Vyhledávání

Test terénního kombíku Subaru Outback, čtyřkolka s 2,5 litrovým benzínem s automatem CVT

Test terénního kombíku Subaru Outback, čtyřkolka s 2,5 litrovým benzínem s automatem CVT

Testovaný Outback byl v nejvyšší výbavě Executive s benzínovým boxerem 2,5 litru s bezestupňovou převodovkou CVT. Díky velké světlé výšce 20 cm se s ním dá vyjet mimo silnici do lehčího terénu.

MOTOR Měl jsem k dispozici vůz s 2,5 litrovým benzínovým motorem, typu boxer. Motor disponuje 127 kW dosahovaných ve 5.600 otáčkách a 235 Nm točivého momentu ve 4.100 otáčkách. Motor ochotně zrychluje, když šlápnete na plyn otáčky jdou velmi rychle nahoru. V nižších otáčkách je motor tichý a kultivovaný. Spotřeba za celý test - 602 km dosáhla 8,8 l/100km což je o víc než litr než deklaruje výrobce (7,6). Při jízdě po běžné silnici svižným, ale úsporným stylem se při obsazení 2-osobami spotřeba pohybuje mezi 7 - 8 litrů. Jízda po dálnici s tempomatem na hranici dálničního limitu 130 km/h znamená spotřebu kolem 8,5-9-ti litrů. Ve městě spotřebuje kolem 10 -11 litrů. Naopak při úsporné ustálené jízdě lze jet kolem 6,5 litru. Udávaná maximálka je 195 km/h mě se podařilo dosáhnout tachometrových 190, zrychlení z 0-100 km/h udává výrobce za 9,9 s, mě se to povedlo na tachometrových 100 za 8,9 s.

PODVOZEK Podvozek je velmi dobře - optimálně naladěn (je trochu tvrdší). V zatáčkách Outback i přes vyšší váhu a světlou výšku dobře sedí i když se naklání na pneu Yokohama Geolandar 225 - 60 R17. Brzdy fungují velmi dobře. Neměl jsem možnost vyzkoušet terénní schopnosti vozu, pouze na louce a lesní cestě si vede naprosto suverénně. Outback má světlou výšku nemalých 200 mm. Verze s automatickou převodovkou má diferenciál s proměnlivým 45:55 % mezi přední a zadní nápravou. Více hnacího momentu jde na zadní kola, systém funguje v součinnosti se stabilizačním systémem VDC.

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, má elektrický posilovač s variabilním účinkem podle rychlosti. Vůz se velmi dobře řídí.

ŘAZENÍ Automatická bezestupňová převodovka CVT funguje dobře bez jakýchkoliv rázů, řadí velmi plynule v automatickém režimu (nepoznáte nic, protože vůz nemá v automatickém režimu pevné stupně a plynuje zrychluje). Je možné řadit sekvenčně pádly pod volantem 6 přednastavených rychlostí. Řazení je velmi rychlé a plynulé bez cukání. Při zrychlení na maximum, otáčky zůstávají ve stejné výši a vůz plynule zrychluje. Při potřebě zrychlení otáčky stoupají velmi rychle. Převodovka v automatickém režimu řadí velmi brzy a motor se zbytečně nevytáčí. S převodovkou CVT, je velmi příjemné svezení, já k ní nemám žádné výhrady. Motor točí na 6-tku při 90 km/h pouze 1.650, při 100 - 1.800, ve 120 - 2.100, při dálničním limitu 130 ukazují přístroje příznivých 2.250 otáček, ve 150 jsou otáčky na velmi nízké úrovni 2.700. 

INTERIÉR Palubní deska má klasický tvar s kapličkou, je z tvrdých plastů. Před řidičem v kapličce jsou dva hlavní přístroje: vlevo je otáčkoměr, uprostřed mezi přístroji je barevný displej, který zobrazuje zařazený rychlostní stupeň, kilometrovník a ukazatel rychlosti tempomatu a opticky ukazuje odchylku od průměrné spotřeby, přístroje mají bílé podsvícení. Displej palubního počítače je umístěn uprostřed palubní desky v její horní části. Má 2 paměti zobrazuje pouze průměrnou, okamžitou spotřebu a dojezd. Řidič od spolujezdce je oddělen mohutným středovým tunelem s loketní opěrkou pod kterou je úložný prostor se slotem pro USB vstup pro audio systém. Na středové konzoli je v dolní části ovládání digitální duální klimatizace nad ním ovládání audio systému nad ním je displej navigace a audia (který je za slunečného počasí špatně čitelný). Blikače mají příjemnou dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 s 6-ti reproduktory a dobrým zvukem. Vlevo na volantu jsou tlačítka pro audio, vpravo se ovládá tempomat, 3 -ramenný volant se stříbrným plastovým dekorem a koženým potahem je seřiditelný ve 2 osách (na volantu jsou pádla na řazení automatické převodovky). Automatická 2-zónová klimatizace má funkci mono, nastavování teploty je po půl stupních, má vlastní displej a ovládá se výhradně tlačítky.

Z vozu je i vzhledem k trochu vyššímu posezu velmi dobrý výhled všemi směry. Vůz se startuje tlačítkem vpravo od volantu (ovladač stačí mít v kapse). Přední kožené sedačky jsou pohodlné a optimálně tuhé, výškově nastavitelné, vyhřívané, sedačka řidiče je elektricky ovládaná a má 2 paměti. Vzadu je velký prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 83 cm (sedák 49 + 34 cm prostor pro kolena) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou i nad hlavou je dost místa 102 cm.

Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4-oken a hlavní ovladač je na dveřích řidiče, kde se do kapsy vejde i velká láhev. Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 526 litrů. Po sklopení zadních sedaček vznikne zcela rovná plocha (sedačky se sklopí samy po zatažení páčky v kufru) a objem kufru se zvětší na 1677 litrů. Zadní sedačky jsou dělené, sklopné a mají nastavitelný sklon opěradel (s loketní opěrou). Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 108 cm, výška pod odnímatelným krytem pouze 44 cm, délka v rovině podlahy 105 cm. Tvar kufru zužují podběhy, ale na dostatečnou šířku. Pod podlahou kufru je ještě malý prostor rozdělený na dvě poloviny, pod nimi je sada na dojetí (rezerva chybí). Přístup do kufru je výborný velkým vstupním otvorem - nákladová hrana (v kufru není žádná hrana mezi podlahou a nákladovou hranou) je cca 68 cm nad zemí. Kufr kryje roletka, která se musí aretovat ručně a manipulace s ní není úplně ideální. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 186 cm nad zemí, což je poměrně nízko a vyšší postavy si musí dát pozor na hlavu.

BEZPEČNOST Vůz je sériově vybaven 6-ti airbagy (včetně hlavových). Stabilizační systém VDC (ESP) s TCS (kontrola trakce) je v základní výbavě. Velmi účinné kotoučové brzdy.  Zvukové varování nezapnutých pásů (nad 20 km/h) je dost výrazné, takže jízda bez pásů je zcela vyloučená.

DESIGN Outback je takový vyšší oplastovaný kombík. Pod předním a zadním nárazníkem a na prazích je černý plast. Přední části vévodí mohutná chromovaná maska s velkým znakem Subaru a velká protažená světla. Spodní část nárazníku jak je již uvedeno je lemována černým plastem v rozích jsou velké kulaté mlhovky. Zadní části vévodí velké dělené světlomety, spojuje je chromovaná lišta. V rozích nárazníku jsou mlhovky. Boční linie vozu (spodní hrana oken) mírně stoupá, okna jsem lemována chromovanou lištou, střešní lišty jsou černé. Lemy předních i zadních kol jsou výrazně vystouplé. Celkově vůz působí mohutně.

CENA V nejvyšší výbavě Executive se Outback nabízí za cenu 1.019.000 Kč (7/2013). V této výbavě najdeme: ESP, variabilní posilovač řízení, 6x airbag, tempomat,  automatická 2 - zónová klima, př. mlhovky, 17“ Alu kola s pneu 225 - 60 R17, centrál s dálkou, bezklíčkové otvírání a startování, 4x. el. okna, el. ovládaná zrcátka, čidla stěračů, xenonové světlomety, palubní počítač, audio systém s Dolby Prologic - radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6 -ti repro s USB, navigační systém  s dotykovým displejem, palubní počítač, zadní dělené sedadlo, elektricky nastavitelná sedačka řidiče se 2 pamětmi, kožené sedačky s el. vyhříváním, kožený volant s ovládáním radia a tempomatu stavitelný ve 2 osách, střešní okno, parkovací kamera, řadící pádla po volantem, metalíza. Celková cena je tedy 1.019.000 Kč za vůz s bohatou výbavou.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - pružný a výkonný motor

                  - velká světlá výška - 20 cm

                  - dobré jízdní vlastnosti

                  - dobře fungující bezestupňová automatická převodovka CVT

                  - plynulé řazení, v nízkých otáčkách   

                  - pohodlné přední el. ovládané a vyhřívané sedačky

                  - možnost řazení pádly pod volantem, rychle řadí

                  - dobré zrychlení, motor se rychle vytáčí

                  - dobrý zvuk audia

                  - rovná plocha po sklopení zadních sedaček

                  - ovládání audia a tempomatu páčkami na volantu

                  - bezklíčkové startování a otvírání

                  - prostor vzadu

MÍNUSY: - grafika navigace

                  - ovládání pal. počítače, pouze 3 funkce

                  - špatně čitelný displej navigace za sluníčka

                  - chybějící rezervní kolo     

                  - palubní deska z tvrdých plastů

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 2498 cm3 zážehový 4 válec typu boxer                                                                       

Výkon 127 kW (173 k) / 5.600 ot./min., točivý moment 235 N.m  při 4.100 ot./min.
bezestupňová automatická převodovka typu CVT, stálý pohon všech kol
Rozměry D x Š x V 
4.790 - 1.820 - 1.605
mm, rozvor 2.745 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.532 kg, užitečná 508 kg, celková  2.040 kg                     

Nádrž na 65 l paliva. Zavazadlový prostor 526/ 1677 litrů

Pneu Yokohama Geolandar 225 - 60 R17
Zrychlení 0 -100 km/h za 9,9 s, max. rychlost 198 km/h
Spotřeba paliva 6,1 mimo - 10,1 město - 7,6 l/100km  kombinace

 

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 602 km - 8,8 l/100km (v kombinovaném provozu), zrychlení z nuly na tachometrových 100 za 8,9 s.  

 

RESUME : Výborný bezpečný, pohodlný rodinný vůz s vyšší světlou výškou s pohonem všech kol. Dobře fungujující převodovka a dostatečně výkonný zážehový motor 2,5. S prostorným interiérem a velkým kufrem s bohatou výbavou a přiměřenou cenou.

Karel Kolečko 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu