Vyhledávání

Euforie, radost, zlost, smutek i odhodlání. Všechny tyto pocity zažil v Jaramě tým MKR

Euforie, radost, zlost, smutek i odhodlání. Všechny tyto pocity zažil v Jaramě tým MKR

Jarama – Euforie, radost, zlost, smutek i odhodlání. Všechny tyto pocity zažil celý tým MKR Technology při předposlední zastávce Mistrovství Evropy závodních tahačů na okruhu ve španělské Jaramě. Nejprve trojice severočeských pilotů zaútočila na historicky druhý triple, který jí třetí příčkou zmařil šampion Albacete, aby jí pak útok na celkově nejvyšší mety překazily nehody a kolize. Doslova černý víkend Markusů Oestreicha a Bösigera na závěr vylepšil jejich mladý kolega Adam Lacko. Definitivní pořadí letošního šampionátu se tak napínavě určí až po posledním závodě v Le Mans.

Úvod se stáji MKR přitom povedl na výbornou. Markus Bösiger zajel nejrychlejší čas v super pole a hned za ním byli kolegové Oestreich a Lacko, takže start do hlavního závodu z prvních tří míst byl senzačním začátkem. Euforie pokračovala, když jediný, kdo dokázal vláček sestavený z černo-červených renaultů narušit, byl úřadující šampion Antonio Albacete. Španěl předjel pouze Lacka, takže pódium hlavního závodu bylo doslova okopírované z loňského roku, kdy také zvítězil Bösiger, před Oestreichem a Albacetem. Lacko dojel čtvrtý.

 

Od startu jsem si prakticky jen hlídal svoji pozici. Věděl jsem, že mám dobrý odstup, tak jsem moc neriskoval a ještě spíš kontroloval Oeseho. Klobouk dolů před ním, protože Antonio na něj neskutečně tlačil,“ řekl vítězný Švýcar ze stáje MKR Technology Markus Bösiger. „Tajně jsem si přál, že by se mohlo povést to, co ve Smolensku, když jsem se po první zatáčce náhle octnul ve vedení. To sice nevyšlo, ale pódium nakonec klaplo. Mario říkal, že mi na bednu věří, tak mám radost, že jsem ho nezklamal,“ usmál se radostně Adam Lacko, který přijel za vítězným Albacetem a druhým Hahnem. „Mechanici na gridu nesměli na autech nic opravovat, až na věci, které by mohly ohrozit bezpečnost závodu, jako urvané a zlámané části aut. Do restartu jsem proto šel s defektem vnějšího zadního levého kola, rozbitým předním sklem a nesčetným počtem ulámaných částí auta,“ popsal své závady Lacko, ale podobně na tom byli i oba jeho kolegové. „Byl to divoký závod. S Bösim útočíme na titul v poháru konstruktérů. Ani si nechci představit, jaký tahle bodová ztráta může mít dopad,“ vysvětlil zklamaně Markus Oestreich.

Do následujícího odpoledního hendikepu si tradičně elitní osmička zrcadlově vyměnila své pozice, takže Adam Lacko startoval ze třetí lajny. I přesto se probojoval na stupně, kde mu patřila třetí příčka.

Lackův týmový kolega Bösiger v sobotním hendikepu původně bodoval šestý a hned za ním Oestreich, ale jeho následná penalizace za překročení maximální povolené rychlosti ho posunula na jedenácté místo. Oestreich tedy skončil šestý.

Pořádná porce smůly přišla v neděli. Kvůli velké nehodě byl hlavní závod restartován. Většina trucků stála znovu na roštu už pěkně poničená.

Další kolize po novém odstartování už ale poškozené trucky Markusů Bösigera a Oestreicha nevydržely, takže postupně pro oba jezdce severočeské ekipy důležitá jízda předčasně skončila. Také Adam Lacko, který dojel na čtvrtém místě, musel v cíli svůj tahač netradičně opustit druhými dveřmi dokonce se sklem v očích. Vyhrál Albacete před Vršeckým a Hahnem.
 „Ještě nikdy jsem nezažil, aby v jeden den byly oba závody restartovány. Byl to strašně těžký den pro mě i pro celý tým,“ dodal Lacko.
Kolize a potíže se stáji nevyhnuly ani v „hendikepu“, který byl také dvakrát odstartován. Technika po střetu zradila Oestreicha a nařízená „drive through“ za sražení kužele vymezující zatáčku sesunula Bösigera až na čtrnáctou příčku. Adam Lacko se pak senzačně dostal přes Albaceteho a Vršeckého na bronzovou metu, když ujel zlatý Kiss a stříbrný Hahn.
 „Britská kapela U2 zpívá o krvavé neděli. Tu jsme ve Španělsku prožili doslova. Je neuvěřitelné, co se tu odehrávalo. Dokonce bych to označil slovem tragédie, kterou čas od času zažije asi každý. Přišli jsme o hodně důležitých bodů v nejméně vhodnou dobu. Na druhou stranu zase neuvěřitelné kousky se povedly Adamovi, takže to pro nás může být útěchou,“ řekl ve smíšeném rozpoložení Mario Kress.
Před posledním závodem sezony si Lacko udržel průběžnou třetí pozici, když nadále vede Němec Jochen Hahn, ke kterému se výrazně přiblížil Španěl Albacete. Markusové Oestreich a Bösiger jsou na páté a šesté příčce. V týmové soutěži se vedoucí dvojici Albacete/Nittel podařilo na rozdíl čtyřiceti devíti bodů odskočit od dua MKR Bösiger/Oestreich. Naopak pouhých osm bodů na třetí příčku, jež patří Buggyře, ztrácí juniorský projekt MKR Team 14 Juniors s Lackem a Janiecem.
 „Jsem vždy optimista. Je sice třeba dívat se na věci reálně, ale dokud je tu ještě šance se posunout výš, tak se na ni nikdy nebudu dívat jako na zcela zatracenou. Diváci se mohou těšit do Le Mans, protože tam budeme rozhodně bojovat,“ dodal jako správný tahoun šéf stáje MKR Technology Mario Kress.
Poslední podnik Mistrovství Evropy trucků je na programu o nadcházejícím víkendu na závodním okruhu ve francouzském Le Mans (8. – 9. 10.).
 
 
 
 
PR

     

Jaramu zahájil vítězný double, ukončily těžké kolize a Lackův bronz
 

Fotogalerie

Truckerská Jarama 2011 a tým MKR podruhé

foto týmu

Další fotografie 1 2 3 4 5 6 7 8

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu