Vyhledávání

Test Subaru Impreza se symetrickým pohonem všech kol, 1,6 benzínem a převodovkou CVT

Test Subaru Impreza se symetrickým pohonem všech kol, 1,6 benzínem a převodovkou CVT

Test Subaru Impreza, které se po delší pauze vrátilo na Český trh. S benzínovým motorem 1,6 a automatickou převodovkou CVT. Impreza je běžný model, ze kterého vychází zvýšené a oplastované XV se stejnou karosérií i většinou dílů, jako třeba světla.

MOTOR K dispozici jsem měl vůz se slabším benzinovým motorem - 1,6 boxerem (4-válcový motor s protiběžnými písty). Má výkon 84 kW dosahovaných až v 6.200 otáčkách a 150 Nm točivého momentu, který je k dispozici ve 3.600 otáčkách. V nižších rychlostech je vůz velmi živý. Motor je v nižších otáčkách velmi tichý, hlučnější je nad 3.000 otáček.

Spotřeba při běžné jízdě mimo město se pohybuje kolem 7-mi litrů. Úspornou jízdou kolem 90-100 se můžeme dostat zhruba na 5,5 litru. Při jízdě rychlostí na dálničním limitu jezdíte kolem 7,5 l/100km. Při popojíždění po městě budete jezdit kolem 6-8 litrů. Během celého testu - 557 km se spotřeba ustálila na hodnotě 7,3 l/100km (dle palubního počítače), to je o necelý litr víc než jsou deklarované údaje výrobce (6,4 kombinovaná). Udávaná maximálka je 180 km/h, tu jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h za 12,4 s jsem na tachometrových 100 zvládl o vteřinu rychleji za 11,4 s na dvojku.

PODVOZEK Je dobře naladěn, je poměrně komfortní, zvládá nerovnosti a navíc sedí dobře v zatáčkách. Testovaný vůz jezdil na letních pneu Bridgestone Turanza T001 rozměru 205 - 50 R17 na krásných originálních 10-ti paprskových stříbrných Alu kolech. Vůz výborně sedí v zatáčkách, díky pohonu všech kol se nemusíte bát nějaké krizové situace. Světlá výška je pouze 130 mm, je podstatně nižší než u zvýšeného modelu XT, který má světlost 220 mm. Má 4 účinné kotoučové brzdy.

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, vůz se dobře řídí. Řízení s elektrickým posilovačem má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné s dobrou zpětnou vazbu.

ŘAZENÍ variabilní převodovky CVT s řetězem je plynulé. Do řazení není možné zasahovat a řadit manuálně, je možné pouze vychýlit páku do polohy L, které je určeno na brzdění motorem, například při jízdě z kopce nebo do zatáčky.  Vůz řadí velmi plynule a nízkých otákách. Převody jsou dlouhé, ale proměnlivé, takže jiné otáčky jsou při jízdě po rovině do kopce nebo z kopce, motor točí na 6 - tku při 90 - ti  pouze 1.500 ve 100 - 1.650, při 120 - 2.100 a  při dálničním limitu 130 je to pouze 2.250 otáček. Volič automatické převodovky má koženou hlavici, která se dobře drží. Osobně jsem byl s fungováním převodovky CVT velmi spokojen, jen mi chyběla možnost manuálního řazení, nejlépe pádly pod volantem, což je standartem u dvoulitrového motoru.

INTERIÉR Palubní deska s klasickou kapličkou před řidičem, je dobře zpracovaná, je z měkčených plastů, testovaný model má palubní desku potaženou kůží. V kapličce před řidičem  je vlevo otáčkoměr, vpravo  rychloměr, uprostřed je displej měřiče kilometrů a digitální palivoměr, teploměr chladící kapaliny bohužel chybí a nahradila jej pouze kontrolka. Přístroje mají červené/růžové podsvícení. Nahoře nad radiem je malý displej palubního počítače - zobrazuje vnější teplotu, průměrnou + okamžitou spotřebu, dojezd hodiny a průměrnou rychlost a graficky znázorňuje průměrnou spotřebu, navíc se tam zobrazuje i obraz zadní parkovací kamery. Palubní počítač se ovládá tlačítky na spodní části volantu - ale přepínání mezi pamětí A a B se musí zmáčknout klasickým kolíčkem u přístrojů, to znamená, že se musí natáhnout ruka skrz nebo kolem volantu, jinak se palubní počítač ovládá tlačítky vlevo pod volantem. Palubní počítač má 2 paměti A a B, ujeté kilometry se zobrazují na displeji mezi tachometrem a otáčkoměrem, k nim náleží hodnoty na palubním počítači.

Ve voze je audiosystém s vlastním velkým dotykovým displejem s DAB digitálním radiem a USB přehrávačem s USB slotem na středovém tunelu pod ovladači klimatizace. Ovládání hlasitosti a přepínání stanic radia je vlevo na volantu, je dobře ergonomicky řešeno. 3-ramenný volant s koženým potahem je seřiditelný výškově i podélně. Mimo ovládání radia jsou na volantu vpravo tlačítka aktivního tempomatu. Na středové konzoli pod audiosystémem s navigací je jednoduché ovládání klimatizace se třemi otočnými ovladači a tlačítky. Údaje dvouzónové klimatizace se zobrazují na displeji palubního počítače, nastavování teploty je po půl stupních. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4 oken, hlavní ovladač, zamykání vozu a ovládání el. zrcátek je na dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde i litrová láhev. Přední pásy jsou výškově stavitelné.

Přední sedačky jsou pohodlné výrazně tvarované s dobrým bočním vedením a nízko umístěné, výškově nastavitelná je pouze sedačka řidiče. Obě sedačky jsou vyhřívané, ovladač má jen 2 intenzity a je na středovém tunelu umístěn dost dozadu. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 74 cm - sedák 47 + 27 cm prostor pro kolena při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou nad hlavou je také poměrně dost místa 93 cm.

Zavazadlového prostor má objem 385 litrů, což je průměrná hodnota u vozů nižší střední třídy (navíc je vůz o cca 15 cm delší než konkurence). Po sklopení zadních sedaček vznikne rovná plocha s malým schodem. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1310 litrů. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 107 cm, výška 45 cm, délka v rovině podlahy 80 cm. Tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Kufr kryje roletka, která se běžně používá u kombivozů, musíme ji hlídat, aby se pohybovala v drážce, manipulace s ní není úplně optimální. Pod podlahou mělkého kufru bohužel nenajdeme rezervu, ale pouze sadu na dojetí. To u čtyřkolky, která má terénní ambice, není dobrá zpráva. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je 68 cm nad zemí a 10 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek 182 cm nad zemí. Vpravo je prohlubeň určená pro uchopení při zavírání víka kufru.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven sedmi airbagy včetně hlavových a kolenního u řidiče. Sériové ESP (u Subaru nazývané VDC) včetně hydraulického brzdového asistentu, vůz má elektrickou parkovací brzdu. ESP je možné vypnout tlačítkem na palubní desce, ale nad 40 km/h se automaticky aktivuje. Akustická signalizace nezapnutých pásů Vás varuje před jízdou bez pásů nad 20 km/h. Impreza má skvěle svítící natáčecí hlavní LED světla. Za předním sklem jsou 2 kamery aktivního tempomatu (systém EyeSight), který dobře funguje, nastavíte si odstup od vozu jedoucího před vámi a tempomat udržuje stejný časový odstup. Tento systém - EyeSight, rozpoznává objekty - chodce atd., má systém nouzového brzdění. Vůz výborně brzdí pomocí 4 kotoučových brzd.

DESIGN Přední maska je chromovaná, v rozích nárazníku jsou kulaté mlhovky, hlavní světlomety mají hlavní i denní LED světlomety. Boční linie oken stoupá k C-sloupku, spodní linka je lemovaná chromovanou lištou. Vzadu jsou vystouplá sdružená světla. Nad zadním oknem je spojler v barvě vozu s brzdovým světlem. Vůz působí sportovním dojmem, že je nízký a široký, velmi se podobá Opelu Astra poslední generace, viz foto pro srovnání.

CENA Vůz v prostřední výbavě Comfort je nabízen za 630.000 Kč 6/2018 v této výbavě najdeme : ESP, 7x airbag, palubní počítač, hlavní LED světlomety s denním Led světly, př. mlhovky, centrál s dálkou, vyhřívané přední sedačky, 4x el. okna, el. zrcátka sklopná, deštový a světelný senzor, zadní parkovací kamera, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu a USB připojením, 6 repro, 2-zónová automatická klima, aktivní tempomat, systém EyeSight, zatmavená zadní okna, 17“ Alu kola s pneu 205 - 50 R17, kožený volant a řadící páka. K dispozici není žádná příplatková výbava, jsou jen pevně dané modely, jen metalíza za 12.000 Kč. Celková cena vozu je 642.000 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :    - plynule a brzy řadí

                - nízké otáčky, dlouhé převody    

                     - spolehlivě fungující aktivní tempomat a systém EyeSight

                     - dobře sedí v zatáčkách

                     - dobře svítící natáčecí full LED světla 

                - ovládání audia a tempomatu tlačítky na volantu                 

                - pohodlné přední vyhřívané sedačky

                - zadní parkovací kamera  

                - stálý pohon všech kol  

                - zadní sedačky se dají sklopit do roviny  

MÍNUSY: - není možné řadit manuálně

                - tvrdší podvozek (zadní náprava) na větších nerovnostech

                - žádná příplatková výbava

                - vyšší otáčky při zrychlování a nemožnost je ovlivnit 

                - čidla parkování se nedodávají

                - nabízí se pouze benzínové verze a jen s automatem CVT

                - manipulace s roletkou kufru

                - chybějící ochranné lišty - nárazníky, dveře

                - navigace pouze v nejvyšší výbavě

                - chybí teploměr chladící teploty

                - chybějící rezervní kolo  

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1600 cm3 s protiběžnými písty - boxer, zážehový 4 válec                                                                                     

Výkon 84 kW (114 k) /6.200 ot./min. , točivý moment 150 Nm 3.600 ot./min.
bezestupňová lineární převodovka, trvalý symetrický pohon všech kol
Rozměry D x Š x V  4.460 - 1.775 - 1.480 mm, rozvor 2.670 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.376 kg, užitečná 544 kg, celková 1.920 kg                                 

Nádrž na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 385/1310 litrů                                                                                                                         

Pneu 205 - 50 R17 Bridgestone Turanza T001 - letní
Zrychlení 0 -100 km/h za 12,4 s, max. rychlost 180 km/h
Spotřeba paliva 5,5 mimo - 8,0 město - 6,4 l/100km  kombinace
 

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 557 km - 7,3 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 km/h za 11,4 s

Resume: Po delší pauze, kdy se na našem trhu Impreza nenabízela, nyní pouze s benzínovými motory a převodovkou CVT, která funguje velmi dobře. Vůz nabízí slušnou dynamiku a spotřebu kolem 7-mi litrů benzínu, při úsporné jízdě kolem 5,5 litru. Impreza má klasický symetrický pohon všech kol, vyrábí se ještě oplastovaná o 9 cm vyšší verze XV.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share