Vyhledávání

Test úspěšného bestselleru faceliftovaného po 4 letech P 207 1,4 VTI Active

Test úspěšného bestselleru faceliftovaného po 4 letech P 207 1,4 VTI Active

Test úspěšného bestselleru faceliftovaného po 4 letech…od své premiéry - Peugeot 207 1,4 VTI Active

K testu jsem obdržel loni lehce faceliftovaný úspěšný Peugeot 207 v prostřední výbavě Active, ale se zajímavým motorem 1,4 VTI. Již 4 roky úspěšně prodávaný nyní čerstvě omlazený P207 se postaví faceliftované Fabii, nové Fiestě, C3, Corse, Cliu, a také autu roku 2010 VW Polo. Na základě vozu 207 také existuje závodní Rallyová verze Peugeot S 2000 s pohonem všech kol, která poslední 3 roky sbírá vavříny v Rallye.

MOTOR K dispozici jsem měl vůz se silnější čtrnáckou - benzínovým motorem - 1,4 VTI (je to motor od BMW používaný také ve vozech Citroen). Motor mě vzhledem k malému objemu překvapil svou pružností, zrychloval již od 2.500 otáček. Zejména na nižší rychlostní stupně 2 a 3 velmi rychle a ochotně zrychloval od 2.500 do 6.000 otáček, kde je nejvyšší výkon 70 kW (95 koní).

Na dálnici při jízdě rychlostí kolem 120 km/h se spotřeba pohybuje kolem 6 - 7 l/100km. I při dynamické jízdě mimo město jsem se nedostal přes 7,5 litru, běžná jízda mimo město znamená 6 - 7 litrů. Popojíždění po městě kolem 7-9 litrů. Za celý test 651 km jsem dosáhl při rozumné jízdě spotřeby 6,45 l/100km, v zásadě se dá jezdit s kombinovanou spotřebou mezi 6 -7 litry. Pohyboval jsem se cca půl až litr nad údaji výrobce. Je pravda, že vůz nebyl ještě dostatečně zajetý na počátku testu měl najeto pouze 4000 km, takže lze očekávat snížení spotřeby po zajetí motoru. Pokud by vůz byl využívaný pro 1-2 osoby je tato motorová varianta optimální. Živý, úsporný a tichý motor. Maximálka 185 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 11,5 s jsou velmi dobré hodnoty na motor tohoto objemu.

PODVOZEK Byl optimálně naladěn v zatáčkách skvěle držel zvolenou stopu a nezapřel sportovní geny bratříčka z Rally S 2000. Dobře tlumil nerovnosti a nečinila mu problém ani jízda po kostkách, optimální kompromis mezi komfortem a sportovním podvozkem, jeden z nejlepších podvozků v dané třídě malých vozů. Vůz byl vybaven letními pneu 185-65 R15 Michelin Energy (na plechových discích), které dobře držely -nepodařilo se mi vůz v zatáčce utrhnout i přes absenci ESP. Velikost kol je pro běžnou jízdu optimální. Brzdy měli velmi slušnou účinnost a neměli s lehkým vozem problém zastavit.

ŘÍZENÍ Kladlo optimální odpor, mělo elektrický posilovač s variabilním účinkem podle rychlosti. Vůz se velmi příjemně řídil a hodí se do městského provozu. Ideální vůz pro ženy.

ŘAZENÍ Bylo překvapivě velmi přesné, ve srovnání s koncernovým C3 podstatně lepší a přesnější. Motor točil na 5-tku při 90 km/h - 2.500, při 100 cca 2.900, při 120 kolem 3.500 a při dálničním limitu 130 ukazovali přístroje už poměrně dost vysokých 3.800 otáček. Takže by se hodila šestka nebo delší pětka.

INTERIÉR Přístrojová deska, horní část byla z měkčených plastů. Interiér byl velmi slušně zpracovaný a vypadal dobře i na pohled. Palubní deska měla klasický tvar s analogovu kapličkou před řidičem. Byla přehledná, vlevo byl otáčkoměr vpravo byl stejně velký tachometr. Uprostřed společný kruhový ukazatel stavu paliva a teploty chladící kapaliny. Pod ním displej s počtem ujetých kilometrů. Údaje palubního počítače a radia byly soustředěny na displeji, který se nacházel uprostřed palubní desky nad výdechy topení. U palubního počítače mi chyběla u Peugeotu už tradičně doba jízdy, navíc měl pouze jednu paměť, chyběl denní, byl pouze celkový s možností vynulování. Blikače měli příjemnou dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Originál radio s CD/MP3 s 6-ti reproduktory mělo ovládání páčkami pod volantem. 3-ramenný volant byl seřiditelný ve 2 osách.

Vůz měl v základní výbavě manuální klimatizaci. Z vozu byl dobrý výhled všemi směry. Přední sedačky byly velmi pohodlné ergonomicky tvarované s dobrým bočním vedením, sedadlo řidiče bylo výškově nastavitelné. Přední pásy byly výškově stavitelné. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen i nad hlavou. Vůz byl vybaven elektrickým ovládáním předních oken, hlavní ovladač byl na dveřích řidiče, kde se do kapsy vešla i 1,5 litrová láhev. Pod radiem bylo místo pro uložení mobilního telefonu.

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 267 litrů, což je průměrná hodnota. Pod jeho podlahou byla plnohodnotná rezerva. Opěradla i sedáky zadních sedaček byly dělené v poměru 1/3 ku 2/3. Po sklopení opěradel a sedáků vznikla mírně šikmá plocha s hranou. Naměřil jsem rozměry- šířka 103 cm, výška pod odnímatelným krytem je 50 cm, délka v rovině podlahy 70 cm. Po otevření kufru se nachází jeho spodní hrana víka kufru - zámek 185 cm nad zemí. V plastu na vnitřní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.


BEZPEČNOST Vůz byl vybaven v základu 4 airbagy. Boční hlavové airbagy by se dali přikoupit za 5.900 Kč. V testované 207-čce nebyl příplatkový stabilizační systém ESP připlácí se za něj pouze 9.500 Kč, což je rozumná částka. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h a je velmi výrazná, takže není možné jet v klidu bez zapnutých pásů. Od rychlosti nad 10 km/h se vůz automaticky zamkne.

DESIGN I po 4 letech od premiéry vypadá 207-čka stále velmi dobře. Po faceliftu se změnila pouze vnitřní uspořádání zadních světel, vpředu se změnil nárazník a lví tlama je nyní víc otevřená. 207-čka je velmi široká a je to vidět hlavně ze zadu jak je pěkně rozkročená. Protažená přední světla hodně do boku to je dnes už typický prvek u nových modelů Peugeot. Boční zrcátka jsou na stopkách na kterých je boční blikač mě osobně se to moc nelíbí, ale v poslední době se to dělá dost často. Vůz měl praktické ochranné lišty na náraznících na dveřích což už bohužel není tak běžné.

CENA 207 v prostřední výbavě Active je nyní nabízen za příznivou akční cenu 274.900 Kč (do konce dubna 2010) jinak je standartní ceníková cena 299.900 Kč. V této výbavě najdeme: ABS s EBD, variabilní posilovač řízení, 4x airbag, př. mlhovky, centrál s dálkou - sklopný klíček, př. el. okna, el.ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač, manuální klimatizace, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu s 6-ti repro, zadní dělené sedadlo, výškově stavitelná sedačka řidiče a volant. Příplatková výbava : metalíza za 9.800 Kč. Celková cena je 284.700 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY : - velmi dobré jízdní vlastnosti
- výkonný, pružný motor vzhledem k jeho objemu
- pohodlné přední sedačky
- optimální odpor řízení
- plnohodnotná rezerva
- přesné řazení
- dobré zpracování a kvalitní použité materiály
- vnější design
- autorádio s CD/MP3, klimatizace v sérii (bohatá základní výbava)

MÍNUSY: - chybějící doba jízdy na palubním počítači a pouze jeho jediná paměť
- průměrný prostor na zadních sedadlech

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor - objem 1397 cm3 řadový zážehový 4 válec VTI Výkon 70 kW (95 k) /6.000 ot./min. , točivý moment 136 Nm 4.000 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 4.045 - 1.748 - 1.472 mm, rozvor 2.540 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.170 kg , užitečná 470 kg, celková 1.640 kg
Nádrž na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 267 l Pneu 185- 65 R15 Michelin Energy
Zrychlení 0 -100 km/h za 11,5 s, max. rychlost
185 km/h
Spotřeba paliva 4,8 mimo - 7,9 město - 5,9 l/100km kombinace
Během testu 651 km 6,45 l/100km z toho cca 2/3 dálnice - úsporně kolem 120km/h.

 

Karel Kolečko


8 -12.4.2010

 

Fotogalerie

Test P207, foto Karel Kolečko

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu