Vyhledávání

Velké kombi Hyundai i40 s motorem 1,7 D a automatem DCT

Velké kombi Hyundai i40 s motorem 1,7 D a automatem DCT

Test největšího kombi od Hyudae i40 v nejvyšší výbavě Premium, se silnější verzí dieselového motoru - 1,7 CRDi  se 7-mi stupňovou automatickou převodovkou DCT. Na jednu nádrž jsem s vozem ujel 965 km.

MOTOR Je dostatečně silný na běžné ježdění. Motor má objem pouze 1,7 litru dává 104 kW při 4.000 otáčkách a 340 Nm ot. točivého momentu, který je k dispozici od 1.750 až do 2.500 otáček. Zhruba od 1.900 otáček nabízí motor slušnou dynamiku a pružnost. Ale i tak si myslím, že v takovém velkém voze navíc s automatem by měl být dvoulitrový diesel. Zrychlení kolem 10-11 s není žádný zázrak a silnější motor se nenabízí.

Běžně se dá jezdit mimo město kolem 6 - 6,5 litrů. Jízda po městě znamená spotřebu mezi 7-8 litry. Při snaze o úspornou jízdu se dostanete pod 6 litrů. Celková spotřeba, během testu 965 km se ustálila na hodnotě 6,54 l/100km (dle palubního počítače) což je o 1,7 litru víc než udává výrobce 4,8. Motor je velmi kultivovaný a tichý, v interiéru není téměř možné poznat, že je pod kapotou naftový motor. Na nižší rychlostní stupně motor od 2.000 do 4.000 otáček velmi ochotně zrychluje. Udávanou maximálku 200 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0 -100 km/h za 11,0 s jsem zvládl v podstatně lepším čase za 10,5 s na tachometrových 100. Přední kapotu bohužel nedrží plynové vzpěry, jak bych u vozu této třídy a hlavně ceny očekával, ale klasická podpěra. 

PODVOZEK Je trochu tvrdší, netlumí zcela dokonale jako třeba francouzské a německé vozy, ale v zatáčkách na kvalitním povrchu dobře drží. Na velkých pneu Hankook Ventus Prime2 o rozměru 225-45 R18 na originálních 10-ti dvoupyskových Alu kolech se vůz v zatáčkách naklání, ale i tak umožňuje dost svižné průjezdy zatáčkami. Velké nízkoprofilové pneu zhoršují jízdní komfort na nekvalitním povrchu.

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné a má dobrou zpětnou vazbu. Testovaný vůz má systém udržování v jízdním pruhu, který když je potřeba natáčí volant. Kožený multifunkční volant, který je výškově a osově seřiditelný, je vyhřívaný, tlačítko vyhřívání je neprakticky z boku a není vidět.

ŘAZENÍ Automatická dvouspojková 7-ti stupňová převodovka DCT funguje dobře bez jakýchkoliv rázů, řadí plynule v automatickém režimu. Řadí už velmi brzy mezi 1.500-2.000 otáčkami, už v 60-ti řadí 6-tku. Je možné řadit sekvenčně pádly pod volantem nebo řadící pákou (která vypadá téměř stejně jako u manuálu) směrem vpřed a vzad, ale bohužel nelogicky se podřazuje dozadu a vyšší stupně se řadí směrem dopředu. Většinou jsem jezdil v automatickém režimu a jen před zatáčkou si podřadil pádly pod volantem. Displej uprostřed otáčkoměru zobrazuje aktuální zařazený rychlostní stupeň. Sedmička je dostatečně dlouhá, takže motor se zbytečně nevytáčí. Motor točí na 7-ku při 90 kolem 1.550, při 100 cca 1.750, při 120 kolem 2.050 při dálničním limitu 130 je to 2.250 otáček, ještě při 150-ti motor točí jen 2.600 otáček.

INTERIÉR Přístrojová deska, která je z měkčených plastů má dobré zpracování. Přístroje mají kovové obroučky. Vlevo je otáčkoměr, vpravo je tachometr uprostřed něj se na displeji zobrazují údaje palubního počítače. Zobrazuje tyto funkce - průměrná rychlost, spotřeba průměrná, graficky okamžitá, dojezd, doba jízdy a 2 měřiče vzdálenosti. Palubní počítač se ovládá tlačítky na volantu, ale má pouze jednu paměť. Uprostřed otáčkoměru je malý kruhový digitální ukazatel teploty chladící kapaliny a pod ním indikátor zařazeného rychlostního stupně, vpravo v rychloměru je palivoměr a uprostřed vnější teploměr. Z vozu je špatný výhled šikmo dopředu přes mohutný A-sloupek. Příjemná je parkovací kamera umístěná nad zadní RZ (bohužel v dešti se snadno zašpiní) její obraz se zobrazuje na displeji navigace. Vůz má bezklíčkové ovládání, startuje se tlačítkem na palubní desce, ovladač stačí mít u sebe nebo někde v autě, na klikách jsou gumová tlačítka těmi vůz zamykáme nebo odmykáme. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici.

Výborně hrající radio s CD/MP3 přehrávačem a ovládáním na volantu s 6-ti repro a připojením přes USB. Testovaný vůz s navigaci s dotykovým displejem. Vyhřívaný volant s koženým potahem a ovládáním radia, palubního počítače a tempomatu je seřiditelný ve 2 osách. Automatická 2-zónová klimatizace má funkci mono, její údaje se zobrazují na  displeji navigace. Velkým kruhovým ovladačem se nastavuje intenzita větráku ostatní funkce se ovládají tlačítky, tlačítka nastavení teploty jsou více vně -  to je poměrně nepřehledné.

Přední kožené sedačky jsou pohodlné, mají dobré tvarování a boční vedení, obě jsou odvětrávané teplým nebo studeným vzduchem ve 3 stupních. Mezi předními sedačkami je loketní opěrka s úložnými prostory. Vzadu je nadprůměrný prostor pro 2 osoby, jak v oblasti kolen, od opěradla k opěradlu 79 cm (sedák 50 + 29 cm prostor pro kolena) při nastavení přední sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou je i přes střešní okno dost místa 98 cm.

Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3. Zavazadlový prostor má objem průměrných 553 litrů. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 uprostřed je sklopná loketní opěrka, po sklopení sedaček vznikne prostor o velikosti 1719 litrů (ke stropu). Naměřil jsem tyto rozměry zavazadlového prostoru - šířka 101 cm, výška 48 cm pod roletkou, délka v rovině podlahy 109 cm, po sklopení ložná plocha 171 cm délka až po přední sedačky 197 cm. Tvar kufru je poměrně pravidelný. Pod podlahou kufru je plnohodnotná alu rezerva. Nákladová hrana je cca 61 cm v úrovni podlahy kufru.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven 7 airbagy včetně hlavových a kolenního řidiče. Přední sedačky mají aktivní opěrky hlav. Sériové ESP u Hyundae nazývané VSM je u všech i40. Akustická signalizace nezapnutých pásů se aktivuje nad 20 km/h. Testovaný vůz měl bixenonové světlomety a systém hlídání jízdních pruhů ovládaný tlačítky na volantu, fungoval velmi dobře po vybočení z jízdního pruhu vrací vůz zpět a natáčí volant, pokud nebudete chvíli volant držet, systém se po zvukovém upozornění vypne. 4 kotoučové brzdy fungují velmi dobře.

DESIGN Celkově na mě vnější design působí velmi elegantně, přední části vévodí velké světlomety, horní okraj světlometu lemují denní LED diody, zasahují hluboko do boku vozu. Zadní části vévodí velké dělené světlomety, které zasahují výrazně do boku, dole na víku kufru je chromovaná lišta. Na boku vozu je výrazný podélný prolis a blatníky kolem kol jsou vyduté, spodní linie oken plynule stoupá. Na voze jsou decentní chromové lišty podél oken, lišta přední masky. Vůz má předními i zadní parkovací čidla, které nijak výrazně nenarušují design vozu.

CENA Vůz ve výbavě Premium je nabízen za katalogovou cenu 899.990 Kč (6/2017). V této výbavě najdeme:  ESP + ASR, 7 x airbag, aktivní opěrky vpředu, tempomat, palubní počítač, př. mlhovky, alu kola 17“, plnohodnotná rezerva, 2 zónová automatická klima, LED dnní světla, bixenonové světlomety, asistent pro jízdu v jízdních pruzích, bezklíčkové startování a otvírání, přední a zadní parkovací čidla, zadní kamera   dešťový senzor stěračů, tempomat, elektricky ovládaná sedačka řidiče, vyhřívané přední sedačky, asistent pro rozjezd do kopce a automatická parkovací brzda, centrál s dálkou a alarmem, el. okna a zrcátka, radio s DAB, s CD a MP3 přehrávačem a ovl. na volantu, 6 repro, integrovaná navigace, elektricky ovládané víko kufru, elektronické tlumení zadní nápravy ECS.

Příplatková výbava: Paket Luxury: kožené sedačky - přední s odvětráváním, sedačka spolujezdce s elektrickým ovládáním, aktivní parkovací asistent, 18“ Alu kola s pneu 225-45 R18, audio systém Infinity se subwooferem za 40.000, panoramatické střešní okno 25.000, metalíza za 19.900 Kč. Příplatková výbava celkem za 84.900 Kč. Celková cena je tedy 984.890 Kč.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :    - dobré jízdní vlastnosti na kvalitní silnici

                 - prostor vzadu na nohy

                 - tichý a úsporný motor  

                 - velký kufr

                 - asistent parkování    

                 - kvalitní použité materiály a dobré zpracování

                 - dobře fungující systém udržování jízdních pruhů

                 - dobře fungující 7-ti stupňový automat s delšími převody

                 - pohodlné přední sedačky

                 - bohatá základní výbava

                 - kvalitně hrající radio s USB

                 - jednoduché a intuitivní ovládání audia, tempomatu a palubního PC na volantu

                 - dobré brzdy

                 - odvětrávané a vyhřívané sedačky a volant 

MÍNUSY:     - manipulace s roletkou kufru

                  - jedna paměť palubního počítače, nepropojené

                  - málo místa nad hlavou vpředu (se střešním oknem)

                  - výhled šikmo vpřed přes A-sloupek

                  - malý otvor při otevřeném střešním oknu jen 32 cm

                  - v nabídce chybí silnější naftový motor (dvoulitr)

                  - malá nabídka motorů

                  - tvrdší podvozek s 18-palcovými koly    

                  - chybí ochranné lišty dveří a nárazníků

                  - start stop nutno vypínat po každém nastartování

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Motor 1685 cm3 řadový přeplňovaný vznětový 4 válec, plní Euro 5.                                                                                     

Výkon 104 kW (141 k) /4.000 ot./min., točivý moment 340 Nm 1.750 - 2.500 ot./min.

7-mi stupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.775 - 1.815 - 1.470
mm, rozvor 2.770 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1. 501 - 1.620 kg, užitečná 480- 599 kg, celková 2.100 kg                                 

Nádrž  na 70 l paliva. Zavazadlový prostor 553/1719 l.                                                                                                                           

Pneu 225 - 45 R18 Hankook Ventus Prime2 - letní.
Zrychlení 0 -100 km/h za 11,0 s, max. rychlost 200 km/h
Spotřeba paliva 4,5 mimo - 5,4 město - 4,8 l/100km  kombinace

 

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 965 km 6,54 l/100km (dle palubního počítače), zrychlení na tachometrových 100 za 10,5 s.

RESUME : Prostorné rodinné střední kombi, velikostně se řadí mezi vozy jako je Ford Mondeo, domácí Š Superb nebo VW Passat, jen mu chybí v nabídce silnější naftový motor - nejsilnější dieselový (testovaný) motor 1,7 dává 104 kW. Nabízí moderní exteriér i propracovaný interiér s velkou nabídkou prostoru pro cestující i zavazadla.

 

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share