Vyhledávání

Test Peugeotu 207 HDI v prostřední výbavě Active

Test Peugeotu 207 HDI v prostřední výbavě Active

Test přímého konkurenta Fabie - Peugeot 207 1,6 HDI Active

K testu jsem obdržel loni lehce faceliftovaný úspěšný Peugeot 207 v prostřední výbavě Active, s úsporným motorem 1,6 HDI. Již 5 let úspěšně prodávaný, před rokem lehce omlazený P207 se postaví faceliftované Fabii, nové Fiestě, C3, Corse, Cliu, a také autu roku 2010 VW Polo. Na základě vozu 207 existuje také závodní Rallyová verze Peugeot S 2000 s pohonem všech kol, který poslední 4 roky sbírá vavříny v Rallye, aktuálně vyhrál Rallye Monte Carlo 2011.

MOTOR
Měl jsem štěstí a měl k dispozici vůz s velmi povedeným dieselovým motorem - 1,6 HDI (používaný také v koncernových vozech Citroen a ve Fordech). Ve slabší verzi s 68 kW dosahovaných ve 4.000 ot., ale hlavně 230 Nm už v 1.750 ot. točivého momentu. Spotřeba se během celého testu - 783 km ve smíšeném provozu v zimních podmínkách ustálila na hodnotě 5,4 l/100km což je o litr víc než deklaruje výrobce. Při jízdě po běžné silnici (přes vesnice, zatáčky a kopce) svižným, ale úsporným stylem se při obsazení 2-osobami spotřeba pohybovala kolem 5 litrů. Při ustálené jízdě se snahou o nejnižší spotřebu se kolem 80-90 km/h se dalo jet kolem 4 litrů. Běžně se dá jezdit s kombinovanou spotřebou kolem 5- ti litrů.

Udávanou maximálku 183 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h za 11,9 s, mě se to podařilo nejlépe za 12,2 s. Pod 1.500 otáček motor nezabíral navíc vibroval. Na nižší rychlostní stupně 2 a 3 (v nižších rychlostech do 80) byl vůz při zatížení 2 osobami velmi živý, zátah turba se projevil kolem 1.800 otáček. Motor byl velmi kultivovaný a tichý, slyšet o sobě dával až ve vyšších otáčkách nad 3.500 kam ho nebylo běžně potřeba vytáčet. 



PODVOZEK Byl optimálně naladěn v zatáčkách skvěle držel zvolenou stopu a nezapřel sportovní geny úspěšného bratříčka z Rallye S 2000. Dobře tlumil nerovnosti a nečinila mu problém ani jízda po kostkách, optimální kompromis mezi komfortem a sportovním podvozkem, jeden z nejlepších podvozků v dané třídě malých vozů. Moc se mu nelíbí přejezdy příčných přejezdů a děr, ale kterému auto ano. Vůz jezdil na zimních pneu 185-65 R15 Michelin Alpin (na plechových discích), které dobře držely. Velikost kol je pro běžnou jízdu optimální. Brzdy měli velmi dobrou účinnost a neměli problém lehký vůz zastavit.

ŘÍZENÍ By mohlo být trochu tužší, mělo elektrický posilovač s variabilním účinkem podle rychlosti. Vůz se velmi příjemně řídil a hodí se do městského provozu. Ideální vůz pro ženy.

ŘAZENÍ Bylo překvapivě přesné, ve srovnání s koncernovým C3 podstatně lepší a přesnější, mohlo by mít jen kratší dráhy řazení. Motor točil na 5-tku při 90 km/h - 1.800, při 100 cca 2.000, při 120 kolem 2.200 a při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje velmi rozumných 2.600 otáček i ve 150 motor točil pouze 3.000 otáček.


INTERIÉR Přístrojová deska, horní část byla z měkčených plastů. Interiér byl velmi slušně zpracovaný a vypadal dobře i na pohled. Palubní deska měla tradiční tvar s kapličkou s otáčkoměrem a rychloměrem, palivoměrem a teploměrem chladící kapaliny v jednom kulatém ukazateli- všechny 3 byly se stříbrným orámováním a bílým podkladem. Jen jsem nepochopil černý výřez u otáčkoměru a rychloměru v dolní části přístroje. Displej palubního počítače byl uprostřed palubní desky. U palubního počítače se 2-mi pamětmi mi chyběla tradičně jako u všech vozů PSA doba jízdy. Přístroje i palubní počítač mají ve tmě nepříliš příjemné oranžové podsvícení. Světla mají funkci denního svícení. Blikače měli příjemnou dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 s pouze 2-ma reproduktory mělo ovládání páčkami pod volantem, dole pod ovladači klimatizace byl příplatkový USB slot. 3-ramenný volant je seřiditelný ve 2 osách. Vůz měl v základní výbavě manuální klimatizaci. Z vozu byl dobrý výhled všemi směry. Ostřikovače mají velkou prodlevu a nejdřív stěrače začali stírat na sucho a po několika vteřinách teprve začala stříkat na sklo kapalina z ostřikovačů.

Přední sedačky jsou velmi pohodlné ergonomicky tvarované s dobrým bočním vedením, sedadlo řidiče je výškově nastavitelné. Přední pásy jsou výškově stavitelné. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 67 cm (mezera 23 cm, sedák 44 cm) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou bylo poměrně dost místa. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním předních oken, hlavní ovladač byl na dveřích řidiče, kde se do kapsy vešla i 1,5 litrová láhev. Pod radiem bylo místo pro uložení mobilního telefonu.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 267 litrů, což je průměrná hodnota. Pod jeho podlahou byla plnohodnotná rezerva. Opěradla i sedáky zadních sedaček byly dělené v poměru 1/3 ku 2/3. Po sklopení opěradel a sedáků vznikla mírně šikmá plocha s hranou. Naměřil jsem rozměry - šířka 104 cm, výška pod odnímatelným krytem je 50 cm, délka v rovině podlahy 72 cm. Po otevření kufru se nachází jeho spodní hrana víka kufru - zámek 184 cm nad zemí. V plastu na vnitřní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

 

BEZPEČNOST Vůz byl vybaven v základu 4 airbagy. Boční hlavové airbagy byly ve voze za příplatek za 5.900 Kč. V testované 207-čce byl také příplatkový stabilizační systém ESP s ASR připlácí se za něj pouze 9.500 Kč, což je rozumná částka. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h a je velmi výrazná, takže není možné jet v klidu bez zapnutých pásů. Od rychlosti nad 10 km/h se vůz automaticky zamkne.

DESIGN I po 5 letech od premiéry vypadá 207-čka stále velmi dobře. Po faceliftu se změnila pouze vnitřní uspořádání zadních světel, vpředu se změnil nárazník a lví tlama je nyní víc otevřená. 207-čka je velmi široká a je to vidět hlavně ze zadu jak je pěkně rozkročená. Protažená přední světla hodně do boku to je dnes už typický prvek u nových modelů Peugeot. Boční zrcátka jsou na stopkách na kterých je boční blikač mě osobně se to moc nelíbí, ale v poslední době se to používá dost často. Vůz měl praktické ochranné lišty na náraznících na dveřích což už bohužel není tak běžné.


CENA 207 v prostřední výbavě Active je nyní nabízen za příznivou akční cenu 304.900 Kč (do konce března 2011) jinak je standartní ceníková cena 373.900 Kč. V této výbavě najdeme: ABS s EBD, variabilní posilovač řízení, 4x airbag, př. mlhovky, centrál s dálkou - sklopný klíček, př. el. okna, el.ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, manuální klimatizace, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu se 2-ma repro, zadní dělené sedadlo, výškově stavitelná sedačka řidiče a volant. Příplatková výbava : hlavové airbagy 5.900, ESP s ASR za 9.500, WIP Bluetooth + USB+ jack za 7.500, metalíza za 10.500 Kč. Příplatková výbava je za 33.400 Kč. Celková akční cena je 338.300 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY : - dobré jízdní vlastnosti 

                 - výkonný, pružný a úsporný motor

                 - pohodlné přední sedačky 

                 - plnohodnotná rezerva

                 - poměrně přesné řazení

                 - dobré zpracování a kvalitní použité materiály 

                 - vnější design

                 - autorádio s CD/MP3, klimatizace, ABS, elektrika v sérii (bohatá základní výbava)

MÍNUSY: - chybějící doba jízdy na palubním počítači

                 - průměrný prostor na zadních sedadlech

                 - oranžové podsvícení přístrojů a palubního počítače

                 - přejezd příčných nerovností



TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 1560 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec HDI

Výkon 68 kW (92 k) /4.000 ot./min. , točivý moment 230 Nm 1.750 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka,
pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 4.030 - 1.748 - 1.479 mm, rozvor 2.540 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.202 kg , užitečná 516 kg, celková 1.718 kg

Nádrž na 50 l paliva. Zavazadlový prostor
267/923 l

Pneu 185 - 65 R15 Michelin Alpin (zimní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 11,9 s, max. rychlost 183 km/h
Spotřeba paliva 3,7 mimo - 5,4 město -
4,3 l/100km kombinace

Celková spotřeba během testu
783 km 5,4 l/100km


Resume: Jeden z nejlepších malých vozů s dobrým podvozkem a výborným úsporným motorem HDI. Přes svoje stáří stále stačí na leadry segmentu nyní v akci za dobrou cenu.

18 - 24.1.2011

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu