Vyhledávání

Adam Lacko si pochvaluje svůj přestup do týmu MKR

Adam Lacko  si pochvaluje  svůj přestup do týmu MKR

Lacko: Díky Mariovi není lepšího týmu

Šestadvacetiletý Adam Lacko se stává naší novou posilou pro nadcházející sezonu evropského šampionátu. Vzali jsme k sobě stejně ambiciózního a navíc mladého pilota. Jako český tým jsme navíc chtěli mít také českého jezdce. Rodák z Čeladné by tak měl být výbornou volbou, jelikož stejně jako my si ani on neklade nijak nízké plány. Jak to ale vidí on sám?


Adame, sezóna to asi nebude úplně jednoduchá, že?
To ani náhodou. Vím, že bude hodně těžká, ale s tím také počítám. Budu se muset snažit, bojovat a pak uvidíme, co z toho nakonec bude. Tým a auta jsou postavená tak, že pro mě je doslova povinnost být v celkovém pořadí šampionátu do pátého místa. Pro mě rozhodně bude úspěch, kdybych letos skončil na pódiu, tedy do třetího místa. V následující sezóně se ale už hodlám rvát o titul jako takový.

Takže letos půjde spíš o to vyhrát nějaký závod?
To k tomu rozhodně patří, jinak by se to nepovedlo. Uvidíme, jak se to bude během sezóny vyvíjet. Teď jsme na začátku a je těžké něco říkat. Každopádně nehodlám mít před sebou nízké cíle. 

Všichni tři stájoví kolegové máte také stejná auta, takže si nikdo nemůže stěžovat na znevýhodnění, že?
Je to dobře. Má to navíc hne několik výhod. Díky tomu, že Mario postavil tři stejná auta, tak také může najednou zkoušet a testovat víc věcí. Také z toho důvodu se snaží dávat na auta stejné věci a materiály. Když se pak jednotlivé vozy zkouší, tak potom na každém autě může použít jinou změnu, aby následně mohl vyhodnotit a relevantněji porovnat, co je vlastně nejlepší. Pro nás je to pak znamení, že nám dává to nejlepší a to nejlepší od nás také požaduje. Nikdo se nemůže vymlouvat. Všichni si uvědomujeme, že tady chtějí všichni jen vyhrávat a být nejlepší.

Jaké máš pocity z nového Renaultu?
S autem jsem spokojený. S Mariem jsem se zúčastnil už několika testování, takže to není tak, že bych do auta usedl poprvé. Postupně jsem si vůz také přizpůsobil. Je perfektní, že se na něm dají se ladit detaily. Auto je to rychlé a navíc stále ještě zrychlujeme. Co víc si člověk může přát?

Už jsi byl za volantem MANu, Tatry, Buggyry. Dají se ta auta porovnat?
Kdepak to se nedá. Každý rok je to auto totiž úplně někde jinde. Porovnat bychom ho mohli jen v danou sezonu, protože pak každý technologii vyvíjí a pracuje na zlepšení. Bůh ví, co dneska vymysleli třeba u MANu. Všechny vozy jsou prakticky na stejné bázi, tedy jedou dopředu, dozadu, brzdí a řadí. Pak už je to jen o tom, jak si ho každý vyladí. Kdo je co schopný v rámci regulí vymyslet.

Kdy tě vlastně stáj MKR Technology poprvé kontaktovala?
Poprvé to bylo už po loňských závodech v Mostě. Tento tým vyhrál v uplynulé sezóně takzvaný pohár konstruktérů, takže vlastně ani nebylo nad čím váhat. Troufl bych si říci, že díky Mariu Kressovi není lepšího týmu. Jsem proto moc rád, že jsem dostal tu příležitost u něj závodit. Také vím, že tu příležitost musím využít a nechci důvěru ve mě vloženou zklamat.



Na jak dlouho máš smlouvu a co kdyby přišla třeba nabídka z jiného odvětví motorsportu?
Smlouvu máme prakticky na dva roky. Kdybych ale dostal nějakou nabídku od dobrého týmu GT1, tak bych ji asi trochu zvažoval. Letos jsou ale moje priority zcela jasné a já se chci plně soustředit jen na truckracing. Už to tu padlo – letos hodlám být maximálně do pětky, sen je pódium a za rok se pokusit jít ještě výš.

 

 

PR

 

Fotogalerie

Představení trojice speciálů týmu Renault Truck -MKR Techonogy

foto Jiří Maršíček

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu