Vyhledávání

Test Peugeotu 208 1,4 HDI

Test Peugeotu 208 1,4 HDI

K testu jsem obdržel na jaře 2012 představený Peugeot 208 se základní naftovou motorizací 1,4 HDI ve výbavě Intuitive, nyní se už dodává ve výbavě Active. Nová 208-čka má silnou konkurenci, domácí Fabii, faceliftovanou Fiestu, C3, Corsu, nové Clio a Polo. Na základě vozu 208 existuje také závodní Rallyová verze Peugeot 208 T16 s pohonem všech kol, která bude homologována v lednu 2014, po našich a světových tratích se už úspěšně prohání 208 R2 s předním pohonem a motorem 1,6. Za týden jsem s 208 HDI ujel 714 km s rozumnou spotřebou.

MOTOR Čtyřválcový naftový motor - 1,4 HDI se už moc nepoužívá, nabízí pouze 50 kW dosahovaných ve 4.000 ot., a 160 Nm už v 1.750 ot. točivého momentu. Turbo se probouzí a motor začíná zrychlovat od 1.800 otáček. Motor je vhodný spíš na klidnou rodinnou jízdu, nemá dostatek výkonu a nečekejte nějakou divokou akceleraci. Na nižší rychlostní stupně 2 a 3 je vůz v rozsahu 2 - 3.000 otáček ještě poměrně svižný. Je velmi tichý a úsporný. Motor není překvapivě zespodu nijak zakrytovaný.

Spotřeba se během celého testu - 714 km ve smíšeném provozu ustálila na hodnotě 5,2 l/100km což je o 1,4 litru víc než deklaruje výrobce (3,8). Při jízdě běžné jízdě (přes vesnice, zatáčky a kopce) svižným, ale úsporným stylem se při obsazení 2-osobami spotřeba pohybovala kolem 5 litrů. Při ustálené úsporné jízdě se snahou o nejnižší spotřebu do 90 km/h se dalo jet i pod 4 litry. Při svižnější jízdě a stejně tak na dálnici budete jezdit kolem 6-ti litrů. Po městě 5 - 5,5 litru. Běžně se dá jezdit s kombinovanou spotřebou kolem 5-ti litrů. Udávaná maximálka je 163 km/h, zrychlení z 0-100 km/h za 13,5 s, mě se to podařilo za 14,3 s na tachometrových 100.

PODVOZEK je tvrdší, v zatáčkách skvěle drží zvolenou stopu a nezapře sportovní geny úspěšných Rallyových verzí dvěstěosmičky. Vůz jezdil na letních pneu 195-55 R16 Michelin Energy Saver na elegantních pěti dvoupaprskových černostříbrných alu discích. Vůz dobře sedí v zatáčkách, ale nedokáže tlumit rázy od nerovností, při přejezdu děr atd. Brzdy mají velmi dobrou účinnost, přesto, že jsou vzadu bubny. Při panickém brzdění se rozblikají varovné blikače.

ŘÍZENÍ je přesné a citlivé, dvěstěosmička má elektrický posilovač s variabilním účinkem podle rychlosti. Malý tříramenný oválný volant s koženým potahem vypadá, jako v závodní voze nebo motokáře, dobře se drží a je nastavitelný jen výškově. Vůz se velmi příjemně řídí a hodí se do městského provozu i do klikatých zatáček.

ŘAZENÍ má dlouhé dráhy řazení a nepříliš přesný chod. Pětka je poměrně krátká a dieselový motor zbytečně vysoko točí. Motor točil na 5-tku při  90 km/h - 1.900, při 100 cca 2.100, při 120 kolem 2.550 a  při dálničním limitu 130 ukazují přístroje 2.800 otáček, ve 150 motor točí  3.250 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska, horní část je z tvrdých plastů, střední část palubní desky je z měkčených plastů. Palubní deska je pojata netradičně s výše umístěnou kapličkou přístrojů, nedíváte se na přístroje tradičně přes volant, ale je nad volantem. Kaplička s otáčkoměrem a teploměrem chladící kapaliny je vlevo, vpravo je rychloměr s, palivoměrem v oválném tubusu s modrým led podsvícením. Displej palubního počítače je uprostřed mezi přístroji. U palubního počítače se 2-mi pamětmi mi chyběla tradičně jako u všech vozů PSA doba jízdy. Přístroje mají bílé podsvícení. Světla mají funkci denního svícení, pomocí LED diod v hlavních světlometech. Blikače mají dnes už zcela běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 a navigací má místo uprostřed palubní desky nad výdechy topení, tam je velký dotykový displej. USB slot je na středovém tunelu pod ovládáním klimatizace. Při couvání se ztlumí rádio. Na volantu jsou tlačítka na ovládání audiosystému. Malý  oválný 3-ramenný kůží potažený volant je seřiditelný pouze výškově. Na středovém tunelu  pod ovladači klimatizace je USB slot. Ve výbavě vozu byla automatická dvouzonová  klimatizace. Pod klimatizací na středovém tunelu je místo pro nápoje nebo třeba pro odložení mobilního telefonu. Z vozu je dobrý výhled, jen vadí mohutné A-sloupky.

Přední sedačky jsou velmi pohodlné, ergonomicky tvarované s dobrým bočním vedením, obě přední sedačky jsou výškově nastavitelné. Přední pásy jsou výškově stavitelné. Vzadu je dostatečný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 71 cm (mezera 25 cm, sedák 46 cm) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou bylo poměrně dost místa. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech čtyř oken a zrcátek, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, kde se do kapsy vešla i 1,5 litrová láhev.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 285 litrů, což je průměrná hodnota. Pod jeho podlahou je plnohodnotná rezerva. Opěradla zadních sedaček jsou dělená v poměru 1/3 ku 2/3. Po sklopení opěradel a sedáků vznikne mírně šikmá plocha s hranou. Naměřil jsem rozměry - šířka 97 cm, výška pod odnímatelným krytem je 51 cm, délka v rovině podlahy 60 cm, po sklopení se prodlouží až na 146 cm a kufr se zvětší na 1076 litrů. Nákladová hrana je 69 cm vysoko a 15 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru se nachází jeho spodní hrana víka kufru - zámek 187 cm nad zemí. V plastu na vnitřní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz má již v základu 6 airbagů včetně bočních hlavových. Součástí výbavy je také stabilizační systém ESP s ASR (je už v nejnižší výbavě). Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h a je velmi výrazná, takže není možné jet v klidu bez zapnutých pásů. Nad 10 km/h se vůz automaticky zamkne. Přesto, že vzadu jsou jen kotouče, 208-ička dobře brzdí, při panickém brzdění se rozblikají varovné blikače.

DESIGN Proti předchůdci se 208-ička změnila zcela zásadně a kupodivu se všech rozměrech zmenšila. Maska chladiče je lemovaná chromem, kapotě je znak a pod ní je uprostřed nápis Peugeot. Protažená přední světla hodně do boku mají na horní straně výstupek denních LED světel. V dolní části nárazníku jsou kulaté mlhovky s chromovaným rámečkem a vodorovnou lištou na vnější straně. Přední nárazník má v dolní části poměrně nízký spojler, což není moc praktické zejména při parkování u vyšších obrubníků. Boční zrcátka jsou opět standartně uchycená z boku, ne jako u předchůdce na stopce. Ve výši bočních klik dveří je prolis, který vede po celé délce vozu a navazuje na zadní světla, které jsou do boků zvláštně vykrojeny. Zadní světla jsou do oblouku, pod sklem je chromovaná lišta s nápisem Peugeot. Uprostřed zadního nárazníku je mlhovka a dolní části je černý plast. Vůz nemá žádné ochranné lišty nárazníků a dveří na rozdíl od předchůdce 207.

CENA 208 v prostřední výbavě Active  je nyní nabízen za příznivou akční cenu (extra bonus od 1.5.2013) 313.000 Kč, jinak je standartní ceníková cena 354.000 a akční 328.000 Kč. V této výbavě najdeme: ESP s ASR, variabilní posilovač řízení, 6x airbag, př. mlhovky, centrál s dálkou - sklopný klíček, 4x. el. okna, el.ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, manuální klimatizace, radio s CD a MP3 s dotykovým displejem a ovl. na volantu se 4-mi repro, zadní dělené sedadlo, výškově nastavitelná sedačka řidiče a volant.

Příplatková výbava : City park - přední a zadní čidla parkování, př. mlhovky s funkcí cornering za 13.000, alu kola 16 helium za 14.000, diodová denní světla + vnitřní osvětlení 5.000, pack viditelnost - dešťový+ světelný senzor, zatmívací vnitřní zrcátko za 5.400, zatmavená zadní skla 2.600, automatická klimatizace 10.000, kožený volant 1.500, Pack úložné prostory - stř. loketní opěra 4.000, navigace s bluetooth a dotykovou obrazovkou za 10.000, metalíza za 11.000 Kč. Příplatková výbava je za 76.500 Kč. Celková akční cena je 389.500 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - tichý a úsporný motor

                  - dobře sedí v zatáčkách

                  - pohodlné přední sedačky 

                  - malý dobře se držící volant - citlivé a přesné řízení

                  - denní LED světla 

                  - dobré zpracování a kvalitní použité materiály

                  - vnější design

                  - prostor vzadu

                  - 2 paměti palubní počítače

                  - modré osvětlení palubních přístrojů

                  - plnohodnotná rezerva                  

MÍNUSY: - dlouhé dráhy nepříliš přesné převodovky

                  - tvrdý podvozek - rány od děr

                  - po sklopení sedaček není rovná plocha

                  - navigace nemá čísla domů v ulicích

                  - motor není zespodu zakrytovaný

                  - volant seřiditelný jen výškově

                  - automatické klimatizaci chybí funkce mono

                  - krátká pětka     

                      

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor - objem 1398 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec HDI                                                                                      

Výkon 50 kW (68 k) /4.000 ot./min. , točivý moment 160 Nm 1.750 ot./min.
5-ti stupňová manuální
převodovka,
pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  3.962 - 1.739 - 1.471 mm, rozvor 2.538 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.146 kg , užitečná 434 kg, celková 1.580 kg                                 

Nádrž na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 285/1076 l                                                                                                                        

Pneu 195-55 R16 Michelin Energy Saver (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 13,5 s, max. rychlost 163 km/h
Spotřeba paliva 3,4 mimo - 4,4 město - 3,8 l/100km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 714 km - 5,2 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 14,3 s.

 

Resume: jeden z nejlepších malých vozů s tvrdším podvozkem, úsporným motorem HDI s elegantní a prostornou karosérií.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu