Vyhledávání

Test nového Renaultu Mégane 1,5 DCi

Test nového Renaultu Mégane 1,5 DCi

Test nové generace Renaultu Mégane s motorem 1,5 DCi s klasickou pětidveřovou karosérií. Jedná se o výborný vůz nižší střední třídy. Za týden jsem s Méganem najezdil 506 km.

MOTOR K dispozici jsem měl vůz se silnější verzí naftového motoru 1,5 DCi (motor používaný ještě v Dacii a Nissanu). Tento motor disponuje výkonem  81 kW dosahovaných ve 4.000 ot., ale hlavně 260 Nm točivého momentu už od 1.750 otáček. Na nižší rychlostní stupně 2 a 3 je vůz velmi živý, zátah turba se projeví kolem 1.700 - 1.800 otáček.  Motor 1,6 HDI je velmi kultivovaný a tichý, slyšet je až ve vyšších otáčkách nad 3.500 kam ho není potřeba vytáčet. Vůz má systém start-stop, který bohužel vypíná studený motor (už po 400m) pokud ho chcete vypnout musíte to udělat po každém zapnutí zapalování. Startuje se tlačítkem, stačí mít kartu u sebe v kabině vozu.

Spotřeba - na dálnici při dodržování limitu počítejte se spotřebou kolem 5,5 - 6-ti l/100km. Při úsporné jízdě s rychlostí do 100 se dostanete na hodnoty kolem 4 - 4,5 litru. Při běžné jízdě je spotřeba kolem 5 - 5,5 litrů. Hodně svižná sportovní jízda znamená kolem 6,5 - 7-mi litrů. Ve městě jezdíte mezi mezi 5 -6 litry, také díky systému Start - stop, kdy se po zastavení motor vypne, po zmáčknutí pedálu spojky motor během okamžiku naskočí a můžete se bez prodlevy rozjet. Start-stop bohužel vypíná studený motor (už po 400 m) pokud ho chcete vypnout, musíte to udělat po každém zapnutí zapalování. Spotřeba se během celého testu - 506 km ustálila na hodnotě rovných 6 l/100km (dle palubního počítače) i když na údaje udávané výrobce jsem zdaleka nedosáhl, víc jak o 2 litry (3,7-3,9 kombinovaná). Udávaná maximálka je 187 km/h, já jsem jí nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h za 11,3 s, já jsem na tachometrových 100 dosáhl za rovných 11 s.

PODVOZEK je výborně naladěn, nové Renaulty se chovají podobně jako konkurenti z Německa. Mégane sedí v zatáčkách velmi dobře, nijak výrazně se nenaklání a poslušně drží zvolenou stopu na letních 205-50 R17 Continental ContiEcoContact na krásných originál 10-ti paprskových alu stříbrno černých kolech. Podvozek nabízí dobrý jízdní komfort a pohodlí, přesto se s ním dá jet velmi ostře v zatáčkách. Dobře tlumí nerovnosti i přes velké 17-tky. Ruční brzda je elektrická automatická, po vypnutí zapalování se automaticky aktivuje, při rozjezdu se při zapnutých pásech pak automaticky odjistí.

ŘÍZENÍ Jde velmi zlehka a vůz se příjemně řídí. Řízení má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné a má dobrou zpětnou vazbu. Nastavitelný volant s koženým potahem se silným věncem je v dolní části zploštělý.

ŘAZENÍ 6-ti stupňové manuální převodovky je poměrně přesné, ale s delšími drahami. Řadící páka je kožená s kovem nahoře, ten bude nepříjemně studět v zimních dnech a v létě bude naopak pálit do ruky. Šestka je poměrně dlouhá, takže motor ani v dálničních rychlostech zbytečně netočí vysoké otáčky.  Motor točí na 6-tku při 90 kolem 1.600, při 100 1.850, při 120 kolem 2.150 a  při dálničním limitu 130 je to 2.400 otáček a ve 150-ti motor točí jen 2.700 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska je celá z měkčených plastů. Interiér je kvalitně zpracovaný a vypadá dobře i na pohled jako u prémiových značek. Palubní deska má klasický tvar s kapličkou před řidičem. V kapličce jsou 3 přístroje, zcela vlevo je teploměr chladící kapaliny, vpravo je palivoměr uprostřed je displej, na kterém se zobrazuje digitální otáčkoměr nebo tachometr, jsou 4 různé možnosti vyobrazení navíc v různých barvách dle nastaveného režimu. V dolní části se zobrazují ujeté km, bohužel se střídají s údaji palubního počítače s jednoduchým ovládáním na volantu, chybí doba jízdy, má pouze 1 paměť (zobrazuje průměrnou, aktuální spotřebu, ujetou vzdálenost, dojezd a průměrnou rychlost) zobrazuje se na multifunkčním displeji navigace a audia. Originál radio s CD/MP3 s 10-ti reproduktory včetně subwooferu (v prostoru místo rezervního kola) a slušným zvukem má ovládání na volantu. USB slot pro audio připojení je na středovém tunelu pod klimatizací. V horní části středového tunelu mezi výdechy větrání je velký dotykový displej (8,7“) systému R-link, která zobrazuje údaje radia a MP3 přehrávače, ovládání navigace a ventilace s klimatizací, systém Multi-Sense a   palubního počítače. Systém Multi-Sense má 5 nastavení : Sport, Comfort, Eco, Neutral a Perso. Každé je spojeno s barvou podsvícení interiéru a palubních přístrojů, např. Sport červené, Comfort modré, Eco zelené. 3-ramenný elegantní volant se stříbrným plastovým dekorem s ergonomickým tvarem a koženým potahem se dobře drží a  je seřiditelný ve 2 osách, ná na sobě ovladače audia a tempomatu. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Vůz má ve výbavě automatickou dvouzónovou klimatizaci. Ovládanou dvěma kruhovými ovladači, tlačítky a dotykovým displejem. Na palubní desce nad kapličkou průhledný head displej na kterém se zobrazuje rychlost a údaje navigace (je možné ho výškově ho nastavit). Výhled z vozu omezují zejména mohutné zadní C sloupky a malé zadní okno a mohutné A-sloupky.

Přední anatomické sedačky s látkovými potahy a koženkovými bočnicemi jsou velmi pohodlné a mají dobré boční vedení, výškově nastavitelná je jen sedačka řidiče s nastavitelnou bederní opěrkou. Sedačka řidiče má nastavitelné masážní funkce (intenzitu, typ masáže a rychlost). Mezi sedadly je loketní opěrka, s úložným prostorem. Vzadu je slušný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 72 cm (sedák 49 + 23 cm prostor pro kolena) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou, prostor nad hlavou vzadu je tak akorát - 94 cm od sedáku. Vůz má elektrické ovládání všech 4-oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče včetně ovládání zrcátek, kde se do kapsy vejde i velká 1,5 litrová láhev. Před řadící pákou na středové konzoli je ideální místo pro uložení mobilního telefonu.

Zavazadlový prostor má velmi slušný objem 380 litrů s rezervou a bez ní dokonce 384 litrů. Testovaný vůz bohužel neměl rezervu (na jejím místě byl Subwoofer Bose), ale pouze sadu na dojetí. Má praktický pravidelný tvar, po stranách jsou háčky na zavěšení tašek. Opěradla zadních sedaček jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3. Po sklopení opěradel nevznikne rovná plocha s hranou, objem se zvětší na 1247 litrů a ložná plocha se prodlouží ze 76 až na 157 cm k opěradlu řidiče (132 cm ložná plocha). Naměřil jsem rozměry - šířka 110 cm výška pod odnímatelným krytem je 55 cm. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem, nákladová hrana je 74 cm nad zemí a s 22 cm vysokou hranou nad podlahou kufru. Po otevření kufru se nachází jeho spodní hrana víka kufru -zámek 180 cm nad zemí, což je dost málo a hlavy nakládajících jsou v ohrožení. V plastu na vnitřní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání, takže si neušpiníte ruce.

BEZPEČNOST Vůz má 6 airbagů. Stabilizační systém ESC s protiskluzem ASR je v základní výbavě. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h. Vůz se po rozjezdu při rychlosti 15 km/h automaticky zamkne.  Megane má automatické přepíná dálkových / tlumených světel, který funguje velmi dobře, LED světla navíc výborně svítí. Systém rozpoznávání dopravních značek (omezení rychlosti) funguje velmi spolehlivě. Navíc je zde systém na udržování jízdního pruhu. Dobré brzdy - kotouče na všech 4 kolech

DESIGN Působí elegantně, solidně a nadčasově. Přední část s velkým logem plynule navazuje na chromové lišty masky, světlomety s dvojitou spodní linkou (kde jsou denní LED světla, která lemují světlomety z horní a boční strany)  protaženými do boku. V dolní části jsou kulaté mlhovky a nad nimi blinkry a uprostřed nárazníku také velká černá mřížka chladiče. Zadní světla zasahují do boků a jsou rozdělené na 2 díly, vnitřní jsou na pátých dveřích sahají téměř až doprostřed ke znaku, ve kterém je umístěna parkovací kamera, v dolní části zadního nárazníku je černý difuzór. Na boku je několik prolisů po celé délce vozu. Ve spodní části bočních zrcátek je umístěn blinkr, bohužel na dveřích ani náraznících nenajdete žádné ochranné lišty.

CENA Testovaný vůz v současné době v druhé nejvyšší výbavě Bose, je nabízen za cenu 529.900 Kč. V této výbavě najdeme  ESP, 6x airbag, tempomat a omezovač rychlosti, palubní počítač, centrál s dálkou - hands free karta, bezklíčkové otvírání a startování. 4x el. okna a zrcátka, dešť. senzor stěračů, samočinné světlomety, denní LED světla, přední mlhovky, automatické zatmavení zrcátka, asistenční systémy - čtení dopr. značek, udržování jízdních pruhů, multimediální systém s CD a MP3 s ovl. na volantu se 7“ displejem, 10 repro Bose systém včetně Subwooferu, navigace, bluetooth připojení, handsfree, USB, zadní čidla parkování, el. ovládaná zrcátka,výškově nastavitelná  sedačka řidiče s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou a masážní funkcí, kožený volant stavitelný ve 2 osách, automatická 2-zónová klima, poloautomatická ruční brzda,  17“ alu kola. Příplatková výbava : Pack winter - vyhřívání předních sedaček a volantu za 8.000, Pack Techno - LED světlomety a Head-up displej, multimediální systém Rlink s 8“ displejem za 8.000, Pack City - přední parkovací senzory, zadní kamera, možnost, příčného i podélného parkování - nyní zdarma (jinak 18.000), červená metalíza Flamme za 17.000 Kč. Cena všech doplňků 56.000 Kč. Celková cena je tak celkem 585.900 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :    - dobré jízdní vlastnosti a brzdy

                 - pružný a tichý motor

                 - barevné podsvícení interiéru

                 - atraktivní vnější i vnitřní design

                 - dotykový systém R link

                 - hlavní světlomety s LED technologií

                 - bezklíčkové otvírání a startování

                 - slušné audio s USB připojením

                 - možnost nastavení různých módů + grafiky palubních přístrojů

                 - pohodlné přední sedačky, řidičova s masáží

                 - tvar volantu s ovladači

                 - parkovací asistent - podélné i příčné parkování

MÍNUSY:   - vysoká nákladová hrana kufru

                 - bez rezervního kola

                 - středový tunel tlačí na nohu řidiče

                 - ovládání klimatizace přes dotykový displej

                 - pouze 1 paměť palubního počítače, nezobrazuje dobu jízdy

                 - start stop vypíná i studený motor

                 - ovládání hlasitosti audia pouze tlačítky

                 - prostor vzadu působí stísněně - vysoko posazená okna

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 1461 cm3 řadový vznětový přeplňovaný 4 válec dCi, Euro 6                                                                                  

Výkon 81 kW (110 k) /4.000 ot./min., točivý moment 260 Nm při 1.750 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Rozměry D x Š x V  4.359 - 1.814 - 1.447 mm, rozvor 2.669 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.205 kg, užitečná 643 kg, celková 1. 848 kg

Nádrž na 47 l paliva.

Zavazadlový prostor 384 po sklopení sedaček 1247 litrů.                                                                                                               

Pneu 205-50 R17 Continental ContiEcoContact (letní)
Zrychlení 0 - 100 km/h za 11,3 s, max. rychlost 188 km/h
Spotřeba paliva 3,4-3,6 mimo - 4,2-4,4 město - 3,7-3,9 l/100km  kombinace
Změřeno během testu: celková spotřeba 506 km - 6,0 l/100km

zrychlení na tachometrových 100 za 11 s. 

Resume: rodinný hatchback, který se může směle postavit německým konkurentům jako je Golf, Focus a Astra. Má dobrý podvozek a motor. Prostorný moderní a dobře zpracovaný interiér. V základu je bohatá výbava včetně bezpečnostní.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5 6 7 8

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu