřní zpětné nemá možnost sklopení do nočního režimu, což jsem u žádného vozu zatím nepostrádal. V interiéru by jste marně hledali jakoukoliv krytou schránku, takže není kam dát ani servisní knížku, doklady k pojištění, mapu či cokoliv jiného. Přední sedačky s integrovanými opěrkami hlav jsou na danou třídu pohodlné, ale chybí jim boční vedení. Vzadu je omezený prostor na nohy, od opěradla k opěradlu 63 cm (sedák 46 + 17 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou. 

 Zavazadlový prostor má objem pouhých 129 litrů, po sklopení neděleného opěradla (musí se odjistit z obou stran) se zvětší na 774 litrů. Naměřil jsem rozměry - šířku úctyhodných 108 cm, výška pod odnímatelným krytem je pouhých 35 cm, délka v rovině podlahy 55 cm, tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je přes vysokou nákladovou hranu cca 80 cm nad zemí a 18 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru se nachází spodní hrana víka kufru -zámek 177 cm nad zemí, což je není moc vysoko a vyšší postavy si musí dát pozor na hlavu. V plastu na vnitřní straně je vpravo jedna prohlubeň určená pro uchopení při zavírání. Kufr se otvírá buď páčkou vedle přední sedačky nebo klíčkem. Pod podlahou kufru se nachází dojezdová rezerva 115-70R14 se základním nářadím. Plato kufru se nezvedá (není zavěšeno na šňůrkách jak bývá obvyklé) a musíme ho zvedat ručně.

DESIGN Je velmi hravý zejména přední část s vysoko umístěnými světly a velkou oválnou maskou působí mile. Zadní dominuje vysoký zadní nárazník a elegantní koncová světla. Vůz je zaměřen zejména na ženy a mladé lidi těm se jeho vzhled bude líbit. Vozu bohužel chyběli jakékoliv ochranné lišty dveří i nárazníků. 

CENA Vůz je vzhledem ke třídě mini slušně vybaven: ABS s EDB, centrál s dálkou, př. el. okna, vestavné autorádio s CD, 4 airbagy, posilovač řízení. Základní cena je na dnešní dobu nemalých 189.900 Kč + 8.000 Kč za metalízu. Celková cena je tak 197.900 Kč, za tyto peníze dnes seženeme vozy o třídu větší. Takže tento vůz bude hledat těžko své zákazníky.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:


PLUSY : - dobré jízdní vlastnosti
                - poměrně slušný výkon motoru vzhledem k jeho objemu
                - bezpečnostní výbava 4x airbag, ABS s EBD
                - autorádio s CD v sérii
                - pohodlné přední sedačky
                - dobré brzdy
MÍNUSY:- vyšší cena
                - chybějící otáčkoměr, palubní počítač a teploměr chladící kapaliny
                - vibrace motoru při volnoběhu

                - otvírání kufru po staru buď páčkou z místa řidiče nebo klíčem
                - zadní nedělené opěradlo
                - volant seřiditelný v malém rozsahu
                - chybějící krytá schránka v interiéru
                - vzadu pouze výklopná okna
                - vysoko uchycené př. pásy
                - malý a mělký zavazadlový prostor
                - plato kufru se nezvedá

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor - objem 998 cm3 řadový zážehový 3 válec Výkon 50 kW (68k) /6.000 ot./min. , točivý moment 90 Nm 3.400 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 3.500 – 1.600 - 1.470 mm, rozvor 2.360 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 855 kg , užitečná 395 kg, celková 1.250 kg Nádrž na 35 l paliva. Zavazadlový prostor 129 /774 l Pneu 155 - 65 R14 Yokohama W-drive (zimní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 14,0 s, max. rychlost 155 km/h
Spotřeba paliva 3,8 mimo - 5,5 město- 4,4 l/100 km kombinace

 

Resume: jednoduché malé auto zejména do města se slušným motorem a dobrým podvozkem.

 

23 - 29.11.2010

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu