Vyhledávání

Test nové Hondy CRV s motorem 1,5 Turbo s převodovkou CVT

Test nové Hondy CRV s motorem 1,5 Turbo s převodovkou CVT

Test Hondy CRV šesté generace, ta byla představená na jaře 2018 na autosalonu v Ženevě. Testovaný vůz měl pod kapotou benzinový motor 1,5 litru dopovaný turbem s výkonem 142 kW v kombinaci variabilní převodovkou CVT a pohonem všech kol.

MOTOR CRV má benzínovou přeplňovanou čtyřválcovou patnáctistovku s proměnným časováním ventilů VTEC. V nabídce už není žádný naftový motor, pouze přeplňované patnáctistovky nebo hybridy s atmosférickým dvoulitrem. Motor zabírá zhruba někde od 2.000 otáček výše, tam nabízí dobrou pružnost a zrychlení. Nejvyšší výkon 142 kW (193 koní) v 5.600 otáčkách. Nejvyšší točivý moment je 243 Nm je k dispozici ve středním pásmu od 2.000 až do 5.000 otáček.

Při běžném ježdění, je spotřeba kolem 7-8-mi litrů. Při jízdě po městě je spotřeba kolem  8-10-ti litrů. Při úsporné jízdě je spotřeba lehce pod 7 litrů. Během celého testu 643 km jsem dosáhl spotřeby 7,7 l/100km (což je cca o půl litru víc než uvádí výrobce 7,1) dle palubního počítače. Jedná se o čtyřkolku s automatem s karoserií SUV, tak to nejsou špatné hodnoty. Maximálku 200 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h za 9,0 s, mě se podařilo dostat za 8,5 s na tachometrových 100 km/h. Pokud motor nevytáčíte není téměř slyšet.

PODVOZEK CRV slušně sedí v zatáčkách, ale nezvládá moc příčné nerovnosti. Testovaný vůz byl obut do letních pneu Michelin Lattitude Sport o rozměru 235 - 55 R19 na originálních šestiparskových černošedých Alu kolech. Pohon všech kol se připojuje automaticky při prokluzu předních kol. CRV má výrazně vyšší světlou výšku 208 mm proti předchozí generaci 165 mm (verze s předním pohonem je o 10 mm nižší), jedná se o moderní SUV určené hlavně pro jízdu na silnici. Kotoučové brzdy, jsou na všech čtyřech kolech a mají dobrou účinnost.

ŘÍZENÍ elektrický posilovač s variabilním účinkem podle rychlosti, klade optimální odpor. Vůz se dobře řídí, kulatý volant s koženým potahem (nastavitelný ve dvou osách) je menší a má silný věnec, který se dobře drží.

ŘAZENÍ  bezestupňové automatické převodovky CVT je možné jedině pádly pod volantem. CVT má sedm předvolených stupňů. Páka převodovky je umístěná v blízkosti palubní desky a je v přímé kulise. Převody jsou dlouhé, takže se motor zbytečně nevytáčí, otáčky odpovídají dieselovému motoru. Automat řadí brzy a plynule někdy kolem 2.000 otáček. Otáčkoměr je přes celou šířku displeje, je cejchován po 500 otáček, tak se z něj těžko odečítají přesné hodnoty. Motor točí na sedmičku v 80 jen 1.500 ve 100 - 1.900, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje 2.600 otáček, ve 150 je to zhruba 2.950 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska je proti předchozí generaci z měkčených plastů, interiér je kvalitně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled. Na palubní desce, středové konzoli i výplně dveří zdobí imitace dřeva. Palubní deska je tradiční s kapličkou před řidičem. Hlavní přístroj je nyní na LCD displeji, velký půlkruhový otáčkoměr uprostřed pod ním je digitální ukazatel rychlosti a v dolní polovině displeje jsou údaje palubního počítače nebo to co si zvolíte, po stranách displeje jsou dva půlkruhové přístroje vlevo teploměr chladící kapaliny a vpravo ukazatel stavu paliva. Přístroje mají bílé podsvícení. Palubní počítač ovládaný tlačítky na volantu má dvě paměti. Blikače mají funkci trojbliku pro přejíždění z pruhů na dálnici. V loketní opěrce jsou úložné prostory otevřené i kryté a konektory pro USB zařízení k audiosystému. Originál radio s CD/MP3 se devíti reproduktory má výborný zvuk a ovládání i na volantu. Testovaný model Executive má uprostřed palubní desky vestavnou navigaci se 7“ dotykovým displejem, který zobrazuje údaje audio, navigace a obraz ze zadní parkovací kamery.

Tříramenný volant s koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách, jsou na něm tlačítka audia, tempomatu a palubního počítače. Automatická dvouzónová klimatizace nemá svů displej (využívá dotykový navigace), má funkci mono resp. dual, nastavování teploty je po půl stupních. Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu dobrý výhled, pouze šikmo vzad vadí mohutné D-sloupky. Přední kožené sedačky jsou pohodlné a optimálně tuhé, výškově nastavitelné. Sedačka řidiče má elektrické ovládání se dvěmi pamětmi (tlačítka ve dveřích řidiče).

Vůz má bezklíčkové otvírání a startování tlačítkem, které je na palubní desce vlevo od ovládání klimatizace. Vzadu je dostatečný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 85 cm -sedák 48 + 37 cm prostor pro kolena (to je cca o 5 cm víc než u předchůdce) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou je dost místa 97 cm (strop snižuje prosklené střešní okno, které lze na rozdíl od předchůdce otvírat). Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech čtyř oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, s kapsou nejen na menší láhev.

Zavazadlový prostor má v základním uspořádání 561 litrů. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1756 litrů. Naměřil jsem tyto rozměry zavazadlového prostoru - šířka 101 cm, výška pod odnímatelným krytem 61 cm, délka v rovině podlahy 78 po schod a 90 cm k opěradlům. Sedačky se sklápí páčkou, která je přístupná vzadu v boku kufru, vznikne rovná ložná plocha dlouhá 152 cm, k sedačkám 186 cm. Tvar kufru není zcela pravidelný, zasahují podběhy kol a před opěradly je hrana vysoká cca 5 cm. Pod podlahou kufru je nouzová rezerva (155-90D17) na dojetí. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je pouze 66 cm nad zemí a 8 cm nad podlahou kufru. Po otevření elektricky ovládaného kufru (tlačítko je na pravé straně víka kufru)  je spodní hrana víka kufru 189 cm vysoko, což je dostatečná výška pro bezpečný pohyb pod ním.

BEZPEČNOST CRV má 6 airbagů. Stabilizační systém VSA (ESP) s ASR je ve standartu. 4 kotoučové brzdy s brzdovým asistentem mají výbornou účinnost, při panickém brzdění se automaticky sepnou varovné blikače. Hlavní LED světla mají výbornou účinnost, mají dobře fungující funkci automatických světel - přepínání dálkových a tlumených světel (obojí je k dispozici v jakékoliv výbavě) na spodním okraji světlometu jsou denní světla, blikače. Aktivní tempomat funguje bez problémů, vůz má další příplatkové asistenční systémy - detekce vozu v mrtvém úhlu, varování před čelní srážkou, udržování jízdního pruhu.

DESIGN nového modelu je velmi vydařený. Přední části dominuje maska s mohutnou chromovanou lištou, na ní navazují hlavní komplet led světlomety výrazně protažené do boku. V dolní části nárazníku jsou led mlhovky s chromovaným orámováním. Bok střechy lemují nízké stříbrné lišty sloužící k uchycení střešního nosiče. Boční okna lemují chromované lišty, zadní okna jsou výrazně zatmavena. Prahy, lemy kol a oba nárazníky jsou lemovány černým plastem. Zadní světla lemují víko zadní sklo a směrem dolu se výrazně rozšiřují do boku i do víka kufru. Zadní okno lemuje chromovaná lišta, nad sklem je spojler. Na zadním nárazníku jsou takzvané kočičí oči a dva chromované výfuky na obou stranách. Na obou náraznících je dole stříbrný plast imitující kovovou ochranu podvozku. Celkově vůz působí dojmem, že vypadá větší než ve skutečnosti je, vždyť měří jen 460 cm.

CENA v nejvyšší výbavě Executive se nabízí za cenu 1.034.900 Kč. V této výbavě najdeme: ESP, asistent pro rozjezd do kopce, alarm, aktivní elektrický posilovač řízení, start-stop systém, 6x airbag, automatická 2-zónová klima, panoramatická prosklená otvírací střecha, automatické stěrače, aktivní tempomat, samozatmívací zrcátko, 19“ Alu kola s pneu 235-55 R19, př. a zadní čidla parkování, zadní parkovací kamera, varování před čelní srážkou, udržování v jízdním pruhu, detekce vozů v mrtvém úhlu, rozpoznávání dopravních značek, aktivní tempomat, head up displej, asistent při couvání z parkovacího místa, systém pro zmírnění následků nehody, hlavní +denní LED světlomety s automatickým posvěcování do zatáček a automatickým přepínáním dálkových světel, př. mlhovky, centrál s dálkou, bezklíčkové otvírání a startování, 4x. el. okna, el. ovládaná a sklopná zrcátka, el. otvírání a zavírání víka kufru, palubní počítač, navigační systém Honda Conect  2 se 7“ dotykovým displejem, radio s MP3 s ovl. na volantu s 9-ti repro + subwoofer, 2x USB slot, palubní počítač, kožený interiér, el. nastavitelná sedačka řidiče se dvěmi pamětmi, vyhřívané přední i zadní sedačky, kožený volant s ovládáním radia a tempomatu nastavitelný ve dvou  osách, střešní spojler, dojezdová rezerva. Příplatková výbava: metalíza 13.900 Kč. Celková cena je 1.048.800 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :   - prostorný interiér

                 - plynulé řazení automatu CVT, dlouhé úsporné převody 

                 - aktivní tempomat, udržování jízdních pruhů

                 - head up displej 

                 - výborně svítící LED světla s automatickým přepínáním

                 - po sklopení zadních sedaček páčkou z kufru, rovná plocha

                 - vzhled proti předchozí generaci

                 - prostor na sezení vzadu

                 - dobré brzdy

                 - bezklíčkové otvírání a startování

                 - parkovací kamera a čidla parkování

                 - dojezdová rezerva 

                 - 2x USB připojení pro MP3 zařízení

MÍNUSY:  - manipulace s platem kufru

                 - čitelnost palubních přístrojů na sluníčku

                 - otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

                 - hrana v kufru

                 - otvor u střešního okna jen 30 cm   

                 - vyšší cena

                 - nemožnost ovlivnit funkci pohonu 4x4

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1498 cm3 řadový přeplňovaný zážehový 4 válec, plní EURO 6                                                                       

Výkon 142 kW (193 k)/5.600 ot./min., točivý moment 243 N.m při 2.000-5.000 ot./min.
6-ti stupňová automatická převodovka CVT, připojitelný pohon všech kol (přední stále)
Rozměry D x Š x V  4.600 - 1.855 - 1.689 mm, rozvor 2.662 mm
Vlastní- pohotovostní hmotnost 1.594 kg, užitečná 756 kg, celková 2.350 kg                      

Nádrž na 57 l paliva. Zavazadlový prostor 561/ 1756 litrů

Pneu 235 - 55 R19 Michelin Latitude Sport (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,0 s, max. rychlost 200 km/h
Spotřeba paliva 6,2 mimo - 8,6 město - 7,1 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 643 km - 7,7  l/100km.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu