Vyhledávání

Test Subaru Levorg kombi se symetrickým pohonem všech kol, přeplňovanou šestnáctistovkou a převodovkou CVT

Test Subaru Levorg kombi se symetrickým pohonem všech kol, přeplňovanou šestnáctistovkou a převodovkou CVT

Test Subaru Levorg s benzínovým motorem 1,6 Turbo a automatickou převodovkou CVT. Jedná se o kombi verzi vycházející z modelu STI.  Za týden jsem s Levorgem najezdil 818 km.

MOTOR Levorg se dodává pouze s jedním motorem - benzinovou přeplňovanou 1,6 tkou s pro Subaru typickým čtyřválcovým boxerem (motor s protiběžnými písty). Má výkon 125 kW dosahovaných od 4.800 do 5.600 otáček a skvělých 250 Nm točivého momentu, který je k dispozici v rozsahu 3.000 otáček, už od 1.800 do 4.800 otáček. Motor, je pružný a nabízí sílu a výkon už od nižších otáček. V nižších otáčkách je tichý, dává o sobě vědět až ve vyšších otáčkách.

Spotřeba při běžné jízdě mimo město se pohybuje kolem 7-8-mi litrů. Úspornou jízdou kolem 90-100 km/h se můžeme dostat na spotřebu kolem 5,5 litru. Naopak při svižnější jízdě s využíváním potenciálu motoru, bude spotřeba někde kolem 11-14 litrů. Při popojíždění po městě budete jezdit kolem 10-ti litrů. Během celého testu - 818 km se spotřeba ustálila na 6,8 l/100km (dle palubního počítače) jsem dosáhl o 3 deci nižší než jsou deklarované údaje výrobce (7,1 kombinovaná) je pravda, že jsem většinu z ujetých kilometrů byla delší cesta úsporným způsobem. Motor a jeho spotřeba, je velmi citlivý na stylu jízdy, můžete s ním jezdit pod 6 litru, ale i za víc jak 2x tolik. Udávaná maximálka je 210 km/h, nezkoušel jsem jí, zrychlení z 0-100 km/h za 8,9 s, jsem na tachometrových 100 zvládl za 9,1 s (motor se při řazení vytáčel k 6.000 otáčkám). Přední kapotu drží v otevřené poloze plynové vzpěry, což není obvyklé.

PODVOZEK Levrog má skvěle naladěný podvozek, protože vychází z modelu STI, v zatáčkách skvěle sedí a nevytřese z vás duši, přesto, že jezdí na velkých letních nízkoprofilových pneu Dunlop SP Sport Max 050 o rozměru 225 - 45 R18 na originálních elegantních 10-ti paprskových černo-stříbrných Alu kolech. Vůz se choval v zatáčkách excelentně, pro mě bylo obrovským potěšením, když jsem s ním mohl jet po klikaté silnici, ideálně s kvalitním asfaltem. Přesto nabízí velmi dobrý jízdní komfort. Světlá výška je pouhých 130 mm, což odpovídá spíš sportovním vozům. Má 4 velmi účinné kotoučové brzdy.

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, vůz se dobře řídí. Řízení s elektrickým posilovačem má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné s dobrou zpětnou vazbu.

ŘAZENÍ variabilní převodovky CVT s řetězem, funguje dobře -  je velmi plynulé. Převodovka má 6 uměle přednastavených rychlostních stupňů. Pod volantem jsou pádla na řazení, je možné řadit i v automatickém režimu převodovky. V automatickém režimu převodovky vůz řadí velmi plynule. Převody jsou dlouhé - jako u dieselu, motor točí na 6 - tku při 90 - ti  pouze 1.650 ve 100 - 1.800, při 120 - 2.200 a  při dálničním limitu 130 je to pouze 2.400 otáček ve 150 km/h stále velmi nízkých 2.800 otáček. Volič automatické převodovky má koženou hlavici, která se dobře drží. Osobně jsem byl s fungováním převodovky CVT velmi spokojen.

INTERIÉR Palubní deska má klasickou kapličku před řidičem, je dobře zpracovaná, je z měkčených plastů. Palubní deska je shodná s modelem STI. V kapličce před řidičem  je vlevo otáčkoměr spolu s ukazatelem chladící kapaliny, vpravo rychloměr s  palivoměrem, uprostřed je displej palubního počítače a měřič kilometrů. Přístroje mají bílé podsvícení. Nahoře uprostřed palubní desky je displej, v levé části jsou údaje klimatizace, vpravo údaje palubního počítače - zobrazuje vnější teplotu, průměrnou + okamžitou spotřebu, dojezd hodiny a průměrnou rychlost a graficky znázorňuje průměrnou spotřebu, tlak turba. Palubní počítač se ovládá tlačítky na spodní části volantu - ale přepínání mezi pamětí A a B se musí zmáčknout kolíček u přístrojů, to znamená, že se musí natáhnout ruka skrz nebo kolem volantu. Palubní počítač má 2 paměti A a B, ujeté kilometry se zobrazují na displeji mezi tachometrem a otáčkoměrem, k nim náleží hodnoty na palubním počítači. Ve voze bylo radio s vlastním displejem. Vůz má v loketní opěrce USB slot pro připojení audio zařízení. Ovládání hlasitosti a přepínání stanic radia je vlevo na volantu, je dobře ergonomicky řešeno. 3-ramenný volant s koženým potahem je seřiditelný výškově i podélně. Mimo ovládání radia jsou na volantu vpravo tlačítka tempomatu.

Na středové konzoli je 7“dotykový displej navigace s audio systémem, pod ním je jednoduché ovládání klimatizace se 3-mi otočnými ovladači. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4 oken, hlavní ovladač, zamykání vozu a ovládání el. zrcátek je na dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde i 3/4 litrová láhev. Přední pásy jsou výškově stavitelné. Přední kožené sedačky jsou pohodlné s dobrým bočním vedením a nízko umístěné, výškově nastavitelná je pouze sedačka řidiče s elektrickým ovládáním. Obě sedačky jsou vyhřívané, ovladač má jen 2 intenzity a je na středovém tunelu umístěn dost dozadu. Vzadu je poměrně slušný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 76 cm - sedák 46 + 30 cm prostor pro kolena při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou nad hlavou je také dost místa 96 cm.

Zavazadlového prostor má objem 522 litrů, což je průměrná hodnota u kombíků nižší střední třídy (vůz je cca o 20 cm delší než konkurence, stejně dlouhý jako poslední generace Octavie). Po sklopení zadních sedaček vznikne zcela rovná plocha. Zadní sedačky jsou dělené (opěradla mají nastavitelný sklon) v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1446 litrů. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 108 cm, výška pod roletkou 42 cm, délka v rovině podlahy 102 cm, po sklopení až 190, ložná plocha 160 cm. Tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Kufr kryje roletka, která se běžně používá u kombivozů, musíme ji hlídat, aby se pohybovala v drážce, manipulace s ní není úplně optimální. Pod podlahou mělkého kufru bohužel nenajdeme rezervu, ale pouze sadu na dojetí (což Vám v případě většího poškození pneu velmi znepříjemní život). Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je velmi nízko pouze 60 cm nad zemí v rovině s podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek pouze 177 cm nad zemí, což je nedostatečná výška, pro průměrně vzrostlé muže. Vpravo je prohlubeň určená pro uchopení při zavírání víka kufru.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven 7-mi airbagy včetně hlavových a kolenního. Sériově montované ESP (u Subaru nazývané VDC) včetně hydraulického brzdového asistentu. ESP je možné vypnout tlačítkem na palubní desce, ale nad 40 km/h se automaticky aktivuje. Akustická signalizace nezapnutých pásů Vás varuje před jízdou bez pásů nad 20 km/h. Levorg má skvěle svítící LED světlomety s dobře fungujícím přepínání dálkových a tlumených světel. Vůz výborně brzdí pomocí 4 kotoučových brzd, přední s vnitřním chlazením.

DESIGN Přední maska je chromovaná, hlavní full Led světlomety, mají integrované denní světla, v rozích nárazníku jsou kulaté mlhovky. Karoserie po B sloupek shodná se sedanem STI, rozdíl pouze v chromované masce.Boční prahy jsou lehce vystouplé. Zadní boční okna jsou zcela zatmavena. Pod zadním nárazníkem je černý difuzor se dvěmi oválnými koncovkami výfuku. Vzadu jsou vystouplá dělená světla. Nad zadním oknem je spojler v barvě vozu s brzdovým světlem.

CENA Vůz v nejvyšší výbavě Sport je nabízen za 889.000 Kč 10/2016 v této výbavě najdeme : ESP, 7x airbag, palubní počítač, př. mlhovky, centrál s dálkou, bezklíčkové otvírání a startování, kožené čalounění interiéru, vyhřívané přední sedačky, 4x el. okna, el. zrcátka sklopná, hlavní LED světlomety s automatickým přepínáním, deštový a světelný senzor, zadní parkovací kamera, navigační systém se 7“ dotykovým displejem, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu a USB připojením, 6 repro, 2-zónová automatická klima, zatmavená zadní okna, tempomat, 18“ Alu kola s pneu 225 - 45 R18, kožený volant a řadící páka. K dispozici není žádná příplatková výbava, jsou jen pevně dané modely, jen příplatek za barvu 12.000 Kč. Celková cena vozu je 901.000 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :   - výborné jízdní vlastnosti, skvěle sedí v zatáčkách

                - nízké otáčky, dlouhé převody

                - tichý interiér a motor

                - plynulé řazení a možnost řadit pádly pod volantem

                - přesné řízení s variabilním posilovačem

                - plynule a brzy řadí

                - ostré brzdy

                - dobře fungující automatické přepínání světel

                - zadní parkovací kamera

                - nízká nákladová hrana kufru

                - zadní sedačky se dají sklopit do roviny - dlouhá ložná plocha

MÍNUSY:  - v nabídce pouze jediný motor a převodovka

                - spotřeba velmi citlivá na jízdní styl

                - nízko se otvírající víko kufru

                - žádná příplatková výbava

                - čidla parkování se nedodávají, jen parkovací kamera

                - vyšší cena

                - středový tunel tlačí na pravou nohu řidiče

                - menší užitečná hmotnost

                - bez rezervního kola

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1600 cm3 s protiběžnými písty - boxer, zážehový přeplňovaný 4 válec                                                                                     

Výkon 125 kW (140 k) /4.800-5.600 ot./min., točivý moment 250 Nm 1.800-4.800 ot./min.
Bezestupňová lineární převodovka, trvalý symetrický pohon všech kol
Rozměry D x Š x V  4.690 - 1.780 - 1.485 mm, rozvor 2.650 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.551 -1.577 kg, užitečná 443-469 kg, celková 2.020 kg                             

Nádrž na 60 l paliva. Zavazadlový prostor 522/1446 litrů                                                                                                                      

Pneu 225 - 45 R18 Dunlop SP Sport Max 050 - letní
Zrychlení 0 -100 km/h za 8,9 s, max. rychlost 210 km/h
Spotřeba paliva 6,3 mimo - 8,5 město - 7,1 l/100km  kombinace
 

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 818 km - 6,8 l/100km, zrychlení na tachometrových 100 km/h za 9,1 s.

Resume: Levorg je kombi verze odvozená od sedanu STI. Tomu odpovídá výborně naladěný podvozek. Řazení plynulé bezstupňové převodovky CVT, funguje velmi dobře. Benzínový turbomotor 1,6 litru s bezestupňovou převodovkou nabízí dobrou dynamiku a zrychlení na 100 km/h kolem 9 s. Spotřeba je velmi závislá na stylu jízdy a pohybuje od 5,5 l při úsporné jízdě až někam k 12-14 litrům při ostrém svezení. Levrog má klasický symetrický pohon všech kol typický pro Subaru.

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu