Vyhledávání

Test nové Hondy CRV s 1,6 dieselem s předním pohonem

Test nové Hondy CRV s 1,6 dieselem s předním pohonem

Testovaná Honda CRV byla představená na autosalonu v Paříži 2012, nyní je nabízená i s novým menším naftovým motorem 1,6 výhradně s předním pohonem.  

 

MOTOR Novým základním motorem je dieselová 1,6 I-DTEC o výkonu 88 kW dosahovaných ve  4.000 ot. a 300 Nm točivého momentu ve 2.000 otáčkách. Motor výrazněji zabírá už cca od 1.700 otáček. Motor nabízí dostatečný výkon a je pružný, nejlépe se cítí mezi 2 - 3.000 otáček, kde nabízí dobré zrychlení.

Za celý test jsem s vozem ujel 1069 km s celkovou spotřebou 4,9 litru (údaj palubního počítače) což se velmi přibližuje údajům výrobce (4,5-4,7). Při úsporné jízdě rychlostí kolem 90 km/h je možné jet mezi 4-5-ti litry nafty. Po městě budete jezdit kolem 7 litrů. Na dálnici je spotřeba kolem 6 - 6,5 litru. Spotřeba je výrazně nižší než u verze s motorem 2,2 D a pohonem všech kol. Udávanou maximálku, která je 182 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h dle výrobce za 11,2 s, mě se to povedlo na tachometrových 100 o více jak vteřinu později za 12,4 s. Motor je kultivovaný a tichý.

 

PODVOZEK CRV nabízí slušný jízdní komfort, v zatáčkách velmi dobře drží stopu. Vůz jezdí na zimních pneu Bridgestone Blizzak LM-80 (zimní) o rozměru 225 - 65 R17 na originálních desetiparskových Alu kolech. Proti verzi na větších 18-ti palcových kolech je zde znát větší pohodlí a lepší jízdní komfort. Verze 4x2 má stejnou světlou výšku 165 mm jako čtyřkolka, což není moc velká hodnota, znamená to, že je primárně určen pro jízdu po silnici. 4 kotoučové brzdy fungují velmi dobře.

 

ŘÍZENÍ S elektrickým posilovačem, klade optimální odpor, má variabilní účinek podle rychlosti. Vůz se příjemně řídí a hodí se i přes větší rozměry do městského provozu.

 

ŘAZENÍ 6-ti stupňové manuální převodovky je velmi přesné. Šestka je dostatečně dlouhá, takže se motor zbytečně nevytáčí. Převody a otáčky jsou stejně dlouhé jako silnější verzi 2,2 I-DTEC. Krátká řadící páka je vpředu na středovém tunelu u palubní desky, má koženou hlavicí, která se dobře drží. Otáčkoměr není velký a je cejchován po 500 otáček, tak se z něj těžko odečítají přesné hodnoty. Motor točí na 6-tku při 90 km/h cca 1.750, při 100 - 1.950, ve 120 - 2.300, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje rozumných 2.500 otáček i ve 150 jsou otáčky jen 2.850.

 

INTERIÉR Přístrojová deska je celá z tvrdých plastů. Interiér je dobře zpracovaný a vypadá velmi dobře, proti předchozí generaci CRV o dost moderněji. Palubní deska má tradiční tvar s kapličkou před řidičem. Na přístrojovém štítu je uprostřed umístěn velký rychloměr na levé straně je půlkruhový otáčkoměr, vpravo je teploměr chladící kapaliny a palivoměr. Uprostřed tachometru je kulatý displej palubního počítače, všechny přístroje mají bílé podsvícení. Palubní počítač ovládaný tlačítky pod volantem má 2 paměti. Nová generace CRV má denní LED světla, které jsou součástí hlavních světlometů. V loketní opěrce je připojení USB zařízení k audiosystému. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 se 6-ti reproduktory a dobrým zvukem má ovládání i na volantu. Tříramenný volant s koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách. Automatická 2-zónová klimatizace s vlastním displejem, má funkci mono resp. dual, nastavování teploty je po celých stupních.

 

Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu dobrý výhled, pouze šikmo vpřed vadí mohutné A-sloupky. Přední el. vyhřívané sedačky jsou pohodlné a optimálně tuhé, u řidiče výškově nastavitelné s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou. Vzadu je dostatečný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 80 cm (sedák 46 + 34 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou je dost místa 97 cm. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, s kapsou nejen na láhev. Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 589 litrů. Sklon zadních opěradel nejde nastavit, tak jako u předchozí generace.

 

Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1669 litrů. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 97 až 106 cm, výška pod odnímatelným krytem 58 cm, délka v rovině podlahy 93 cm. Tvar kufru není zcela pravidelný, zasahují do něj podběhy. Pod podlahou kufru je nouzová rezerva (155-90D17) na dojetí a přihrádky na drobnosti. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je pouze 66 cm nad zemí, spodní hrana víka kufru - zámek pouze je 180 cm vysoko, madlo na zavírání je na pravé straně.

 

BEZPEČNOST Vůz je sériově vybaven 6-ti airbagy. Na předních sedadlech jsou aktivní opěrky hlav. Stabilizační systém ESP s ASR je součástí základní výbavy. 4 kotoučové brzdy mají výbornou účinnost, při panickém brzdění se automaticky rozblikají varovné blikače.

 

DESIGN přední část vozu je velmi elegantní, hlavní světlomety s denními LED světly jsou výrazně protažené do boku a navazují na mohutnou chromovanou maskou. V dolní části nárazníku jsou kulaté chromované mlhovky. Boční skla až za C sloupek lemuje chromovaná lišta. Spodní část vozu, lemy kol a oba nárazníky jsou lemovány černým plastem. Zadní světla jsou svisle orientovaná a směrem dolu se výrazně rozšiřují do boku. V černém mohutném plastu zadního nárazníku jsou takzvané kočičí oči. Celkově vůz působí dojmem, že vypadá větší než ve skutečnosti je, vždyť měří jen 457 cm. Proti předchozí generaci se design zcela zásadně změnil, působí nyní mnohem elegantněji a dynamicky.

 

CENA v prostřední výbavě Elegance se nabízí za cenu 669.900 Kč (4/2014). V této výbavě najdeme: ESP, asistent pro rozjezd do kopce, alarm, aktivní elektrický posilovač řízení, start-stop systém, 6x airbag, přední aktivní opěrky hlav, automatická 2-zónová klima, automatické stěrače, tempomat, samozatmívací zrcátko, 17“ Alu kola s pneu 225 - 65 R17, př. a zadní čidla parkování, zadní parkovací kamera, př. mlhovky, centrál s dálkou, 4x. el. okna, el. ovládaná a sklopná zrcátka, palubní počítač, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro,USB slot, palubní počítač, kožený volant s ovládáním radia a tempomatu nastavitelný ve 2 osách.

Příplatková výbava: metalíza za 13.900 Kč. Celková cena je 683.800 Kč.

 

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY : - pružný a úsporný motor

                 - přesné řazení

                 - tvar koženého volantu s ovladači tempomatu, audia a PC

                 - při couvání se spustí zadní stěrač

                 - dobré jízdní vlastnosti

                 - tichý a dobře odhlučněný motor     

                 - po sklopení zadních sedaček páčkou z kufru, zcela rovná plocha

                 - velký zavazadlový prostor

                 - prostor na sezení vzadu

                 - dobré brzdy

                 - denní LED světla

                 - parkovací kamera a čidla parkování  

- USB připojení pro MP3 zařízení

MÍNUSY:- otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

                 - zadní parkovací kamera se špiní

                 - při couvání se neztlumí radio (čidla parkování)

                 - víko kufru se otvírá nízko 

                 - tvrdé plasty v interiéru

                 - nižší světlá výška

                 - přední A-sloupky vadí ve výhledu

              

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1597 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec, plní EURO 5                                                                       

Výkon 88 kW (120 k)/4.000 ot./min., točivý moment 300 N.m  při 2.000ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 
4.570 - 1.820 - 1.675
mm, rozvor 2.630 mm
Vlastní- pohotovostní hmotnost 1.536-95 kg, užitečná 505-564kg, celková 2.100 kg                     

Nádrž na 58 l paliva. Zavazadlový prostor 589/ 1669 litrů

Pneu 225 - 65 R17 Bridgestone Blizzak LM-80 (zimní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 11,2 s, max. rychlost
182 km/h
Spotřeba paliva 4,5 mimo - 5,0 město - 4,7 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 1069 km - 4,9 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 12,3 s.

 

 

Karel Kolečko

 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu