Vyhledávání

David Vršecký s úpravami Buggyry spokojen a do Missana si jede pro zlato

GP Misano ( Itálie ) – 23. - 24 . května 200 9

Do Misana pro vítězství

Druhý podnik Evropského poháru tahačů 2009 se uskuteční ve dnech 23. – 24. května již tradičně v italském přímořském letovisku Misano. Tedy na okruhu, na kterém Buggyry v posledních dvou sezónách nepoznaly hořkost porážky. David Vršecký s Markusem Bösigerem hodlají pokračovat v započaté tradici!

Žádná nervozita

Přestože po Assenu vede s náskokem 19 bodů Antonio Albacete a Buggyra tak přišla poprvé od května 2007 o vedení v šampionátu, nelze v roudnickém Buggyra Technology Centru hovořit o přehnané nervozitě. „Antonio podal skvělý výkon a vyhrál zaslouženě. Doufám, že jsem si svou porci smůly vybral v podobě explodující pneumatiky v Assenu a teď už bude jen lépe,“ řekl před odjezdem do Misana úřadující mistr Evropy David Vršecký, který v Holandsku poprvé od října 2007 nedokončil bodovaný závod a je zatím celkově třetí. „Po návratu z Assenu jsme tvrdě pracovali včetně víkendu. Mám radost z toho, že podle telemetrických dat funguje auto i s úpravami na přední nápravě. Lépe akceleruji, což se projevilo naplno v sobotním závodě s hendikepem, který jsem po startu ze čtvrté řady vyhrál.“

Trio Kress-Bösiger-Vršecký řešilo v pauze mezi oběma podniky především otázku nastavení podvozku a předních pneumatik, které byly podle technického ředitele týmu hlavním důvodem zřetelné převahy Antonia Albaceteho. Po analýze vzorků směsi je Mario optimistou. „Pohybuji se v truckracingu hodně dlouhou dobu na to, abych propadal skepsi po jednom závodě. Zvláště, když jsme podle předpokladů ovládli Pohár konstruktérů, Markus s Davidem jsou na druhém, respektive třetím místě,“ tvrdí Kress rezolutně. Zároveň však dodává, že cílem Buggyry je brzký návrat jednoho z jezdců na první pozici. „Nevím, jestliže nám to podaří hned po Misanu, devatenáct bodů není málo, v této fázi šampionátu nemá cenu hnát věci do extrému. Na krizové scénáře máme ještě hodně času.“

Vydařené testování

Notnou dávku optimismu v řadách Buggyry přineslo úterní testování na letišti v Panenském Týnci. Jeho výsledky totiž prokázaly, že se závodním inženýrům a mechanikům ve spolupráci s jezdci podařilo do značné míry vyřešit ideální nastavení podvozku obou závodních speciálů. „Již v Assenu jsme diagnostikovali problémy s předními pneumatikami, které letos dodala firma Goodyear,“ vysvětlil technický ředitel Mario Kress.“Pneumatiky jsou ve srovnání s těmi z loňské sezóny tvrdší, odolnější, ale podstatně pomalejší. Tak o dvě sekundy na kolo. Museli jsme proto řešit problémy s gripem mezi přední a zadní nápravou. Proto bylo nutno učinit úpravy na šasi.“

Podle názoru Davida Vršeckého se jednalo o úpravy zdařilé. A to i přes skutečnost, že letištní plocha v Panenském Týnci má přece jen k závodnímu okruhu daleko. „Jasně, bylo to bez nájezdů do zatáček a razantní akcelerace, přesto jsem přesvědčen o tom, že jsme se vydali správnou cestou,“ potvrdil mistr Evropy po testování. „Auto je lépe ovladatelné a hlavně podle dat rychlejší. A vezmeme-li v potaz, že jsme s Markusem dokázali jezdit v Assenu i přes problémy s předními pneumatikami mezi třemi nejlepšími, pevně věřím, že v Misanu na tom budeme ještě lépe.“

že v Misanu na tom budeme ještě lépe.“

Spokojenost projevil v telefonickém rozhovoru i Markus Bösiger, který testoval „na dálku!“ „Jsem v kontaktu s Mariem a mám k dispozici veškerá data. Vypadá to velmi dobře. V Misanu budeme s Davidem hodně silní.“


EP tahačů 2009 po posledním závodu - jezdci

Jezdec Značka Body

Antonio Albacete (Španělsko) MAN 58

Markus Bösiger (Švýcarsko) Buggyra 39

David Vršecký (Česko) Buggyra 31

František Vojtíšek (Česko) Renault 27

Jochen Hahn (Německo) MAN 27

Egon Allgauer (Rakousko) MAN 22


EP tahačů 2009 po posledním závodu – týmy

Značka Jezdci Body

Buggyra Bösiger – Vršecký 86

Renault Vojtíšek – Altenstrasser 65

MAN Szobi – Hahn 56

Buggyra

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu