Vyhledávání

Test největšího z Evropských Fordů - rodinný Galaxy s benzínovým turbomotorem 1,6

Test největšího z Evropských Fordů - rodinný Galaxy s benzínovým turbomotorem 1,6

Jednalo se o vůz s v prostřední výbavě Ghia. Je to největší vůz z flotily velkoprostorových modelů rodiny Fordu. Největšími konkurenty mu hlavně VW Sharan a také Renault Espace, ale ten na našich silnicích často nepotkáme. Za týden jsem s Galaxy najezdil 750 km. Jedná se o velké rodinné MPV se 7-mi samostatnými sedačkami.

MOTOR K dispozici jsem měl vůz s prostředním dodávaným benzinovým motorem - turbomotor 1,6 Ecoboost. Tato verze má snížený výkon (proti Focusu) na 118 kW v 5.700 ot., ale hlavně 240 Nm, který je k dispozici už od 1.600 až do 4.000 otáček. Motor s tímto výkonem a točivým momentem nabízí 1.659 kg těžkému vozu přiměřenou dynamiku, závodník to sice není, ale nebudete ani brzdou provozu.

Spotřeba - na dálnici s rychlostí kolem 130 km/h bude apetit motoru 1,6 T kolem 8,5 l/100km. Při jízdě úsporným stylem se dá jet i pod 7 litrů. Při běžné poměrně svižné jízdě se spotřeba se drží na úrovni mezi 7,5-8,5. Ve městě jezdíte mezi 8-10 litry. Spotřeba se během celého testu - 750 km ustálila na hodnotě 8,36 l/100km. Udávanou maximálku 201 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h za 9,9 s jsem zvládl ve stejném čase cca 10,1 s na tachometrových. Na nižší rychlostní stupně 2 a 3 je vůz při zatížení 2 osobami poměrně živý, zátah turba se projevuje cca od 2.000 otáček a pokračuje až k maximu. Motor je velmi kultivovaný a tichý, dává o sobě vědět až ve vyšších otáčkách.

PODVOZEK je velmi příjemný. V zatáčkách se jen lehce naklání i přes větší výšku a skvěle sedí na zimních pneu Continental ContiWinterContact TS810 o rozměru 225-50 R17 na originálních elegantních 5-ti paprskových Alu kolech. Podvozek je nastaven jako rozumný kompromis mezi komfortním a sportovním nastavením. Menší nerovnosti, díry v silnici i kanály podvozek velmi dobře odfiltruje. Ford dělá čest svému jménu a jeho vozy mají vždy špičkový podvozek, který nabízí komfort, ale přesto si s ním užijete na zatáčkovitých silnicích. Brzdy mají dobrou účinnost.

ŘÍZENÍ s variabilním účinkem posilovače je optimálně naladěno.

ŘAZENÍ testovaný vůz byl vybaven manuální šesti-stupňovou převodovkou s velmi přesným řazením. Šestka nebyla tak dlouhá jak by mohla být, motor s turbem má dost síly i v nižších otáčkách a nemusel by zbytečně tolik točit. Motor točil na 6-tku při 90-ti 1.900,  ve 100 km/h   2.200, při 120 kolem 2.650 a při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje 2.900 otáček ve 150 -ti to je 3.300 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska z měkčených plastů na pohled působí dobře a je kvalitně zpracovaná, v podstatě je převzata z Mondea. Palubní deska má tradiční tvar s kapličkou před řidičem. S velkým centrálním displejem uprostřed, vlevo od něj je otáčkoměr, vpravo pak rychloměr. Na displeji se v pravé části zobrazují údaje rádia případně, CD-MP3 přehrávače, vlevo jsou na pouze jednom řádku údaje palubního počítače nad ním znázornění funkce Lane assist, dole uprostřed je digitální ukazatel stavu paliva. Uprostřed palubní desky na středovém tunelu je displej příplatkové navigace s dotykovým displejem. Na displeji se také zobrazují údaje z radia, MP3 přehrávače a klimatizace. Palubní počítač má bohužel jen jednu paměť a chybí mi u něj doba jízdy. Blikače mají dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 s 10 reproduktory a dobrým zvukem má ovládání na volantu. Volant s koženým potahem a kovovým dekorem je seřiditelný ve 2 osách.

Z vozu je vzhledem k vyššímu posezu velmi dobrý výhled všemi směry. Přední sedačky jsou pohodlné, sedadlo řidiče i spolujezdce je výškově elektricky nastavitelné a mají nastavitelnou bederní opěrku. V interiéru je několik schránek ve stropě - uprostřed za sebou. Vzadu je slušný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 85 cm (sedák 45 + 37 cm prostor pro kolena, při posunu sedaček vpřed to je o 15 cm méně) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou osobu, nad hlavou je hodně místa 101 cm díky vysoké střeše. Vzadu (v druhé řadě) jsou 3 samostatné stejně široké sedačky, každou je možné zvlášť plynule posouvat vpřed o 15 cm. V 3-tí řadě jsou 2 samostatné sedačky, které je možné sklopit do podlahy kufru, ty jsou určené buď pro děti nebo na kratší vzdálenosti. Mezi předními sedadly box s úložným prostorem a loketní opěrkou. Vůz má elektrické ovládání všech 4-oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde i 1,5 litrová láhev.

Zavazadlový prostor v 7-mi místném uspořádání má objem 308 litrů. Po sklopení zadních sedaček vznikne rovná plocha a objem se zvětší až na úctyhodných 1130 litrů ve dvoumístném provedení vznikne dodávka s objemem po strop 2325 litrů. Bohužel chybí rezervní kolo. Naměřil jsem rozměry - minimální šířka 120 cm, výška po hranu oken je 49,5 cm, délka v rovině podlahy 45-60 cm při pětimístném uspořádání 111-136 cm. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nízká nákladová hrana je cca 65 cm v úrovni podlahy kufru. Po jeho otevření se nachází spodní hrana víka kufru - zámek cca 193 cm nad zemí, což je dobrá hodnota, na pravé straně je madlo určené pro uchopení při zavírání víka.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven 7-mi airbagy včetně kolenního řidiče. Stabilizační systém ESP s protiskluzem TCS je v základní výbavě. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h. Systém blis pro hlídání mrtvého úhlu (v zrcátku se rozsvítí oranžová dioda, pokud je v mrtvém úhlu schovaný vůz). Systém hlídání jízdních pruhů LDW, sledování bdělosti řidiče. Bixenony poskytují výborné osvětlení vozovky při jízdě v noci. Přes vyšší váhu má vůz velmi dobré brzdy.

DESIGN Celkově na mě vnější design působí sympaticky, vpředu jsou protáhlá trojúhelníková světla. Maska má chromované orámování a po faceliftu nově i vodorovné chromované lišty, v nárazníku je velký otvor pro sání vzduchu a vedle nich protáhlé trojúhelníkové mhlovky. Zadní světla jsou rozměrná, proto zasahují i do zadního víka mají trojúhelníkový tvar. Boční chromovaná linka oken má lehce stoupající linku. V dolní části zadního nárazníku je černý (nelakovaný) plast, kde jsou umístěny kočičí oči. Vůz byl vybaven praktickými předními a zadními parkovacími čidly. Na dveřích jsou chromované ochranné lišty.

CENA Galaxy v druhé nejvyšší výbavě Ghia je nabízen za akční cenu 709.990 Kč (10/2011) (standartní ceníková cena je 847.090 Kč). V této výbavě najdeme: ESP, variabilní posilovač řízení, 17-ti palcová Alu kola, 7x airbag, př. mlhovky, automatická 3 zónová klimatizace, přídavné el. topení, centrál s dálkou, 4x el. okna, el. ovládaná zrcátka, palubní počítač, audio systém Sony s CD a MP3 s ovl. na volantu s 11-ti repro, tempomat a omezovač rychlosti, automatické stěrače, vnitřní zrcátko s automatickým zatmavením, vyhřívané přední sklo, kožený volant s chromovým dekorem, palubní počítač, zadní samostatné a posuvné sedadla, 7 sedadel, výškově el. stavitelná sedačka řidiče, volant nastavitelný ve 2 osách, střešní ližiny hliníkové.

Příplatková výbava : posuvné příčníky 6.900, výškově el. nastavitelná sedačka spolujezdce s bederní opěrou 3.000, vyhřívané přední sedačky 10.800, sada business navi - navigace se 7‘‘ dotykovým displejem, bluetooth handsfree, USB port, parkovací čidla vpředu i vzadu za 40.900, sada assist - systém BLIS, varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování bdělosti řidiče, asistent rozjezdu do kopce, sada za 30.700, sada travel 1 - kryt zavazadlového prostoru, chlazená schránka před spolujezdcem, sluneční clony v zadních oknech, úložná schránka pod sedadlem řidiče a spolujezdce 9.700, ozdobné lišty prahů nerezové s logem Galaxy 3.000, bílá barva frozen za 7.800 Kč. Doplňky celkem za 165.200 Kč, celková akční cena je tak 875.190 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - komfortní podvozek, dobré jízdní vlastnosti 

                  - asistenční systémy: blis, hlídání jízdních pruhů

                  - prostorný a variabilní interiér (samostatné zadní posuvné sedačky)

                  - velký kufr v 5-ti místném uspořádání

                  - výborné brzdy  

                  - přesné řazení 6-ti stupňové převodovky

                  - množství úložných prostorů pod sedadly a ve stropě

                  - pohodlné přední sedačky

MÍNUSY: - chybějící rezervní kolo

                  - otáčkoměr cejchovaný po 500

                  - nepřesný ukazatel dojezdu při 36 km došel benzín

                  - chybějící doba jízdy na palubním počítači

                  - pouze jedna paměť palubního počítače

                  - výhled šikmo vlevo přes A sloupek

                  - zadní dveře nejsou posuvné

                  - poměrně vysoké příplatky za zvláštní výbavu a překvapivě i za bílou barvu

                  

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 1596 cm3 řadový zážehový přeplňovaný 4 válec ecoboost, Euro 5                                                                                     

Výkon 118 kW (160 k) /5.700 ot./min., točivý moment 240 Nm při 1.600 - 4.600 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.920 - 1.884 - 1.811 mm, rozvor 2. 850 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.659 kg, užitečná 801 kg, celková 2.460 kg                                 

Nádrž na 70 l paliva. Zavazadlový prostor 308/1130/2325 l                                          

Pneu 225-50 R17 Continental ContiWinterContact TS810 (zimní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,9 s, max. rychlost 201 km/h
Spotřeba paliva 5,8 mimo - 9,7 město - 7,2 l/100km kombinace

Během testu ujeto 750 km s průměrnou spotřebou 8,36 l/100km, naměřené zrychlení na tachometrových 100 za 10,1s.

 

RESUME : Prostorný, pohodlný rodinný vůz s variabilním interiérem. V 5-ti místném uspořádání nabízí velký kufr. S novým benzínovým turbomotorem Ecoboost 1,6 má trochu vyšší spotřebu, určitě bych volil verzi s dieselovým motorem. Možné je přiobjednat moderní asistenční systémy.

 

Karel Kolečko

 

 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu