Vyhledávání

Test nové Hondy HR-V s benzínem 1,5 s převodovkou CVT

Test nové Hondy HR-V s benzínem 1,5 s převodovkou CVT

Honda HR-V byla představená na autosalonu v Ženevě v březnu 2015. HRV se vyrábí pouze s předním pohonem. Testovaný vůz s benzinovým motorem 1,5 litru s automatickou CVT převodovkou, v nabídce je už jen 1,6 diesel.   

MOTOR Benzínový atmosférický čtyrválec 1,5 i-VTEC má výkon 96 kW dosahovaných až v  6.600 ot. a pouze 155 Nm točivého momentu, který  je k dispozici velmi vysoko až ve 4.800 otáčkách. Pro dynamickou jízdu nebo při větším zatížení vozu je motor nutné více vytáčet až ke 4-5.000 otáček. V kopcích je nutné držet motor minimálně nad 3.000 otáček, jinak ztrácí rychlost. Při zrychlování nad 3.000 otáček zvuk motoru výrazně proniká do kabiny.

Při úsporné jízdě rychlostí kolem 90-100 km/h je možné jet kolem 5-ti litrů naturelu. Při běžné jízdě mimo město je to kolem 6-ti litrů. Ve městě má HR-V spotřebu kolem 8 litrů. Za celý test jsem ujel 683 km s průměrnou spotřebou rovných 6 litrů (údaj palubního počítače) což je jen o 0,7 litru víc než uvádí výrobce (5,2-5,4). Udávanou maximálku 187 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h dle výrobce za 11,2-11,4 s, mě se to povedlo na tachometrových 100 za 9,6 s o vteřinu a půl dříve.

PODVOZEK HR-V nabízí velmi slušný jízdní komfort, v zatáčkách drží dobře stopu, ale více se naklání. Testovaný vůz jezdil na letních pneu Michelin Primacy 3 o rozměru 215 - 55 R17 na originálních elegantních pětiparskových černostříbrných Alu kolech. Podvozek nezvládá větší nerovnosti, díry a příčné nerovnosti, ale na běžné silnici nabízí dobrý jízdní komfort. HR-V se dodává výhradně s předním pohonem. Světlá výška je 170 mm, což je o 5 mm víc než u čtyřkolky CR-V. Vůz je určen pro jízdu po silnici, ale s polní cestou k chatě nebudete mít problém. Kotoučové brzdy jsou i vzadu a vůz dobře brzdí.

ŘÍZENÍ S elektrickým posilovačem, klade optimální odpor, má variabilní účinek podle rychlosti. Vůz se dobře řídí a hodí se i do města. Kožený volant je seřiditelný ve dvou osách.

ŘAZENÍ Automatická bezestupňová převodovka CVT funguje dobře bez jakýchkoliv rázů, řadí plynule v automatickém režimu. Můžete řadit sekvenčně pádly pod volantem 7 přednastavených rychlostí (možnost řadit pákou není). Řazení pádly pod volantem je rychlé a plynulé bez cukání. Převodovka v automatickém režimu při klidné jízdě po rovině řadí velmi brzy a motor se zbytečně nevytáčí, řadí pod 2.000 otáček. V kopcích, kde je znát chybějící točivý moment,se motor vytáčí až ke 4.000 otáčkám a motor je hlučný. Převodovka se hodí pro klidnou jízdu v rovinatém terénu, při potřebě zrychlovat a jízdě do kopců, se projeví nedostatečný výkon a motor se zbytečně vytáčí. Otáčky při klidné jízdě nejsou úplně stále a při jízdě z kopce se snižují.  Motor točí při 90 km/h pouze 1.600, při 100 cca 1.800, ve 120 cca 2.500, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje příznivých 2.700 otáček, ve 150 jsou otáčky lehce přes 3.000, to jsou otáčky odpovídající dieselovému motoru.

INTERIÉR Přístrojová deska je celá z tvrdých plastů, ale na pohled vypadá velmi dobře a moderně. Palubní deska s klasickou kapličkou před řidičem. Zvláštností jsou výdechy větrání v celé pravé části palubní desky před spolujezdcem, v poslední době se to objevilo v Audi Q7 a v novém VW Passat. Na přístrojovém štítu palubní desky je uprostřed umístěn velký rychloměr, po levé straně je otáčkoměr (je bohužel cejchován po 500), napravo je kulatý displej palubního počítače s digitálním palivoměrem a zobrazují se tam zákazové značky - rychlost, zákaz předjíždění (displej však není barevný). Všechny přístroje jsou s bílým podsvícením. Kolem tachometru, který mění barvu podle stylu jízdy, při úsporné je zelený jinak bílý. Palubní počítač ovládaný tlačítky dole na volantu má 2 paměti. Nové HR-V má kompletní LED světla, ale jsou bohužel pouze u tohoto nejvyššího  modelu, výborně svítí a mají dobře fungující automatické přepínání.

Konektory pro připojení USB zařízení jsou schované dole v přední části středového tunelu. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 se 6-ti reproduktory a dobrým zvukem má ovládání i na volantu a přes 7“ barevný dotykový displej, který slouží i pro navigaci. Klávesnice navigace není řazena abecedně. Hlasitost se ovládá pouze tlačítky na přístroji nebo na volantu (chybí rychlejší otočné). Tříramenný volant s koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách. Automatická 2-zónová klimatizace s vlastním displejem, má funkci mono resp. dual, nastavování teploty je po celých stupních, má pěkný design. Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu dobrý výhled, pouze šikmo vpřed (v zatáčce) omezuje výhled A-sloupek a šikmo vzad vadí mohutné C-sloupky. Přední el. dvoustupňové vyhřívané sedačky jsou velmi pohodlné a optimálně tuhé s dobrým bočním vedením s koženými bočnicemi, obě sedačky jsou výškově nastavitelné.

Vzadu je dostatečný prostor v oblasti kolen - od opěradla k opěradlu 77 cm (sedák 48 + 29 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou tolik místa není - jen 92 cm, měl jsem hlavu těsně pod stropem. Testované HR-V má prosklenou otvírací střechu. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken, hlavní ovladač oken a zrcátek je na dveřích řidiče, s kapsou nejen na láhev. Zrcátka je možné sklopit pouze ručně tlačítkem, chybí nastavení, aby se sklopili sami po zamčení vozu.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 448/470 litrů (bez rezervy). pod podlahou je 17-25 cm hluboký úložný prostor (70 x 60 cm) asi určený původně pro rezervní kolo, které se bohužel na náš  trh nedodává. Při sklopení zadních sedaček (včetně sklopení sedáků, které se sníží) vznikne zcela rovná plocha o délce 151 cm až k př. sedačkám to je 171 cm. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1.473 - 1.533 litrů. Zadní sedáky je možné oklopit i nahoru a za předními sedadly vznikne velký prostor pro zavazadla, je možné tam umístit napříč třeba kolo nebo velkou televizi. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 101 cm, výška pod odnímatelným krytem 56 cm, délka v rovině podlahy 79 cm. Tvar kufru není zcela pravidelný, zasahují do něj podběhy. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je pouze 66 cm nad zemí a 7 cm nad podlahou kufru, spodní hrana víka kufru - zámek je 183 cm vysoko, což není moc, madlo na zavírání je na pravé straně.

BEZPEČNOST Vůz je sériově vybaven 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP s ASR je součástí základní výbavy. Součástí bezpečnostního paketu ADAS je varování před čelní srážkou, varování před opuštěním jízdního pruhu - jeho tlačítko je dobře skryté pod palubní deskou (bliká pouze kontrolka). Rozpoznávání dopravních značek - funguje velmi dobře i za tmy (značky se nezobrazují barevně). Automatické přepínání světel (komplet LED), funguje dobře až za úplné tmy. 4 kotoučové brzdy mají výbornou účinnost, při panickém brzdění se automaticky rozblikají varovné blikače.

DESIGN přední část vozu je velmi elegantní, hlavní LED světlomety jsou výrazně protažené do boku a navazují na masku s chromovanou lištou. V dolní části nárazníku jsou oválné mlhovky. Spodní část vozu, lemy kol a oba nárazníky jsou lemovány černým plastem. Kliky zadních dveří jsou zapuštěné v C-sloupku. Zadní světla jsou orientovaná vodorovně a jsou dělená, část na zadním víku. V černém mohutném plastu zadního nárazníku jsou takzvané kočičí oči. Celkově působí dojmem většího vozu, než ve skutečnosti je, vždyť měří necelých 4304 cm. Karoserie působí elegantně a dynamicky.

CENA v nejvyšší výbavě Executive se nabízí za cenu 664.900 Kč (10/2016). V této výbavě najdeme: ESP, asistent pro rozjezd do kopce, tempomat, alarm, aktivní elektrický posilovač řízení, 6x airbag, bezpečnostní paket ADAS, start stop - systém,  př. mlhovky, komplet LED světla s automatickým přepínáním, automatická 2-zónová klima, automatické stěrače, 17“ Alu kola s pneu 215 - 55 R17, přední a zadní čidla parkování, centrál s dálkou, bezklíčkové otvírání a startování, 4x. el. okna, el. ovládaná a sklopná zrcátka, palubní počítač, multimediální systém s navigací, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro, USB slot, palubní počítač, př. sedačky s polokoženým čalouněním s el. vyhříváním (přední výškově stavitelné), kožený volant s ovládáním radia a tempomatu nastavitelný ve 2 osách.

Příplatková výbava: metalíza za 13.900 Kč. Celková cena je 688.800 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :   - bezpečnostní asistenční systémy 

                 - pádla řazení pod volantem

                 - poměrně úsporný motor 

                 - bezklíčkové otvírání a startování

                 - pěkný design klima a přístrojů

                 - dobré jízdní vlastnosti

                 - velký zavazadlový prostor, rovná plocha po sklopení sedaček

                 - prostor na sezení vzadu, odklápění zadních opěradel nahoru

                 - dobré brzdy

                 - 2 paměti palubního PC

                 - USB připojení pro MP3 zařízení

MÍNUSY:  - v nabídce pouze jeden benzinový a dieselový motor

                 - otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

                 - chybějící rezerva

                 - motor nutno vytáčet (např. při předjíždění) do 4 - 6.000 otáček

                 - palubní deska z tvrdých plastů

                 - při couvání se neztlumí radio (čidla parkování)

                 - tiché audio (na max) 

                 - při přehrávání z USB se není možné vrátit o skladbu zpět

                 - denní LED světla pouze v této nejvyšší výbavě

                 - hlučný motor (nad 3.000 otáček)

                 - středový tunel tlačí na pravou nohu řidiče

                 - zpětná zrcátka se sklápí jen tlačítkem

                 - vyšší cena (zdražení od dubna 2016 o 20.000 Kč)          

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1498 cm3 řadový zážehový 4 válec, plní EURO 6                                                                       

Výkon 96 kW (130 k)/6.600 ot./min., točivý moment 155 N.m  při 4.600ot./min.
bezestupňová převodovka CVT, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.294 - 1.772 - 1.605
mm, rozvor 2.610 mm
Vlastní- pohotovostní hmotnost 1.245 kg, užitečná 545 kg, celková 1.790 kg                     

Nádrž na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 448- 470/ 1473- 1533 litrů

Pneu 215 - 55 R17 Michelin Primacy 3
Zrychlení 0 -100 km/h za 11,2 - 11,4 s, max. rychlost 187 km/h
Spotřeba paliva 4,6- 4,8 mimo - 6,1- 6,3 město - 5,2- 5,4 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 683 km - 6,0 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 9,6 s.

Resume : moderní crossover, s elegantním exteriérem a prostorným interiérem, slušným podvozkem. S benzínovým motorem 1,5, chybí točivý moment při vyšším zatížení a v kopcích. V nabídce je pouze jeden benzínový a jeden naftový motor.

 

Karel Kolečko

 

1 - 8.8. 2016

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu