Euforie, radost, zlost, smutek i odhodlání. Všechny tyto pocity zažil v Jaramě tým MKR
Jarama – Euforie, radost, zlost, smutek i odhodlání. Všechny tyto pocity zažil celý tým MKR Technology při předposlední zastávce Mistrovství Evropy závodních tahačů na okruhu ve španělské Jaramě. Nejprve trojice severočeských pilotů zaútočila na historicky druhý triple, který jí třetí příčkou zmařil šampion Albacete, aby jí pak útok na celkově nejvyšší mety překazily nehody a kolize. Doslova černý víkend Markusů Oestreicha a Bösigera na závěr vylepšil jejich mladý kolega Adam Lacko. Definitivní pořadí letošního šampionátu se tak napínavě určí až po posledním závodě v Le Mans. Úvod se stáji MKR přitom povedl na výbornou. Markus Bösiger zajel nejrychlejší čas v super pole a hned za ním byli kolegové Oestreich a Lacko, takže start do hlavního závodu z prvních tří míst byl senzačním začátkem. Euforie pokračovala, když jediný, kdo dokázal vláček sestavený z černo-červených renaultů narušit, byl úřadující šampion Antonio Albacete. Španěl předjel pouze Lacka, takže pódium hlavního závodu bylo doslova okopírované z loňského roku, kdy také zvítězil Bösiger, před Oestreichem a Albacetem. Lacko dojel čtvrtý.
„Od startu jsem si prakticky jen hlídal svoji pozici. Věděl jsem, že mám dobrý odstup, tak jsem moc neriskoval a ještě spíš kontroloval Oeseho. Klobouk dolů před ním, protože Antonio na něj neskutečně tlačil,“ řekl vítězný Švýcar ze stáje MKR Technology Markus Bösiger. „Tajně jsem si přál, že by se mohlo povést to, co ve Smolensku, když jsem se po první zatáčce náhle octnul ve vedení. To sice nevyšlo, ale pódium nakonec klaplo. Mario říkal, že mi na bednu věří, tak mám radost, že jsem ho nezklamal,“ usmál se radostně Adam Lacko, který přijel za vítězným Albacetem a druhým Hahnem. „Mechanici na gridu nesměli na autech nic opravovat, až na věci, které by mohly ohrozit bezpečnost závodu, jako urvané a zlámané části aut. Do restartu jsem proto šel s defektem vnějšího zadního levého kola, rozbitým předním sklem a nesčetným počtem ulámaných částí auta,“ popsal své závady Lacko, ale podobně na tom byli i oba jeho kolegové. „Byl to divoký závod. S Bösim útočíme na titul v poháru konstruktérů. Ani si nechci představit, jaký tahle bodová ztráta může mít dopad,“ vysvětlil zklamaně Markus Oestreich.
Lackův týmový kolega Bösiger v sobotním hendikepu původně bodoval šestý a hned za ním Oestreich, ale jeho následná penalizace za překročení maximální povolené rychlosti ho posunula na jedenácté místo. Oestreich tedy skončil šestý.
Pořádná porce smůly přišla v neděli. Kvůli velké nehodě byl hlavní závod restartován. Většina trucků stála znovu na roštu už pěkně poničená.