Vyhledávání

DAF oznámil svůj konec na Dakaru, de Rooy vyráží s motory Iveco !!

Holandská automobilka DAF oznámila konec svých aktivit ve směru k Rallye Dakar. Tyto aktivity se týkají zejména vývoje závodních motorů pro týmy Jana de Rooye a Hanse Bekne. Stalo se tak poté, co se vozy DAF v letech 2002-2007 prosadily na stupně vítězů pouze jednou, a to i přes vynikající výkonové předpoklady a skvělé ekonomické zabezpečení smluvních týmů.
 
Největším úspěchem Dafu v době po jeho návratu na Dakar tak bylo třetí místo Gerarda de Rooye z roku 2004. O rok později dojel Hans Bekx do Dakaru druhý, ale v cíli byl vyloučen. V posledním ročníku už de Rooy startoval z homologačních důvodů na vozech Ginaf, ovšem vybavených agregátem mateřské automobilky DAF. Právě motory se oběma ostrým vozům staly osudnými, shodou okolností ve stejné etapě do Zoueratu.
 
Jak to tedy s oběma týmy bude vypadat na Dakaru 2008? Jan de Rooy opět použije vozy Ginaf X2222 s nezávislým zavěšením kol, ale s motorem Iveco Cursor o objemu 13 litrů a výkonu 800 koní, uloženým podle pravidel nové kategorie Superproduction. Tým se rozhodl zůstat u osvědčeného základu vozu Ginaf, ale s vědomím konce podpory DAFu testoval ve svých vozech motory CAT, Iveco a MAN, což nová pravidla umožňují. Volba tedy nakonec padla na Iveco, jistě i díky určitému sponzorskému příspěvku či počínající vazbě de Rooyovy spediční firmy na tuto automobilku. Týmu také skončila podpora od tabákové firmy Gauloises, a tak se na Dakaru objeví v nových barvách.
 
Hans Bekx prodal své Dafy a dva z nich budou nasazeny na Dakar pravděpodobně týmem Van Deijne. Bekx sám však bude jeden z Dafů pilotovat v týmu Dakarsport.nl, spolehnout se však může už jen na repasovanou starší techniku.
 
Jiří Vintr
 

Fotogalerie

Tomáš Tomeček na Dakaru 2007

foto archiv týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu