Vyhledávání

Test SUV Hyundai iX 35 s nejsilnějším 2,0 dieselem a automatickou převodovkou

Test SUV Hyundai iX 35 s nejsilnějším 2,0 dieselem a automatickou převodovkou

Testované SUV iX 35 vyráběné u nás v Nošovicích s pohonem všech kol s nejsilnějším naftovým motorem a automatickou převodovku a pohonem všech kol. Vůz původně představený v roce 2009 prošel faceliftem v polovině roku 2013, ze vnějšku jsou patrné jen změny na optice předních i zadních světel. Další změny jsou na podvozku a ve výbavě.

MOTOR Měl jsem k dispozici vůz s nejsilnějším dieselovým motorem - 2,0 CRDI VGT. S velmi vysokým  výkonem  na dvoulitrový motor - 135 kW dosahovaných ve  4.000 otáčkách, ale hlavně 392 Nm točivého momentu v 1.800-2.500 ot. Kolem 1.800 otáček začíná motor mohutně zabírat. Motor je velmi pružný, když šlápnete ve středních otáčkách na plyn otáčky jdou velmi rychle nahoru od 2.000.

Spotřeba za celý test - 1003 km ve smíšeném provozu, jsem jí spočítal na 6,4 l/100km což je o čtyři deci méně než deklaruje výrobce. Je to dáno tím, že jsem jel dlouhou cestu rychlostí kolem 90-100 km/h na tempomat. Při jízdě úsporným stylem se při obsazení 3-mi osobami spotřeba pohybovala kolem 5 -6-ti litrů. Jízda ve městě, ale znamená spotřebu mezi 9 -10 litry nafty, což není zrovna málo. Udávaná maximálka je 195 km/h, zrychlení z 0-100 km/h za 9,8 s, mě se to podařilo na tachometrových 100 už za 9,0 s. Motor je kultivovaný a tichý.

PODVOZEK Podvozek je po faceliftu upravený už není tak tvrdý jak u původního modelu. Příčné nerovnosti nesnáší moc dobře. Testovaný vůz jezdí na zimních pneu Nokian WR 225-55 R18 na originál elegantních 5-ti paprskových Alu kolech. V zatáčkách, ale iX 35 velmi dobře sedí, jen minimálně se naklání a umožňuje dost ostré průjezdy zatáčkami. Vůz je vybaven asistentem pro sjíždění z kopce, který přibrzďuje jednotlivá kola při sjezdu z kopce mimo asfaltové silnice, je zde také asistent pro rozjezd do kopce. Standartně jsou poháněna přední kola, zadní se připojí automaticky jen po prokluzu předních kol - Haldex, maximálně přenáší 50% na zadní kola. Pohon všech kol je možné sepnout tlačítkem LOCK, můžete s ním jet bohužel maximálně jen do 40 km/h. Světlá výška vozu je pouze 170 mm, takže zapomeňte na nějaký větší terén. Vůz má 4 kotoučové brzdy, které fungují velmi dobře.  

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, má elektrický posilovač s variabilním účinkem podle rychlosti. Řízení má nyní 3 přednastavené módy: comfort, normal a sport, já jezdil ve sportovním, v tom byla odezva posilovače přiměřená, comfort je vyloženě přeposilovaný, hodí se možná tak do města. Vůz se příjemně řídí a dobře se hodí i přes větší rozměry do městského provozu, navíc má parkovací asistent, který umí vůz sám podélně zaparkovat.

ŘAZENÍ Automatická 6-ti stupňová převodovka funguje velmi dobře bez jakýchkoliv rázů a cukání, plynule řadí v automatickém režimu. Je možné řadit sekvenčně, poměrně rychle, ale pouze řadící pákou směrem vpřed a vzad, ale bohužel nelogicky se podřazuje dozadu a vyšší stupně se řadí vpřed. Pádla pod volantem na manuální řazení není možné přiobjednat ani za příplatek u žádného modelu. Řazení probíhá rychle s minimální prodlevou. Motor točí na 6-tku při 90 km/h 1.500, při 100 cca 1.700, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje příznivých 2.250 otáček i ve 150 jsou otáčky pouze 2.600, bohužel se to nijak výrazně neprojevuje na nižší spotřebě.

INTERIÉR Přístrojová deska je z tvrdých plastů. Interiér je, ale slušně zpracovaný a dobře vypadá i na pohled. Palubní deska má tradiční tvar s kapličkou před řidičem se 2 samostatnými tubusy otáčkoměru (uprostřed s teploměrem chladící kapaliny a indikátorem zařazené rychlosti) a rychloměrem (uprostřed s palivoměrem a vnějším teploměrem) všechny pak s bílým podsvícením. Otáčkoměr je cejchován po 500 otáčkách a tachometr po 10 km/h což neumožňuje odečíst přesné hodnoty. Mezi oběma tubusy je displej palubního počítače. Palubní počítač má 2 paměti pro vzdálenost a průměrnou rychlost a dobu jízdy. Spotřeba není přiřazena k pamětem A a B, je bohužel zvlášť. Dotykový displej příplatkové navigace je uprostřed palubní desky, zobrazuje funkce radia, CD přehrávače i USB zařízení, které je možné snadno připojit konektorem na středovém panelu pod klimatizací. Na tomto displeji se zobrazuje obraz zadní parkovací kamery (umístěné vedle osvětlení RZ), která velmi dobře informuje o situaci za vozem. Při slunečném počasí není displej navigace dobře čitelný navíc je samozřejmě upatlaný od prstů. Řidič je od spolujezdce oddělen středovým tunelem s loketní opěrkou pod kterou je  úložný prostor. Po faceliftu má iX35 denní LED světla umístěné dole v hlavních světlometech. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 s 6-ti reproduktory a subwooferem (vpravo v kufru) a dobrým zvukem má ovládání na volantu, ale pouze hlasitost a ladění stanic. 4-ramenný volant se stříbrným plastovým dekorem a koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách. Automatická 2-zónová klimatizace s velkým  displejem, kde se zobrazuje teplota má funkci mono resp. dual, nastavování teploty je po půl stupních.

Z vozu je i vzhledem k trochu vyššímu posezu velmi dobrý výhled, pouze šikmo vpřed vadí mohutný A-sloupek. Přední vyhřívané kožené sedačky jsou pohodlné a optimálně tuhé, výškově nastavitelné je pouze sedadlo řidiče. Vzadu je poměrně slušný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 76 cm (sedák 48 + 28 cm prostor pro kolena) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou je místa tak akorát - 93 cm, díky prosklené střeše (snížený strop). Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken a hlavní ovladač je na dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde i 1,5 litrová láhev. Madla předních i zadních dveří neumožňují se přidržet během jízdy - například v zatáčkách či v terénu, naštěstí jsou tam ještě madla u stropu.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 465 litrů. Po sklopení zadních sedaček nevznikne zcela rovná plocha. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1436 litrů. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 102 cm, výška pod odnímatelným krytem 45 cm, délka v rovině podlahy 88 cm (po sklopení sedaček až 173 cm). Tvar kufru není zcela pravidelný, zasahují do něj podběhy. Pod podlahou kufru je plnohodnotná rezerva- hliníkové kolo 18 palců. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je cca 75 cm nad zemí. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 188 cm nad zemí v plastu na spodní straně vpravo je madlo na zavírání.

BEZPEČNOST Vůz je sériově vybaven 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP s ASR je součástí základní výbavy. Vůz má v příplatkové výbavě výborně svítící natáčecí bixenonové světlomety. Při překročení rychlosti 20 km/h se vůz automaticky zamkne.

DESIGN je velmi výrazný zejména přední část vozu je velmi povedená s 2 dílnou maskou a protaženými světly. Zadní část s dělenými světly vytaženými do boku vypadá hodně dobře. Na voze najdete chromované rámečky mlhovek, chromovanou lištu masky a kliky dveří. Spodní část dveří a zadní nárazník lemuje černý plast. Po Faceliftu se na vnějším designu nic nezměnilo, pouze vnitřní optika předních a zadních světel. Celkově vůz působí lehkým a sportovním dojmem a vypadá, že je větší než ve skutečnosti, vždyť měří pouze 441 cm. Design je v porovnání s předchozím modelem Tucson výrazně dál.

CENA Ve výbavě Tricolor se nabízí za cenu 644.990 Kč (7/2014). V této výbavě najdeme: ESP, variabilní posilovač řízení, 6x airbag, aktivní opěrky hlav, tempomat, asistent pro rozjezd do kopce i sjíždění, centrál s dálkou, zadní dělené sedadlo, palubní počítač, výškově stavitelná sedačka řidiče, vyhřívání předních i zadních sedadel, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro s USB, zadní park asistent, přední mlhovky, manuální klimatizace, kožený volant s ovládáním radia a tempomatu stavitelný ve 2 osách, střešní lyžiny.

Příplatková výbava : automatická převodovka za 40.000, panoramatické střešní okno 25.000, integrovaná navigace + subwoofer za 33.000, automatický parkovací systém za 15.000, Paket Premium za 99.900 : automatická 2-zónová klima, natáčecí bixenonové světlomety,  automatické stěrače, samozatmívací zrcátko, 18“ Alu kola s pneu 225-55 vč. plnohodnotné Alu rezervy, bezklíčkové ovládání i startování, 4x. el. okna, el. ovládaná zrcátka, kožené sedačky, zadní parkovací kamera, bluetooth hands free, el.sklopná zrcátka, tmavá zadní skla, metalíza za 13.000. Doplňky celkem za 225.900 Kč, celková cena je 870.890 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - pružný a výkonný motor CRDI

                  - tichý motor (dobře odhlučněný)

                  - plynulé a rychlé řazení

                  - automatické podélné parkování

                  - USB připojení pro MP3 zařízení

                  - plnohodnotné rezervní Alu kolo

                  - dobře sedí v zatáčkách    

MÍNUSY: - tvrdší podvozek               

                  - pádla pod volantem ani za příplatek

                  - nepropojené paměti palubního počítače

                  - nemožnost objednat xenony 

                  - tvrdé plasty v interiéru

                  - vyšší spotřeba ve městě a na dálnici

                  - otáčkoměr cejchovaný po 500, tachometr po 10 km/h

                  - dojezd pod 50 km zmizí

                  - při couvání se neztlumí radio

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1995 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec                                                                       

Výkon 135 kW (184 k) / 4.000 ot./min., točivý moment 392 N.m  při 1.800 - 2.500 ot./min.
6-ti stupňová automatická převodovka, připojitelný pohon všech kol (přední stále)
Rozměry D x Š x V 
4.410 - 1.820 - 1.665
mm, rozvor 2.640 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.601-1.712 kg (podle provedení), užitečná 428-539 kg (podle provedení), celková  2.140 kg                     

Nádrž na 58 l paliva. Zavazadlový prostor 465/ 1436 litrů

Pneu 225-55 R18 Nokian WR (zimní)
Zrychlení 0 - 100 km/h za 9,8 s, max. rychlost 195 km/h
Spotřeba paliva 5,7 mimo - 8,8 město - 6,9 l/100km  kombinace

Během testu ujeto 1003 km s průměrnou spotřebou 6,4l/100km, naměřené zrychlení na tachometrových 100 za 9,0 s.

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu