Vyhledávání

Test SUV střední velikosti - Honda CRV s 2,2 dieselem a 6-ti stupňovým manuálem

Test SUV střední velikosti - Honda CRV s 2,2 dieselem a 6-ti stupňovým manuálem

Testovaná CRV představená před 5-mi lety prošla malým faceliftem v roce 2010 nyní je na sklonku života. Do konce roku by se u nás měl představit nástupce nové CRV. Vzhledem k velmi malé světlé výšce není SUV od Hondy vhodné na vyjížďky do terénu.

 

MOTOR Měl jsem k dispozici verzi s dieselovým motorem - 2,2 I-DTEC. S  výkonem  - 110 kW dosahovaných ve  4.000 ot. a 350 Nm točivého momentu v 2.000-2.750 ot. Motor výrazněji zabírá cca od 1.700 - 1.800 otáček. Spotřeba, po 956 km ukázal palubní počítač hodnotu 6,1 l/100 km což téměř o půl litru méně než uvádí výrobce. Jezdil jsem klidněji ve snaze o nízkou spotřebu. Spotřeba je velmi závislá na styly jízdy. Při opravdu úsporné jízdě trvalou rychlostí 80-100 se dá spotřeba stlačit k 5-ti litrům. Pokud spotřebu nebudete tolik řešit budete jezdit kolem 6,5-7,5 litrů. Jízda ve městě znamená spotřebu kolem 8-mi litrů. Při běžném ježdění bude průměrná spotřeba někde kolem 7-mi litrů.

 

Udávaná maximálka je 187 km/h, zrychlení z 0-100 km/h za 9,6 s. Maximálku jsem nezkoušel, na tachometrových 100 jsem zrychlil za 10,2 s. Motor je kultivovaný a tichý.

 

PODVOZEK Podvozek je poměrně měkký, vůz se v zatáčkách naklání, ale i přesto slušně drží stopu. Vůz je vybaven poměrně vysokými pneu Continental 4x4 Contact 225 - 65 R17 (které zvyšují komfort) na originál Alu kolech. Brzdy fungují velmi dobře, na všech kolech jsou kotouče. Vůz nemá žádné asistenty pro jízdu mimo silnice ani ovládání pohonu všech kol, to se připojuje automaticky při prokluzu předních kol. Bohužel má CRV velmi nízkou světlou výšku 155 mm to je v podstatě jako běžné osobní auto, takže na nějaké vyjížďky do terénu můžete zapomenout, maximálně někam po polní cestě nebo louce na chatu či chalupu.

 

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, má elektrický posilovač s variabilním účinkem podle rychlosti. Vůz se velmi příjemně řídí a hodí se i přes větší rozměry do městského provozu.

 

ŘAZENÍ 6-ti stupňové manuální převodovky je přesné. 6-tka je dostatečně dlouhá, takže se motor zbytečně nevytáčí. Krátká řadící páka je vysoko blízko palubní desky, má koženou hlavicí a dobře se drží. Motor točí na 6-tku při 90 km/h 1.700, při 100 cca 1.900, ve 120 - 2.300, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje příznivých 2.500 otáček i ve 150 jsou otáčky 2.900, bohužel se to nijak výrazně neprojevuje na nižší spotřebě při vyšších rychlostech.

 

INTERIÉR Přístrojová deska je celá z tvrdých plastů. Interiér je slušně zpracovaný i když nevypadá nejmoderněji. Palubní deska má tradiční tvar s kapličkou se 2 hlavními přístroji - otáčkoměru a rychloměru mezi nimi je displej palubního počítače pod ním teploměr chladící kapaliny a palivoměr, všechny přístroje jsou s bílým podsvícením. U palubního počítače ovládaného tlačítky vpravo na volantu se 2-mi pamětmi, mi vadí to, že se po každém vypnutí zapalování vymaže doba jízdy, navíc přepínání nebo nulování pamětí se provádí kolíčkem přímo na palubní desce. Chybí funkce denního svícení. Napravo ve schránce palubní desky je možnost připojení USB zařízení k audiosystému. Blikače mají příjemnou dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 se 4-mi reproduktory a dobrým zvukem má ovládání i na volantu, 3-ramenný volant je seřiditelný ve 2 osách. Automatická 2-zónová klimatizace s vlastním displejem, má funkci mono resp. dual, nastavování teploty je po celých stupních. Z vozu je i vzhledem k vyššímu posezu velmi dobrý výhled všemi směry.

 

Přední sedačky jsou pohodlné a optimálně tuhé, výškově nastavitelné je pouze sedadlo řidiče, obě sedačky mají loketní opěru ta je, ale dost vysoko a není možné regulovat její výšku ani sklon. Vzadu je velmi slušný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 78 cm (sedák 48 + 30 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou bylo dost místa 96 cm. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken, hlavní ovladač je na dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde maximálně litrová láhev.

 

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 524 litrů. Roletka kryjící kufr je krátká, směrem vpřed má 3 malé roletky (sedačky jsou posuvné a mají nastavitelný sklon), které se upevňují k opěrkám hlav. Po sklopení zadních sedaček - je možné sklopit jen opěradla nebo sklopit celé sedačky. Zadní sedačky mají nastavitelný sklon opěradla, navíc jsou posuvné v rozsahu 15 cm dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 955 litrů (po spodní hranu oken). Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 100 až 106 cm, výška pod odnímatelným krytem 57 cm, délka v rovině podlahy 94  - 109 cm. Tvar kufru není zcela pravidelný trochu do něj zasahují podběhy. Pod podlahou kufru je nouzová rezerva (155-90D17) na dojetí a přihrádky na drobnosti. Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je cca 71 cm nad zemí. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru -zámek cca 184 cm nad zemí v plastu na spodní straně je na pravé straně držák určený pro uchopení při zavírání.

 

BEZPEČNOST Vůz je sériově vybaven 6-ti airbagy. Na předních sedadlech jsou aktivní opěrky hlav. Stabilizační systém ESP s ASR byl v základní výbavě. 4 kotoučové brzdy mají výbornou účinnost.

 

DESIGN přední část vozu je zvláštní, najdou se lidi, kterým se bude maska se zvláštním nosem líbit,  ale najde se určitě i spoustu odpůrců. Zadní část se světly na bocích vytaženými  až ke střeše a zvláštně vybouleným zadním víkem, na spodní černé části nárazníku jsou také ne zcela elegantní výstupky a čidla parkování. Celkově vůz působí dojmem, že vypadá větší než ve skutečnosti je, vždyť měří jen 457 cm. Proti předchozí generaci se design zcela zásadně změnil.

CENA Ve výbavě Comfort se nabízí za cenu 689.000 Kč (5/2012). V této výbavě najdeme: ESP, variabilní posilovač řízení, 6x airbag, přední aktivní opěrky hlav, automatická 2-zónová klima, automatické stěrače, tempomat, samozatmívací zrcátko, 17“ Alu kola s pneu Continental 4x4 Contact  225-65 R17, př. a zadní čidla parkování, př. mlhovky, metalíza, centrál s dálkou, 4x. el. okna, el. ovládaná zrcátka, palubní počítač, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 4-mi repro s USB, palubní počítač, zadní dělené posuvné sedadlo, výškově stavitelná sedačka řidiče, kožený volant s ovládáním radia a tempomatu nastavitelný ve 2 osách. Žádná příplatková výbava není možná, je 5 napevno vybavených modelů. Comfort je druhá nejnižší výbava.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY : - silný motor

                 - přesné řazení 6-ti stupňové převodovky

                 - prostor na zadních sedačkách

                 - ovládání radia a tempomatu na volantu

                 - komfortní podvozek  

                 - posuvné zadní sedačky s nastavitelným sklonem

                 - velký zavazadlový prostor

                 - dobré brzdy

- USB připojení pro MP3 zařízení

 

MÍNUSY:- styl jízdy má velký vliv na spotřebu, menší nádrž - dojezd

                 - logika a ovládání palubního počítače

                 - nemožnost individualizace výbavy - jedině vyšší model 

                 - tvrdé plasty v interiéru

                 - nízká světlá výška

                 - vysoko posazená loketní opěra

                 - chybí funkce denního svícení

                 - po sklopení sedaček vznikne v kufru hrana

                 - nemožnost ovlivnit funkci pohonu 4x4

                 - naklánění v zatáčkách

                 - chybí prostor na odložení mobilního telefonu

 

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 2199 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec                                                                       

Výkon 110 kW (150 k)/ 4.000 ot./min., točivý moment 350 N.m  při 2.000-2.750 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, připojitelný pohon všech kol (přední stále)
Rozměry D x Š x V 
4.570 - 1.820 - 1.675
mm, rozvor 2.630 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.647 kg, užitečná 513 kg, celková 2.160 kg                      

Nádrž na 58 l paliva. Zavazadlový prostor 524/ 955 litrů po spodní hranici oken

Pneu 225 - 65 R17 Continental 4x4 Contact  (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,6 s, max. rychlost
190 km/h
Spotřeba paliva 5,6 mimo - 8,0 město - 6,5 l/100km  kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 956 km - 6,1  l/100km, zrychlení na tachometrových 100 za 10,2 s.

 

 

Karel Kolečko 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu