Vyhledávání

Test nového Citroenu C3 1,2 Pure Tech

Test nového Citroenu C3 1,2 Pure Tech

Nový Citroen C3 tentokrát s atmosférickým benzínový tříválcem 1,2. Má specifický nezaměnitelný design vycházející z Cactusu.

MOTOR K dispozici jsem měl vůz v silnější verzi tříválcového zážehového atmosférického  motoru 1,2 PureTech. Motor má 60 kW dosahovaných až v 5.750 otáčkách a 118 Nm (ve 2.750 otáčkách) točivého momentu na lehký pouze 980 kg vážící vůz postačilo. Motor nabízí poměrně slušnou dynamiku a pružnost. Vůz plní nejpřísnější emisní normu Euro 6 a obejde se i bez nesmyslného systému stop-start.

Při úsporné jízdě je možné se dostat pod 5 litrů. Ve městě je spotřeba kolem 6-7-mi litrů. Běžně budete jezdit mezi 5-6-ti litry benzínu. Spotřeba se během celého testu - 784 km ustálila na velmi příznivé hodnotě 5,2 l/100km (dle palubního počítače) i když na deklarované údaje výrobce jsem nedosáhl o půl litru (4,7 kombinovaná). Udávanou maximálku 168 km/h jsem nezkoušel stejně jako zrychlení z 0-100 km/h dle výrobce za 14,9 s. Na nižší rychlostní stupně 2 a 3 je vůz poměrně živý. Při zrychlování je slyšet typický zvuk tříválce, při konstantní rychlosti je ve voze ticho.

PODVOZEK je slušně naladěn v zatáčkách se poměrně naklání, ale přesto dobře drží zvolenou stopu. Na zimních 15“ kolech nezvládá tlumit jen velké nerovnosti a díry ve vozovce. Zkoušený vůz jezdil na zimních pneu 1955-65 R15 Nexen Winguard Snow 6WH2 (na plechových kolech) s elegantníma poklicemi, z dálky si můžete splést s alu koly.  Pro vůz této velikost bych volil maximálně 16“ kola. Brzdy mají velmi dobrou účinnost.

ŘÍZENÍ Je velmi lehké díky elektrickému posilovači a také dost citlivé.

ŘAZENÍ Pětistupňové převodovky s dlouhými drahami není příliš přesné. Pětka je bohužel dost krátká, díky tomu se motor v dálničních rychlostech zbytečně vytáčí i díky absenci šestky. Motor točí na 5-tku při 90 kolem 2.600, při 100 - 1.950, při 120 kolem 3.500 a  při dálničním limitu 130 je to už 3.800 otáček a ve 150-ti motor točí už 4.400 otáček. Otáčkoměr je cejchován po pěti stech otáček (ve tmě navíc svítí jen tisíce), tak se z něj těžko odečítají přesné hodnoty.

INTERIÉR Palubní deska má klasické uspořádání s kapličkou před řidičem. Interiér je kvalitně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled. Vlevo je rychloměr, vpravo otáčkoměr, přístroje jsou s bílým podsvícením. Otáčkoměr je bohužel cejchovaný po 500 otáčkách, takže není moc přehledný (těžko z něj vyčíst přesné otáčky). Displej palubního počítače je uprostřed nad ním je digitální tachometr (palubní počítač zobrazuje tyto funkce - průměrná rychlost, spotřeba průměrná a okamžitá, chybí doba jízdy). Nad prostředním displejem je vlevo analogový palivoměr a napravo teploměr chladící kapaliny. Uprostřed palubní desky je velký 7“ dotykový displej. Přes něj se ovládá klimatizace, navigace, audiosystém a zobrazuje obraz parkovací kamery. C3 má LED denní světla. Blikače mají dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici.

Originál radio s CD/MP3 s 6-ti reproduktory a slušným zvukem volantem má ovladání na volantu nebo přes dotykový displej. 3-ramenný volant s koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách. Navigaci, která má naistalovanou češtinu a nyní umí i v zahraničí názvy ulic. Vůz má ve výbavě automatickou klimatizaci s ovládáním přes multifunkční dotykový displej, což není zrovna praktické, například pokud jedete podle navigace. Palubní deska má stříbrné lemy. V interiéru je béžová kůže - na palubní desce, volantu, v čalounění dveří a na hraně sedadel a opěrkách. Z vozu dobrý výhled všemi směry, jen A sloupek omezuje ve výhledu.

Přední sedačky s šedobílým vzorovaným látkovým potahem, kombinované s béžovou kůží jsou pohodlné i na delší cesty, výškově nastavitelná je pouze sedačka řidiče. Přední pásy se nedají výškově nastavit stejně jako u Cactuse. Chybí madla nad dveřmi a to na všech čtyřech místech a vnitřní světlo vzadu. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen, od opěradla k opěradlu 70 cm, (kratší sedák 46 + 24 cm prostor pro kolena při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, vzadu jsem měl hlavu těsně u stropu 89 cm. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4 oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde i 1,5 litrová láhev (ale jen naležato).Před řadící pákou, dole na středové konzole je místo pro 2 nápoje.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 300 litrů, což je průměrná hodnota u malých vozů. Testovaný vůz neměl rezervní kolo, ale jen sadu na dojetí. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 922 litrů, ale nevznikne rovná plocha, je tam menší schod a opěradlo nelze sklopit do vodorovné polohy. Naměřil jsem rozměry- šířka 97-104 cm, výška pod odnímatelným krytem je 56 cm, délka v rovině podlahy 68 cm, po sklopení sedaček až 137 cm. Nákladová hrana je poměrně vysoko - 75 cm nad zemí a 21 cm nad podlahou kufru.  Po otevření kufru se nachází jeho spodní hrana víka kufru - zámek 186 cm nad zemí, což je velmi slušná hodnota. V plastu na vnitřní straně jsou dvě prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

 BEZPEČNOST Vůz je vybaven v základu 6-ti airbagy. Součástí výbavy je stabilizační systém ESP. Při panickém brzdění se rozblikají varovné blikače. Signalizace vozu ve slepém úhlu ve vnějším zpětném zrcátku je výborná věc, zejména na dálnici nebo ve městě na víceproudých silnicích. Vůz má systém rozpoznávání dopravních značek - omezující rychlost, na displeji se objeví nápis o max. povolené rychlosti. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h a je velmi výrazná, takže není možné jet bez zapnutých pásů.

DESIGN Je netradiční a C3 si určitě nespletete s žádným jiným autem, jedině s designově spřízněným Cactusem, ze kterého nová C3 vychází. Zejména přední část je atypická - je dost vysoká a zakulacená. Světlomety jsou ve třech úrovních výšky, dole v rozích jsou mlhovky, uprostřed hlavní světla a nahoře u kapoty denní LED světla a blinkry, které spojuje dvojitá chromovaná lišta navazující na znak Citroenu. Lemy kol a prahy jsou lemované černým plastem. Na bočních dveřích jsou speciální plastové černé panely airbump (patent a novinka Citroenu) se vzduchovou kapsou, které tlumí malé nárazy (hodní se zejména do města). Zadní část vozu, spodní část je téměř celá oplastovaná (černý plast) koncové světlomety jsou oválné. Nad zadním sklem je spojler s třetím brzdovým světlem. Testovaný model byl celý v sytě oranžové barvě, ale je možné přiobjednat barevnou střechu, zrcátka a lemy mlhovek. Myslím, že vůz se bude líbit hlavně ženám a mladým lidem, kteří se chtějí odlišit.

CENA Testovaný C3 v prostřední výbavě Feel s motorem 1,2 PureTech je nabízen za akční cenu 267.900 Kč (11/2017) jinak 297.900 Kč. V této výbavě najdeme: ESP s EBD, elektrický posilovač řízení, 6x airbag, př. mlhovky, automatické světla + stěrače, centrál s dálkou - sklopný klíček, el. ovl. okna př. dveří, el. ovládaná zpětná zrcátka, manuální klimatizace, palubní počítač, tónovaná skla, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro a 7“ displejem s USB slotem, systém rozpoznávání dopravních značek, tempomat a omezovač rychlosti, výškově stavitelná sedačka řidiče a volant, 15“ plechová kola s pneu 195-65.

Příplatková výbava : Navigační systém  Citroen Connect Navi se 7“ displejem (mapové podklady Evropa) + automatická klimatizace za 27.000, zadní parkovací asistent 7.000, Pack pohoda :vyhřívaná přední sedadla a přední mlhovky 8.000, Airbump 5.500, vnitřní čalounění Chevrons - TEP Colorado za 19.900, oranžová perleť power za 13.000 Kč. Doplňky celkem za 80.400 Kč. Celková cena je tak 348.300 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :    - slušné jízdní vlastnosti a brzdy

                 - úsporný a poměrně pružný motor 1,2

                 - dobře svítící světla, zejména dálkové

                 - analogový a digitální tachometr 

                 - vnější i vnitřní design

                 - nemá start stop systém 

                 - čidla parkování, ztlumí se radio při aktivaci senzorů

                 - stylová vnitřní madla předních dveří

                 - podrobná navigace, ulice i v zahraničí

MÍNUSY:  - ovládání klimatizace pouze přes multifunkční displej

                - podvozek nezvládá velké nerovnosti    

                - delší, nepřesné dráhy řazení                

                - dotykový displej někdy hned nereaguje

                - krátké převody, ve 130 km/h točí 3.800 otáček

                - přední pásy se nedají výškově nastavit

                - vyšší nákladová hrana kufru 

                - chybějící stropní madla v interiéru

                - otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

                - pouze 1 paměť palubního počítače bez doby jízdy

                - nemá rezervní kolo

    

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 1199 cm3 řadový zážehový 3 válec PureTech                                                                                     

Výkon 60 kW (82 k) /5.750 ot./min., točivý moment 118 Nm ve 2.750 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  3.996 - 1.749 - 1.474 mm, rozvor 2.540 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 980 kg , užitečná 570 kg, celková 1.550 kg                                 

Nádrž na 45 l paliva. Zavazadlový prostor 300/922 l                                                                                                                         

Pneu 195 - 65 R15 Nexen Winguard 3 (zimní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 14,9 s, max. rychlost 168 km/h
Spotřeba paliva 4,1 mimo - 5,7 město - 4,7 l/100km  kombinace

Během testu najeto 784 km se spotřebou 5,2 l/100km. 

Resume: Vůz pro ty, kteří se chtějí odlišit, nabízí netradiční design zvenku i zevnitř. Vůz nabízí prostorný interiér a úsporný motor 1,2.

 

Karel Kolečko

 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share