Vyhledávání

Test nového Fordu Fiesta s nejsilnějším benzinovým motorem 1,6

Test nového Fordu Fiesta s nejsilnějším benzinovým motorem 1,6

Nový Ford Fiesta 1,6 Titanum, malé auto v maximální výbavě

Velmi jsem se těšil na novou Fiestu s nejsilnějším motorem 1,6. Měl jsem k dispozici vůz v nejvyšší výbavě Titanum. Fiesta se pohybuje ve velmi nabité třídě malých vozů proti faceliftované Fabii, C3, Corse, Puntu, Cliu, 207-čce a také autu roku 2010 VW Polo.

MOTOR K dispozici jsem měl vůz s nejsilnějším dodávaným benzínovým motorem s variabilním časováním - 1,6. Má výkon 88 kW dosahovaných v 6.000 ot., a 152 Nm točivého momentu až ve 4.050 ot. Spotřeba - na dálnici s rychlostí kolem 130 km/h se pohybovala kolem 7,0 l/100km. Při jízdě po běžné silnici (přes vesnice, zatáčky a kopce) svižným stylem se při obsazení 2-osobami spotřeba pohybovala kolem 7 -8 litrů. Ve městě jezdíte kolem 8-10 litrů. Spotřeba se během celého testu - 498 km ustálila na hodnotě 7,4 l/100km, když výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 5,8 což je o 1,6 litru méně.

Udávanou maximálku 193 km/h jsem nezkoušel (170 jsem dosáhl bez problémů) zrychlení z 0 na tachometrových 100 km/h se mi povedlo za 9,9 s což je přesně údaj výrobce. Na nižší rychlostní stupně 2 a 3 byl vůz při zatížení 2 osobami velmi živý. Motor začal zabírat a zrychlovat  cca od 2.500 do otáček maximálního výkonu. Na vyšší rychlostní stupně to bylo s ochotou zrychlovat už slabší. Motor byl velmi kultivovaný a tichý v nižších a středních otáčkách. Spotřeba se při běžném ježdění mimo město bude pohybovat kolem 7 litrů.

PODVOZEK Jízdní vlastnosti mě velmi příjemně překvapily vzhledem k velikosti vozu (malé 4 metrové vozy). Podvozek byl příjemný, dobře filtroval nerovnosti vozovky (bohužel nízkoprofilové pneu snižovali jízdní komfort) v zatáčkách Fiesta velmi dobře seděla. Se zimními nízkoprofilovými pneu Pirelli Snow Sport 195-45 R16 na elegantních originálních paprskových Alu kolech Fiesta velmi dobře držela stopu, umožňovala tak dost ostré průjezdy zatáčkami. Zimní pneu na mokru trochu klouzali, tak se mi podařilo v zatáčce dostat vůz do smyku, naštěstí vše vyrovnalo příplatkové ESP. Brzdy fungovaly velmi dobře i když vzadu byly jen bubnové brzdy. Jízdní vlastnosti patří na špičku třídy.

ŘÍZENÍ  Bylo velmi příjemné s variabilním účinkem elektrického posilovače. Kladlo optimální odpor. Jen mě zklamala citlivost na boční vítr při jízdě po dálnici, to bych čekal spíš u vyššího vozu typu MPV nebo SUV.

ŘAZENÍ Bylo poměrně přesné s optimálními drahami, jen zpátečka nešla vždy hned zařadit a musela se na ni víc zatlačit. Ergonomická kožená hlavice řadící páky se dobře držela. Vůz byl vybaven 5-ti stupňovou převodovkou i když šestka by mu určitě slušela - motor točil na 5-tku při  90 km/h 2.400, při 100 cca 2.700, při 120 - 3.200 a  při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje už 3.500 ve 150 to bylo už nemalých 4.000 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska je z měkčených plastů v testovaném voze byla v tmavě fialové  barvě a ladila s barvou karosérie a sedaček. Interiér byl kvalitně zpracovaný a vypadal dobře i na pohled. Palubní deska měla trochu komplikovanější tvar s analogovou kapličkou před řidičem. Byla přehledná vlevo byl otáčkoměr, který byl bohužel cejchován jen po 500 otáčkách, takže nedával moc přesné údaje. Vpravo je tachometr, který má cejchování, také bohužel jen po desítkách. Dole uprostřed je ukazatel stavu paliva, bohužel teploměr chladící kapaliny chybí. Nahoře mezi přístroji je displej palubního počítače. U palubního počítače mi chyběla doba jízdy, měl pouze jednu paměť (zobrazoval průměrnou, aktuální spotřebu, ujetou vzdálenost, dojezd a průměrnou rychlost) navíc se každá hodnota musí nulovat zvlášť. Světla mají funkci denního svícení. Blikače jsou vybaveny příjemnou dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 s 6-ti reproduktory a dobrým zvukem mělo ovládání i tlačítky přímo na volantu. 3-ramenný elegantní volant se stříbrným plastovým dekorem s ergonomickým tvarem a koženým dvoubarevným potahem byl seřiditelný ve 2 osách. Na volantu byly mimo ovladačů radia vlevo i ovladače tempomatu vpravo, ovládání obojího bylo ergonomické a velmi intuitivní. Vůz byl vybaven automatickou klimatizací. Ovládanou tlačítky soustředěné do kruhu uprostřed byl displej klimatizace, po obou stranách byly otočné ovladače teploty a rychlosti otáček ventilátoru. K ovladačům klimatizace není dobrý přístup při zařazené 5-tce. Z vozu je dobrý výhled všemi směry, přední kapota není vidět, ale to je již dnes bohužel běžné. Přední stěrače nechají poměrně velkou plochu nesetřenou zejména nahoře a hlavně u spolujezdce. Vůz byl vybaven vyhřívaným čelním sklem, což se bude v zimě určitě hodit. Líbila se mi parkovací kamera umístěná nad zadní RZ (bohužel v dešti se snadno zašpiní) její obraz se zobrazoval v pravé části zpětného zrcátka v této třídě vozů to není určitě běžné.

Přední sedačky s koženým dvoubarevným  potahem z programu Ford Indvidual. Sedačky byly pohodlné obě byly vyhřívané (bohužel stupeň vyhřívání se nedal regulovat, pouze jediná poloha) řidičova sedačka byla výškově nastavitelná. Omylem byly ve voze sedačky určené pro 3-dveřovou verzi, takže je bylo možné sklopit a posunout dopředu, to se asi v továrně Fordu někdo zamyslel. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 67 cm (o 5 cm méně než u Fabie a o 4 cm méně než v C3)  při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou bylo dost místa. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken a hlavní ovladač byl na dveřích řidiče (bohužel posunut dost dozadu, takže když jste dali ruku přirozeně do loketní opěrky měli jste dlaň mnohem víc vpředu než byly ovladače oken), kde se do kapsy vešla i 1,5 litrová láhev. Pod ovladači klimatizace dole na středové konzole bylo ideální místo pro uložení mobilního telefonu, byl tam i slot pro USB do audiosystému, ovládání MP3 přehrávání z USB bylo velmi jednoduché.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 281 litrů, což je průměrná hodnota. Pod jeho podlahou byla dojezdová rezerva 175-65 R14. Opěradla zadních sedaček byly dělené v poměru 1/3 ku 2/3. Po sklopení opěradel nevznikne rovná plocha je na ní schod, navíc zadní strana sedaček je kovová-černě lakovaná, takže se poškrábe a může odřít i převážené předměty např. jízdní kolo. Naměřil jsem rozměry - šířka 100 cm, výška pod odnímatelným krytem je 56 cm, délka v rovině podlahy 70 cm, tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je dost vysoko cca 70,5 cm nad zemí a 21 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru se nachází jeho spodní hrana víka kufru -zámek 183,5 cm nad zemí, což je průměrná hodnota. V plastu na vnitřní straně je vpravo jedna prohlubeň určená pro uchopení při zavírání.

 BEZPEČNOST Vůz byl vybaven v základu 4-mi airbagy. V testované Fiestě byl příplatkový stabilizační systém ESP s protiskluzem TCS, za něj se připlácí nemalých 16.000 Kč. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h.

DESIGN Je velmi povedený přední část s velkou maskou (tento tvar používá také Citroen a nové modely Hyundai) a příplatkovým spojlerem. Pěkně působí protáhlé velké světlomety. Boční linie oken lemovaná chromovou lištou stoupá směrem k zádi. Zadní část s vysoko umístěnými trojúhelníkovými sdruženými světlomety a chromovanou lištou s logem výrobce nad RZ působí velmi zdařile. Navíc testovaný model měl příplatkový horní spojler a difuzor což vzhled ještě umocňovalo. Myslím, že vůz se bude líbit hlavně ženám a mladým lidem. Ve srovnání s hranatým  předchůdcem, jakoby přeskočila nová Fiesta o jednu generaci. Vozu bohužel chybí jakékoliv ochranné lišty ať na náraznících, tak i na dveřích což není praktické.

CENA Fiesta byla v nejvyšší výbavě Titanum je nabízena za akční cenu 359.990 Kč (11/2010) standartně 394.690 Kč. V této výbavě najdeme: ABS, variabilní posilovač řízení, 4x airbag kolenní airbag, př. mlhovky, centrál s dálkou - sklopný klíček, př. el. okna, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, manuální klimatizace, 15“ alu kola, palubní počítač, radio s CD a MP3 s 6-ti repro, zadní dělené sedadlo, výškově stavitelná sedačka řidiče, kožený volant nastavitelný ve dvou osách. Příplatková výbava : ESP s TSC za 16.000, automatická klimatizace 10.000, tempomat 10.800, sada parking -zadní parkovací asistent s kamerou, dešťový senzor, zrcátko se zatmíváním za 17.000, sada bluetooth - hands free, USB a AUX připojení, velký multifunkční displej, ovládání radia na volantu za 11.500, sada sport - přední a zadní spojler, sportovní mřížka chladiče, zadní difuzor za 12.500, tmavě tónovaná z. skla 4.500, z. el. ovládaná okna 5.000, 16 “ paprskové alu kola s pneu 195-45 za 4.000, startovací tlačítko 8.000, el. sklopné vnější zrcátka 2.000, sada Winter - vyhř. přední sklo a sedačky 9.800, sada Individual sportovní kožené sedačky, interiér vč. výplní dveří čalouněný v kůži 50.000, metalíza za 12.500 Kč. Doplňky celkem za 173.600 Kč. Celková cena je tak nemalých 533.590 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - velmi dobré jízdní vlastnosti a brzdy

                  - vnější design

- zadní parkovací kamera 

- pohodlné přední sedačky

                  - bezpečnostní výbava 5 airbagů v sérii

                  - odkládací prostory 

                  - dobré zpracování, palubní deska z měkčených plastů

                  - vyhřívané přední sklo

- kvalitní audio s intuitivním ovládáním na volantu

- USB připojení a snadné ovládání

MÍNUSY: - citlivost na boční vítr

                  - průměrný prostor pro nohy na zadních sedadlech

                  - nepřesné řazení zpátečky

- chybějící doba jízdy na palubním počítači

- palubní počítač zobrazuje pouze 1 hodnotu, vč. celkových kilometrů

                  - pouze jedna paměť palubního počítače, nutnou nulovat každou zvlášť

                  - cejchování otáčkoměru a rychloměru

                  - chybí teploměr chladící kapaliny

                  - chybějící ochranné lišty - nárazníky, dveře

                  - lacině působící stříbrné plasty na palubní desce  

                  - stěrače stírají malou plochu

                  - nerovná plocha po sklopení zadních sedaček (lakovaná z. strana opěradel)

- nevhodně vzadu umístěné ovl. oken

- ovládání klima za řadící pákou

- omylem sklopné přední sedačky (z 3dveřové verze)

    

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 1596 cm3 řadový zážehový 4 válec                                                                                      

Výkon 88 kW (120 k) /6.000 ot./min., točivý moment 152 Nm 4.050 ot./min.
5-ti stupňová manuální
převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  3.950 – 1.722 - 1.481 mm, rozvor 2.489 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 979 kg , užitečná 521kg, celková 1.500 kg                                 

Nádrž na 42 l paliva. Zavazadlový prostor 281/965 l                                                                                                                         

Pneu 195 - 45 R16 Pirelli Snowsport (zimní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,9 s, max. rychlost 193 km/h
Spotřeba paliva 4,6 mimo - 7,9 město - 5,8 l/100km kombinace

Během testu ujeto 498 km s průměrnou spotřebou 7,4 l/100km

 

 

Resume: jeden z nejlepších malých vozů s výborným podvozkem a slušným benzínovým motorem. Tato plně vybavená verze s motorem 1,6 je za dost vysokou cenu.

Karel Kolečko

4 - 8.11.2010

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu